automoto.ee foorumid

Täisversioon: ETKVL-i kaubakäru ehk "Autoroller ET-1,5"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Tere sai täna pisut tiirutatud ja märkasin et "käigukast" läks suht kuumaks  proovisin kätt peal hoida ei suutnud,õliks tad 17 ,ja täitsin kuni korgini.Kohaltvõttes edasi lööb ka korraks vibra sisse ja koos vibraga mingi imelikhääl.Tagurpidi kõik ok.tänud kes aitaks.
Käigukasti all mõtled vast kahesiduri süsteemi, mis lülitab edasi-tagasi käike. 1-2 käik käivad mootori küljest. Mul endal on lääne mootor ning seega nendest käikudest ei tea midagi.

Samas kui sul edasi käik vibreerib (olgem ausad, terve see kaadervärk vibreerib mõnevõrra Big Grin ) siis vast laseb sidur läbi natuke vahepeal või on miskit ebaühtlaselt kulunud seal. Kasuks tuleks kindlasti õli vahetus. Seal on kaks nö mootorratta märgsidurit. Üks lülitub kui hoob üleval, teine kui hoob all. Käike ei lülitata, selles ongi asja võlu.
Just kahesiduri systeemi,õli on vahetatud,aga kui mootoril aeglsem käik lylitada siis antud sümtomeid ei ole.Võtan selle kasti maha ja tõmban laiali siis näeb mis karul kõhus on ,eks annan teada aga äkki keegi teab õli kogust mis siisse panna?
Seal sees ei ole miskit imelist. Kaks sikli siduri pakki. Üks edaspidi, teine tagurpidi sõitmiseks. Mina pakuks kaks võimalust, mis seda värinat tekitavad. Midagi on käiguosas lahti ja annab kiirendades toimetama. Tõenäolisem on vale õli siduriastis. TAD17 on raskelt koormatud laagrite ja hammasrataste määrimiseks. Originaalis käis sinna tavaline mootoriõli elik AC8. seda sa vaevalt kuskilt leiad. Asenduseks võks olla mingi odavama otsa ATF. See on tehtud just õlis töötavate sidurite määrimiseks. Külma ilmaga nööri katkumine läheb ka tunduvalt kergemaks.
Ok vahetan õli,aga kogus, kas auguni täis?tänud.
(07-12-2019, 10:45 AM)pritsumees112 Kirjutas: [ -> ]Ok vahetan õli,aga kogus, kas auguni täis?tänud.
Auguni täis jah.
(07-12-2019, 01:12 AM)ratsoup Kirjutas: [ -> ]Käigukasti all mõtled vast kahesiduri süsteemi, mis lülitab edasi-tagasi käike. 1-2 käik käivad mootori küljest. Mul endal on lääne mootor ning seega nendest käikudest ei tea midagi.
Äkki näitad suuremale rahvamassile ka kuidas sul see lääne mootor on paigaldatud. Kas panid reduktoriga mootori või on miski muu lahendus. Omal plaanis see ZiD rajakas sealt hästi kaugele visata ja parasjagu mootori valimine käsil.
(07-12-2019, 11:30 AM)Simmerling Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2019, 01:12 AM)ratsoup Kirjutas: [ -> ]Käigukasti all mõtled vast kahesiduri süsteemi, mis lülitab edasi-tagasi käike. 1-2 käik käivad mootori küljest. Mul endal on lääne mootor ning seega nendest käikudest ei tea midagi.
Äkki näitad suuremale rahvamassile ka kuidas sul see lääne mootor on paigaldatud. Kas panid reduktoriga mootori või on miski muu lahendus. Omal plaanis see ZiD rajakas sealt hästi kaugele visata ja parasjagu mootori valimine käsil.
6.5hp hiinakas on vast hinna ja kvaliteedi suhtes mõistlik valik. Välja on vaja mõelda ainult ülekanne reversisse. Motoplokil on mul peal elektristarteriga versioon sellest mootorist.
(07-12-2019, 12:31 PM)lauren Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2019, 11:30 AM)Simmerling Kirjutas: [ -> ]
(07-12-2019, 01:12 AM)ratsoup Kirjutas: [ -> ]Käigukasti all mõtled vast kahesiduri süsteemi, mis lülitab edasi-tagasi käike. 1-2 käik käivad mootori küljest. Mul endal on lääne mootor ning seega nendest käikudest ei tea midagi.
Äkki näitad suuremale rahvamassile ka kuidas sul see lääne mootor on paigaldatud. Kas panid reduktoriga mootori või on miski muu lahendus. Omal plaanis see ZiD rajakas sealt hästi kaugele visata ja parasjagu mootori valimine käsil.
6.5hp hiinakas on vast hinna ja kvaliteedi suhtes mõistlik valik. Välja on vaja mõelda ainult ülekanne reversisse. Motoplokil on mul peal elektristarteriga versioon sellest mootorist.
Reversisse läheb ilmselt sama ketiga.  Ei hakka sinna midagi muud ehitama, olgugi et see revers seal on paras porr. Aga 60 aastate mall, las ta siis olla. Oskad öelda, milline on motoplokil ülekanne vändast rattasse. Hiinakast 1:1 rattasse lasta jääb vist tiba karmiks.
Originaalis on mootoril kahe astmeline reduktor: esimene aste aeglustab 6x (loe: kuus korda!), teine aste aeglustab 3x. Mõtle ise, kas läheb otse või on vaja natuke aeglustada? 
Reversikastist ka: pask jah, pole displeid ja elektroonilist juhtimist. 
Tegelikult täiesti normaalne asi, isegi tänapäevased Kulibinid ja Edissonid ei oska midagi kavalamat välja mõelda, mõtlen siin käigukaste, kus kaks käiku korraga sees ja saad kohe ilma jõnksuta ühelt teisele üle minna. Seal sama lugu, mõlemad suunad kohe olemas ja kui neid ikka pidevalt mõtlematult on jõuga valitud, siis ega igavesti ei kesta. Midagi pole teha 60 aastat teeb oma töö, võta lahti ja vaheta võimalusel sidurid omavahel ära, oleneb mis suunas põhiline liikumine toimub.
[attachment=79267]Igaks juhuks pistan siia ZiD 4,5 kasutusjuhendi. Huvitav lugemine, neile kes venet mõikavad.
@Simmerling:

