automoto.ee foorumid

Täisversioon: K-650 metamorfoos
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
sellist asja pole ise veel küll näinud, ega osanud kahtlustadagi. ka nüüd jälle vähe targem.
Varsti võid juba magistrikraadi kaitsma hakata Dnepri hingeelu ja probleemide alal kaitsma Big Grin
Uskumatu, se on lausa ennekuulmatu viga!
See ratas on mulle hariduse andmise oma eluülesandeks võtnud, loodan ainult et tema plaanidesse ei mahu mulle doktorikraadi tegemine Big Grin
mul oli kunagi 91.a. URAL mille ostsin uuena 2000 kr.ga ja see oli tehasepraak. Vasaku silindripea alt peksis täiega läbi ja kui mootori üldse käima sai ühe silindriga, siis kolises hullumoodi, hiljem lahtivõttes selgus, et ka hooratas oli lahti, ja kiilu millega ta kinni peaks olema ei õnnestunudki sealt seest leida, tea kas keegi unustas panna ehk? Hiljem targemad inimesed rääkisid et aastal 91 oli see vägagi tavaline, et tehasest väljus masin mis isegi uuena käima ei läinud. Lohistati lihtsalt välja ja valmis! Põhjus olevat tohutus moraalilanguses mis Gorbatšovi valitsemisega kaasnes (samuti olematu kontroll töötajate üle). Nn. "kuiva seaduse" viljad ehk?
No eks enamus autodestki tulid liinilt maha nii, et vedelikke voolas nagu mahlakasest. Shiguli'd olid erandlikult asised, aga kõik mutrid-poldid tuli ikka üle käia. Kui õigesti mäletan, siis 30HJ sapika väntvõlli lubatud aktsiaallõtk oli 0,1mm (!!!) Sellise täpsuse juures pole siniseid esmaspäevi vajagi Big Grin Kahetaktiliste tsikli kolbide noolte suundade uskumine oli vanasti ja on ka täna sama, nagu püstoliga vene ruleti mängimine Wink Täna sattusin vaatama lääne mootori karterit, kohe kerkis silme ette dnepri karter... esimene oli nii ilus, et pane kodus dekoratsioonina nurka seisma, teine meenutas.. hmmm.. noh, ei oskagi võrrelda- ehk õnneks valatud tina?
GOD SAVE THE INTERNET, AMF ja kõiki tarku inimesi seal sees! Ilma Isanpaugu juhisteta poleks ma viga osanud hoorattast küll otsida ja oleks mootori ilmselt pulkadeks lammutanud. Nüüd sai hakkama käigukasti maha tõstmisega. Pilt oli täpselt selline, nagu Isandpauk kirjeldas- väljaveninud kiilusooned ja räsitud koonuspinnad. Mis sai tehtud- vastavalt õpetustele jämeda klapilihvimispastaga koonused sileda(ma)ks lihvitud, Liqui Moly tugev keermeliim vahele ja umbes meetrise õla ja nr 36 padruniga mutter kinni väänatud. Krt, kui ta nüüd pidama ei jää, siis olen mina Juri Gagarin Wink
Üks tähelepanek- siduri kokkupanemist raamil olevale mootorile võib ilmselt kõige tabavamalt võrrelda loomuvastase seksuaalvahekorraga, millisega- vot see mõelge ise välja kasutades oma metsikuimat ettekujutusvõimet Big Grin Eriline kepp (vabandan väljenduse pärast!) saada vedrud oma pesadesse pidama, kruvid sisse ja siis veel kettad nii täpselt paika rihtida, et käigukast sinna nuutidesse istuks...
Igatahes Isandpauk- olen ühe näputäie õllet sees Smile
njah. tore et masina jälle kokku said. tagantjärele võin anda ka mõne vihje siduri kokkupanekuks.
Sidurivedrud saad paika, kui võtad paned tiku kummalegi poole vedrut - tikud otsapidi vahele ning surud vedru pessa.
Kettad saad tsentrisse kui leiad voolikujupi,padruni või mõne muu asja mis sidurivardale paigaldades on enamvähem sama diameetriga, kui vedav võll. Lükkad sidurivarda sidurikokkupaneku ajaks oma kohale ja kettad püsivadki enamvähem paigal.
Siduri saad kokku kui võtad teed omale peenkeermega poltidest ning torujuppidest tõmmitsad. Mina lõikasin poldi pea maha, keevitasin otsa miski 10cm keermelati. Torujuppe on tarvis, et sidur korralikult kokku keerata - üle keevituse mutrit ju ei kruti. Ja sii pole muud kui keerad tõmmitsatega siduri kokku ning paigaldad 4 kruvi. Peale seda eemaldad tõmmitsad ning keerad sisse ülejäänud 2 kruvi.

