automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZIM Faeton
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Ma teadsin seni, et dünamo on ilma alalduseta alalisvoolu allikas. Generaator nõuab eraldi alaldit ehk dioode või vanasti seleenalaldit, sest toodab vahelduvvoolu. Mõlemal muidugi regulaator pinge ja voolu reguleerimiseks.
Natuke ka ZIM-i kallal tegutsetud, kuigi kuum ilm ei soosi garaazilist tegevust. Külge sai spidokas ja kell. Esiuksed ka klaasitõstukid külge.
[attachment=70843]
(29-07-2018, 17:55 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Ma teadsin seni, et dünamo on ilma alalduseta alalisvoolu allikas. Generaator nõuab eraldi alaldit ehk dioode või vanasti seleenalaldit, sest toodab vahelduvvoolu. Mõlemal muidugi regulaator pinge ja voolu reguleerimiseks.

On alalisvoolu generaator ja vahelduvvoolu generaator. Alalisvoolu genekas on liiga keerulise ehitusega. Palju töökindlam ja võimsam on vahelduvvoolu 3f generaator ja seal on kasutusel alaldi. Vanasti oli aladi elementideks seleenid, mis vahetati hiljem välja palju töökindlamate dioodide vastu. Seleenalalditest sai palju lihtseibe, mida tol ajal poes ei müüdud.

 
(29-07-2018, 17:33 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]... vastavalt nimetati ka alalisvoolugeneraatorit dünamoks ...

