automoto.ee foorumid

Täisversioon: Isetehtud matkaauto, "vanlife" ja kogemusi Eestis? Matkakas!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
(16-03-2019, 23:29 PM)Thea Kirjutas: [ -> ]... Mul Calibral on 125kw ja kui kaubikul oleks sama, siis massilt on ta suurem seega palju aeglasem. Pigem siis jääb mulje, et pigem rohkem kui vähem ikkagi

Nojahh, sulle ikka vaja kindlasti 150kw.  Toungue

Mulle käib 100kw ka. Auto kaalub tavaliselt kaheksa tonni jagu.

[attachment=74701]
Selle LT puhul kõrguse tõttu maksad praamil rohkem. 
Euroopa vaatamisväärsuste/puhkealade parklate pääslatesse ehitatud 2,2 m piirangukangi alt samuti läbi ei mahu. 
Miskit lisamugavust ka pole, kui sees 1,7 meetrine tegelane antenne koomale tõmbamata püsti seista ei saa.
Tühi loos seega Big Grin

California laideti küll juba eos maha, aga pilgu võiks pääle visata ikkagi. Selliseid vähemalt ei saa parklasse sissesõidul torudega diskrimineerida.
Üks 6-kohaline kaubik, vajab arvatavasti keretöid. Samas, kui sisu integreerimise peale palju aega ja raha ei kuluta ei tohiks müües rahaliselt väga hävida.   https://www.auto24.ee/used/2999044
(17-03-2019, 00:25 AM)Brrr Kirjutas: [ -> ]Üks 6-kohaline kaubik, vajab arvatavasti keretöid. Samas, kui sisu integreerimise peale palju aega ja raha ei kuluta ei tohiks müües rahaliselt väga hävida.   https://www.auto24.ee/used/2999044
Nii, mis rahvas arvab
Tagumine ots mäda, mida kinnitab ka kommentaar, et vajab keretöid. Koos tagaotsaga on tavaliselt ka eest poolraamid ja lansekad suht otsas. Nende taastamine teenusena on päris kulukas.
(16-03-2019, 23:29 PM)Thea Kirjutas: [ -> ]Aga motomees rääkis renault masterist, et see madalam ja mahub laeva. 

Kui veel lugenud pole siis motamees rääkis sellisest Renault Masterist
väldi keretöid.
õigemini vajadust keretööde järgi.
isegi vähene rooste muundub suurteks aukudeks enne kui seest valmis jõuad ehitada.
Ei ole jõudnud nüüd kõiki postitusi jälgida, aga vaatasin Su kokkuvõtte üle ja mõned olulised küsimused on minu arvates veel küsimata.

nn. tooriku valik on oluline, aga et toorikut valida oleks vaja selgeks teha mõned küsimused

Esiteks, kus sa plaanid enamasti reisida?
Kui plaan viib vanasse euroopasse, siis on soe soovitus kasutada nii uut ja värkse välja nägemisega kaubikut kui võimalik. Üldiselt on EST numbrimärkidega autod veel päris heas nimekirjas võrreldes nt PL'ga, mis tavaliselt Gendarmerie'd alati kontrollivad.
Uku Tampere* (foorimis kasutaja Usku) on rääkinud, kuidas ta peale uue VW Crafteriga Eesti-Inglismaa vahet sõites korravalvurite-piirivalvurite huviorbiiti sattuda oli väga raske. Ühesõnaga "blend in". Korra on juba mainitud seda, et kaubikuga on lihtsam igal pool parkida kui päris camperiga. Nt USA's on see juba võtnud kultuse mõõtmed, et su matkabuss näeks välja nagu suvaline töömeeste kaubik.
Arvesta, et N-kategooria sõidukiga liigeldes on muud kulud päris suured: teemaksud ja kütusekulu. Suurema tuulega on sõitmine kõrge kaubikuga vägagi ebameeldiv.

Minu arvates oled hetkel täiesti asjata välistanud need väiksemad mini-bussid.
Volkswagen Transporter T4 generatsiooni buss on minu arvates kõige ideaalsem leiutis, mida saab iseloomustada "autoga loodusesse". Tegemist on kultusliku ja omaette elustiiliga sõidukiga. T4 platformi toodeti 1990–2003 ehk pea 14 aastat. Internetis on selle auto kohta meeletu kogus infot olemas, see on vaieldamatult kõige populaarsem platform nn. isetegijatele. See võimuse teema unusta ära, selle autoga sa näed ja jõuad kohtadesse kuhu suure kaubikuga ei saa. Pealegi tundud sa palju meeldivam inimene ka teistele kui sellise kerge hipivaniga end kuskile ära pargid.
On mõned modifikatsioonid, mida tasub teha kui on soov pikemaid otsi sõita, aga neist võin rääkida või juhatada teemadeni kui see auto sul hoovis on. Sellele mudelile on ilmselt tootmises ka kõige rohkem nn. valmis lahendusi, mida saad otse sisse kruvida. Varuosad on väga odavad ja lihtne remontida.

Ma rohkem ei viitsigi kirjutada, kuna tegelikult kiidulaulu ma T4 tahtsingi kirjutada Smile


Aga kui ikka tahad suurt kaubikut siis FB marketplaces üks müüb hetkel 3.0l mootoriga kõrget Citroen Jumperit, mis vajaks üle värvimist ja natukene keretöid. Selle mootoriga koormat vedada on suu kõrvuni pidevalt. Hind oli suhteliselt soodne.

* Uku VW crafteri lugu on loetav siit: https://www.accelerista.com/arvamus/5000...ri-roolis/
(17-03-2019, 12:13 PM)svenson Kirjutas: [ -> ]Volkswagen Transporter T4 generatsiooni buss on minu arvates kõige ideaalsem leiutis, mida saab iseloomustada "autoga loodusesse". Tegemist on kultusliku ja omaette elustiiliga sõidukiga. T4 platformi toodeti 1990–2003 ehk pea 14 aastat. Internetis on selle auto kohta meeletu kogus infot olemas, see on vaieldamatult kõige populaarsem platform nn. isetegijatele. S

Teemaalgataja algse plaani järgi vaja seal püsti liikuda, mis on hoidnud tagasi sarnaseid pakkumisi tegemast... Lisaks on paljude kere seisukord pehmelt öeldes nutune seoses eesti kliima ja väljalaskeaastaga.
Aga 3,0 Jumper Rolleyes alusena oleks muidugi tegija. 5000km tagasi pidin enda omast loobuma Sad . Tõeline hunt lambanahas kaubikute hulgas.
(17-03-2019, 12:33 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]Teemaalgataja algse plaani järgi vaja seal püsti liikuda, mis on hoidnud tagasi sarnaseid pakkumisi tegemast... Lisaks on paljude kere seisukord pehmelt öeldes nutune seoses eesti kliima ja väljalaskeaastaga.

See püsti liikumine on natuke ülehinnatud vajadus. Millal sa seal püsti liigud? Sõites peavad kõik reisijad istuma ja "punkti" jõudes peamine vajadus on mõnusa madratsi peal magamine. Eriti kui soov on lihtsalt loodusesse jõuda, mitte aasta-ringselt bussis elada.
Minu tungiv soovitus on alustada väikese bussiga, kuhu sisse ehitada magamise võimalus ja panipaigad. Kõik muu on romantika. See raha mis sul alles jääb suure kaubiku ehitamisest, tasub aegajalt investeerida hotellis peatumisse. Lisaks edaspidi tead juba omast kogemustest palju rohkem, millest sa puudust tunned.

Eestist ei olegi mõtet väga T4 osta, põhjamaadest saab ka täiesti hea varustuse ja roostest vaba variante. On olemas ka kõrge katusega versioone...

[Pilt: kBE4VUr.jpg]
Unusta eos need transitid, jumperid, kolksvaagenid ja pokserid.
RMK platsi kõige kõvem kärbes sõidab ikka sellisega!
(17-03-2019, 14:39 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Unusta eos need transitid, jumperid, kolksvaagenid ja pokserid.
RMK platsi kõige kõvem kärbes sõidab ikka sellisega!
Absoluutselt!  Big Grin 

Sellest T4 vaimustusest ma kohe kuidagi aru ei saa - nendest on kaks versiooni mootorit, millega ÜLDSE sõita kannatab, VR6 ja 150Hj 2,5TDi. Matkamiseks mõeldud asjade puhul ei tasu tegelikult isegi vaadata alla 90kW asju. Volkkarite õudused oma 57 ja 65kW diislite ja 62kW bendukaga peaks liiklusohutuseks kõik kokku korjama ja pressialla saatma! Isegi need 74/75 kW asjad ei suuda sõita, zafiirikul on sellise numbri juures ikkagi jõudu kolevähe, kui lööd 6 tegelast tuppa ja käru sappa ehk selline tavaline matkaauto kaal!  
Ja nende mõttetute mootoritega sõites ei saa mitte mingit kokkuhoidu vaid krussis närvid ja suured kütusearved! Kahjuks on need vanad valmismajad kõik ilgeimate saastade mootoritega (peale USA-raua põhiste ofkoors), millega võib külavaheteedel sõita ja RKM-platsidel ässata aga mingit eurotuuri võtab sellisega ette vaid masohhist! Või võtab ette katlaforsseerimise aga siis annab jälle kõik muu järgi. Kuna PSA-grupi kaubikud on populaarseimad alused, siis matkaautod muutusid natukenegi sõidetavateks 2,8TDi 90/94kW tulekuga sajandivahetuse kandis. Ehk kunagised MaxiDucato ja Fiati/Poekoti derivaadid aluseks ja siis on ka õige need veel ära chippida.  

Jäädes Transporteri juurde, siis sellest ex-kiirabist oma 96kW katlaga ma saan juba täiesti aru! See on juba tõsine Tegija alternatiiv kõnealuseks vanlife'i aluseks, sest pool tööst on juba tehtud ka. Hinnalt odavaim valmisauto, millega võiks kaaluda isegi sõitmist, on see 85kW, kus ka müüja "kosmilist topfueli võimu" väidab  Big Grin Ja nagu siin tarbijad on juba väitnud, siis 3-liitrine on juba unistus sõiduvõimekuse poolelt kaugele minna.
(17-03-2019, 17:00 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2019, 14:39 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Unusta eos need transitid, jumperid, kolksvaagenid ja pokserid.
RMK platsi kõige kõvem kärbes sõidab ikka sellisega!
Absoluutselt!  Big Grin 

Sellest T4 vaimustusest ma kohe kuidagi aru ei saa - nendest on kaks versiooni mootorit, millega ÜLDSE sõita kannatab, VR6 ja 150Hj 2,5TDi. Matkamiseks mõeldud asjade puhul ei tasu tegelikult isegi vaadata alla 90kW asju. Volkkarite õudused oma 57 ja 65kW diislite ja 62kW bendukaga peaks liiklusohutuseks kõik kokku korjama ja pressialla saatma! Isegi need 74/75 kW asjad ei suuda sõita, zafiirikul on sellise numbri juures ikkagi jõudu kolevähe, kui lööd 6 tegelast tuppa ja käru sappa ehk selline tavaline matkaauto kaal!  
Ja nende mõttetute mootoritega sõites ei saa mitte mingit kokkuhoidu vaid krussis närvid ja suured kütusearved! Kahjuks on need vanad valmismajad kõik ilgeimate saastade mootoritega (peale USA-raua põhiste ofkoors), millega võib külavaheteedel sõita ja RKM-platsidel ässata aga mingit eurotuuri võtab sellisega ette vaid masohhist! Või võtab ette katlaforsseerimise aga siis annab jälle kõik muu järgi. Kuna PSA-grupi kaubikud on populaarseimad alused, siis matkaautod muutusid natukenegi sõidetavateks 2,8TDi 90/94kW tulekuga sajandivahetuse kandis. Ehk kunagised MaxiDucato ja Fiati/Poekoti derivaadid aluseks ja siis on ka õige need veel ära chippida.  

Jäädes Transporteri juurde, siis sellest ex-kiirabist oma 96kW katlaga ma saan juba täiesti aru! See on juba tõsine Tegija alternatiiv kõnealuseks vanlife'i aluseks, sest pool tööst on juba tehtud ka. Hinnalt odavaim valmisauto, millega võiks kaaluda isegi sõitmist, on see 85kW, kus ka müüja "kosmilist topfueli võimu" väidab  Big Grin Ja nagu siin tarbijad on juba väitnud, siis 3-liitrine on juba unistus sõiduvõimekuse poolelt kaugele minna.

Teise inimese rahakotti on ikka lõbus oma märgade unenägudega tuulutada. Lähteülesanne "põhiliselt Eestis, võibolla Tatrad" tähendab seda, et vana hea 1,9 turbodiisel on igati kasutatav. Eriti kuna "põhiliselt Eestis" tähendab ikkagi kohalikke teid ja paarsada kilti päevaläbisõitu.
Pika kerega T5, rendikäru konksus, kärus ja kuudis kokku 600kg (ja kaks sajakilost kodanikku esiistmel lisaks) sõitis korduvalt Tallinnas 9:00 Zelluloosi hoovi pealt startides Virtsu 10:30 praamile. Tartu-Tallinn sai sellega paar korda 1:45 tehtud. Seega KULGEMISEKS on seda pada matkabussi liigutamiseks küll ja veel. Aint toda muidugi vaadata, et kui on kahemassiline hooratas siis see oleks juba perses olnud ja välja vahetatud.
(Telc@ gaazikuga load teinud ja seega oli kunagises kontoris peaspetsialist katkise sitturiga transporteritega läbi linna sõitmise alal :-)   )
(17-03-2019, 13:06 PM)svenson Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2019, 12:33 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]Teemaalgataja algse plaani järgi vaja seal püsti liikuda, mis on hoidnud tagasi sarnaseid pakkumisi tegemast... Lisaks on paljude kere seisukord pehmelt öeldes nutune seoses eesti kliima ja väljalaskeaastaga.

See püsti liikumine on natuke ülehinnatud vajadus. Millal sa seal püsti liigud? Sõites peavad kõik reisijad istuma ja "punkti" jõudes peamine vajadus on mõnusa madratsi peal magamine. Eriti kui soov on lihtsalt loodusesse jõuda, mitte aasta-ringselt bussis elada.
Minu tungiv soovitus on alustada väikese bussiga, kuhu sisse ehitada magamise võimalus ja panipaigad. Kõik muu on romantika. See raha mis sul alles jääb suure kaubiku ehitamisest, tasub aegajalt investeerida hotellis peatumisse. Lisaks edaspidi tead juba omast kogemustest palju rohkem, millest sa puudust tunned.

Eestist ei olegi mõtet väga T4 osta, põhjamaadest saab ka täiesti hea varustuse ja roostest vaba variante. On olemas ka kõrge katusega versioone...

[Pilt: kBE4VUr.jpg]
Mis mark see on, selliseid ei müüda ju? Ma olen korra elus näinud seda vastu sõitmas
See ex-kiirabi on jummala äss diil ju, võimas mootor, kõrge katus, enamus sisugi juba olemas. 
Kui igpäevaauto eraldi olemas on siis ei ole ju mingeid lõputuid remondiarveid ka karta, palju talle läbisõitu ikka kogunema hakkab.
Kiidaks ka seda ex-kiirabi. Need peaks juba ka soojustatud olema täitsa kenasti. Mine vaata järgi ja saad targemaks.
Eks igaühel oma arusaam. Mu silmis on matkakaga liikumine lihtsalt kulgemine, liikuva kodu liigutamine teise kohta. Sõitmiseks on teised autod. Sellise klassi tooriku puhul võiks olulisem kui kW olla asja töökindlus ja remonditavus kurat teab kus ja millega. Chippimine on kahe otsaga junn - ühelt poolt annab võimsust, seda aga ressursi ja töökindluse arvelt. Matkaka puhul ma väldiksin.

Oma kogemusest niipalju, et see taud tuli kallale 1998, kui hea tuttav soomlane vedas matkakaga kaasa kalale. Savonlinnast läbi Utsjoki Ifjordi (see on päris põhja-Norras, seal idapool), autoks oli vabalthingav Ducato 2,5D (millele wiki annab mingid 55kW Big Grin ), peal alkooviga Dethleffsi kuut üsna hea tuuletakistusega. Polnud me kuskil kuidagimoodigi hädas ega jalus, üllatavalt hästi liikus selle kohta, lihtsalt rahulik kulgemine ja Lapimaa vaadete nautimine. Tee pole seal kuidagi tasane, selg ees allatuleku tunnet küll pole karta. Praegune 2,3l 96kW Ducato poolintegreeritud matkakas tegeliku kaaluga 3400 kg ja kuudi pikkusega 7,4m lubab lasta täiesti probleemivabalt Alpide ja Apenniinide võiksemate teede serpentiine, kus ees ja taga sõitjad paistavad valdavalt küljeakendest. Ainuke häda on, et ei saa lehvitada, sest mõlemad käed on tööd täis. Nii et ma ka sama meelt nende eelkõnelejatega, kes soovitavad tooriku valikul võimsuses mitte ülemäära kinni olla. Läänes ollakse üldiselt aeglasemate liikujate suhtes leebemad, kui ise oled viisakas ja kiiremad esimesel võimalusel tagant mööda aitad.

Manööverdamist ei maksa samuti ületähtsustada. Matkakaga pole see oluline, kui paika ajamisel vaja paar käiku lisaks teha. Muid eeliseid eduveduse kasuks on mainitud - madalam põhi ja parem läbivus, kui mootor on vedavate rataste peal.

