automoto.ee foorumid

Täisversioon: VW Iltis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Tehes tagumisi tulesid täheldasin klaasidel kirjet Hella. Natuke kolades leidsin ka ühe suunarelee, mis teoreetiliselt võiks ju sobida: 
https://www.autovaruosadonline.ee/hella-936439.html

Mida mõni targem arvab?
Äkki saaks sellest rahamaitselisest radiaatorist mõne pildi?
(14-11-2018, 23:57 PM)lauren Kirjutas: [ -> ]Äkki saaks sellest rahamaitselisest radiaatorist mõne pildi?

Link netiavarustest: http://www.panzermueller.de/Kuehler-fuer...Bombardier
Eile sain mõningaid häid uudiseid. Nimelt suutis varustaja leida uue radika (krt teab veel mis seisus) ja tendi! Tent ei pidavat küll uus olema aga ei olevat pikalt päikest saanud ehk siis peaks olema suht pehme. Oma silmaga muidugi pole veel näinud. 
Tänasega peaks selguma ka esiklaasi ja suunarelee teema. Mis puutub sellesse, et kataloogid annavad 12v releesid, siis sain selle selgeks Saksas olevatelt iltise entusiastidelt: Nimelt Iltis 183 (minu oma) eelkäija 181 oli 12v peal ja selle masina elektrijupid kataloogides liiguvadki.
(15-11-2018, 10:09 AM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]Eile sain mõningaid häid uudiseid. Nimelt suutis varustaja leida uue radika (krt teab veel mis seisus) ja tendi! Tent ei pidavat küll uus olema aga ei olevat pikalt päikest saanud ehk siis peaks olema suht pehme. Oma silmaga muidugi pole veel näinud. 
Tänasega peaks selguma ka esiklaasi ja suunarelee teema. Mis puutub sellesse, et kataloogid annavad 12v releesid, siis sain selle selgeks Saksas olevatelt iltise entusiastidelt: Nimelt Iltis 183 (minu oma) eelkäija 181 oli 12v peal ja selle masina elektrijupid kataloogides liiguvadki.

Ma oletan, et sellise lehega oled juba tutvunud:
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/mod+1...t/1979-37/

Suunarelee koha pealt:
Teades vanu VAG-e siis suure tõenäosusega on selle relee karbi sees lihtsalt mingi külmjoode tekkinud. 
Ehk siis: ettevaatlikult avad selle konservi ja hakkad luubiga uurima, kas mõni joode on praguline.
Relee kakkusin lahti ja vastu vaatas selline pilt:

[Pilt: large_29819689_HTgR.jpg]

Üks nurk on vett saanud ja sealt see probleem ilmselt ka tuleb. Mina kui elektroonikavõhik viskaks minema. Või ei?
Ära viska! Las keegi, kes vähemalt kord nädalas jootekolbi kasutab, viskab pilgu peale.
Esimese lahendusena võib ka ise proovida. Abiks hambahari ja isopropanool. Nendega tükiplaadi puhastamisest on mõnelgi korral abi. Kui see ei toimi, siis tulevad jootekolb ja muud abivahendid.
Panen hetkel riiulile ja vaatan, kas härra varustaja sai mulle midagi või mitte. Kõnet temalt täna igatahes ei tulnud. 

Ilmselt olengi nüüd sinnamaale jõudnud, kus pisikesed ajad hakkavad erinevaid takistusi jalge ette viskama. Viimane garaazikülastus oli esmasp.
Varustaja pidas sõna ja saigi korraliku radika. Täna sai see külge pandud ja esiots uuesti kokku lapatud. Muu hulgas sai lisatud üks autot defineeriv detail:

[Pilt: large_29820135_s0rn.jpg]
Sai nüüd mingisugune relee tellitud. Üldiselt universaalsed asjad ei kõlba mitte millekski kuid hetkel ei jää muud üle, saab vähemalt proovida ja 20eur pole ka liiga palju selle eest maksta.
Vist kellelgi Iltise vaimustus tulnud: reede õhtul ca 18.30 ajal nägin ühte treilal, Mäo ristmikul. Pilti ei õnnestunud teha kuid rattad olid all ja tenti polnud.
Tänase päeva lugu: kuna mootoriruumis sai nüüd kõik tehtud (radikas tõesti peab) panin lõplikult kaane peale.

