automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 23 KGB variant
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
[attachment=60168]

[attachment=60169]

Panen mõne pildi ka. Asi liigub
Kui tahad ideaalsed asja, siis see värvimine võtab väga palju aega ja raha.

[attachment=60228]

[attachment=60229]

[attachment=60230]
Veel natuke vaatamist auto kodumaalt

https://youtu.be/veGZveaS2k0
Auto sai siis nagu plaanitud Jõuluks värvitud, aga vaja veel põhi ka teha ja värv tahab ka veel kivistuda. Aga sai minu arust väga kena.

[attachment=60998]
(25-12-2016, 13:03 PM)Veskioja Kirjutas: [ -> ]Assanugaa,vot selline poolik olevas konditsioonis nääb kõikse etemini autu tegelikku kaunidust,hiljem kui juba kõikneed liistud ja särgidvärgid külges,siis ei oska enam hinnata,muutub igavaks,harjub ära,tahaks juba uut  Toungue
Kas saaks äkitse mingi umbmäärase materjali kulu siia kirja?pahtel,krunt ja mis krunt ja värv jne.?

 Värvi nimi on Must Parun. Spetsiaalne värv klassik või retroautode värvimiseks. Kulu 10 kg. Sai 5 kihti + 21 kere on ju värvitöö jaoks õudukas. Eraldi tiivad, armatuurid, posu sisemisi liiste ja uksed seest väljast. Muid materjale ei oska ütelda. Küsin peale pühi. Pahtlit läks vähe, sest auto oli küllalt sile aga tekkis endal ka huvi, palju läks.
Et kaasfoorumlased päris ära ei unustaks, et Eestimaa nurgas toimub ühe haruldase Volga uuestisünd, siis teadmiseks kõigile, mutrivõtit pole nurka visatud. Ainult suures tuhinas unustasin, et auto põhi ja poritiibade sisepinnad on ka vaja igasuguste möginatega üle käia. Seda oleks vist pidanud enne värvimist tegema aga noh sai see nüüd tehtud ja värv ei saanud ka imekombel kannatada. Uuest nädalast loodan hakata tasapisi asja koomale tõmbama. Järgmise postituse teen vist alles siis kui masin koos. Seni pühendun siin foorumis oma GAZ M1V8 projektile.
Natuke ka GAZ 23 juttu. Poiss tuleb paneb ka pildid üles. Lihtsalt mõnest asjast mis 23 on täiesti omalaadsed. Esiteks piduri peasilinder, toodeti selliseid ainult automaatkastiga Volgadele. Niisiis u. 600 1 ja 2 seeria Gaz 21ja 603- le Gaz 23-le. Äärmiselt väike nr. Jubeda vedamise tõttu sain ühe omanikuks ja veel tutika. Tavaliselt on enamusel 23 omanikel paigaldatud Tchaika omad. Välja näeb samasugune aga kinnitusaugud on teised, kitsamad. Kohe kui peale vaadata saab aru et mingi värk on juurde tehtud.

[attachment=61585]

Nii siia vahele peaks tunnikese pärast üks pilt ilmuma. Teine eriline asi on radiaatori katte ribid. Eriliseks teeb selle avamissüsteem, mis toimub mitmes jaos. Kõigepealt saab avada ülemise osa ja siis alles alumise oma. Süsteem sama mis 13 Tchaikal, ainult mõõdud teised. Toodetud ainult GAZ 23 jaoks. Üliharuldane jubin, õnneks oli autoga kaasas. Zaparozje Dimitri, kes taastab ka ühte 23e lasi selle ühel kohalikul lukksepal Tchaika omast ümber teha, mees oli nädal aega higistanud asja kallal või siis tinutanud ja viilinud. Kurat seda teab.

[attachment=61586]
Said pildid ka paika, ainult ribid said tagurpidi.
On mingi idee ka,mis pidurivedelikku auto tarvitama hakkab?
(25-01-2017, 00:32 AM)kopraonu Kirjutas: [ -> ]On mingi idee ka,mis pidurivedelikku auto tarvitama hakkab?

