vanemate igapäevaautode "väljasuremise" tempo

Mehaanik ja töökoda tahavad elada ka ja heategevusega ei tegele keegi enam. Neilt mina ei eeldagi,et nad peaksid midagi aitäh eest tegema. Lihtsalt omanik arvas,et saab 70eur hakkama aga tuli välja,et ei saanud kuidagi. Ma ei oska öelda,kas töökoda oleks pidanud vaid kaks trossi vahetama ja ülejäänud jätma nii nagu oli? Aga kohati tundus mulle küll,et seda auto omanik ise soovis. 
See on ka üks põhjus,miks ei taha töökojad igasugu klientidega tegelda. Üks asi on maksejõulisus või jõuetus, teine asi aga hoopis see,et kui sa võtad ühe sellise endale teha. Siis tihti tuleb sellega rohkem häda,kui asi väärt seda on.


Vasta

Lihtsalt indikatsiooniks ühe ürgvana vulva kulud:

Artikkel
Hind
Vulva 940 ostetud 21. mai 2016 ls. 237500 km
500
Regamine
100
Liigud
100
Rensi esimesed matid
16
Pidrunid ettetaha, bilsud, vedrud
500
velje tsentrikapslid
13
rattamutrid pikad kroomitud M12x1.5
37
vargamutrid
24
Velgede pulbervärv
80
Peoneegri spidoola
67,5
20 mm flantsid 4 tk
116
tagaratta tikkpolt
1
veljekleepsud ja 19 õhuke padrun
9,95
klaasipesuvedelik
2
Pidruniplekid eesmised ja esirattalaager
66
Wunderbaum
2
signalisatsioon

Rehvid Continental EcoContact 5
357
tasakaalustamine
30
Tagumised porimatid Rensi + suur WD40
21
Kärukonksu pistikupesa + poldidmutrid
9
Kardaani tugilaager ja kastipadi
31,5
Haisugeel
3,59
Tagaakna pesupump
7
Kindlustus kuni 15.08.2017
46
Ülivaatlus kuni 10.2017
40
kojamehepump, õli, filtrid, kardaaniristid
60
"Sangarid" rent august-sept 2016
-280
Kardaanitööd
50
Magnetti Marelli tagaluugiamordid
19
Kogu summuti miinus katalüsaator
190
klaasipesuvedelik
3
Bosch küünlad, juhtmed, õlifilter
26,4
Liqui Moly õli 5l 10w40 poolsünt
21
Kardaanirist x2 ja Bosch luuad
30
Kindlustus kuni 15.08.2018
56
Monroe päramised gaasiamordid
30
960 tehasevõluveljed 15"
60
küünlad, juhtmed, õli ls.243500
55
Tagaamortide paigaldus
15
Ülivaatlus kuni oktoober 2018
40


Summa
2554,94

Paljud pulgad muidugi põhimõttepärast vahetatud ja eks saab seda edaspidigi juhtuma, võibet ostan kiusupärast mingid värsked testivõitjad talverõõmudeks. Kuigi täiesti toimivad naastudega sussid plekkvelgedel tulid ostes kaasa.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-10-2017, 02:03 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Lihtsalt indikatsiooniks ühe ürgvana vulva kulud:

Artikkel
Hind
Vulva 940 ostetud 21. mai 2016 ls. 237500 km
500
Regamine
100
Liigud
100
Rensi esimesed matid
16
Pidrunid ettetaha, bilsud, vedrud
500
velje tsentrikapslid
13
rattamutrid pikad kroomitud M12x1.5
37
vargamutrid
24
Velgede pulbervärv
80
Peoneegri spidoola
67,5
20 mm flantsid 4 tk
116
tagaratta tikkpolt
1
veljekleepsud ja 19 õhuke padrun
9,95
klaasipesuvedelik
2
Pidruniplekid eesmised ja esirattalaager
66
Wunderbaum
2
signalisatsioon