Minu mootor paigutatud nõndaviisi nagu piltidel paistab: https://photos.app.goo.gl/PHGdTsLFuu27cao97

Pole ise tehnilise lahenduse autor, aga pean ütlema, et käib tip-top. Käima läheb 1-2 tõmbest olenevalt segu kraani timmimise kogemusele. Rolleyes

Sisuliselt on seal 6,5HP mootor, ja (vist oli 20x reduktor, mille kordajaid on ketirattaga veidi vähendatud). Vääne on ikka korralik, võtab vahest rehvi ringi käima korralikult. Kannatada saab selle juures küll aga tippkiirus, mis hinnanguliselt on selline hoogne samm. Mootor veab reduktorit rihmülekandel, mida on võimalik käivituse hetkeks lihtsalt lõdvendada.

Teine "miinus" on see, et mootori pöördeid (ehk gaasi) saab regullida kapoti alt. Ehk siis nö selleks vajalik seisma jääda ja käsi sisse ajada. Olen guugeldanud ,et ebays on täitsa olemas sellele mootorile trossiga reguleerimise hoovad. Saab täitsa ka midagi ise aretada, pole lihtsalt jõudnud.

Mida veel olen mõelnud on sellele mootorile mõeldud variaatorkast, mis siis vastavalt pööretele (ehk siis takistusele vastavalt) annaks kiirust juurde. Selle juures aga ilmselt on ehk pidev gaasi reguleerimine vajalik.