Ma arvan et ikka ajastukohast, või on kellelgi rohkem kogemusi, kuidas need tänapäevased piduriõlid nendele vanadele silindritele mõjuvad. Tegelikult on nad uued aga toodang on vana. Minu 1 seeria Volgal hakkasid küll mansetid lekkima, kui tänapäevase piduriõli sisse panin.
Ütlen ausalt DOT 4 olen alt läinud, mitu korda. Kui kõik tänapäevane värk panna pidurisüsteemi ning kasutada tuleb sõidukit,rohkem kui paar korda aastas. SIis on asjal mõtet.
Need vanad mansettid ikka mingist muust materjalist ,kui see,mis DOT 4 jaoks mõeldud. Teisalt vanad mansettid kui nad ka uued on kipuvad üles punduma,ka siis kui nad kordagi vedelikku näinud pole. Täiesti loterii,mida võid kuskilt saada.
BSK, Neva  ja DOT4, see küsimus on pikki aastaid siit ja ka mujalt tehnikaseltskondadest läbi käinud. Kus see lõplik tõde on, see pole kellelgi veel selge.
BSK. Segu kastoorõlist ja piiritusest. Pidurivedelike vanaisa. Keemiliselt neutraalne, ei vaja õlikindlast kummist mansette. Puuduseks tahkestumine miinustemperatuuridel. Mida vanem, seda kiiremini paksuks läheb seoses piirituse lendumisega. Mujal maailmas vist ei toodeta juba enam ammugi, Venemaalt ikka tuuakse. Tartus "Ülo Äris" nägin näiteks kaasaegse pudeliga müügil, miskit umbes 15€ liitrine nõu. Tänapäevase BSK kohta on väga skeptilisi arvamusi isegi vene foorumites liikunud, sest sellekohast GOST-i kas enam ei eksisteeri või keegi selle järgimist ei kontrolli või midagi taolist. Suvaline tehas võib tootmise püsti panna, kui arvab, et ostjaid oleks ja kasumit saab teenida. Kuskilt ostetakse piiritust ja kuskilt kastoorõli(taolist ollust) ja taarale ilusad sildid kah. Aga kui piiritus on sünteetiline? Või kastoorõli ei olegi päris kastoor, vaid jumal teab mis? Vastutust ülesporsunud mansettide üle nad vaevalt küll, et endale võtavad. Eesti vabariigi algulgi on endal nähtud intsident, kus peaaegu terve väikese automajandi pidurimansetid üles porsusid pidurivedeliku tõttu, millel oli kerge tärpentiinilõhn juures. Asja ilmsiks tulemise järel tolle sildi (mingi eesti toodang oli) ja lõhnaga vedelikku enam ei ostetud ja mured kadusid.

DOT4. Sama jutt ka DOT3 ja DOT5.1 kohta. Polüetüleenglükooli baasil pidurivedelik. Viskoosus muutub temperatuuriga vähe, keemistemperatuur kõrgem, kui piiritusbaasil vedelikel. Justkui ideaalne? Nii ilus asi siiski ei ole. Suurim puudus sellel vedelikul on tema hügroskoopsus, ehk siis vedelik imeb H2O-d enda sisse. Tema imamisvõime pidi olema nii suur, et isegi täiesti hermeetiliselt suletud süsteemi korral muutub vedelik nõuetele mittevastaks kahe aasta jooksul, imades endasse niiskust läbi pisemagi prao ja isegi läbi pidurivooliku kummi. Sellest ka tehaste nõue kahe aasta tagant pidurivedeliku vahetamise järele. Paljud autotehased on isegi loobunud hermeetilise korgi paigaldamisest, puurides sinna õhutuseks lihtsalt augu. Väike miinus tuli asjale ka sellest, et vajati teistsugust kummimaterjali mansettide valmistamiseks, aga see pole nii ületamatu probleem. Probleem tekib hetkel, kui piiritusvedelikele mõeldud mansetid saavad tunda kaasaegsemat vedelikku. Kuidas asi lõpeb, ei julge keegi 100% kindlusega öelda. Mõni räägib nii, mõni teisiti, kus see tõde on, seda pole keegi teaduslikult määranud ja ei hakkagi kunagi määrama. Teoreetiliselt ei tohiks piiritusbaasil pidurivedelikus elama määratud mansett etüleenglükooli üle elada, sest kummisegu, millest ta on valmistatud, ei ole vastava aine kindel. Praktiliselt tehakse kummimansetid siia-sinna varieeruvast kummisegust, vastavalt sellele, kust odavamalt saab ja kuidas ära tasub. Kvaliteeti täielikult või enam-vähem, kuidas südametunnistus lubab, säilitades. Seega võivad, aga ei pruugi, lähiminevikus väljalastud mansetid etüleenglükooli üle elada. Neva, TOM ja Rossa on vene kaubamärgid etüleenglükooli baasil pidurivedelikele, seega jutt täpselt sama.

