(02-06-2023, 06:07 AM)M.R. Kirjutas: Kas hammasratta hambumisparameetrid on teada?
Äkki on asi lihtsam, on hammasratas selline kvartalilõpu oma, analooge mitteomav ja on lihtsalt üldnormaal alamõõduline.
Ravi mõttes valmistada õige/sobiva üldnormaaliga hammasratas.
Võib ette kanda, et käisin tudeerisin end hammasrataste mõõtude tuvastamiseks ja meeltesegaduses ostsin isegi uue hammasratta mida võrdlesin praegusega ja mõne vanema eksemplariga ja tuleb tõdeda, et vahed on neil päris suured.
Mõõta ma kuidagi ei osanud hambaid ja võrdlesin omavahel ning uus hammasratas kaotas lõtku täiesti ning isegi poos kergelt.
Seda aga vaid ühelt poolt sest viskas teine ikka 1,5+millimeetrit.
Mõõtsin treipingis hammasratas teljega padrunis ja terahoidjas selline 20 kraadise koonusega pulk mis umbes hamba keskele toetas ja suportist keerasin kuni vastu läks ja võtsin lugemi.
Kõikus näit aga mitte vastasküljel vaid üle paari hamba ning isegi silmaga oli näha.
Õnneks sain teise poodi tagasi sokutada ja isegi puksist oli lõtku niipalju et 6 sajandikku kaliibri leht läks vahele pea vabalt.
Töötanud hammasratastega olid hammaste sügavused paari kümnendiku sisse ja tulemusena sai see tagasi pandud mis sees oli sest viskas vähem ja lõtku vahet erilist polnud.
Tegin teisele siis uue telje et saab nihutada hambumisse.
Materjaliks 40H ja peale mustalt väljatreimist lasti induktorist läbi ja õlisse et pealt kõva ja seest pehme.
Pärast sai see komplekt kokku keeratud ja koos hea treida ploki pool ja telje pool eraldi.
Keskele siis M16x1,5 polt ja loomulikult ka uus seib kus keskel üks ava.
Vaadata, et suvaline jorss suudab tavalise prosta treipingiga ületada tehase lihvimise tulemust siis see näitab kui madalal on tootmiskultuur...
Muidugi ka väike pikkuse sobitamine, et liitekoht jääks plokiga tasa ja hammasrattale paar sajandikku pikilõtku ja kuna pukse eraldi ei müüda ja kõik nad on sees üle töödeldud ja hammasratta auk kammlõikuriga tõmmatud siis mõõt on...loominguline.
Lõpuks treisin hammasratta sees puksi üle 0,3mm ja pinki võtsin pannes rullaagri rullid hammaste vahele mis andis päris ägeda viskumise sel pinnal kust nad on tootmise ajal kinni võtnud ja see pole paar millimeetrit...
Viimane sobitus liivapaberiga et õli ka vahele mahuks ja tehtud.
Polt sai täpselt õige asi kolkswageni pooltelje polt mis oli tarvis treida maha 7mm paksuseks et kaane alla mahuks.
Lõpuks panin kummagi hammasratta vahele ühele poole 0,03mm plekiriba, surusin hammasratta ligi ja keerasin poldi kinni 190Nm mis peaks andma päris korraliku hõõrdejõu sinna kahe otspinna vahele.
Kõrgsurvepumpa sai ka lähemale toodud augu viilimise teel ja sai päris viisakas, nagu importmasinal kohe...
Sain professionaalset pesuvahendit ja tulemus on õlivanni peal näha...
Isegi tihendijäägid ja hermeetik läks pesuriga maha.
Koostamisel aga kuna tegu vene analooge mitteomava tihendava tootega siis loomulikult ei saa ju niisama kokku sobida...
Peaks olema harjunud aga ikka ajab vihale kui küsida tihendit mis sobiks õlivanniga aga ikka selgub, et see nn silikoonist tihendikaar on 15mm pikem.
Niigi seda vanni kehv alla panna oma lahtiste tihenditega aga no kui see fekaaltoode lükkab tihendi otsa üles ja ei lähe ise ka sinna aukudesse siis mis moodi seda on võimalik koostada???
Lõpuks läksid vanad kummist kaared tagasi mis on muide MTZ-50 mootorist aga ikka pehmemad(!)kui see silikoon...
Käivituskatsed tulevad ka varsti ja tulemusest saab ka teada kui on huvi olemas.