automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ikarus, osa 5
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
Tartlastele ka midagi, endine Tarbusi 166.
http://transit.parovoz.com/muralista/pg_...997&LNG=RU
http://transit.parovoz.com/muralista/pg_...995&LNG=RU
http://transit.parovoz.com/muralista/pg_...996&LNG=RU
Ootaksin rohkemat infot, palju sellises värvingus neid veel oli...
Üsna vähelevinud linnalähi versioon, kuigi juba üsna väsinud olekus. Huvitav, et neid Tartu Ikarusi ka Venesse müüdi. Ehk keegi kohalikest teab, mis liine see omal ajal sõitis.

Kunagised Tarbuse maaliinide LAZid (ka mõned Ikarused?) olid lõpuks kõik sellises sinivalges värvikombinatsioonis. Ent varasemal ajal leidus ka ilmselt originaalvärvi all olevaid Ikarus 250eid - sellised sõitsid Tartu ja Pärnu vahel veel 90ndate viimastel aastatel.
Leidsin sellegi bussi ühelt oma Tartu pildilt, kas 1992 või 1993, praegu ei hakka uurima.
http://www.speedyshare.com/830835904.html
Tartus oli neid kaheukselisi Ikarusi vähemalt 10, numbrid 61-70. Kas see 166 on endine 66 või tuli ta teistest hiljem, vot enam ei mäleta. Linnaliinidel neid küll ühtegi korda sõitmas ei tea, et oleks näinud.
Äärmiselt huvitav donkumentaalfoto, lisaks meeldis see nõukogude "kleepsutuuninguga" ehitud 260. Kui Sul sellised pilte veel on, peaksid nad (muidugi soovi korral) kindlasti avaldama. Oleks bussihuvilistel palju põnevat vaadata.
Isegi see sinine plekitükk "Ikarus made in Hungary" on salongist esimese pleki peale pandud Big Grin Ja üks asi on pildil veel huvitav. Nimelt registrinumbrid. Üks on EAП ja teine on EAP. Kuidas neid siis nüüd hääldada? Kas on mõlemad EAP või on üks hoopis EAR? Big Grin
oxygen Kirjutas:Isegi see sinine plekitükk "Ikarus made in Hungary" on salongist esimese pleki peale pandud Big Grin Ja üks asi on pildil veel huvitav. Nimelt registrinumbrid. Üks on EAП ja teine on EAP. Kuidas neid siis nüüd hääldada? Kas on mõlemad EAP või on üks hoopis EAR? Big Grin
Vene numbrid on ikka kirillitsas, hääldatakse ka vastavalt EAП=EAP ja EAP=EAR.
Et mitte jätta endast lolli muljet siis ma igaks juhuks ütlen, et ma tegelikult saan asjale pihta küll. Püüdsin vaid vaiksetviisi nalja visata. Smile
oxygen Kirjutas:Et mitte jätta endast lolli muljet siis ma igaks juhuks ütlen, et ma tegelikult saan asjale pihta küll. Püüdsin vaid vaiksetviisi nalja visata. Smile
Nali naljaks, kusi kaljaks, aga tunne jäi küll, et kodanikul vene keel koolis ikka puhas kaks.Big Grin
6631 Kirjutas:Leidsin sellegi bussi ühelt oma Tartu pildilt, kas 1992 või 1993, praegu ei hakka uurima.
http://www.speedyshare.com/830835904.html
Tartus oli neid kaheukselisi Ikarusi vähemalt 10, numbrid 61-70. Kas see 166 on endine 66 või tuli ta teistest hiljem, vot enam ei mäleta. Linnaliinidel neid küll ühtegi korda sõitmas ei tea, et oleks näinud.