DOT5 pikk paus, siin punkti ei ole. DOT5 ja DOT5.1 on täiesti erinevad asjad, neid ühendab ainult sõna "pidurivedelik". Erinevalt ülemises lõigus kirjeldatud vedelikust, on DOT5 silikoonõli baasil. Miksides külajutte, netijutte, artikleid isiklikku mõtlemisega genereerisin antud vedeliku kohta sellise teooria:
DOT5 on ameerika militaarstandart. Selle eesmärgiks oli välja vahetada piiritusbaasil pidurivedelik mingi kaasaegsema vastu, millest see pagana piiritus välja ei auraks, et näiteks kaheksa aastat kuskil sõjaväelaos seisnud suurtükiveduk oleks keset talve loetud tundide (võib-olla ka minutite) pärast lahinguvalmis. Etüleenglükool selleks ei sobinud, sest kahe aasta tagant tuhandete masinate pidurivedelike vahetamine on liialt suuroperatsioon isegi armeele. Ning mittevahetamine viib selleni, et vedelikku kuhjunud vesi on korrodeerinud piduri süsteemi kõlbmatuks. Militaristide nõuetele vastas hästi just see silikoonõli baasi väljatöötatud pidurivedelik. Midagi välja ei aura, viskoossus muutub külmaga piisavalt vähe, keemistemperatuur saavutati enam-vähem sama, mis etüleenglükoolil baasil, keemiliselt neutraalne ja vett ei ima. Enamgi veel - tal on vett tõrjuv toime. Asjal on siiski ka üks negatiivne omadus - antud vedelik käitub veidi erinevalt teistest vedelikest - teda on võimalik kokku suruda. Mitte küll palju, aga siiski. Kas sellel, või mingil teisel põhjusel DOT5-t laiatarbeautodel ei kasutata, jään vastuse võlgu, kuid militaristidele sobib ta siiski. Harley meestele kah. Mõnel (no ikka päris paljudel) ameerika vanasõidukil käis ka taoline vedelik sisse. Mingil vanal SISU veoautol oli ka ette nähtud. Aga kas ta vanadele nõukogude masinatele ka hästi sobib, see uuring alles käib. Jällegi - teaduslikku uuringut pole keegi teinud ja tegama ka ei hakka, seega on siin sõna ainult praktikutel. Volgaklubist on seni ainult positiivne järelkaja kosta, aga masinate hulk taolise vedeliku heakskiidu täielikuks saamiseks on seni veel väike. Sinna Pärnu poole minnes tehakse katsetusi ühe isevalmistatud traktori baasil. Minu isiklikud katsetused on seni veel pudelis, masinasse pole jõudnud.
DOT 5 kasutust soovitan, ise vaevlesin ülestursuvate peapumba tihenditega GAZ-52ga. Dot 5 saab American Beauti poest kõige soodsamalt - õli mida kasutab ka GM vanadel masinatel. Peale selle kasutusele võttu mured kadusid.

