automoto.ee foorumid

Täisversioon: ETKVL-i kaubakäru ehk "Autoroller ET-1,5"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Paar päeva tagasi juhuslikult turul sain jutule ühe vanahärraga, kes Zidi mootoritega tegelenud aastakümneid. Jutt siis jõudis sinnamaale, et kakkuda tuleb mootorit nii, et nahk seljas märg.
Naeris minu jutu peale ja ütles, et tema paremini käivituvat vene mootorit küll ei tea.
Sai toodud ta masinat vaatama.
Panime käima ja keeras karburaatori paika. Samuti oli mul veaks, et käimatõmbamisnöör liialt lühike. Sai kerida vaevalt kaks tiiru ümber toru.
Tehtud sai pikem nöör. Nüüd kuskil kolm tiiru saab panna ümber toru.
Kiita ei tohi, aga täna sai puukuuri puid veetud ja alati laksust käib.
Nii et alati ei saa vene leiutisi ka maha teha, hoopiski endal mõistusest puudus.
Puid aga on ikka väga hea vedada sellega. Ei taha PTS kärust enam mõelda ka.
Originaal ported on hõredad ja halud kukuvad läbi. Ajutiselt sai paksemad plekitahvlid lihtsalt originaal portede najale toetatud.
Kui aega saab, siis tuleb neile plekitahvlitele raam teha ja ongi sellise puistematerjali jaoks ported olemas.
Kui sidurid ikka toimivad, siis liigub koormaga ilma probleemideta. Isegi suurematel kalletel ei võta libisema.
Mootorikattega ka oli jama. Sai rõõmsalt koorem peale laotud. Aga siis ei saa enam lahti võtta. Nii, et see tuli hingede otsast ära võtta.
Üks pilt ka. Mõõtsin ära ja puid mahub peale natuke üle 1,5 rummi.
[attachment=44277]
veidi teemavälist juttu.
eila õhta oli telekas yle teema peal mingi soome film, vist oli nimeks iskelmäprinssi, muuhulgas ka mart sander ühes peaosas. paras nostalgialaks, igatsugu huvitavat vanatehnikat oli kuhjaga.
ja siia teemase panen selle jutu seepärast, et muuhulgas oli sääl ka kaadreid raudteevaksalist, kus siis mingid täitsa ET moodi riistapuud vedasivad terve rivi haagistega reisijate kohvreid.
pani kohe mõtlema. no, et kas meiemaine masin on mõne väljamaise kloon või müüdi et-sid väljamaale. teab keegi ehk kommenteerida?
See bensiinipaak viimasel pildid on neil kaubakärudel orginaal või kuskil laenatud?

Lihtsalt sportlikust huvist küsin... Rolleyes
(04-08-2013, 23:52 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]See bensiinipaak viimasel pildid on neil kaubakärudel orginaal või kuskil laenatud?

Tegu on Zidi mootori enda bensiinipaagiga. Ehk siis mootoriga ongi komplektis see.

(03-07-2013, 09:54 AM)Huck Kirjutas: [ -> ]Suurtel singlitel võiks läbipuhumise hõlbustamiseks ka dekrompressiooniklapp olla. Sinna kaanele peaks suutma sussklapi jaoks keermega ava tekitada. Ilma surveta saab igasugune starterileiutis selle mootori hoopeale.

Otsisin välja Voshodi sussklapi.
[attachment=44289]
Silindrikaanele see paigutada ei oleks probleem.
Aga küsimus nüüd selline. Kui mingi elektrimootoriga Zidi käivitada, siis see hõlbustaks küll. Kergem niiöelda hoog sisse ajada mootorile, siis sussklapp kinni ja käib.
Aga, kas käsitsi nöörist tõmmates see ka midagi asja parandaks. Kui sussklapp lahti, siis kerge tõmmata küll nöörist. Aga ilmselt selliselt ta käima ei lähe? Peaks nöörist tõmbama ja õigel ajal sussklapi kinni panema?
Tsiklil lihtsam tegutseda. Jalaga annad vänta ja leistangilt sõrmega juhid sussklappi. Zidil aga nöörist tõmmates üks käsi kinni ja teise käega ei õnnestu küll ilmselt veel omakorda seda klappi juhtida?
Börsis huvitav edasiarendus kaubakärust: http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...b834168_ee
Automaat sussklapp asub ju husgvarna mootorsael. Vaja teha vähe suurema läbilaskega isend.
(05-08-2013, 21:03 PM)umm Kirjutas: [ -> ]Automaat sussklapp asub ju husgvarna mootorsael. Vaja teha vähe suurema läbilaskega isend.

