automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ A
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Mõningatele detailidele ja kere osadele sai proovivärv peale lastud. Minu arust väga ilus. Teadmiseks kõigile kaasaelajatele, poritiivad tulevad ikka mustad. See ainult proovivärv.Aga kere toon enamvähem õige.
[attachment=83470]
[attachment=83471]
[attachment=83472]
[attachment=83473]
Parema tulemuse saamiseks tuli kere jälle raamilt maha tõsta.
[attachment=83551]
Kuna plaan on viia GAZ A järgmisel nädalavahetusel toimuvale Tartu Motoshow-le, siis Car Restauration poisid pingutavad kõvasti, et auto tolleks ajaks värvitud saab. Kokku me muidugi teda panna ei jõua aga see polegi eesmärk. Eesmärk on tutvustada firmat ja nende töid ja tegemisi ja kvaliteeti  restaureerimistööde erinevatel etappidel. Tänasest seisust mõned pildid ka.
[attachment=83584]
[attachment=83585]
[attachment=83586]
[attachment=83587]
Ei saa hästi aru aga nagu vist oleks sama kere mis Gaz A-l??

https://m.nettiauto.com/ford/a-model/108...9&vifNav=Y
(26-09-2020, 02:16 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Ei saa hästi aru aga nagu vist oleks sama kere mis Gaz A-l??

https://m.nettiauto.com/ford/a-model/108...9&vifNav=Y
 No vot, kus see kuulutus oli paar aastat tagasi kui ma palehigis oma A-le juppe otsisin. Nüüd juba hilja.
Kuna plaan GAZ A-ga osaleda Tartu Motoshowl, siis sai täna punnitatud paika roolisüsteem ja amortisaatorid. Kuna esisild ja roolihoovastik on originaalne GAZ A oma aga roolikarp Ford Model A oma, siis minu suurimaks üllatuseks õõtshoob roolikarbi otsa ei mahtunud. Viilisin täkk aegaseda neljakandilist auku suuremaks aga ei midagi. Tuli appi võtta käsifrees ja siis ei olnud tal enam pääsu. Tegelikult vahe ainult pool mm-t aga sellest piisas. Muu osa sobis hästi ja nüüd ei jookse enam rattad manööverdamisel laiali. Tagumised amortisaatorid sobisid kui valatult, esimiste kinnitus augud tuli 1 mm suuremaks puurida.  Paar telefoniga tehtud pilti ka. Pole suuremat asja kvaliteet, tehtud õliste kätega. Hiljem teen fotokaga või tulge ise Tartusse vaatama. Karoona haige ma ei ole.
[attachment=83657]
[attachment=83658]
Lada 2107 postituses käivad huvitavad mõttetalgud selle isendi üle aga praegu pole aega sellega tegeleda. Momendil põhirõhk GAZ A-l, sest lubasin selle isendi värvituna Tartu Moto üritusel letti panna. Meie poolt veel üks Pobeda ja poisi värskelt renoveeritud MUSTANG, kah siin kajastust leidnud isend. Kahjuks A teemadel diskussiooni oodata ei ole, sest kardan, et meie seas ei ole vist kedagi, kes sellest autost midagi teaks. Lõpetati ju selle isendi tootmine 87 aastat tagasi. Ei julge küll ennast kiita aga millegipärast arvan ma, et seda tüüpi autode suurim asjatundja siin Maarjamaal olen mina oma tagasihoidlikus isikus. Mõni pilt ka momendi seisust ja rohkem neid ei tule ka, sest muidu pole midagi Motoshowl vaadata.
[attachment=83692]
[attachment=83691]
[attachment=83693]
Küllap Sinu pädevus selle mudeli osas toob peagi kaasa pakkumise, millest ei ole võimalik keelduda.

A.
(30-09-2020, 19:36 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Küllap Sinu pädevus selle mudeli osas toob peagi kaasa pakkumise, millest ei ole võimalik keelduda.