Rehvid Continental EcoContact 5
357
tasakaalustamine
30
Tagumised porimatid Rensi + suur WD40
21
Kärukonksu pistikupesa + poldidmutrid
9
Kardaani tugilaager ja kastipadi
31,5
Haisugeel
3,59
Tagaakna pesupump
7
Kindlustus kuni 15.08.2017
46
Ülivaatlus kuni 10.2017
40
kojamehepump, õli, filtrid, kardaaniristid
60
"Sangarid" rent august-sept 2016
-280
Kardaanitööd
50
Magnetti Marelli tagaluugiamordid
19
Kogu summuti miinus katalüsaator
190
klaasipesuvedelik
3
Bosch küünlad, juhtmed, õlifilter
26,4
Liqui Moly õli 5l 10w40 poolsünt
21
Kardaanirist x2 ja Bosch luuad
30
Kindlustus kuni 15.08.2018
56
Monroe päramised gaasiamordid
30
960 tehasevõluveljed 15"
60
küünlad, juhtmed, õli ls.243500
55
Tagaamortide paigaldus
15
Ülivaatlus kuni oktoober 2018
40


Summa
2554,94

Paljud pulgad muidugi põhimõttepärast vahetatud ja eks saab seda edaspidigi juhtuma, võibet ostan kiusupärast mingid värsked testivõitjad talverõõmudeks. Kuigi täiesti toimivad naastudega sussid plekkvelgedel tulid ostes kaasa.

Nüüd peaksid 5 aastat kulgema küll,oled masina kohe päris uueks remontind Wink

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta

(08-10-2017, 22:16 PM)kopraonu Kirjutas:  Toon ühe näite,kuidas mõni töökoda vanema liikuri omanikku koorida oskab.
Näide siis 66kw Diisel Passat B3ga 1993a. Vaja oli teha käsipidur, muidugi selgus,et seal oli veel asju.
Asendati siis sellised asjad:
- käsipiduri trossid(20eur)
- kettad 4tk 80eur
- klotsid (40eur).
- töösilindri remont(40eur x2 silindrit taga)
- Break cleaner,paber ja töökindad(ei mäleta,mis need maksid)
- töömehe tund oli 20eur koos käibega ja seda palju tehti ma ei mäleta enam.
Kokku tuli selle tööde remondi hind 395eur koos käibega. Ehk siis selle auto 2x omahind. Järeldused võite siit ise teha, tegu ilmselt sellise üksik juhusega aga mine tea.

See on üks tüüpiline näide rumalast ja küündimatust kundest, kes loodab, et tema 24 aastat vana uunikumil piisab ühe poldikese kinnikeeramisest, et kulunud klotsid tagasi kasvaks, roostes kettad haljastuks, kinnijäänud kässaritrossid lahti liguneks ja tagasilindrid lõpetaksid lekkimise.
Koorimisega pole siin absoluutselt mitte midagi pistmist. 

Kusjuures, selliste idikatega on tavaline case veel see, et kui usudki tema hala, et raha pole ja leotad mingi kässari trossi tal tunni aja tööga lahti, siis pärast ülevaatust, kust ta roostes ketaste ja lekkivate silindrite pärast läbi ei saanud, on ka krõpsti sul ukse taga tagasi ja nõuab juba edaspidi auto TASUTA kordategemist, sest "TE JU TEGITE MUL KORRA JUBA PIDUREID" ja rohkem ma maksta ei kavatse.

"Lihtsalt omanik arvas,et saab 70eur hakkama ..." - ma küsiks selle peale, kas see omanik on kogemustega autolukksepp, kes just oli oma saanile teinud tehnilise kontrolli, et ta üldse  midagi arvama hakkas??????

See arvamine on täpselt sama case, kui see, et ükspäev keeras mingi vanaeit hoovist välja sõbra autole otse ette. Vanaeit end süüdi ei tunnistanud ja samuti "arvas", et sõber sõitis liiga kiiresti ja on seetõttu ise süüdi.
Politsei küsis selle peale vanaeidelt, et kas teil oli radar kaasas, et nii ARVATE?
Vanaeidel radarit ei olnud ja sai veel trahvi ka ettesõitmise eest.