Suur pluss selles, et ei pea muretsema mis ajastu tihendid seesSmile
piiritust saab osta. kastorkat peaks mul kümmekond liitrit veel vene ajast alles olema. hakka või bsk-d tootma. Smile
Tänan kõiki hüva nõu andjaid, jääb siis DOT 5. Kust seda osta saab? Kas lõuna maakondades ka keegi sellist kohta teab soovitada?
Lugu sellest, kuidas mina DOT5-t hankisin.
No algul ikka üritasin sinisilmselt kauplustest küsida. Pooltes neist ei taibatud midagi, osad said aru, aga vangutasid pead, mõni isegi tuhnis kataloogides, üks lausa tellis. Aga järele minnes selgus, et asi mida telliti oli siiski DOT5.1. American Beauty'l ei ole kahjuks veebikauplust, aga eelluure ütles, et sealt saab, saadavad ka postiga, hind umbes 5 + km. raha ca 0.3 liitrise nõu eest. Kuna laiskus ei lubanud korraga tegutsema hakata, sai netis tuhnitud igasugu variante,  üheks näiteks see
Intermoto
Üldiselt on hinnad ja nõude suurused sarnased, kõikumisega siia-sinna, pigem ikka sinna. Ka Ebays ei leidnud midagi soodsat. Mingil suvalisel järjekordsel netiotsingul avastasin, et Eurol'il on DOT5 tootevalikus sees. Väike ring mööda poode viis tõdemuseni, et Eurolil on küll Eestis maaletooja, aga oma kataloogides maaletooja antud vedelikku kauplustele ei paku. Sai siis ise maaletoojafirmas käidud. Teenindaja leti taga naeratas ja ütles, et käiakse jah küsimas, aga nemad pole seda toodet siiski sisse võtnud, sest et kallis on ja ostetakse tõenäoliselt vähe jne. Seega tühi vaev.
[/varjatud reklaam] Järgmine suvaline netiotsing näitas et eesti firmal Varuosatark on DOT5 pakkuda.
Õigemini küll Google otsing näitab, aga firma kodulehte sobrades ei ole. Kuna antud firma asub Tallinnas, aga mina eesti teises otsas, ei tormanud ma muidugi kohe sinnapoole, vaid panin kirja lehele, kus kirjas, mida teha, kui Tallinna satun. Ei läinudki palju aega, vast pool aastat või nii ja tuligi pealinna poole asja. Aega ka oli piisavalt ja käisin Varuosatargas kohal ära. Seda seetõttu, et mõtlesin, et tegu on mingi väikese poekesega, kes ka netiteel müüvad, aga välja tuli nii, et poodi pole, on ainult kontor. Kontor sisaldas aga kahte (jumala asjalikku)meest, kes kuulasid mu jutu ära, imestasid ise ka, et selline asi on võimalik ja tõdesid, et saab tellida küll, kaks päeva ja kohal. Google otsingust välja tulnud lehel ei ole pudeli suurust, vaadati kuskilt järgi ja öeldi 0,3 või oli ka 0,5, enam ei mäleta. Arvutasin vajaliku koguse kokku, korrutasin Tambovi koefitsendiga ja sain 6 pudelit. Sealsamas maksin asjade eest ära ja postiautomaadi kulu kah. Kolme (umbes, aga kiiresti igatahes) päeva pärast oli pakk pakiautomaadis. Täiesti õige asi, ainukese hälbega see, et pudelid olid liitrised. Seega sain paari liitri asemel kuus. Aga ma ei virise, hind tuli jumala hea, odavam, kui venemaa BSK-d osta. Küll ta ära kulub. Aga teistele ei julge lubada, et kõik saavad liitrised, info on ka praegu poe lehel puudulik. Igatahes, kui nii lihtsalt saab ja sellise hinnaga, võib teda julgelt mulistada. [/end of varjatud reklaam]
Mismõttes? DOT5 peaks olema letikaup enamuses varuosapoodides...
(26-01-2017, 00:38 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Mismõttes? DOT5 peaks olema letikaup enamuses varuosapoodides...

Ega ikka pole küll, või kui siis selline kõrgtehnoloogiline http://pood.fixus.ee/shop/prod/63/7?c=115-CA-SRF-1 koos vastava hinnaga. Ära aja segi DOT5.1-ga.
Seda DOT5 võib leida tsiklipoodidest ...
(26-01-2017, 02:04 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Ma ei aja segi. 
Ja üldjuhul tean mida ma kirjutan.
Mingi kolme-nenja-viie euro eest saadaval alla liitri pakend.

oleks tore kui sa paneks mõne Eesti varuosapoe (fixus, Automaailm jne) lingi, kus see olukord kajastub ... Mina olen näinud poodides suur kirja DOT5 ja pisikeselt juures .1.
[Pilt: 111172.jpg]
Kõhualune sai valmis. Gaz 23-l on hoobamortissatorid, samal ajal, kui 3 seeria teistel mudelitel kasutati juba teleskoop amortisaatoreid. Ei tea, milleks need paremad olid.

[attachment=61726]

[attachment=61727]

Kapotialune hakkab ka kokku saama
[attachment=61728]

Natuke vaateid ka mujalt
[attachment=61729]

[attachment=61730]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25