automoto.ee foorumid

Täisversioon: ETKVL-i kaubakäru ehk "Autoroller ET-1,5"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
(26-04-2014, 09:15 AM)Romka Kirjutas: [ -> ]Usu mind, sa ei taha teada, mis sellised rihmad maksavad! Big Grin

Mikimaa jebaist saab neid alates kümnest mikirublast, enamasti kusagil 60 kuni 80 hinnaks.
(25-04-2014, 23:30 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Kiilrihm enam ilmselt siin ei õigusta, kuna jõud suured.
Mõttes on asendada need ketirattad hammasrihmaratastega. Ja pingutus teha siis silla kinnituste vahele niiöelda peiliplekke asetades.
Ainult, et mis selle hammasrihma laius peaks nüüd olema. 50mm piisav?
Lääne miskised tsiklid kasutavad ka hammasrihma vist tagaratta ringiajamiseks. Huvitav, kui lai rihm seal kasutuses on?
Seal peaks ka vist päris tummised jõud mängus olema.
Ma julgeks välja pakkuda, et tsikliest kordi suuremad jõud on kasutusel normaalsete autode blowerite ringiajamise juures, kus "kulutatakse" ka kuni tuhat hobujõudu vaid kompressori pööritamisele - läbi hammasrihma. Seega oleks Sul äkki mõtekas just midagi selle ala valikust vaadata??? Kuni kevlarrihmade ja ultrakergete rihmaratasteni välja... ja nõustada oskab kohe kindlasti tikutakust kas Pärtel või Erkki. Esimese nahaga kohe rohkem reaalselt bloweri-tarbinuid meenu aga keegi oli küll veel.
[Pilt: BDS-6300.gif]
[Pilt: BB-500.gif]
Mingi aeg tagasi sai neid hammasrihmu uuritud ka. Alas Kuulis oli 32mm laiuse teraskoordiga rihma hinnaks 48.- kopikatega.
Tsikli omad kindlasti kallimad juba seetõttu, et seal tunduvalt pikem rihm kasutuses.
Autorolleril kujuneb pikkuseks kuskil 860mm.
Põhiprobleemiks ongi optimaalse laiusega rihma valimine. Seda just rahakotile mõeldes, kuna järgmine laius on ligi 2/3 juba kallim. 32mm tunduks nagu kitsas 1,5 tonni liigutamiseks. Samas kui ta on teraskoordiga ehk siis tava "nööride" asemel teraskiud, siis peaks jällegi vintskust ikka olema.
Eks peab uurima seda asja edasi.
Pingutiks peaks soblik olema ka mõni lühike amort, näiteks sellised mis auto pagasnikut üleval hoiavad.
Sikli (ja paadi) lehtedel kipuvad asjad olema korrutatud Tambovi koefitsendiga, sama asi autovaruosades võib olla kordades odavam. Loomulikult on sealgi õhku aga tunduvalt vähem. Ehk on kusagil andmed pöördemomendi ülekanmisvõime kohta?
(05-08-2013, 21:03 PM)umm Kirjutas: [ -> ]Automaat sussklapp asub ju husgvarna mootorsael. Vaja teha vähe suurema läbilaskega isend.

Seda võiks küll proovida. Eriti arvestades, et selle "punni" saab umbes 15€ eest kätte.
Huvitav, palju diisel sõiduauto hammasrihm jõudu kannatab?
Mis põhjusel seda kettülekannet vihatakse?
(29-04-2014, 18:00 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Mis põhjusel seda kettülekannet vihatakse?