A.
 Ma loodan et ei tule, Vene rubla on viimaste kuudega langenud c 24%. Eks see annab tunda. Praegu on kasulik sealt midagi siia tuua. Samas pakutakse mulle ZIS 101-te, järjekindlalt juba kuid aga ma pole selleks võimeline ja hind ka Eurodes. Mul selliseid vahendeid pole, et selline auto ära restaureerida. Kui tahavad vahetada näiteks musta ZIM-i vastu, siis oleks veel mõeldav. GAZ A oli aga esimene auto, mis läks ka KGB, või tolleaegse NKVD käsutusse, nii et sobib minu KGB kollektsiooni, kuhu GAZ 12 kuidagi ei sobi.
Paar pilti, ühel Gaz-410, teisel Ford-Timken:
[Pilt: P1530304.jpg]
[Pilt: P1160271.jpg]
Rabelesime kuidas suutsime aga kapott jäi veel värvimata, kuna sai lubatud Motoshowl auto ikka välja panna, siis sai Neljapäevane päev ja pool reedest ööd rabeldud, et õigeks ajaks kohale saada. Täna sai paljude kaasfoorumlastega juttu aetud ja muidugi auto üle vaadatud. Nüüd on pikalt rabatud ja homse päeva võtan vabaks, no kui vabaks. Lada 07 tagaukse klaasitõstuk parandada ja kokku panna, samuti poisid praegu kodus, tõstame M1V8 kere uuesti maha, läheb see ka järgmisel nädalal keevitusse. Pilt ka Motoshowlt, näpuga järge ei maksa ajada, sai kiiruga kokku visatud ja mõningaid tänapäevaseid polte kasutatud. Eks nüüd hakkame tasapisi välja vahetama.
[attachment=83763]
Peaks siia teemasse sobima.

[attachment=83807]
GAZ A kallal sai põhjalik revideerimine läbi viidud, et välja selgitada veel puudu ja taastamist vajavad detailid. Nimekiri sai üle ootuste ränk, 45 puuduolevat või remonti vajavat detaili. Siinkohal ei hakka neid üles lugema, sest pooltega saame ise hakkama aga ülejäänutega pole siin Eestimaal niikuinii keegi võimeline aitama. Eks ma siin foorumis kajastan tasapisi neid tegemisi. Eks kuu lõpus teen suurema kokkuvõtte. Tellitud sai ka poritiibade ja kere ning muude detailide vahelised tihendid. GAZ A-l olid need valmistatud nahast, erinevalt Ford A-st ja hilisematest autodest, kus need olid kummist. Praegu paar pilti radiaatori raami embleemi taastamisest. See on originaalne GAZ A embleem ja juba oma vanuse tõttu nõuab küllalt mahukat restaureerimist.
[attachment=84122]
[attachment=84123]
Ei olegi seda varem tähele pannud, aga isegi sellise šriftiga GAZ embleem on Fordi pealt maha viksitud.
Murphi seadused kehtivad täiel rinnal ka autode restaureerimisel, ehk kõik mis saab valesti minna, sinna ka läheb. Võtsin kodunt suurte raskustega hangitud katuse mehhanismi ja tõmbasin laiali. Polnud seda ennem teinud, kuna Amerikaanlane, kes selle mulle müüs, väitis et kõik on OK. Olin arvestanud sellega, et katuse present tuleb nii kui nii välja vahetada ja olin selleks hankinud ka sobiva materjali. Nüüd siis otsustasin selle vana tendi ettevaatlikult eemaldada ja anda meistritele, et selle järgi teha uus katus. Mis sealt aga välja tuli, pani ikka korralikult kubet kratsima. Paljud metallosad läbi roostetanud, paigatud ja puru. Puit osad mädad ja auke täis. Ühesõnaga kõva ports ettenägematuid kulutusi ja peavalu.
[attachment=84189]
[attachment=84188]
[attachment=84190]
Sellist tüüpi puhvetitest ei ole abi?

https://www.ecklers.com/top-iron-set-pai...344-1.html
(26-10-2020, 23:06 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]Sellist tüüpi puhvetitest ei ole abi?