.
Vasta

(09-10-2017, 08:10 AM)stihl Kirjutas:  
(08-10-2017, 22:16 PM)kopraonu Kirjutas:  Toon ühe näite,kuidas mõni töökoda vanema liikuri omanikku koorida oskab.
Näide siis 66kw Diisel Passat B3ga 1993a. Vaja oli teha käsipidur, muidugi selgus,et seal oli veel asju.
Asendati siis sellised asjad:
- käsipiduri trossid(20eur)
- kettad 4tk 80eur
- klotsid (40eur).
- töösilindri remont(40eur x2 silindrit taga)
- Break cleaner,paber ja töökindad(ei mäleta,mis need maksid)
- töömehe tund oli 20eur koos käibega ja seda palju tehti ma ei mäleta enam.
Kokku tuli selle tööde remondi hind 395eur koos käibega. Ehk siis selle auto 2x omahind. Järeldused võite siit ise teha, tegu ilmselt sellise üksik juhusega aga mine tea.

See on üks tüüpiline näide rumalast ja küündimatust kundest, kes loodab, et tema 24 aastat vana uunikumil piisab ühe poldikese kinnikeeramisest, et kulunud klotsid tagasi kasvaks, roostes kettad haljastuks, kinnijäänud kässaritrossid lahti liguneks ja tagasilindrid lõpetaksid lekkimise.
Koorimisega pole siin absoluutselt mitte midagi pistmist. 

Kusjuures, selliste idikatega on tavaline case veel see, et kui usudki tema hala, et raha pole ja leotad mingi kässari trossi tal tunni aja tööga lahti, siis pärast ülevaatust, kust ta roostes ketaste ja lekkivate silindrite pärast läbi ei saanud, on ka krõpsti sul ukse taga tagasi ja nõuab juba edaspidi auto TASUTA kordategemist, sest "TE JU TEGITE MUL KORRA JUBA PIDUREID" ja rohkem ma maksta ei kavatse.

"Lihtsalt omanik arvas,et saab 70eur hakkama ..." - ma küsiks selle peale, kas see omanik on kogemustega autolukksepp, kes just oli oma saanile teinud tehnilise kontrolli, et ta üldse  midagi arvama hakkas??????


.

Ma juba ootasin,et keegi midagi sellist auto omanike kohta välja ütleb!
Mina olen alati vingujatele öelnud,et vene aeg läbi,kõike on müüa,osta tõstuk,tööriistad ja muud vahendid ning tee ise.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

(09-10-2017, 08:13 AM)hundu615 Kirjutas:  Mina olen alati vingujatele öelnud,et vene aeg läbi,kõike on müüa,osta tõstuk,tööriistad ja muud vahendid ning tee ise.

Kusjuures, kas ma panin õigesti tähele, et see nö. kooriv remondiettevõte küsis tunnihinnaks 20€ koos käibega?????

Mis, kui nüüd majandusarvutustest lähtuda, EI OLE TEOREETILISELT VÕIMALIK, et nii vähe.
Tööriistad, vahendid, kinnisvara, kommud, palgad, maksud - kui kõik need nö. by the book teha ja ära maksta, siis miinimumsumma, millega üks töökoda peaks arvestama, oli paar aastat tagasi veel 24€/h, et üldse ellu jääda.
(ma käisin mingil ettevõtluskoolitusel autoremondi osas)

Aga mida teeb kunde - vingub, et teda kooriti?
Inimene, lase teha 0,5h auto ülevaatus + hinnapakkumine pidurite remondiks, kui raha pole aga autoga sõita tahaks.
Kogud raha, pärast otsustad, mida iganes. Aga mitte ei inise ega ei "arva" lambist midagi.
P.S. Pakkumist teatavasti ei keela keegi ka kümnest kohast võtta, osad ei küsi selle eest veel raha ka.
.
Vasta

(09-10-2017, 08:29 AM)stihl Kirjutas:  
(09-10-2017, 08:13 AM)hundu615 Kirjutas:  Mina olen alati vingujatele öelnud,et vene aeg läbi,kõike on müüa,osta tõstuk,tööriistad ja muud vahendid ning tee ise.

Kusjuures, kas ma panin õigesti tähele, et see nö. kooriv remondiettevõte küsis tunnihinnaks 20€ koos käibega?????