See on küll hea sõnade kombinatsioon.
Aga OK, nimetasid need teadlased, kuda iganes. Töörahvas rääkis oma keelt. Ka koolides õpetati alalisvoolu generaatorite ehitust, olgugi, et teadlased seda dünamoks nimetasid.
Et postitus OTeeks ei kisuks, siis kiidaks ka ZIMi tegu. Imetlen ikka Formika tegemisi, kuigi pisut teise nurga alt.
Nii, puhkused selleks korraks läbi ja kõik jooksevad laiali. Zimmil sai paika lagi ja üldse salongi tagumine osa sai enam-vähem komplekteeritud. 
[attachment=70865]
[attachment=70866]
Väliselt hakkab ka ühele poole saama. Puudu veel kaitserauad, esituled, esi ja taga klaas, mis tegelikult seisid lae polstri taga, kapotile embleemid. Peale selle esi uste polster, pagasniku sisu, sisse vaibad. Enne seda veel elektri värk käima saada ja veel pisiasju nagu kinda laegas, raadio värk. Muidugi istmed ka aga üle koera on juba ära saadud, mis sest et saba nii kuradi pikk on. Sellele autole kulunud töötunde pole kunagi üles kirjutanud. Alguses tegin seda aga asi läks käest, sest palju aega kulub asjade otsimisele, nendel järele käimistel, vahel ka ilma asjata. Vahendeid on kulunud ka vidinatele, mille hiljem oled leidnud parema ja reeglina esmasoetatu eest oma raha tagasi ei saa. Eks tõe hetk saabub, kui komisjon auto üle vaatab. Oma arust on kõik originaalis aga elu on näidanud, et 1 - 2 % ikka on eksitud.
[attachment=70867]
Vabandust, taga klaas sai ikka paika.
No paistab, et sellest tuleb Eesti üks ilusamaid ZIMme, Kas kellelgi on aimu palju selle margi sõidukeid üldse musta numbriga on? Kui kõik 41 Eestis redutavat ZIMmi kunagi valmis saavad, siis oleks uhke paraad aga seda ei juhtu kunagi.
1-2 prossa on pigem õpikureegel, hea, kui otse vooluliinilt tulnud asjandus kunagi 100 saab Wink
Selle mehe autode juures on vint meeldivalt üle keeratud. Kusagil kirjutati luukide sisekülgede pahteldamisest vist...
Kes seda tehases tegi? Võimalik muidugi, et jutt oli mõningate roosteaukudega siseküljele tehasest stantsi alt tulnu välimuse andmisest.
Mõni protsent tuleb sealt, kuskohast oodatagi ei oska. Aastaarv GAZ23 relee kaanel. Kas see on viga? Tegelikult ei ole ju.
Ilmataat soosib viimasel ajal garaazilist tegevust aga kuna loo peategelane ZIM Faeton veedab veel pensionipõlve kusagil Ukrainas ja ei taha kuidagi edenemis märke näidata, kuigi Septembris lubati jätkata. Septembris 30 päeva, siis alles Oktoobris ma kardan. 29-ndal Septembril on Kiievis retro autode sügisene väljanäitus. Eks tahetakse millegagi seal hiilata. Niikaua tuleb huvilistel rahuldada tema 1 aasta vanema sõsaraga. Kokkupanek tasapisi edeneb, kuigi kõige tipuks avastasin, et puudu on kapoti esiääre kaunistus, kuhu ZIM peale kirjutatud. Enda arust pidi olema aga nii nende asjadega on, kui aastaid teed. Tuleb veel põhjalik revisjon ette võtta, kuna tegemist küllalt kalli vidinaga. Aga hetkeseis selline.
[attachment=71123]
[attachment=71124]
[attachment=71125]
[attachment=71126]
[attachment=71127]
[attachment=71128]
[attachment=71129]
[attachment=71130]
Nii, Oktoobri keskpaik käes. Must Zim, mis kõige mustemate stsenaariumite kohaselt pidi Augusti lõpus valmis olema sai lõpuks korda. See oli üks kolgata tee.
Auto, mis enne värvimist sai kõik kokku pandud ja sobitatud, enam kokku ei sobinud. Kapoti peale tõstmisel oli asi nii pekis kui pekis. Kahel pool ilutsesid 16 mm-d praod.
[attachment=71941]
Esimese ehmatusega võttis küllalt nõutuks ja nädal aega tuli seda värki seedida. Siis sai esiots uuesti lahti lastud ja nina kokku poole tõmmatud.
[attachment=71942]
Mõned kinnitused ja augud tulid ümber teha aga pärast suurt jama, sai asi enam-vähem paika. Nüüd vahe 8 - 9 mm. Normaalne.
[attachment=71948]
Natukese aja pärast siis lõpptulemus, ehk Grand Finale, kuigi auto tahaks veel poleerimist.
Veel paar pilti. Kuna kell töötab, siis detektiivid saavad pildistamise aja kirja panna.
[attachment=71949]
[attachment=71950]
[attachment=71951]
[attachment=71952]
Muidugi läks meelest lisada, et selle loo peategelasest, ehk ZIM FAETONIST pole midagi kirjutada. Sad
Kui palju neid sul kokku juba tuleb ja kas ühele pildile ka mahuvad? Kui see hobi on ka puhkuse eest, siis anna aga tuld. Smile
(13-10-2018, 23:05 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Kui palju neid sul kokku juba tuleb ja kas ühele pildile ka mahuvad? Kui see hobi on ka puhkuse eest, siis anna aga tuld. Smile
 Ega ise ka päris täpselt ei tea aga praegu 10kond tuleb. Mõned tuleb proovida ära müüa, kui õnnestub, et teisi edasi teha. Kindlalt tahaks jätta KGB autod
GAZ M1V8 1939 a, see praegu pooleli ja õnnelikku lõppu veel ei paista
GAZ 20 G  1956 a, läheb järgmisel nädalal värvimisse, peaks suveks valmis saama.
GAZ 23 B  1963 a, valmis tegelen 100% originaali ajamisega.
GAZ 2424 1984 a, tegelikult poisi oma. Uuel aastal saab 35 a. vanaks, eks siis laseme komisjonil ära hinnata.
GAZ 31013 1990 a. Komplektne sõidukorras auto aga kisume ikka laiali ja värvime üle. Millal?

Faetonid
GAZ A 1934 a. Hakkan ise al. Novembrist tegema. Valmimis aeg teadmata.
GAZ 11-40 1940 a. Doonor kohal aga puudu Vedrustuse ja transmissiooni osasid. Hea kui peale Uut Aastat saaks alustada.
GAZ 12 Faeton 1955 a. Loodan, et valmib 2020 kevad/suvi.
Need on autod, mis kindlalt jäävad kollektsiooni.