Aga no olen aus, et selle raha eest mis ma selle massina värgi ostsin, on see igati aus pill. Tore härra, kes selle koosluse oli hobi korras loonud korrastas ka kõik muud sõlmed, pani määrdeniplid ja värvis kupatuse üle. Igati lust on kraami vedada igal juhul. Kui aega leian, tegelen modifitseerimisega edasi. Cool
Otsingus kahjuks ei leidnud ja uuriks mis bensiini kasutada zid mootoril,valan ise 98 paaki ja hakkasin mõtlema kas selle kõrge oktaanarvuga liiga ei tee mootorile?95 vist ei sobi selle biolisandi pärast.Oleks tänulik.
Kõrgem oktaanarv ei saa, erinevalt rohepesuplögast, asja halvemaks teha.
ZID ja UMZ mootorid on tehase poolt ette nähtud töötama pliivaba bensiiniga.
98 ei tohiks talle häda teha, on ju mootoril eelsüütenurk 20-25 kraadi ja segu jõuab
kenasti ära põleda töötakti lõpuks.
(13-02-2020, 19:24 PM)pritsumees112 Kirjutas: [ -> ]...
95 vist ei sobi selle biolisandi pärast.
...

Biolisand ei ole mureks. Mureks on kütuse koostisesse "kvaliteedi tagamiseks" lisatavad manused, mida mujal ei kohta. Värskes bensiinis pole nendest isegi häda, aga need näikse kuudepikkuse seismise järel paha suguelu elama hakkavat...

Ehk kui paak iga kord tühjaks põletada, poel ilmselt vahet. Aga kindla peale minek on 98.

Ei ole kütusemüüjate wandenõu, ei ole...
(14-02-2020, 10:20 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2020, 19:24 PM)pritsumees112 Kirjutas: [ -> ]...
95 vist ei sobi selle biolisandi pärast.
...

Biolisand ei ole mureks. Mureks on kütuse koostisesse "kvaliteedi tagamiseks" lisatavad manused, mida mujal ei kohta. Värskes bensiinis pole nendest isegi häda, aga need näikse kuudepikkuse seismise järel paha suguelu elama hakkavat...

Ehk kui paak iga kord tühjaks põletada, poel ilmselt vahet. Aga kindla peale minek on 98.

Ei ole kütusemüüjate wandenõu, ei ole...

Biolisand on ka ikka mureks. See piiritus tõmbab seistes vee sisse. 
Ma ei tea, kas ZID-i karpas mingeid membraane kasutatakse (a la kiirenduspump), neid sööb piiritus ka isuga.
Olen hooratta hammasvöö otsingul et saaks jalaga käima lüüa,äkki kellelgi on soov müüa?
Tegin oma autorollerile sumpsituuningu. Eelmine aretus pudenes koos summuti korpusega minema. Seetõttu pidin sõitma vasak küljekaas maas. Ning isegi siis kippus õhufilter heitgaaside tõttu jube tihti ummistuma. Toruks kasutasin kaasfoorumlaste poolt soovitatud roostevabast metallist painduvat toru. Ta on siiski üsna jäik, aga annab mingit mänguruumi. Kere külge kinnitus on ka selline mis annab natuke mängima. Summuti kuumakaitse, mis enne lahti põrus, neetisin kinni, et saaks tahe. Smile

[Pilt: fxAJijI.jpg]
(08-06-2020, 22:29 PM)ratsoup Kirjutas: [ -> ]... pidin sõitma vasak küljekaas maas. Ning isegi siis kippus õhufilter heitgaaside tõttu jube tihti ummistuma.
...

Millega see õhufilter ummistuma kippus?

Olles ise sarnaseid mootoreid õige mitut pidanud, siis pole märganud, et summutist midagi filtrit oluliselt ummistavat väljuks...

Samas on antud motoriseeritud platvormi inimsõbralikkustamine igal juhul kiiduväärne ettevõtmine.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16