Mis, kui nüüd majandusarvutustest lähtuda, EI OLE TEOREETILISELT VÕIMALIK, et nii vähe.
Täpsustuse huvides, diisel B3 käis remondis 2014.a ja kohalikus provintsi ettevõttes,mis ka pole kõige ägedama mainega. Kuid noh, mis olid siis ja nüüd hinnad seda ei saa võrrelda. Samuti provintsis tuleb teinekord odavamalt teha,sest kui sa küsid pealinna hindasid jääd varsti üldse ilma tööta. Kõik ei ole nii rikkad ja ametliku autoteenindusega pole niisama lihtne konkureerida. Ka töövahendid maksavad miski ja see summa pole väike,kui uskuda tööriista ja pinkide tellimise katalooge.
See,et inimene on valesti asjadest aru saanud, pole miskit teha,see ongi elu. Kõike tuleb ette ja olles ise nii mehaanik,kui ka klienditeenidajana praktikat teinud. Olen ilmselt vaid väikest murdosa, sellest seltskonnast näinud,kes töökodades käivad.
Usun,et tüv teostavatel meestel on veel kirjumaid lugusid rääkida ,missuguseid toredaid "vanaautosid" nende uksetaha on tulnud tegema  TÜV.

Nüüd ma näitan,mis juhtub ketaspiduritega 15a eesti poristel teedel, võtan enda auto siin täitsa elavaks näiteks: 

   
Kattekilbid olid hävinud, B3 ega B4 enam neid ei toodeta tagavara osana. Viimased müüdi eelmine aasta Forssist ära ja need olid ka B-varuosad, Ebays ka neid ei leia. Seega tuli mul teha B5 omadest sinna uued. Puurida ja sobitada andis üksjagu aga kuidagi paika sain. 
Kui arvestada sisse aeg,mis kulus puuduva lüli saamiseks läks kokku mõlema poole remont 3 päeva. Sellest 2/3 moodistas lihtsalt ootamise aeg,et saada vajalik vidin. 
Korraliku kodanikuna ei hakanud vanu,õhukesi ja mõrasid täis kettaid enam kasutama,vaid need läksid prügikasti,koos muu roostes asjadega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   


Vasta

Võrdluseks siis uuema auto remont.
Küsisin oma halluniversaaldiisel liisingupannile meili teel hinnapakkumist rihmavahetusele koos hooldusega.
Kõik töökojad vastasid kahe tunni jooksul.
Valin sobiva koha välja ja pärast arve klappis sendipealt hinnapakkumisega.
Vasta

20 eur tund on juba puhta muidu tegemine, meil on ikka 32-36 eur tund siin viljandimaal ja järvamaal...
Vasta

(08-10-2017, 22:16 PM)kopraonu Kirjutas:  Toon ühe näite,kuidas mõni töökoda vanema liikuri omanikku koorida oskab.
Näide siis 66kw Diisel Passat B3ga 1993a. Vaja oli teha käsipidur, muidugi selgus,et seal oli veel asju.
Asendati siis sellised asjad:
- käsipiduri trossid(20eur)
- kettad 4tk 80eur
- klotsid (40eur).
- töösilindri remont(40eur x2 silindrit taga)
- Break cleaner,paber ja töökindad(ei mäleta,mis need maksid)
- töömehe tund oli 20eur koos käibega ja seda palju tehti ma ei mäleta enam.
Kokku tuli selle tööde remondi hind 395eur koos käibega. Ehk siis selle auto 2x omahind. Järeldused võite siit ise teha, tegu ilmselt sellise üksik juhusega aga mine tea.


See ju igati ootuspärane.
Kui keegi läheb teenindusse käsipidurit tegema, siis tulebki eeldada, et vahetatakse välja mõlemad tagumised supportid ja trossid.
Kettad ja klotsid vahetatakse nagunii kohe kõik välja, kui keegi näppu pidi pidurite kallale lasta.

Küsimus tekib pigem sellest, et supporti remont on üldjuhul mõistlik ainult ise tehes. Kui tuleb töötundide eest maksta, siis oleks ilmselt mõistlikum olnud supportid terve täiega välja vahetada.

Teenindusele on põhjust etteheiteid teha ainult siis, kui autot sisse võttes või suuremate probleemide avastamisel ei antud vajalikust tööde mahust ja oodatavatest kulutustest enne tööde teostamist kliendile teada. Ehk siis juhul, kui arvel olev summa tuli kliendi jaoks üllatusena.

See ongi selline töö, mis tasub odava auto puhul ette võtta ainult siis, kui on plaanis sama autoga veel mitu aastat edasi sõita.
Kui pole tahtmist nii palju raha pidurite alla panna, siis annab natuke trikitades ja kaasa aidates käsipidur ülevaatuselt läbi meelitada.
Isegi mõnda aega nii tehtud. No ei olnud kohe mitte tahtmist hakata enne summuti vahetamist eraldi trossidega tegelema. Pärast korraga oli tükk maad lihtsam ja kiirem.