https://www.ecklers.com/top-iron-set-pai...344-1.html
Kindlasti pole see Ford A katus, vaid hilisemate, koodi järgi 32 arvan 1932-34 aastate oma ja alla kirjutatud (out of stock). Model A 4 ukselise karkassi pole leidnud. Saadaval küll roasteri, ehk 2 kohalise katuse karkasse, millel ka puuduvad puit osad ja ei sobi minu variandile.  Üldiselt küllalt mõttetu tegevus, sest koos transpordi ja tolli ja käibemaksuga läheb lõppkokkuvõttes oma 2500.-€ maksma + puitosad. Tegemist küllalt suure gabariitse vidinaga. Siin saab selle asja odavamalt taastatud ja raha jääb ka Eestimaale.
Täna räägime mootorist ja käigukastist. Kunagi eelnevates postitustes sai mainitud, et mootori sain Ukrainast, vahetuse teel. Vastu andsin GAZ M1 mootori, mille omakorda sain ksf. Sidorovi käest. Käigukasti leidis ksf. Taaviw 126 kusagilt Peipsi kandi vana talu aida tagant. Tõenäoliselt kuulus samale autole, mille raami ja osa juppe Sidorovi käest sain. Kuna mootor oli Ukrainas remonditud aastaid tagasi, siis sellega enam tegelema ei hakanud vaid sai komplekteeritud. Lebas ta mul juba tükk aega ja oli osaliselt juba kultuur-kihi alla mattunud. Aeg muidugi oma töö teinud. Allolevatel piltidel näha, kuidas roosteuss, eriti käigukasti on purenud ja muidugi mootori osasid ka. Eks sellele kõigele tuli kaubanduslik välimus anda küll tina pahtlit peale määrides, küll maha lihvides. Muidugi oleks võinud USA-st korraliku kasti osta aga ma taastan ju GAZ-i ja neid Fordi juppe saab nii kui nii oma jagu olema. Kuigi vahet pole neil võimalik teha ja vähemalt esimese aasta GAZ A-d pandi vähemalt pooles ulatuses kokku USA juppidest, mille osakaal küll tõele au andes edaspidi pidevalt vähenes. Küllalt küsitav ka kasutatud mootori värv. Toona värvi fotosid ei eksisteerinud ja mingeid ülestähendusi pole ka leidnud, kus sellest oleks juttu tehtud. Parema puudumisel sai mootor umbes sama värvikatte nagu tolle aja Fordil oli. Kui kellelegi ei meeldi või on muid tõendeid, lasku tulla. Üldiselt on Vene auto ringkondades jõutud tõdemuseni, et mootori värvi valikusse suhtuti üsna loovat ja mingit kindlat tooni ei olnud. Eks järgneval pildiseerial näha selle mootori kolgata tee.
[attachment=84322]
[attachment=84323]
[attachment=84324]
[attachment=84325]
[attachment=84326]
[attachment=84327]
[attachment=84328]
[attachment=84329]
[attachment=84330]
[attachment=84331]
[attachment=84332]
[attachment=84333]
[attachment=84334]
[attachment=84335]
[attachment=84336]
[attachment=84337]
[attachment=84338]
[attachment=84339]
[attachment=84340]
[attachment=84341]
[attachment=84342]
[attachment=84343]
[attachment=84344]
[attachment=84345]
[attachment=84346]
Kuna 25 pilti laseb panna ühele postitusele, siis panen 2 tk. veel järgmisesse.
Seeria viimased 2 pilti siis
[attachment=84347]
[attachment=84348]
Piduri süsteemist ka. Nagu kõik on vast aru saanud, on sellel isendil mehhaanilised pidurid. Erinevus järgnevatest mudelitest (Ford Model 18, Model 40 ja GAZ M1) seisneb selles, et GAZ/Ford A-l on jalg ja käsipidur erinevate süsteemide peal. Käsipiduril on eraldi piduri võll ja hoovastik, mis mõjub ainult tagumistele ratastele, mille trumlites siis ka topelt piduri klotsid. Ford Model 18 ja GAZ M1 on juba viidud ühe süsteemi peale st. käsipiduri peale tõmbamisel blokeeruvad kõik neli ratast. Eks põhjalikumalt siis, kui M1-ga nii kaugele kunagi jõuan. Isegi ei mäleta, kust selle pidurisüsteemi kõik vidinad said kokku korjatud aga komplekt on koos ja muidugi vajavad kõik puhastamist ja värvimist.
[attachment=84363]
[attachment=84364]
[attachment=84365]
[attachment=84366]
[attachment=84367]
[attachment=84368]
[attachment=84369]
[attachment=84370]
[attachment=84371]
[attachment=84372]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30