Autod, mis on, aga võimalusel ka müüki, kui huvilisi leidub.
GAZ 12 ZIM 1952 a. valge. Huviline momendil olemas, tegelen vigade likvideerimisega vastavalt ostja soovile.
GAZ 12 ZIM 1956 a. must. Huvi korral läheb ära.
GAZ 20 Pobeda II seeria 1953 a. Praegu tuntakse huvi Venemaalt.
GAZ 24 1973 a. antraktseen. Täiesti originaalne auto. Pole keevitatud. Ainult pealt värvitud.
ZIL 115 1970 a. Müüki või vahetus ZIS 110 projekti vastu. Lihtsalt pole raha, et sellist autot endal pidada.

Soovid
Gaz 11-73, kuna palju juppe juba olemas
Suur unistus ZIS 110 ja ZIS 101
Gaz 24-95 olemas paberid ja seni Ukrainas vedelevad jäänused.

Poisil peale eelpool mainitud 2424 veel GAZ 13 CHAIKA ja GAZ 21E II seeria automaat, mis kunagi müüki kodurahu huvides tõenäoliselt ei lähe.
Unistuste nimekirjas Leningrad L-1 pole?

[Pilt: L-1-1933-01-1.jpg]
(14-10-2018, 13:45 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Unistuste nimekirjas Leningrad L-1 pole?

[Pilt: L-1-1933-01-1.jpg]
 Selle isendi võiks unistuste nimekirja esimesele kohale panna ja ma olen paar aastat selle nimel juba tööd teinud. Isegi Harkovist sain sillad.
[attachment=71960]
[attachment=71961]
[attachment=71962]
See on ka kõik, mis mul sellest autost on. Muidugi olen Ameerika maa poole kiiganud ja selle auto prototüüpi, ehk 1932 a. Buick serie 90-d otsinud. Vihtusid Nõukogulased ju selle üks-ühele sellelt autolt maha. Ainult veljed tegid vastavalt Vene oludele  iseseisvalt. Aga Ameerikast seda autot saada on küllaltki lootusetu ettevõtmine. Sobivad ainult 1932 a mudelid 90 ja 91. Neid toodeti kokku kui mu mälu ei peta kuskil 1300 tk. Üliharuldased eksemplarid, mida viimase aasta jooksul pole ühtegi müüki pandud.
 Natuke ka sellest L-1-st. Tegu siis NL valepropakanda  ehtsa näitena. 1932 a oktoobris osteti USA-st 2 Buicki ja stantsid keredetailide tegemiseks. Järgmise aasta so. 1933 aasta 1 Maiks oli 6 autot juba valmis ja võtsid osa paraadist. Tolleaegses ajakirjas Za Ruljom pasundati tohutust töövõidust. Väideti, et 6 kuuga ehitati Peterburi tehases Krasnõi Putilovets valmis Sovetskii Buick, kusjuures kõik 5300 detaili valmistati kohapeal. Tegelikkuses tehti ainult kered ja raam ning sildade detaile. Ülejäänud kraam tuli Ameerikast. Mõne järgneva kuuga tehti veel 4 autot, mis aga kõik kingiti Mongoolia Rahvavabariiki. Ülejäänute saatus on ebaselge. Üks viidi Harkovisse, mis oli 1919 - 1934 Ukraina pealinn. Sealt ka need sillad. Sellega L-1 teekond lõppes ja tehases Krasnõi Putilovets hakati tootma palju maisemaid asju ehk tanke. L-1 dokumentatsioon ja muu värk anti üle Moskva ZIS tehasele ja selle baasil ja sama mootoriga (mootor viidi meeter mõõdustikku, mille tulemusena suurendati natuke silindrite läbimõõtu. Ehk 5641 cm3-lt 5750 cm3-le) töötati välja sõiduauto ZIS 101. Nüüd võttis see aega 3 aastat.
 Aga never say never ja võib juhtuda, et kunagi teen ka selle L-1 valmis.
Õnnelik seltsimees L-1 roolis
[attachment=71963]
Kõik 6 L-1 te paraadi ootel 1 mai 1933
[attachment=71964]
Näha, et autod kõik enamjaolt eri värvi.
Kuna paar huvilist saatsid privasse sõnumi sooviga teada saada rohkem esimesest Nõuka limusiinist L-1-st, millest väidetavalt suurt midagi ei teata, siis natuke veel sellel teemal. Nimi Leningrad on hilisem väljamõeldis, omal ajal mõeldi L-1 all Lehgovoi-1-te. Ameerika auto kopeerimine ja selle Vene osadega täiendamine lõppes küllaltki kurvalt. Marsruudil Leningrad-Moskva Leningrad, kui käidi autosid partei ladvikule näitamas, eriti tagasiteel, tuli ette hulgaliselt tehnilisi probleeme, mis lõppkokkuvõttes tingiski tootmise üleviimise Moskvasse ja auto täieliku ümberehituse vastavalt Vene oludele. Nii sündiski ZIS 101. Mootor natuke võimsam kui Buick R8. Uus mudel ZIS 110 sai juba uue, seekord Packardilt maha viksitud mootori. Kirjanduse andmetel jäid 5 L-1-te Leningradi ja üks läks Ukrainasse. Kelle käsutusse, pole mainitud. Taavi siin torgib, aga olen aru saanud, et selle L-1 taasloomine on nagu loterii võit, sest neid serie 90, pika kerega 7 kohalisi Buicke lihtsalt pole. Ja kui mõni peakski kuskilt välja ilmuma, siis tegu ülima haruldusega, mille hind läheb küündimatusse kõrgusesse. Muidugi on ka teise keretüübilisi 90 seeria Buicke, aga nende ümberehitamine ei tasu ära, sest ennesõja aegsetele Buickidele varuosi praktiliselt saada pole.
Selline oli siis L-1 embleem Vene KP (krasnõi putilovets) ja aasta arv 1933
[attachment=71967]
Tehnilisi andmeid ka.
[attachment=71968]
[attachment=71969]
(14-10-2018, 18:47 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Õnnelik seltsimees L-1 roolis
[Pilt: attachment.php?thumbnail=71963]