Piece of cake Big Grin
Ma liimisin need sidurivedrud mingi "s9 super" liimiga (nagu kummiliim) plaadi pesadsesse. Kuivamine võtab aega aga lausa lust kokku panna. Peale seda võtsin veel ühe korra lahti ja olid siiski veel tugevalt pesades kinni ja ei pidand uuesti liimima ega jamama.
Mul õnnestus elu natukene lihtsamaks teha sellega, et väänasin vedru viimase  ca 0,5cm natuke laiemale, nii hoidis ta vedru paigas. Kõik muu oli jõhker jõud ja j... matt.
Uued silindrid kolbid on nüüdseks sõitnud ca 450 km, kruvisin korvi külge ja tegin esimese sõidu naisega külgkorvis. Krt, midagi on ikka paigast ära- mootor kuumenes kuni särtsumiseni, jõud pole see mida ootaks, maanteel proovisin korra ka kiirust- üle 75-80 ei lähe. Vahemärkusena- naise kaal jääb alla 60 kg Wink Kas kõige varasemas asendis süüde jääb ikkagi hiliseks? Kui nii, siis peab hakkama mõtlema ja  kombineerima- kinnituspoltide augud uude kohta, peab vaatama kas on võimalik.
Jama on see, et pole elus ühegi teise emmilise roolis või korvis istunud ja ei tea, kuidas ta üldse liikuma peab...
Isandpauk- ega sa Harku kanti kruisama tulla pole plaaninud? Istutaks ennast oma 100 kg-ga dnepri korvi ja laseks sul pisut ratast piinata ning siis arvamust avaldada...
no oma M-72-tedel olen sidurit nii kokku pannud, et ketaste tsentreerimiseks kasutan ühelt vanalt käimarilt võetud peavõlli, siis istuvad kettad kogu aeg nuudis ja ei pea pärast neid kruvikaga kangutama. Kokkukeeramiseks ostsin Baltic Bolt poest neli sama keermega aga veidi pikemat ja poldipeaga polti nagu on sidurikruvid ja need ulatuvad kohe keermeni isegi siis kui sidur lahti. ja siis keeran neid aga peale ja vaatan et vahekettad ilusti oma pesadesse istuvad, kui need poldid on lõpuni sees, siis pole enam kruvide paigaldamisega ka mingit jama. Aga sidurit ma polegi veel niimoodi külge pannud et mootor raamivahel, sellisel juhul tundub liimitilga kasutamine vedrude kohalhoidmiseks lausa geniaalne.

P.S. Kui Harku kandis jamate siis võtaks isegi osa, järgmisel nädalal tulen vahelduseks kodumaale kah.
Ma pean natu oma dnepraaliga kätt harjutama, enne, kui midagi arvata püüan. Käisin nimelt ühe Honda Pan-Europeaniga eesti-rootsi-taani-saksa-poola-leedu-läti-eesti retkel ning emmi tunnetus on üsna käest ära. 2 nädala pärast lähen vahetan selle masina jälle vana hea dnepraali vastu ning siis võiks ju vaadata....
Ma seda süütemängu aukude viilimist eriti ei poolda ning kipun arvama, et tasub üle mõõta surved kummaski silindris ning kontrollida karburaatoreid (kraani settepoti võib ka ära puhastada).
Kahtlustan ikkagi süüdet- kui süütemäng on keeratud maksimaalselt varasesse seisu ja dnepr ei taha käivitades üldse tagasi lüüa, siis on süüde ikka päris hiline... Meenutuseks vanad, ilma tsentrifugaalregulaatorita K-d, millel juhtraual oli süüte hilisemaks keeramiseks kangike- et käivitades jalaluid ära ei lõhuks.
Zyndapp666- selle nädalavahetuse olen ära, aga järgmise nädala- ja nädalavahetuse täitsa olemas. Kui kodumail tagasi oled siis anna märku.
Otsustasin teha selle hooaja viimase investeeringu oma denprisse- hankisin uued silindripead koos kõigi vedrude-, nookurite-, klappide jms-ga. Miks nii otsustasin? Noh, kõigepealt vertikaalsete karpakinnituste üleminekud horisontaalseteks olid nii ebatäpsed, et moodustus ühtlase segutoru asemel mingi kummaline trepp. Lisaks usun, et tänu ebatäpsusele ei toiminud ka tihendid ja segu sai lisaõhku.  Usun, et siit pärinesid käivitusraskused. Uutel peadel olid horisontaalkinnitused. Teiseks ei osanud midagi arvata vedrudest- kas vanusest pehmeks läinud või mitte. Vana pea maha võttes leidsin põlemiskambrist päris hea surtsu õli- järelikult puksid läbi. Klappide pidama saamisega olid tõsised raskused- oleks pidanud uue faasi pesale sisse laskma ja uuesti lihvima. Uute peade klapid pidasid nii hästi, et veerand tunni jooksul ei imbunud tilkagi piiritust (!) läbi.  Niipalju siis põhjendustest. Vahetasin pead ära ja tulemus oli kohe päris hea- käivitumine teisest matsust, kompressioon 8,5 ja 9 (enne 6 ja 7), ühtlane tühikäik, jõuline minek. Ütleks, et nii head häält pole sellest jõuallikast veel õnnestunud välja meelitada Smile Et: üks kordaläinud päev!
p.s. vaatamata pidevale nöögile õnnestus sel hooajal natuke üle 1000 km maha sõita. Not so bad, not so bad at all Wink
Ei ole jah eriti halb! Ma sain oma 638-ga ainult 500 - 600 km sõita. Deem... Onju. EI saandki käimarit korralikult tööle. Ei sellist asja on hea lugeda kui tegijamiis Toungue saab masina korralikult käima. Pikemat aega loen seda teemat juba siin. Irf.... Kui saladus pole siis palju sul nende juppide peale EEKi läks ja kust sa need ostsid ka?