Ees kolm kohta pole ka nii oluline. Juba ära mainitud halb ruumikasutus ja istme ebamugavused. Teises reas auto keskel istudes, kui on mõlemal pool küljeaknad, on välja nägemine piisavalt talutav ja rooli taga olijaga saab üllatavalt hästi silmsidet pidada sisemise tahavaatepeegli kaudu. Ja kaua 170cm veel ikka kaasas käib lilli nuusutamas...

Küljeaknaid pole vaja karta salongi soojenemise kontekstis, need saab selle vastu ära kiletada. Vt. nt. viide tegijale ja kommentaarid.

Plekkide keevitamist vajavat toorikut võiks vältida, kui õnnestub. Tehnika remont on hulga lihtsam ja kiirem teha. Mootor ei tohiks nii kohvi olla, et lähema 100 tkm jooksul hakkaks kap remonti tahtma. Muuga saab lihtsamalt hakkama. Pidurid on kõige olulisemad, üles saab ikka, aga vot alla tulles võib istme niiskeks võtta.

Ehituse jagaksin kahte etappi. Esiteks tehnika üle käia, istumine ja magamislavats sisse, muu hädavajalik tehnika portatiivsel kujul kaasa. Tähelepanu siiski esmasele turvalisusele, et vähegi raskemad asjad (k.a. koer, kui ta kindalaeka formaadis pole) oleksid sõidu ajal korralikult kinnitatud ja võimaliku avarii korral paraja mürsuna tagant selga ei lendaks. Ja saab selleks suveks liikuma. Igasugu soojustamine, roostetõrje, suurem sisustamine järgmiseks talveks. Siis on soovid selgemad, autost ka korralik ettekujutus, kas sinna tasub üldse ehitada või on mõistlikum enne paremat otsida.

Meie turg on nadi, tooriku otsingul võiks vaadata ka Soome poole, nagu pakuti. Rootsist ma ei tea midagi. Soomes on valik suurem, autokultuur parem, heal juhul on uuest peast tehtud roostetõrjet ja kere paremini säilinud, teed on paremad ja sõiduotsad pikemad, eeldatavasti petetakse läbisõiduga ka vähem, kui üldse. Nt sellisel: https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/10018730 on juhiiste päris ilus s.t. sõidetud on pikki otsi ja 320tkm on hulga väiksema üldise kulumisega, kui sellisel: https://www.nettiauto.com/fiat/ducato/10292830 300tkm sõitnul, kus istmest räbalad järel sisse-välja ronimisest. Kahju, et vanemal Ducatol paistab küljeuks tagapool olevat, see esiukse ja küljeukse vahele jääv jupp rikub efektiivse ruumikasutuse ära.

On mingi põhjus, miks valdava osa matkakate aluseks on Ducato. Ülal Ply pakutud Fiati 2,8TD laseb päris lõbusalt ja võiks hinnaklassi mahtuda. Vanemad motod peaksid olema üldiselt töökindlamad, sest nad on lihtsamad ja võimsus on saavutatud töömahuga. Jah, keskkonna saastamise arvelt lühikeses perspektiivis, aga kogu vanema ja sitkema tehnika pikema elukaare kontekstis üldsegi mitte.

Mõistlik oleks teemaalgatajal profiili(de)le lisada oma asukoht. Kui on õnne, võib juhtuda, et ehitama hakates ja seda ilusti kajastades saab lahketelt eelkäijatelt kõiksugu materjale - jääke, väikeses koguses vajaminevaid asju, mida ise ostma peaks suures tükis jms. Kui on väga palju õnne, võib lähedusest leiduda mõni lahke paadunud DIY tegelane, kelle riiulilt saab laenata nt. tikksaagi, soojaõhupuhurit vms. harvem vajaminevaid tööriistu. Lubab oma poldi- ja muu materjali varamus sobrada, möödaminnes keevitab mingi junni kinni jne.

Ja kui asi niikaugel ja huvi, võin saata faili garmini formaadis koordinaadtidega, kus on Tatrate matkarajad, koopad, mõned etemad spad ja kämpad. Vaja valik teha ja õigesse järjekorda panna. Tegin kunagi kodutöö ära, aga pole jõudnud realiseerida.