Kuidas see automaat värk toimib?
(05-08-2013, 21:12 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Kuidas see automaat värk toimib?
Vaata järgi:
http://www.youtube.com/watch?v=DmNhQtsG-tA
Lugesin paar viimast lehekülge läbi, need osad käivitusmõtted on omalgi käel ära proovitud.
Kõige kindlamaks sain ikkagi akusüütega, ehk mõistlik oleks küll teha ümberlülitusega, et aku pealt käima ja ümberlülitiga magneeto peale. Enda omal jätsin lihtsalt akusüüte peale, poolilt oli juba keerde maha võetud ja oleks pidanud uue madalpingepooli kerima.
Kontaktid jadaühendusse, magneeto lahti ühendatud, 6V 12Ah aku lülitiga, uus konde, väline süütepool. Teinud nii tunde tööd ja aku nüüd paar kuud seisnud peal, pole aku laadimist veel vaja olnud. Käivitamisel piisab ainult mootori üle süütemomendi tõmbamisest. Külmalt siiski II käiguga ei jõua end käima tõmmata, võib-olla ka õli liiga viskoosne. 12V süütepool ja aku oleks tõenäoliselt veelgi töökindlam kontaktide seisukohalt.

Isend ise
[Pilt: 2013-06-04_13.15.04.jpg]
(06-08-2013, 18:17 PM)yllar21 Kirjutas: [ -> ]Külmalt siiski II käiguga ei jõua end käima tõmmata, võib-olla ka õli liiga viskoosne.

Jah, siduri puudumine on selle aparaadi miinuseks. Olgu sees 1 või 2 käik, ikkagi nöörist tõmmates peab ka seda siduritekasti ringi ajama. Ja see nõuab täiesti arvestatavat jõudu juurde, kuna kettaid palju ja õliga kleepuvad omavahel.
Mina näiteks külmalt ei olegi esimese partsuga ZIDi nii käima saanud, et käik sees. Mootoris ja sidurikastis mõlemas õlid paksud ja ennem käsi jakust...
Ikka külma mootoriga käik välja, käima ja siis käib mõned minutid. Siis seisma ja käik sisse.

Sellest eespool toodud Husqvarna vidinast aru ei saa. Arvutiga video häält ka ei kuule...
Kas see siis ise mingitmoodi käima minnes lülitab selle tsuhkatamise niiöelda kinnise asendi peale?
Täpselt nii.
PILDID
Tere,

Lisan 2 pilti ET-st. Üks on rohumeemes tehtud ja teine on üks variantidest lahendada ET-le starter
Eestis ehitatud üritusel oli pmst kõikidel zididel starterid peal. Üks lihtsamaid tundus olema ühe ET peal nimelt oli volga starterile tehtud eraldi reduktor ning see oli mootoriga ühenduses rihma abil.
Vanadel 4 taktilistel kõigil arvestatud, et plii klapisääri määrib. Zid'il olen nüüd lihtsalt 2-taktilise õli seganud juurde 1:100'le. Halba see ikka ei tee.
Sai ise ka kunagi mõeldud starteri peale kuid siis tekkis tehnikat juurde ja sinna paika see jäi. Tubli tööloom oli nüüdseks 3 aastat seisnud samal kohal. Kuna hakkasin uut põrandat tegema siis pidin teist liigutama. Tõin tavalist 95 2 liitrit ja valasin paaki. Uputasin usinasti ja sulgesin õhuklapi. Kasutan tavalist vänta käivitamiseks. Seda hea jalaga lüüa peal seistes. Mootori reduktor on aeglase ülekande peal.Esimene vändalöök tegi pots ja teisega käis igati korralikult. Kasutan nii mootoris kui ka kastis Castroli 10W-40 õli.See tagab selle, et õli oleks piisavalt vedel, et suudaks vändast käima lüüa. Mu jutu mõte on selles, et kui kõik paigas käivitub see mootor hästi ning ei ole vaja sinna asju juurde ehitada. Muidugi ei tohi alahinnata ehitus rõõmu. Soovis kuulutas üks sellist ET millel kast kallutas hüdro pealt. Tubli.