Näha, et autod kõik enamjaolt eri värvi.

See on suurepärane foto !!! mis näitab väga ilmekalt kui hästi me piltidel asju näeme ja mis seal tegelikult on. 
Oma (heas mõttes) pedantsuses saavad õigeks gosti numbrid kapoti all olevatel nublakatel, aga lõpuks lähevad alla ikka valged papud, lambist. See oli nüüd väike iroonia, palun mitte pahaks panna aga see pilt avab täiesti uue dimensiooni  papu valiku osas.
(14-10-2018, 23:27 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]See on suurepärane foto !!! mis näitab väga ilmekalt kui hästi me piltidel asju näeme ja mis seal tegelikult on. 
Oma (heas mõttes) pedantsuses saavad õigeks gosti numbrid kapoti all olevatel nublakatel, aga lõpuks lähevad alla ikka valged papud, lambist. See oli nüüd väike iroonia, palun mitte pahaks panna aga see pilt avab täiesti uue dimensiooni  papu valiku osas.
 Hr. Spitfire-le teadmiseks, et oma ideeautosid kuidagigi kunagi valmimas näha tuleb mul autodele, mis on mõeldud müügiks, alla panna papud, mis ostjatele meeldivad ja annavad autodest meeldejäävama pildi. Enamus minu projektide ihalejad on idanaabrid ja sealmaal on valge randiga papud kohustuslikud. See on isegi tähtsam kui 99% originaalsus. Sest müüjate reklaami järgi on seal kõik 99% originaalid. Kui ostetakse Eestist auto ütleme uue Mersu hinna eest, millele lisandub veel Vene toll, siis kaasatakse tavaliselt mingi ekspert ka. Aga esimene valik ikka tehakse piltide järgi.

Aga pildil sõidab seltsimees mõlema variandi rehvidega. Nii et hundid söönud ja lambad ka alles Wink .
(14-10-2018, 23:27 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ],,, aga lõpuks lähevad alla ikka valged papud, lambist.

[Pilt: Buick-Series-90-5-passenger-Sedan.jpeg]
Sorry  Cool
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25