Siin viimastel piltidel olevad kettad ju veel täidsa kobedad. Palju hullematega ringi sõidetud ja ka ilma probleemideta ülevaatuselt läbi saadud. Vahetamine muidugi alati kiiduväärt.
Vasta

Panen siis ka siia, mis läks viljandi linnas posoo esinduses ford focus c-max 2007aasta remont. Vahetati tagumine suport, reguleeriti käsipidur, esimesed kettad ja klotsid mõlemad pandi uued, vahetati mõlemate esimeste õõtsade tagumised puksid ja šarniirid pluss siis hõõgküünalde kontroll. Varuosad kõik nende poolt, hinnaks siis 400 eur, kui netist panin soodsaimad varuosad kokku sain ise tellides ainult osade hinnaks 360eur. Esindus lisas veel, et kõik osad mis kasutati olid kõrgeima kvaliteediga, kui hinnas on küsimus, siis saab asendada need odavamatega. 
Ehk siis ise tehes oleksin kulutanud selle töö peale rohkem raha kui teeninduses läks ja minu auto hinnast oli see 10% kuid arvestan seda kui investeeringut et autoga järgmised 5 aastat muretult kulgeda. Veel oleks vaja teha umbes 1500 euri eest keretöid ja värvimist, siis võiks unustada ka rooste ja autot jätkuks veel järgmiseks 10 aastaks ennem kui jalad läbi põhja kukuvad. 
Kui selline remont on probleemiks vanade 20 aastaste autode puhul siis palun väga ostke omale 25 000 maksvad škodad ja 300 remondile panna ei olegi enam nii kallis Big Grin
Vasta

(09-10-2017, 11:33 AM)raulex Kirjutas:  Võrdluseks siis uuema auto remont.
Küsisin oma halluniversaaldiisel liisingupannile meili teel hinnapakkumist rihmavahetusele koos hooldusega.
Kõik töökojad vastasid kahe tunni jooksul.
Valin sobiva koha välja ja pärast arve klappis sendipealt hinnapakkumisega.

Ja summa konkreetsele isendile oleks??? 
Ses suhtes, et seesinane rihmavahetus võib mõnel mudelil täiesti sõgeda numbri maksta ja tänastel trandulettidel tuleb ka mootorikette vahetada...

Ehk "päris uut" ja "moodsat" ei tohi segamini ajada!!! Liisitakse mõlemaid ja üldijoontes on mõistlik vaid tulitera või olematu läbisõiduga garantiiga auto liisimine. Mingi poolkõva 100K läbi sõitnud 3-aastase pilukaost võib olla rahakotile suisa mõrvav... 
ODAVA vana autoga on ju nii, et KUI ei jõua remondi eest maksta, paned seisma ja sõidad ühistranspordiga. Raha ei kulu! Mul seisis C4Q üle aasta ülevaatuseta, ei tarbinud sest odavam oli Compact osta ja sõita. Nüüd panin jälle kvadro sõitu, sest oli vaja palju haagist vedada. 
On liisingpannil vaja tuhandene jupp vahetada... käid jala ja maksad ikka igakuiselt makseid!!! Või on garantiiga auto ja vaja kallis suur hooldus teha aga raha on reaalselt muuks vaja? A'la sünnib uus ilmakodanik vms??? Mingi 3-4sotti hooldusele pole päris niisama... Vanakesega on poohui, valad õli peale ja tallad võiduka lõpuni Big Grin Titeiste kõrvalpingil...

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Ma ei kipu kodanik Kopraonu postitustele pihta saama? Pidurite puhul kokku ei hoita. Samas kombes ketast, kus ressurssi on, kohe vahetama ei jookse. Teine asi on sissekulunud soonte või ebatasasute puhul...

