automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiin & muud mootorikütused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
(20-08-2018, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]pole just suur kulu
nagu ma oma bussi teemas kirjutasin läks 5200 km peale seda kraami ehk 7...8 euri eest lisaks kütusele.
Kuni süsteem toimib...
(20-08-2018, 20:19 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]
(20-08-2018, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]pole just suur kulu
nagu ma oma bussi teemas kirjutasin läks 5200 km peale seda kraami ehk 7...8 euri eest lisaks kütusele.
Kuni süsteem toimib...

Meite tööjuures neli suurt traktorit äädbluuga, veel on kaks kombaini ja kaks veokit pluss lauda söödajagaja ja upitaja. Ühel autol oli mingi jama, see sai garantiiajal korda. 
Ülejäänutel pole probleeme olnud.
Ei tasu igas uues asjas tonti näha.
Ei tasu mingit säästu sitta paaki toppida, siis töötab süsteem hästi.
Bensiini tähistusest. Poolas vist juba pikemat aega need uued eurotähistused olemas. Enne lähemalt ei uurinud aga tankuritel ilusti peal. Asi on lahendatud nii, et euroametnik on rahul ja inimene saab ka aru, mida ta tangib

[Pilt: IMG_20180820_162350.jpg]
(20-08-2018, 17:37 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]Kokkuvõttes tuleb peale maksta võrreldes "tavalise" süsteemiga,  sest see vedelik ise maksab. Aga midagi teha pole kui keskkonnanõuded on sellised.

Nii paraku on: tasuta lõunaid pole olemas. Pelaegi - selle süsteemi töötamoise energia (pumbad, soojendused) tuleb ju sellestsinasest tsilindris põlevast kütusest, mida läbi generaatori elektriks keedetakse.

Traktor on selles mõttes huvitav riist, et selle kütusekulu sõltub 85 % juhi oskusest traktor võimalikuolt tõhusalt (kütuse erikulu miinimumil) tööle panna ja vaid 15% ulatuses "passikulust". Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad
(21-08-2018, 13:00 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ] Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad

Selle poole nähtavasti ei püüeldagi. 
Eesmärgiks ja tulemuseks kah on siiani olnud samasuguse kütusekuluga saavutada rohkem võimsust.
Võttis näiteks vana 862 kaheksakümnendate lõpus toodetud neljapütane metsavalmet sama palju kütust tunnis kui teeb seda täna 890 seeria oma (Komatsu siis tegelikult) pea kolm korda võimsama R6 mootoriga.
(22-08-2018, 00:51 AM)Janka Kirjutas: [ -> ]
(21-08-2018, 13:00 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ] Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad

Selle poole nähtavasti ei püüeldagi. 
Eesmärgiks ja tulemuseks kah on siiani olnud samasuguse kütusekuluga saavutada rohkem võimsust.
Võttis näiteks vana 862 kaheksakümnendate lõpus toodetud neljapütane metsavalmet sama palju kütust tunnis kui teeb seda täna 890 seeria oma (Komatsu siis tegelikult) pea kolm korda võimsama R6 mootoriga.

Sa võrdled asju valesti. Kui kolme silindrilisele, liitrise töömahuga, öko linnaautole maanteel takka pista paari tonnine haagis suure lauppinnaga, siis lendab samuti kulu lakke ja suvaline V8 saab sama kuluga hakkama. Mitte et silindrite arvust asi oleneks, kuid kui asi läheb kütusekulu peale, siis traktorite puhul tuleks arvesse võtta kõik tegurid mis seda mõjutavad. Esmajärjekorras mass, võimsus ja töökeskkond. Paugutad nõrgemaga vales kohas tööd teha, läheb ka kulu pauguga lõhki. Ma ei usu, et viimaste aastakümnetega on diisli kasutegur eriliselt suurenenud. Juurde on tekkinud pigem igasugu täpsusest tingitud ökonoomsus. Paremini on hakatud mootoreid valima spets töödele, et saavutada parim vahekord mootori võimsuse, pöörete ja tulemuse vahel. Paremad kastid on tekkinud, et hoida pöördeid seal kus vaja. Ühte teist nipet-näpet veel, kuid mootorid ise ei ole suurt paremaks arenenud oma võimsuse vs öko suhtes.
See Paldiski Alexela terminaali hirmus haisemine on ju väga vana teema...
Huvitavad arengud:
https://www.postimees.ee/6410899/europol...vorgustiku

