automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ikarus, osa 5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
EdR Kirjutas:
Mister X Kirjutas:Huvitav, aga kahjuks kehva kvaliteediga videoklipp sellest, kuidas linnaliini Ikaruse spidomeetril aetakse seier 100ni. Vist tegu järeleaidatud mootoriga või tõepoolest suudab seda ka orginaalkonditsioonis 260/280.

http://www.youtube.com/watch?v=zltdHQB4m...re=related
Kui ei tea siis ütlen,et tegemist on ikkagi Ikarus-256-ga.
nojahhh... korralikku 256'e tippkiirus oli 125-130 km/h kandis.
Kiire reduktoriga 260 jooksis 90 välja juba 1500 pöörde peal.Üle100 jookseb vabalt aga suure lauppinna tõttu suureneb küttekulu 8-12 liitri võrra sajale.
BARROW Kirjutas:Kiire reduktoriga 260 jooksis 90 välja juba 1500 pöörde peal.Üle100 jookseb vabalt aga suure lauppinna tõttu suureneb küttekulu 8-12 liitri võrra sajale.

Järva-Jaani Ikarus-256 (219GAB) kiirus+mootori pöörded 6.käiguga. 65km/h ja 1300p/min(vasakpoolne pilt). Nii et edasised kiirused/mootori pöörded selle pildi järgi võite ise välja arvutada Mootori pöörlemissageduse järgi oleks 120km/h saavutamine võimalik,iseasi kas mootoril jagub jaksu ületada suur tuuletakistus ja teiseks ei tohi Ikaaril üle 2400p/min. lasta. Omal ajal räägiti küll,kuidas uued turistiseeria Ikarused olid suutelised 130km/h kätte saama nii et...
Tehas lubab erinevatel andmetel sõita 100,102 ja 106km/h,mingi välismaa saidi andmetel ka 112km/h aga see oli juba 250hj mootori korral. Neid meile vist ei tulnud?
Parempoolsel pildil siis 1978a. Ikarus-250. Sellel on tehase andmetel lubatud 5.käiguga max. kiirus 106km/h ja mootori pöörded 2400p/min.
viienda käiku asemel pandi MAZ'i hammasrattas+ kiire reduktor+ maksimumi keeratud pump!
kokkuvõte: HarjuMaaLiinidel (Mootori teises kolonnis) 260 jäi vahele maanteel kiirusega 154 km/h(!), juht näitas trahvi kviitungi nagu diplomi...
Uhtiii... Mis parginumbriga buss ja millal see oli?
Mis pumbaga tegemist on?
EdR Kirjutas:Uhtiii... Mis parginumbriga buss ja millal see oli?
Mis pumbaga tegemist on?

Võtad eeskuju ?Toungue
EdR Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
EdR Kirjutas:Uhtiii... Mis parginumbriga buss ja millal see oli?
Mis pumbaga tegemist on?
Võtad eeskuju ?Toungue
Ei võta aga uuemad 6-käigulise käigukasti ja reduktori on küll kunagi plaanis külge panna. Kui ka suurema kiirusindeksiga rehvid alla panna,siis hakkan kulgema 120km/h...
120 ehk Saksa kiirteedel ja ringradadel, Eestis ikkagi piirkiirus bussidele 90.
coldrexX Kirjutas:viienda käiku asemel pandi MAZ'i hammasrattas+ kiire reduktor+ maksimumi keeratud pump!
kokkuvõte: HarjuMaaLiinidel (Mootori teises kolonnis) 260 jäi vahele maanteel kiirusega 154 km/h(!), juht näitas trahvi kviitungi nagu diplomi...
On see lugu ikka 100% tõendatav, mitte mõni kalamehejutt? Kas bussil oli juba algselt 5-ne kast peal (mälu järgi oli vähemasti uuematel 260-tel 6-ne)?
Aga kui tõsijutt, siis sellised rekordid teevad küll südame alt soojaks. Toungue Ja just 260, mitte 250 vm turistikas...
Olen sellest siin juba kirjutanud, aga ma isegi olen sõitnud Tarbusi 256 peal maanteel ca 130 km/h, kuigi tollele bussile oli aretatud turbo.
väike seletus: 6 käigulisest kastist vahetati hammasrattas nr. 5! numbriks oli 33**, ma ei tundnud huvi busside vastu, kuid lapsepõlve sõbra isa sõitis 3319ga (see oli ka 260, tippkiirusega üle 120 km/h), ja on näitanud rekordi omava bussi.
TAK'is olid ka kiire ülekandega bussid, nagu 1036, 2218, 2260, 2325, 2856 ja eriti 2801.
lasnamäel olid kõik öövalve bussid ja mõned rävala omad samamoodi tuunitud.
kiire reduktoriga oli lõõts 3601(vist), mis sai roheliseks, ja 3687 (http://fotoalbum.ee/photos/coldrexX/22962513) lõõts oli ümbertehtud kiire käigukastiga...
P.S.: pumpadest. 3578'st tava ülekannega pigistati üle 90 km/h, tänu "kruttitud" pumbale.
(Pöörded jah, olid üle mõistuse)
Pumba kohta jäi ikka ebaselgeks. Kas tegemist on küttepumba või millegi muuga?

Number 3319 busse on olnud "2 ringi". Varasem 1980-te aastate esimeses pooles 3-ukseline linna-tüüpi buss ja 1980-te teises pooles 2-ukseline linnalähi-tüüpi buss. "Teise ringi" busse tean,sõitsin nendega 1993-1998a.
coldrexX Kirjutas:väike seletus: 6 käigulisest kastist vahetati hammasrattas nr. 5! numbriks oli 33**, ma ei tundnud huvi busside vastu, kuid lapsepõlve sõbra isa sõitis 3319ga (see oli ka 260, tippkiirusega üle 120 km/h), ja on näitanud rekordi omava bussi.
TAK'is olid ka kiire ülekandega bussid, nagu 1036, 2218, 2260, 2325, 2856 ja eriti 2801.
lasnamäel olid kõik öövalve bussid ja mõned rävala omad samamoodi tuunitud.
kiire reduktoriga oli lõõts 3601(vist), mis sai roheliseks, ja 3687 (http://fotoalbum.ee/photos/coldrexX/22962513) lõõts oli ümbertehtud kiire käigukastiga...
P.S.: pumpadest. 3578'st tava ülekannega pigistati üle 90 km/h, tänu "kruttitud" pumbale.
(Pöörded jah, olid üle mõistuse)

Siis Lasnamäe olid 5013, 5014 ning 5283/5218!!! Veel pärast 3507 koos 2273-ga... Mustamäe 2674/2299 oli ka, ja hiljem 2604/2237
to:Edr p633.Ise sõitsin selle bussi peal.Buss senini sõidab,ainult omal pole aega temaga suurt sõita kuna olen ise bussijuht.Reduktorite ülekandeid oli 5:ülikiire,kiire,tavareduktor,kiire linn ja aeglane linn.Ülikiirega liini sõita ei saanud,ta sobis ainult pikkadele juhuvedudele:seal andis ta arvestatava küttesäästu,aeglane linn sobis tööliste vedajatele kes sõitsid enamuses lagunenud teedel(kaevandused,ehitused,karjäärid)
BARROW Kirjutas:to:Edr p633.Ise sõitsin selle bussi peal.Buss senini sõidab,ainult omal pole aega temaga suurt sõita kuna olen ise bussijuht.

Mis bussi silmas pead?
kiire reduktoriga 260,mis 1500 pealt jooksis 90.
BARROW Kirjutas:Reduktorite ülekandeid oli 5:ülikiire,kiire,tavareduktor,kiire linn ja aeglane linn.

Äkki keegi oskab siia ka nende kõigi viie reduktori ülekandearvud panna? Huvitab ennast,mis minu bussidel all on.
BARROW Kirjutas:kiire reduktoriga 260,mis 1500 pealt jooksis 90.
Andsid justkui vihje, et buss sõidab siiani ?
Oleks huvitav teada,kas tegemist on siin foorumis teadaoleva bussiga?

Aga tagasillareduktori ülekandearvudest õnnestus leida vaid Ikarus-255.70 kasutusel olnud 5,75:1 ja Ikarus-255.74-l 7,51:1. See viimane on vist juba üliaeglane sest kiirust lubatakse talle 76km/h
Rohkem esialgu ei leidnud. Tahaks teiste reduktorite ülekandearve ka teada saada. Eelnev info pärineb lehelt http://buszok.freeweb.hu/tipusok.htm
Huvitaks veel ka käigukastide ülekandearvud. Nimetatud lehelt leidsin kahe 5.käigulise kasti andmed. Keegi siin mainis,et Ikarustel oli olnud 3 erineva ülekannetega käigukasti.
Leidsin sellise ostukuulutuse http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Millega tegemist võib olla?
EdR Kirjutas:Leidsin sellise kuulutuse http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Millega tegemist võib olla?
Mingi huvilisega, kes tahab omale Ik-55 või Ik-620 osta(!).
EdR Kirjutas:Leidsin sellise kuulutuse http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Millega tegemist võib olla?
Tegemist ostusooviga...
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49