Vahest on aga antud kodanik ise hoopis selleks "ülekohtu ohvriks" ja serveerib seda siin ääri-veeri?
Vasta

Minu arust on täiesti ootuspärane kliendilt oodata tellitud tööde teostamist, aga enamus remondimehed/ettevõted on nii ässad et otsustavad ise mis sul vaja on. Kui ikka tahad kässari remonti, siis las nii ollagi, ise vastutan.
 Ühel tuttaval oli nii et oli vaja midagi teha kapoti all, mida ei mäleta enam, aga lõpptulemus oli see et tehti ukselukk vms asi korda ja vajaminev jäi tegematta. Endal veel nii olnud et viisin transiti mingiteks töödeks töökotta ja siis peale kõige taoti kapotti sirgemaks pool tundi.  Aga kuna mehhaanikutega on tuuga, siis tuleb leppida sellise jamaga.
Vasta

(09-10-2017, 14:26 PM)Kult Kirjutas:  Minu arust on täiesti ootuspärane kliendilt oodata tellitud tööde teostamist, aga enamus remondimehed/ettevõted on nii ässad et otsustavad ise mis sul vaja on. Kui ikka tahad kässari remonti, siis las nii ollagi, ise vastutan.
...

Kas arsti juures ka - kui ikka sai broneeritud aeg sisselasvanud küüne eemaldamiseks, siis mingi plaanivälise luumurruga ei tegelda! Toungue

Et ilmnenud lisatöödele peab eelnema arutelu ja kokkuleppimine, on elementaarne. Kahjuks mitte igale end töökojaks nimetavale kioskile.

Samas - pidur on pidur igas vanuses autol ja see peab toimima. Kohatu on vinguda klotside-ketaste hinna üle. Säärane kodutöö tuleb teha autot valides, mitte soetada sigamegawinge liikur, mille tagasadul maksab kolmekohalise summa. Taastatuna, vana tagasi saates...
Vasta

Teema võib üldistada iid-Tõstamaa vanasõnaga: "Jõudsid auto osta, jõua seda ka üleval pidada." Peaks kehtima nii uute kui 200-euroste puhul.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(09-10-2017, 14:01 PM)Regardman Kirjutas:  Ma ei kipu kodanik Kopraonu postitustele pihta saama? Pidurite puhul kokku ei hoita. Samas kombes ketast, kus ressurssi on, kohe vahetama ei jookse. Teine asi on sissekulunud soonte või ebatasasute puhul...

Vahest on aga antud kodanik ise hoopis selleks "ülekohtu ohvriks" ja serveerib seda siin ääri-veeri?

Vaata sõber ei, ma ei püüa siin rääkida endale tehtud ülekohtustest asjadest. Mul pole töökodadega probleemi olnud, viimane kord lasin väljalaske süsteemi teha,sest -20 talvel ei taha kohe mitte ise seda tööd teha. Raha maksin töökojale ära ja läksime sõbralikult laiali. Diisel B3 mul ei ole ega pole kunagi olnud. Ma ei ole nende 66kw diiselmootoriga autodest just väga vaimustatud.
Pidurite koonerdamine..pea nüüd ma pole isegi jõudnud selle kohani,kust hakkasin probleemi alles lahkama.  Big Grin

Nagu ksf Jawa354 mainis pildilt kettad nagu ilusad? Kahjuks pildid pettavad ja tegelikkuses asi nägi märksa nutusem välja. Ütleks,et kõik fotodel on ja oli sisuliselt utiil,mis seal all oli. Kuidas sellise piduse süsteemiga auto töötas jääbki arusaamatuks mulle. 

 Piduritega tekkis mul kevadel jama. Kuskil süsteemis oli rõhukadu ja pidurdas jube imelikult nagu tohutu viivitusega, vedelikke ei kadunud kuskile. Kuu aega auto seisis mul,sest ei julgenud sellega enam kuhugi minna,lihtsalt sõidupidur ei tööta korralikult. Kuna tüv oli nagu nii ukse ees,tundus,et ainus asi on kõik pulkadeks võtta. No mis siis selgus? Kettad lubatust, kõvasti õhemad,sooni täis,mõrad sees ja kõverad. Nii taga kui ees olid vist veel saksamaa ajast kettad,kuna pudenesid käevahel ära ja tagumistel oli veel ABS anduri vöö,mis minu auto puhul täiesti kasutu. Kuna pidurisüsteem on tavaline,ilma ABSita. Teine viga,mis esines käsipiduri trossid jäid peale. Kummalisel kombel vasakul pool tuliuus tross, paremal vana rääbakas ja katkise kattega trossid. Ees, klotsid kukkusid laiali, taga uued klotsid pandud vanale kettale aga kuna kolb liikus väga vaevaliselt olid need ka tuksi läinud. 
Vahetasin kõik ära ,kaasa arvatud peapumba,töösilindri kolvid+mansett ,piduritorud,voolikud ja kõik muud vidinad. Tulemus auto pidurdab nagu uus, tüv mees jäi igati rahule ja endal ka on kindlam tunne. Kohe sai poest uus peapump võetud, vanade peapumpade remondi ja ostmisega, olen kordvalt alt läinud ja seepärast enam sama reha otsa astuda ei tahtnud.
Küll aga hakkas silma,et ju oli ikka aastaid kokkuhoitud või tõesti siis maksti,et läbi saaks? Ilmselt seda põhjust teada ei saagi ja kui teabki,siis mida enam selle teadmisega nüüd peale hakata.