Tartu ATP Valga kolonni Ik-260-d olid 160-169. Reg.nr-de järjestuse järgi tulid bussid: 66, 166, 169, 67, aga need sõitsid 1980-te esimesel poolel. Fotol olev 166 on 3189EAP (vene tähed!) --> 080LMB. Siis olid Valga bussid juba Valga Autobaasi omad ja Tartu 160-168 linnalähi Ikarused ja LAZ-699-d segamini
Ma ei saa rahu: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Kes küll Tallinnas ja mis ostarbel tahab Ikaruse kokku osta?
EdR Kirjutas:Ma ei saa rahu: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Kes küll Tallinnas ja mis ostarbel tahab Ikaruse kokku osta?
No kui see nii rahutuks teeb, siis jääb ju variant helistada kuulutuses antud numbril, end ja oma hobisõidukeid viisakalt tutvustada ning teha ettepanek, et kuna huvid on samad, siis kuskil istumiskohas kokku saada ja paar törtsu asjalikku juttu puhuda. Ma arvan, et olgu too või niisama kõvataja, kes pärast sobiva bussi väljapakkumist ütleb, et parem esirehv on tühjaks vajunud, ei taha ära osta, sellegipoolest peaks temaga olema huvitav juttu puhuda. Ja kui tegu ei ole just metsas elava erakuga, siis ma millegipärast kahtlustan, et pärast seda, kui Sa mainid, et sul kaks Ikaari olemas on, siis ta vähemalt avaldab mingitki huvi antud teemal arutleda Smile

Vaevalt, et mingi vanarauajahtija nii konkreetseid mudeleid otsib...
EdR Kirjutas:Ma ei saa rahu: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuul...t_id=11129 Kes küll Tallinnas ja mis ostarbel tahab Ikaruse kokku osta?
Ma ei leia küll põhjust ärritamiseks.Ju siis ka bussihuviline. Eesti demokraatlik riik ,igaüks tegeleb millega meeldib ,niikaua kui see kaaskodanikke ja kehtiwat korda ei ohusta.Ja soowitaks sarnaselt Joonasega, Sul ka temaga ühendust võtta.Koos ehk kergem ja tekkib uusi mõtteid.Ehk tulevad ka otsimise käigus välja ( oleks see waid nii)weel mõni LUX ,250,255,256, ja kadunuks peetawad 60,620,630,556 ,180.55 vaewalt enam .
Fakte Ikaruste ajaloost.

Laenutasin raamatukogust ajaloolase Robert Nermani üllitise "Autobussiliiklus Tallinnas" (2007), kus tutvustatkse ülevaatlikus vormis Tallinna bussitranspordi ajalugu. Sellest teosest jäid kõlama mõned seigad Ikaruste kohta:

I Viimane Ikarus 55 Lux kanti pealinnas maha alles 1978. aastal. Seega suhteliselt hilja, kui arvestada seda, et esimesed uue põlvkonna 250ed võeti kasutusel aastal 1971 ja 255ed 1973. aastal. On muidugi tõenäoline, et vanad Luxid polnud enam aktiivses kasutuses või rakendati neid maaliinidel. Näiteks olevat veel 80ndate aastate kestel ikka mõni Lux vilksatanud kusagil Eesti maapiirkonnas. Kas mõni vanematest foormlastest mäletab veel oma viimast sõitu Ikarus Luxiga?

II Ikarus 180ed (lõõtsversioon) teenindas Tallinna linnaliine väidetavalt aastani 1983, veel kolm aastat pärast 1980. aasta purjeregatti. Samal ajal kaotati viimased 556ed juba 1979. aastal vahetult enne olümpiamänge. Kas Ikarus 180 liikus Tallinnas tõesti nii kaua?
Mister X Kirjutas:Fakte Ikaruste ajaloost.