Ehk leiab ülalt mõne kasutuskõlbliku mõtte. Edu toimetamisel!
Selle T5 kiirabiauto remondieelarve enne pikemat sõitu oleks järgnev:

Vahetada on vaja KINDLASTI:

1. (taastatud) 2-massiline hooratas ja survelaager: 200+50 eurot
2. Roolivõimendi pump ~80 eur
3. Generaatori remont: nn. sidur-muhv + uued harjad-laagrid: 80 eur
4. Turbo taastamine. uus sisu 160 eur
5. EGR kinni ja ajust välja progemine ning väike ecutuning: mõjub hästi mootori elueale ~ 100 eurot
6. Terve ring rattalaagrid. 240 eur
7. Veovõlli otsad. 110 eur
8. Uued piduriklotsid, kettad. 215 eur + supportite remont komplekt: ca 50 eur
9. Sharniirid, puksid veerimikus ~80 eur

edit: Kindlad lisakulud igale automatkajale:
1. min. 95Ah 800A käivitus-põhi soovitavalt Vatra aku ~125 eur (eeldab ka vastava ampriga generaatori olemas olu. soovitavalt 120A)
2. UUED REHVID. vahet ei ole, mis rehvid seal hetkel all on. Igaljuhul jooks uusi rehve + korralik täismõõdus varurehv ning rehviparandus komplekt. Valida võimalikult väikese rehvimüraga ja veeretakistusega rehvid.... hind: kallis
3. Led sisevalgustus ~50 eur
4. Android iOS toega nuti din2 (saab GPS na kasutada) makk: al. 250 eur + head kõlarid ...
5. 12V ja USB otsasid ei ole kunagi palju.
6. 220V muundur min 500W ning lisa nn. vabaaja aku: 105Ah 150 eurot


ehk esialgne kohustuslik kulu ainult osadele on ~1365 eurot siia ei ole arvestatud tööraha kui ise teha ei oska ca 600 eurot.

Tegelikult oleks selline eelarve igale suvalisele kuni T5 transporterile, mis toodetud enne 2009 aastat.
Kuna konkreetsel juhul on mootoriplokk ka 500k ära sõitnud, siis mina vaataks sinna karu kõhtu ka sisse. hooldusremont ilmselt 1000 eurot juurde.

Räägin värskelt omast kogemustest:

[Pilt: BaL8CND.jpg]

Ahjaa pakkuda väga hea toorik vanlife subkultuuri sisenemiseks Smile
(17-03-2019, 17:00 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ][url=https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/10332430][/url]

Sellest T4 vaimustusest ma kohe kuidagi aru ei saa - nendest on kaks versiooni mootorit, millega ÜLDSE sõita kannatab, VR6 ja 150Hj 2,5TDi. Matkamiseks mõeldud asjade puhul ei tasu tegelikult isegi vaadata alla 90kW asju. Volkkarite õudused oma 57 ja 65kW diislite ja 62kW bendukaga peaks liiklusohutuseks kõik kokku korjama ja pressialla saatma! Isegi need 74/75 kW asjad ei suuda sõita,
Ja nende mõttetute mootoritega sõites ei saa mitte mingit kokkuhoidu vaid krussis närvid ja suured kütusearved!

Sellise solvamise Wink peale, ei jää muud üle kui Priit joonele kutsuda, Sulle sobiva kaubikulaadse tootega.
Ma vist tõesti vanaks jäänud, aga need teoreetilised 75kw (mida toodab väidetavalt VW üks paremaid mootoreid) liigutavad seda 2tn T4 kerega sõiduautot,  täiesti piisava erksusega.  Tonnine haagis' ei muuda eriti midagi. 3tn treiler sabas kannatas sõita ja kiirendada ka 5. käiguga.
Kui tundub et kiirus-kiirendus pole piisavad, tuleb kodunt varem välja tulla.

Kütusearved on tõesti suured, talvel koos soojenduse jms-ga alla 10l/100-le, (päevas 4x6km). VW Lupo võtab kindlasti vähem.

VW ei olnud aastaid mu esimene valik ja ega nüüdki rahuloluks põhjust pole. Pisivead nöögivad+ elektrivead aga kõik on siiani lihtsalt tehtavad olnud, 20 a. vanust kah. Aga... sama varustusega väiksemat mahtuniversaali-kaubikut naljalt ei leia.
Üks kõik mis margist vanema liikuri võtad pead sama remondilisti läbi käima. Vahet pole on ta volks või beugeot või mis iganes. Margiti võivad ilmselt varuosade hinnad olla erinevad.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24