Minu jutu point: kui omanik näeb,et asi on vana ja hakkab oma elupäevade lõppu jõudma. Üritatakse koonerdada nii,et veel annab ja vahet pole,mille arvelt see tuleb. Kahjuks see on vägagi laialt levinud mõtteviis veel. Endast ei räägi siinkoha,sest mul on kogemus,mis tähebdab pidurite äkiline kadumine. Seepärast ma suhtun asja tunduvalt tõsisemalt.


Vasta

Küll huumori valdkond aga teatud ühiskonna hoiaku peegelpilt,mida levitatakse internetis. 
   

Kui nüüd küsida,kas ma vihkan kogu selle remondi jama tõttu B3 Passatit. Vastus on ei vihka auto pole süüdi,kui eelmised omanikud parajad lurud on olnud ja väärt asja hinnata ei mõista.

Siiani olen vaid negatiivsetest aspektidest rääkinud aga kui mitte rääkida oleks see ka teatud mõttes valetamine.
Positiivse joonena võin välja tuua seda,et kui kohtun tuttava kaasakannatajaga (sama sõiduvahendi omanikuga). Siis üritame alati oma autod kõrvuti parkida.
Ning kui igasugu lastehaigused välja ravida on võimalik seda vähemalt hobiautona täiesti arvestatavalt nautida.


Vasta

(09-10-2017, 00:56 AM)Laurts Kirjutas:  
(08-10-2017, 17:46 PM)HMP Kirjutas:  
(07-10-2017, 23:46 PM)Laurts Kirjutas:  
(07-10-2017, 23:16 PM)HMP Kirjutas:  
(07-10-2017, 19:08 PM)Laurts Kirjutas:  Sama kahtlane jutt kui ettevõtjate hala et tööjõudu pole kuskilt võtta
See ei ole kahtlane jutt vaid reaalsus. Hulpivat massi on, aga oskustöölisi napib.  
Teine probleem- hea töömees soovib sama palju palka, kui klient (vana tarbesõiduki omanik) on nõus maksma teenuse eest.

Niiet kui maksta siis ikka leiaks ka tööjõudu...
Täpsem oleks väljend - kui tööandja peale maksaks. S.t. klient maksab sama raha, mis töötaja soovib tasuna tasku saada. 
Tekkib küsimus, kas klient maksab vähe, või töötaja tahab alusetult kõrget tasu oma töö eest?
Sellistel puhkudel olen kasutanud lahendust - teen töö ise ära. Smile

Kui saladus ei ole siis millistest numbritest käib jutt?
Saladust ei ole, aga see jutt  läheb teemast väga välja. Kui on suurem huvi, võid algatada uue, sellekohase teema ning saame seal diskuteerida.

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta

paraku on see suht tavaline, et auto remont ületab masina maksumuse ja see pole remontija otsustada mis maksab kliendi auto, kui inimesel on soov masin korda teha, siis nii ka tehakse (kui muidugi on veel võimalik, kord olen olnud sunnitud ühe 1h tagasi ostetud kaubiku prügilasse saatma, sest see siulilselt oli kohe pooleks murdumas), samas mõni klient ka ütleb, et ma parem teen vana masina korda, kui panen raha juurde ja ostan uuema ning hakkan seda ikka putitama, lisaks on palju sellised kliente, kellel pole auto hindadest halliaimugi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne