automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ A
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
No tõlkida võiks nii, et see on gaasipedaali piiraja. Saab vist reguleerida kõrguses ja siis saapatald läheb sinna vastu.
(14-11-2018, 20:11 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]hmm, mis keeles sa siis üle terve suure "kuuendiku planeedist" suhtled?
no ja paari hiireklikiga saab lasta koogelmoogelil tõlkida.
välismaa keeles tuleb üsna arusaadav tõlge - foot support to accelerator.
eesti keeles saab ka aru, mida mõeldud on - jalgade toetus kiirendajale.
 No Võro keelen ütles sjoo pääle, õt kui eelä är lõpnu siis sääntsest ullusest õs saanuki tiidä. Big Grin
Leidsin kataloogist vidina üles. Tõesti jala puhkamise pedaal. Ei maksagi midagi, koos aluse ja kruvidega 10 jänkit ainult.
Seni ajani ei saa aru, miks sellist vidinat vaja oli.
https://www.brattons.com/accelerator-foot-rest.html
(14-11-2018, 20:12 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]No tõlkida võiks nii, et see on gaasipedaali piiraja. Saab vist reguleerida kõrguses ja siis saapatald läheb sinna vastu.

Lisaks sellele et laseb jalga puhata, toimib ka algelise kütusesäästmise seadeldisena. Hooldusvaba ja töökindel.
Ta on ikka gaasi andmiseks. Ses suhtes et õige sõidutehnika oleks jalg jalatoel sõita ja jalga väänates gaasi anda. Gaasipedaal käib suht kergelt ja aukudest läbi sõites raske tellida gaasi?? Enam nii kehvasid teid õnneks eriti ei ole kui siis....

https://youtu.be/qhL5Pv9dcnc
(14-11-2018, 21:58 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Ta on ikka gaasi andmiseks. Ses suhtes et õige sõidutehnika oleks jalg jalatoel sõita ja jalga väänates gaasi anda. Gaasipedaal käib suht kergelt ja aukudest läbi sõites raske tellida gaasi?? Enam nii kehvasid teid õnneks eriti ei ole kui siis....

https://youtu.be/qhL5Pv9dcnc

1.15 peal on see liigutus näidatud. Hea, et vähemalt üks (Taavi) on algõppe saanud gaz51-ga ja nimelt põllul kartulivagusid ületades. Tal see liigutus senini meeles. Kui jalatuge ei kasutanud hakkas auto hüppama.
(14-11-2018, 23:03 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]1.15 peal on see liigutus näidatud. Hea, et vähemalt üks (Taavi) on algõppe saanud gaz51-ga ja nimelt põllul kartulivagusid ületades. Tal see liigutus senini meeles. Kui jalatuge ei kasutanud hakkas auto hüppama.
 Võru keskkoolis käies oli meil õppeautoks Gaz 51 ja pärast Vene kroonut sai ka mõni kuu 51 rooli keeratud. Mitte ei usu, et Taavi noore mehena selle elukaga sõitnud on. Aga mul küll meeles pole, et seal mingi jalatugi oleks olnud.
(14-11-2018, 23:14 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]... Aga mul küll meeles pole, et seal mingi jalatugi oleks olnud.

Siinkohal toetan Formikat.
Seda tehnoloogiat võimaldavat tuge on väga paljudel autodel võimalik käigukasti-kardaanitunnelilt leida. Võimalusel sõidan alati just niimoodi. Nupuna põrandas jah kahjuks enam ei anta Sad
(14-11-2018, 23:26 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(14-11-2018, 23:14 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]... Aga mul küll meeles pole, et seal mingi jalatugi oleks olnud.

Siinkohal toetan Formikat.