[Pilt: large_29820471_7HW2.jpg]

Salongi sai pudinaid lisatud:

[Pilt: large_29820473_UxqT.jpg]

Ilmselt on Eestisse sattunud erinevaid versioone Iltisest. Keerasin doonorilt pildil nähtava õhuava katte maha kuna endal oli üks puudu aga jah, doonorilt saadud kate on hoopis kahe kruvi kinnitusega. Teen ilmselt tolle ringi kuna rohkem neid polegi.
Hurraa, relee toimib ja sellega avastasin ka näpuka juhtmestikus. Nimelt tagumine vasak ei põlenud ja kuskil vahepeal on varasem vend midagi valesti teinud. Kuna juhtmekimbud olid juba kokku pandud, läksin kõrvalteed pidi ja probleem lahendatud. Muud täna ei jõudnudki.
Kuna ma olen autoelektris suhteliselt rumal, seletage mulle: mis hea pärast käib pasuna ja nö lüliti vahele relee? Skeem näitab releed, otsisin (vb ka vähe otsisin, sest kael väsis ära) kuid ei leidnud. Minu loogika ütleb, et hoiad lülitit all - lõugab - võtad käe ära -  ei lõuga ehk siis miks relee?

Teine küsimus: pasun peaks ju otse ühendades kohe lõugama pistma või eksin?
(22-11-2018, 23:10 PM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ] mis hea pärast käib pasuna ja nö lüliti vahele relee?

Relee vähendab lülitit läbivat voolu ja selle eluiga pikeneb.
Oleneb ka sellest kuidas pasunat juhitakse. Iltisega pole küll kursis, et kas tal eraldi pasuna lüliti kuskil armatuuris või rooli peal aga kui nupp on rooli peal siis reeglina "saadetakse" seal välja -. Paljudel autodel ongi pidev + pasunal peal ja massiga lülitatakse, osadel aga on pidev mass peal (näiteks Ladal oli kui ei eksi) ja lülitatakse +, kuna signaali nupu poolt tuleb aga - siis releega keeratakse nö. sobivaks. Ei oska paremini seletada aga ehk saite mõttest aru Smile
Mass pasunas oli. Proovisin otse juhtmest voolu peale anda kuid midagi. Kas nüüd ongi relee vahelt võetud ja otse järgi pandud (eelnevalt postitatud teooria eluea kohta) ning sellega pasun läbikärsatatud? Igatahes katsun lähipäevil doonorisse piiluda ning ehk on seal pasun alles. Kerge googeldamine näitas, et õnneks ei maksa need suurt midagi.
(23-11-2018, 15:43 PM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]Mass pasunas oli. Proovisin otse juhtmest voolu peale anda kuid midagi. Kas nüüd ongi relee vahelt võetud ja otse järgi pandud (eelnevalt postitatud teooria eluea kohta) ning sellega pasun läbikärsatatud? Igatahes katsun lähipäevil doonorisse piiluda ning ehk on seal pasun alles. Kerge googeldamine näitas, et õnneks ei maksa need suurt midagi.
Releedega vähendatakse lülititest läbilastava voolu hulka e. kaitstakse lüliteid (pasuna tarbimisvool asendub relee juhtvooluga), samuti pole autos hea pikad juhtmed kus käib läbi suht. suur vool - pasuna eluiga sellest ei sõltu.
Pasunat väga raske läbi kärsatada, ükskõik kuidaspidi midagi valesti ühendada. Kui kogemata anda plussi asemel massi pasunasse, või vastupidi, siis lihtsalt ei tööta, kuna vool voolama ei hakka.
Pasunate hädad tavaliselt klemmide/ühenduste oksüdeerumise taga kinni. Ja sageli korpuse sees, mis ei ole (lihtsalt) avatav.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11