Palju aega on viimasest remondist mööda läinud ja peab tõdema, et kaanetihend ei vaju.
Nagu ta keeratud sai nii ka on, mille üle on justkui heameel ja pole ka sest klapisääretihendite mure on lahendamata endiselt.
Tihendid mida me arvasime olevat 17,2 seest ei olnud seda mitte vaid see oli välismõõt ja puksi ots peaks olema hoopis 14mm.
Nüüd on uus kava teha selline lendteraga seade trelli otsa, mis klapisäärele toetab ja puksi otsa mõõtu lõikab ning kasutada tihendeid Scania DC 9.02 mootorist.
Kel kaane remont käsil soovitan kohe puksid otsast üle treida ja kasutada neid tihendeid.
Tihendeid aga on vaja sest tahm satub väljalaskest õlisse.
Kui enne oli õli tumepruun, siis viimase 4 tunniga mis ta ilma tihenditeta käis on muutunud süsimustaks.
Suurem probleem aga kummitab pihustitega ja hakkas see sellega, et külmast peast oli sinine suits taga kuni mootor soojenes.
Viimasel ajal aga suitses ta vahel ka sooja mootoriga ja seega sai pihusteid kontrollitud ning neist 3 olid sellised, mis ei teinud spetsiifilist tinisevat heli kui stetoskoobiga kuulata.
Testriga kontrollides oligi nõnda, et võis kütuse läbi suruda aga pihustamist polnud.
Hakkasid nad muidugi pihustama kui neid fööniga soojendada miski 70c aga see pole lahendus ja seega sai ostetud uued pihustiotsad.
Vene omad, Altaidiisli toode, kõik vesimärk peal ja puha.
Panin siis uued otsad ja reguleerisin 180 peale surve aga juba siis võis halba aimata sest avanesid nad küll ühe survega ja spetsiifilise prääksuga, kuid peale avanemist jäi osuti iga pihustiga eri rõhule pidama.
Vahemik oli 50 bar kuni 122 bar, kuigi peaks ju uued olema ja võrdsed.
Panin peale ja kui aus olla, siis mootor käis kehvemini kui enne.
Kippus haukuma ja mingil pöördel tekkis selline imelik värin et võtmed kukkusid kummi pealt maha.
Lasin tal käia veel et ehk läheb ühtlaseks aga ei läinud ja sine tekkis ka summuti otsa.
Võtsin maha ja uuesti mõõtsin avanemisrõhku kuid see oli õige.
Siis süvenesin pihustiotste hingeelusse põhjalikumalt ja selgus et iga ots on erinev....
Erinesid nõela käigud ettenähtust, mis peaks olema 0,25mm aga kõige suurem oli 0,32 ja väikseim 0,28 ja see seletab siis erinevaid sulgumisrõhkusid.
Mõõtsin ka pihustusavasid, mis peaks olema 5 avaga pihustil 0,3-0,33 mm.
Tegin treipingis siis 2 kaliibrit millest läbiv 0,3 ja mitteläbiv 0,34mm ning peab tõdema, et mitteläbiv sobib igasse avasse aga osadesse sellise lõtkuga, et sinna võiks veel midagi vahele pista.
Avad on mõned lisaks ka tugevalt koonuses, millest võib järeldada, et puuri teritus pole õnnestunud.
Mingist vanast pihustist jäi näppu selline ots nagu DLLA 150 S 13 R ja keerasin selle oma pihustisse ning tõdesin, et pihustamise kvaliteedis on mäekõrgune vahe, kuigi see ots vana ja kasutatud.
Kui Belarusi oma pihustas siis tilgad olid visuaalselt poole suuremad ja kuna päike paistis siis oli näha, et langesid kiiresti maha.
DLLA piisad aga jäidki õhku hõljuma ja pihustamise hääle järgi tal nõel vibreeris vähemalt poole kiiremini ning oli võimalik pihustada ka milligrammi kaupa kuna ta sulgus juba 40 bar avanemisrõhust madalamal.
Tegeledes mootorite remondiga, siis ma ei taha et masin millega ma ise töötan ajab sinist suitsu ja käib ebaühtlaselt siis ma ei näe muud varianti kui osta kokku 10-15 Belarusi pihustiotsa ja loota et neist 4 on võrdsed ja pihustavad hästi või hankida lääne otsad.
Kulu tuleb enamvähem sama ja seega on viimane variant igati kavalam.
Leidsin ka kataloogi, kust pihustiotsi valida erinevate avade arvuga ja pihustusnurgaga.
https://bjdiesel.com/documents/nozzles.pdf
Belarusi pihusti korpusesse sobivad kõik need pihustid mille suurus on "D".
Eks esmaspäeval selgub, mida kätte saab ja mis hinnaga.