Mulle pole kunagi õliste kettidega mässamine meeldinud. Käed paksult rokased, kui vaja lühendmiseks kasvõi mõni lüli ära võtta.
Rääkides autorolleri siduritekastist veosilda minevast ketist. Selle pingutamisega on paras jama. Siduritekasti neli kinnituspolti asuvad mootori all. Lahti saab nad enam vähem normaalselt keerata. Aga pingutamiseks tuleb kõik neli polti välja võtta. Alles siis saab kasti edasi nihutada.
Aga pea võimatu on seda kasti seal mootori all ühe käega üleval hoida ja teise käega siis polte tagasi sobitada. Pingtamiseks on puuritud kolm järjestikust väikeste vahedega ava kandurlattide külge.
Mõtlesin juba vahepeal, et lõikan need relakaga üheks piklikuks sooneks. Siis ainult poldid lahti lasta ja tõukab niiöelda edasi.
Aga täna sai siis mootori reduktorist siduritekasti mineva rihmülekande pingutus ära tehtud.
Kolahunnikust vaatas vastu T-40 sidurikahvel koos võlliga. Lõikasin kahvlil "nagad" maha ja keevitasin vinkli külge. Mis omakorda sai kinnitatud mootorikinnituspoltide alla. Sidurivõllil oleva hoova paine sobis ideaalselt pingutusvedru tõmbama.
Võlli külge sai ka paremal all näha olev hammasring keevitatud. Sellega saab siis rihma pingutusmomenti reguleerida.
[attachment=47996]
Hammasringi vastuse külge läks keevitusega toru, mille abil toimub siis rihma pingutamine.
Pingutuskäepideme fikseerimiseks sai toru sisse pulk koos vedruga pandud. Samuti tegin pulga külge konksu.
[attachment=47997]
Konks kinnitub siis vinkli ääre taha nuppu vajutades.
[attachment=47998]
Pingutatud asendis rihm.
[attachment=47999]
Vedru ise 5mm materjalist. Sai laotud üks tõsisem halgudekoorem ka peale ja proovitud kallakutel sõita. Rihma läbilibisemist ei täheldanud, pigem jäi mootori jõust puudu. Rihm ise ka kõige odavam Tsehhi Rubena.
Muidugi eks sel rihmal on ikka päris kõva valu taga, pelgan et kui äkki lihtsalt puruks ei tõmba.
Poest öeldi, et B profiil ette nähtud kuni 2Hj jaoks. Tundub kuidagi vähe.
Igatahes minu ülekandes saab ta tunda kordi suuremaid jõude. Mootor ise juba 5Hj. Reduktor suurendab omakorda 6 korda väänet.
Muideks. Tänu rihmülekandele sai ka teise käiguga proovitud sõita. Muidu oli vägagi raske teise käiguga käimatõmbamine.
Päris nobedasti liigub edasi. Ainult, et siduritekasti tuulutusavast hakkas hoolega õli välja ajama. Eks siduritrumlitel poole rohkem pöördeid ja automaatkasti õli ka paras vesi. Peab miskit paksemat sinna kasti nüüd vaatama.
Kus juba on, sinna tuleb juurde.
Mõni aeg tagasi sai soetatud üks autoroller olemasolevale lisaks. Võetud sai ta just seepärast, et tegu sisuliselt mõne mootoripotsu teinud uueväärse asjaga. Sellele viitavad rehvide seisund, samuti igasugu hoobade, liigendite, hammasrataste jne olukord. Ka on mootorikate täielikult ratsimata. Tavaliselt on igalepoole lõigatud avasid sisse, et paigaldada starterit vms. Ka komplektsuse poolelt tundub nagu kõik olemas olevat.
Negatiivse poole pealt on ilmselt aastaid väljas seisnud ja suht rebaseks läinud. Aga materjali on järgi veel küllaga.
Pirka pealt lugedes on asi aastast 91. Huvitav on veel see, et mudeliks on märgitud ET-1.0 tavapärase ET-1.5 asemel. Ka täismassi number on 500Kg võrra vähenenud, kuigi raami detailide paksust võrreldes on kõik sama ET-1.5-ga.
Esialgne plaan on võtta asi kõik laiali ja raam koos katetega saata liivapritsi. Seejärel värv selga ja kõik kokku ning jätta võimalikult originaalilähedaseks.
Kus sa nende detailidega liivapritsis käid ja mille alusel hinnakiri seal koostatakse?

Nüüd muretsesin endale ka uue liivapritsi ning peaks hakkama vaikselt selle teenuse peale mõtlema... Wink
Natuke OT aga kas keegi kaubakäru mootori varuosadest ei ole huvitatud. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=51815
Jõudu, pakkuda täiesti kasutamata zid mootor. taage.vahesoo@gmail.com
Autorollerimeestel kuidagi teema soiku jäänud.
Kuna külmad ajad tulemas, siis sai prooviks ostetud Mobil 0W-40 täissünti. Eks näis, kas aitab võrdse võrdsega mootorikäivitamist talvel kergemaks teha. Seniajani sai kasutatud mineraali.
Muus osas nagu polegi miskit rääkida. Kõik kenasti vastu pidanud.
Minu arust õige valik pole,mingisugunegi vene tehnika pole välja töötatud selliste õlidega käimiseks,kuid mida mina ka tean.
Las ta olla, ammu läbivaieldud teema. Võib siis juba retooriliselt küsida, kas vene tehnika on üldse mõeldud töötama.
(06-10-2015, 19:45 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Minu arust õige valik pole,mingisugunegi vene tehnika pole välja töötatud selliste õlidega käimiseks,kuid mida mina ka tean.

Mida halba teeb vähemmuutuva viskoossusega paremini pindadele kleepuv õli liugepinnal? Ainus mure on veidi halvem tihendamisvõime, kuna tribopaaris püsiv kiht on õhem.

Samas huvitab mind väga, kas miinuskraadidel tekib mingi märgatav vahe...
Kas on veel kedagi kes tegeleb Autoroller ET 1,5-ga
Tunneks huvi ZID 4,5 mootori hooratta vastu
(17-01-2017, 23:25 PM)SJROLLER Kirjutas: [ -> ]Tunneks huvi ZID 4,5 mootori hooratta vastu

Mis mureks?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15