Laenutasin raamatukogust ajaloolase Robert Nermani üllitise "Autobussiliiklus Tallinnas" (2007), kus tutvustatkse ülevaatlikus vormis Tallinna bussitranspordi ajalugu. Sellest teosest jäid kõlama mõned seigad Ikaruste kohta:

I Viimane Ikarus 55 Lux kanti pealinnas maha alles 1978. aastal. Seega suhteliselt hilja, kui arvestada seda, et esimesed uue põlvkonna 250ed võeti kasutusel aastal 1971 ja 255ed 1973. aastal. On muidugi tõenäoline, et vanad Luxid polnud enam aktiivses kasutuses või rakendati neid maaliinidel. Näiteks olevat veel 80ndate aastate kestel ikka mõni Lux vilksatanud kusagil Eesti maapiirkonnas. Kas mõni vanematest foormlastest mäletab veel oma viimast sõitu Ikarus Luxiga?

II Ikarus 180ed (lõõtsversioon) teenindas Tallinna linnaliine väidetavalt aastani 1983, veel kolm aastat pärast 1980. aasta purjeregatti. Samal ajal kaotati viimased 556ed juba 1979. aastal vahetult enne olümpiamänge. Kas Ikarus 180 liikus Tallinnas tõesti nii kaua?
I Viimased Ikarus Lux-d olid Ülemiste filiaalis (gar. nr-d 3000-3021) ja teenindasid maaliine. Mul pole küll mahakandmiste kohta täpseid andmeid, aga aastani 1978 pidas neist bussidest vastu küll vist vaid 1-2 isendit.

II Viimased Ikarus 180-d sõitsid tõesti 20.liinil 1983.a. alguseni, kui mitu neist seda kevadet nägi, täpsustab ehk kodanik 6631.
Ikarus Luxid tulid Tallinna bussiparki regulaarselt aastail 1961-1969. Neist kaks viimast kanti maha 1976. Veel 5 Luxi saadi 1971-1972, neist üks läks 1975.a. ümber ja lammutati ära, ülejäänud 4 kanti maha kevadel 1978, keskeltläbi 6 aasta vanusena ja läbisõiduga 700 tuhat. Viimastel aastatel sõitsid nad läbisegi Ikarus-255-tega.

Kas Tartu Luxid sõitsid kauem, ei mäleta. Vist mitte. Küll on meeles, et veel mõnda aega oli Tallinnas näha Leningradi Luxe. Kurb on tunnistada, et ise polegi Luxiga rohkem sõita saanud kui 2007 mais Hobujaamast Raekoja platsile. Tollastel harvadel pikamaasõitudel juhtus ikka tulema mõni LAZ-Turist, 1969 suvel Tõrvast Tallinna aga hoopis ZIL-127...
Volli Kirjutas:II Viimased Ikarus 180-d sõitsid tõesti 20.liinil 1983.a. alguseni, kui mitu neist seda kevadet nägi, täpsustab ehk kodanik 6631.
Viimased sõitsid 20. liinil koguni 1983. aasta lõpuni, detsembris kanti maha kõige viimane valge Ikarus numbriga 2426. 1983 algul oli neid alles veel 9, mõned 28. liinil ja ülejäänud kõik 20-l. Veel 1982 sõitsid nad ka 17. liini, aga 1983 vist enam mitte.
Mina mäletan oma viimast sõitu liinibussiga Ikarus Lux 55 liinil Tartu - Tõrva - Pärnu kas 1977. või 78. aastal. Isend oli halli värvi ja kuulus Tartu ATP'le.
Minus tekitas imestus see pilt http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708531/in-set/95199/
255 ja 256 http://nagi.ee/photos/XTA2103/5708561/in-set/95199/
255 on üks viimasemaid,kere juba uuemat tüüpi (nagu Lavassaare 209FAK oli).
Mind huvitab see,miks osadel Ikarustel on esiklaas ülaservast kinni kaetud,nagu viimatilingitud pildil 256-l?
EdR Kirjutas:Mind huvitab see,miks osadel Ikarustel on esiklaas ülaservast kinni kaetud,nagu viimatilingitud pildil 256-l?
Et vesi sisse ei voolaks
Tagaklaasiga olid samad probleemid.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49