Ring ümber jalatoe, veidi teine aga otstarve sama. Mitte segi ajada starteri nupuga, mis ei puutu asjasse.
Võtsin käsile roolihoovastiku. Ksf. Sidorovi käest kunagi saadud aga Jumal teab, kus viimased 77a. veetnud esisild läheb siis nüüd käiku. Üldiselt on tegu väga lihtsa asjaga, nagu tolle aja autod üldiselt olid. Rooli hoovastiku otstes on korgid, mis fikseerivad rooli munakud. Kulumise korral on võimalik teatava piirini neid korke peale keerata. Paistab, et sellel autol oli kunagi kohusetundlik juht ja munakud olid väga heas seisus ja määregi veel sees. Muidugi aeg oli teinud oma töö ja nende korkide mahakeeramine osutus tõeliseks kolgata teeks. Juba Neljapäeval keerasin ta silla küljes lahti , tõin töökotta ja lasin rooste eemaldit  vahele. Reede proovisin, ei midagi. Lasin veel tublisti roostesurma vahele ja jätsin täna hommikuni ootele. Täna siis keerasin kruustangide vahele ja hakkasid tasapisi liikuma. Paar tundi nõksutamist ja lahti nad sain. Munakute kaela uued kummitihendid, mis sai Ameerikast toodud, relakaga rooste maha, krunt peale ja asi korras. Tavoti niplid tuleb ka vist USA-st uued tellida. Proovisin, ei funktsi ja praegu meil saadavad ei sobi, vist tolli keermega.
 Puhastatud, värvitud otsa kork. Õnneks on pragu väga suur ja võimaldas lahtikeeramisel ikka arvestavat jõudu rakendada. Paigaldamisel käib sellest praost läbi splint, mis võimaldab poole pöörde kaupa survet peale keerata.
[attachment=72558]
[attachment=72559]
[attachment=72560]
Telefoniga tehtud pildid, pole just suurem asi.
Hm, inimese mälu ikke lühike. Olin juba unustanud, et kunagi sai nii GAZil rooli pikivardal lõtku livideerida. Sel ajal oli juba splindiauke tihedamini. Komplektis oli selle jaoks spetsvõti olemas.
Väga kena nostalgitsemise teema. Toob palju asju jälle värskelt silme ette.
(17-11-2018, 17:36 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Hm, inimese mälu ikke lühike. Olin juba unustanud, et kunagi sai nii GAZil rooli pikivardal lõtku livideerida. Sel ajal oli juba splindiauke tihedamini. Komplektis oli selle jaoks spetsvõti olemas.
Väga kena nostalgitsemise teema. Toob palju asju jälle värskelt silme ette.

51 oli nii jah.
Neid tavotinipleid saab meilgi igast sorti, marki ja mõõtu. Ei mäleta mis hüdrotarvete poest endale soetasin aga riiulis on kohe spets komplektid kus igat erinevad mõõtu ja malli nipleid.... 

Ning need numbrimärgi toorikud sõidavad ka autos juba mitu kuud kaasa  Toungue Big Grin
Tavoti niplitega on üks igavene jama. Hakkasin neid lähemalt uurima ja tuleb välja, et mingid eelajaloolised, ehk sellised
[attachment=72580]
USA-s maksab kogu tavoti niplite komplekt 35.-$, viis erinevat sorti, kokku 45 tk. Kõik sellised, no ütleme tänapäevaste pritsidega mitte pritsitavad Smile . Vist tuleb paar tänapäevast muretseda, ära pritsida ja siis originaalid sisse keerata. Vaevalt 30-ndate töökorras pritsi leiab või äkki kellelgi on igivanast ajast kuhugi seisma jäänud.
(17-11-2018, 20:21 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Neid tavotinipleid saab meilgi igast sorti, marki ja mõõtu. Ei mäleta mis hüdrotarvete poest endale soetasin aga riiulis on kohe spets komplektid kus igat erinevad mõõtu ja malli nipleid.... 

Ning need numbrimärgi toorikud sõidavad ka autos juba mitu kuud kaasa  Toungue Big Grin
 Krt, olin unustanud, sest GAZ 14 läks ära ja nüüd muidugi tuleb jälle vaja. Pane privasse oma number, kui Tartusse hakkan trehvama, võtan ühendust.
Leidsin isegi milline Ford Model A originaalne tavoti prits välja näeb.
[attachment=72581]
Ei ole kindel, et seltsimehed sellist kasutasid aga mine tea.
Äkki oli neil midagi sellist.
[attachment=72582]
Pole ka elus GAZ A raamatut näinud, et näha, milline selle isendi tööriista komplekt oli.
Ameeriklased väidavad, et tööriista komplekt oli selline.
[attachment=72583]
[attachment=72586]

Ameeriklaste puust kast on ilmselt liialdus.
(17-11-2018, 21:10 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]Ameeriklaste puust kast on ilmselt liialdus.
Nüüd, kus sa mulle numbri saatsid, võtsin oma suure kataloogi välja ja täpselt sama asi olemas, kasutati aastatel 1928 - 1938. Võibolla ka edaspidi aga mu kataloog lõpeb 1938 aastaga ära. Kast on kindlalt liialdus. 17005 on kirjas tool bag, mis tõlkes siis riista kott. Nüüd hakkasin pead murdma, kus selline kott autos võis asetseda. Seltsimeestel polnud ka kasti taga. Istmete all pole ka mingit ruumi. Ainukesed panipaigad olid uste sisekülgedel olevad taskud, aga sinna ju tunki ei pane. GAZ  M1-l on põranda all tööriista kast ja esimese istme all ka koht pikemate asjade panekuks. Aga A-l, müsteerium.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30