Algne allikas siin:
https://www.europol.europa.eu/newsroom/n...licit-fuel

Mind huvitab, kes need solkijad olid ja milliseid tanklakette varustasid oma solgiga?
Sellist pilti pole küll varem näinud, et niiskusega olukord nii nutune oleks olnud varem. Kui vahepeal natuke miinuskraade oli, siis motoplokil oli jääd täis kütusekraan (otsast lõpuni jääd täis), kütusevoolikud jääst ummistunud, kütusepump jäätunud (hooba liigutades ei liikunudki õieti) ja karburaator. Kevadel sai kütusepaak maha võetud ja võimalikust veest tühjaks valatud. Sad
Esimene AdBlue efekt jahedate ilmadega on traktoril valge tossupilv umbes veerand tunni jooksul peale võtme keeramist. Siis vist saab korstnajalg kuumaks, hakkab ökoreaktsioon pihta ja kõik OK.
Kahe tanklaketi 95 ja 98 võrdlused.
(19-12-2018, 23:45 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]Kahe tanklaketi 95 ja 98 võrdlused.

Ühesõnaga Neste bensiinidest ei kõlba kumbki karburaatormootorisse pista. Hirmus hea oleks ka Sirkli vastavaid tulemusi seal näha.
Loodetavasti päeva jooksul saab. Sertifikaadid olid (proovid samas firmas tehtud kus Neste on teinud, Olerexil oli midagi muud), aga peale tööpäeva lõppu (tähtsamad ninad kodus juba) poldud kindlad, kas neid pildistada ka võib. Ennast huvitab ka, sest 98 Miles Plus-ga on tunda rohkem jõudu kui Neste 98-ga (olerexi oma pole eriti proovinud, kunagi 1 korra võibolla). Ja näeb ka kas/kuidas numbrites erinevad tavaline Miles 95 ja Miles Plus 95
Kui siia veel Alexela omad ka saaks... Rolleyes
Alexelas on Neste kütus
Natuke uuendasin tabelit, lisasin ka pliisisaldused. Circle K "Miles" ja "Miles Plus" bensiinide kohta eraldi sertifikaate ei saanud.
Circle K ja Neste proovid tehtud samas firmas (Analiit OÜ), Olerexil 95 sertifikaadi välja andnud "Orlen Lietuva" ja 98 "TT Labor OÜ".
Ei oska täpselt kommenteerida kust kohast kellegi kütus algselt pärit on. Mingil ajal olen kuulnud jutte, et 1 firma tõi Soomest, teised Leedust, aga viimasel ajal ka see 1 on hakanud vähemalt osaliselt Leedu peale panustama. Sertifikaatide järgi Circle K proovid on võetud Õli 7, Muuga. Nestel Lasti tee 18, Muuga. Olerexil 95 kui õigesti aru sain, siis Leedus rongi peale minevalt ja 98 Tartu terminal AS mahutist.

Igaks juhun mainin ka, et keegi valesti ei tõlgendaks, et näiteks "<2,5" tähendab "väiksem kui 2,5".
(20-12-2018, 18:29 PM)ronny25 Kirjutas: [ -> ]Alexelas on Neste kütus

Mitte igal päeval Tammemäe tanklas. Aeg-ajalt lõhnab seal tankides üsna ... omapäraselt.
Seda tabelit uskudes tundub, et 98 tankimiseks on Sirkel ainuõige koht. Rolleyes
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27