Igatahes jõudu...
Ei oska summat öeldagi- palju asjalikku sain doonorilt, mille liigsete osade müügiga sain lõplikuks hinnaks alla 1000 eegu Wink Usun, et umbes 10000 kr on sisse läinud... Jupid olen ostnud:
Laagrid, simmerid ja ihuvedelikud- Balti Laager
Värv- Värvifoorum (DuPont)
kõik muu- enamus teletorni motopoest, pisut ka käest-kätte
Küsimus 12V originaalgeneka ja Lada pingeregulatori kohta. Nimelt asendasin tavalise pirni H4 halogeeniga, umbes tunni toimis kõik laitmatult, kuid ühel hetkel märkasin, et kõik tuled olid tumedad nagu sea silmad ja laadimist ei mingisugust. Lülitasin esitule välja ja põristasin edasi parktuledega. Umbes 5 min hiljem proovisin taas esituld ja kõik oli korras, ja jäigi korda. Küsimus teadjatele- kas regulaatoris võib olla mingi kaval koormuskaitse, mis ennast välja lülitab?
Sümptomitest veel- regulaatoril asetsev roheline valgusdiood, mille põlemine näitab laadimise olemasolu, rakendub ka ilma tuledeta üsna kõrgetel pööretel, kui tuled on sisse lülitatud ei sütti valgusdiood üldse. Samas on näha, et laadimine toimib- pöördeid juurde andes hakkavad tuled heledamalt põlema.
Kas tegemist oli juhusliku jamaga (harjade vilets kontakt vms)? Kas keegi kasutab sarnase regulaatori-generaatoriga H4 pirne? Teoreetiliselt peaks võimsusest jätkuma ja ülegi jääma, aga mida ütleb praktikute kogemus?

EDIT: Sain teisest foorumist vastuse- viga on ilmselt juhuslikku laadi (kehv kontakt kusagil) ja H4 peab see genekas kindlasti ära toitma.
Moded ehk andestavad läbustamise, see oma teemas... väike videoklipp sellest, kui kahjulikuks võib osutuda bensiini nuusutamine ja milleni see areneda võib Wink
http://www.zone.ee/urmoo/koir.avi
huvitav mis tal küll nende sumpade vastu onToungue
Räägi palun kiirelt sellest ka, kas said oma ratta lõpuks ilusti jooksma?
Või jätsid ülejäänud sissesõitu uude aastasse?
Ilus ratas Smile
Peale silindripeade vahetust plõnksas kõik kohale- normaalne töötemperatuur, jõuline tõmme, kompression 8,5 mõlemas silindris jne jne. Pikendasin kindlustuse veel üheks kuuks- patt on lasta nii ilusat sügist raisku minna... paarsada km uute peadega sõidetud, probleemid puuduvad. Kardan ainult Isandpaugu loo kordumist- väänasin küll hooratta korralikult kinni, aga mine sa hunti tea....
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12