Edu
Veiko
Kui kellelgi peaks taolise käru vastu huvi olema, siis üks üleliigne eksemplar seisab.
(29-09-2013, 23:10 PM)Veiko Varik Kirjutas: [ -> ]Kasutan nii mootoris kui ka kastis Castroli 10W-40 õli.See tagab selle, et õli oleks piisavalt vedel, et suudaks vändast käima lüüa.

Vahepeal oli siin vaata et pea 10 kraadi külma. Siduritekasti sai pandud 5W-30 täissünti. Aga ikkagi, kui miinuskraadid, siis ei aita hea mootoriõli ka. Kastis on 40 ketast omavahel hõõrdumises, niiöelda õlikile vahel. Seal piisab juba väga väikesest "õli paksenemisest" külmaga ja sisendvõlli ringiajamine muutub märgatavalt raskemaks. Seetõttu käivitada võimatu.
Muidugi ise käivitan teda ikka nööriga torust. Originaal jalaga käivitus kindlasti selles mõttes kergem.
Paraku jalaga käivitussüsteem tihedama kasutuse korral annab ruttu otsad. Eks oma osa ole ka rapakusel. Peab ikka enne vaikselt jalaga hambasse vajutama ja siis alles lööma. Niiöelda ülevalt lahmides on asi ruttu õhtul.
Oskab keegi soovitada mingit väga head külmakindlat vedelikku sinna siduritekasti. Ise mõtlesin automaatkäigukasti õli peale. Pole seda oma ihusilmaga näinud. Aga see vist peaks olema ikka selline vedelam? Aga külmataluvus?
Esialgu on mul kastis sees nafta pooleks mootoriõliga. Selline kooslus vähemalt nende väiksemate külmadega toimis, muidugi ei tea mis sidurikettad sellest arvavad.
Sõiduautode manuaalkastides asendatakse tihtipeale originaalõli automaatkasti omaga. Tehasel on muidugi oma arvamus aga mina ei ole probleeme täheldanud, tehtud seda nalja aastate jooksul palju kordi ja probleeme ei ole esinenud. Mõnedel autodel on ka tehase poolt manuaalkastile ette nähtud aut. kasti õli. Ja nendele ketastele peaks automaadiõli veel eriti hästi sobima.
Mingi Dexron III näiteks?
(24-10-2013, 20:49 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]...
Ise mõtlesin automaatkäigukasti õli peale. Pole seda oma ihusilmaga näinud. Aga see vist peaks olema ikka selline vedelam? Aga külmataluvus?
...

Auotmaatkastiõli on parandatud määrdeomadustega hüdrovedelik. Külmaga läheb paksemaks, kuid suvaline ATF (ka DII) on -30 juures täiesti vabalt valatav. Kuumaga läheb vedelaks ja ega eriti enam määri (ei püsi lihtsalt vahel).

Proovi, kaotada ei ole midagi. Keegi ei tea, kuidas konkreetse kastiõli manused selel käigukasti materjalide suhtes käituvad. Seega on ekstsessid võimalikud.Sad
Siduritekasti sai sisse valatud Motul Dexron 3 automaatkastiõli ja asi toimib ideaalselt. Võrreldes mingi 10W-40 õliga on see ikka tuntavalt vedelam. Seetõttu käivitamine praegu enam raskusi ei valmista. Muidugi, eks külmakraadidega näis, kuidas asi käitub.
Kuna maa aga nilbeks muutunud, siis selliste siledate rehvidega kehva liikuda.
[attachment=45575]
Vaikselt mõte liikumas kettide suunas. Keegi äkki oskab soovitada, kust saaks soodsalt paari kette kätte. Ideaalselt sobiksid 6,25-10 ketid, aga võivad ka suurema mõõduga olla. Parajaks tegemine pole probleem.
Olen siin paarist firmast uurinud, aga alla 200.- nagu ei taha midagi olla.
Ise võiks ju ka teha, aga niiöelda lehmakett pole ikka haakumises päris see, mis nagadega kett.
Lehmaketist tehtud ketid on suureks abiks. Nagadega ketid on paremad ehk ainult killasjää peal. Mul motoblokil aastaringselt isetehtud ketid peal ja ei kurda. Talvel on isegi parem minek, kui tehase raudratastega.

http://pilt.delfi.ee/picture/4628722/
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15