Mind hakkas aga huvitama, et kuidas toimub jõuülekanne T-130/-170 baasil ehitatud torutõstmistraktoritel (nool ühel ja vastukaalud teisel pool)? Kas trossimehhanism on kuidagi käigukasti külge ühendatud?
Ja kas neil kollastel "Stalinetsidel" üldse on jõuvõtuvõlli, nagu põllumaj. traktoritel? Ise pole nagu näinud...
Ise võin näiteks tuua kõikvõimalikud turbarabad, kus kasutatakse ka siiani linttraktoreid(DT-75). Seal on jõuvõtuvõll asendamatu, kuna frees-agregaadid ning kogumis korupid (UNT-id) töötavad just jõuvõtuvõlli jõul.
Kasutaks siis võimalust panna siia pilte oma DT-75 st.
PS. vabandan pildi kvaliteedi pärast.
Rando kirjutas:
Tsitaat:Nojah, venelase jaoks ei olnud kütus probleemiks
Pärast sõda oli probleemiks. Petrooleum oli ligikaudu 3 korda kallim kui diisel ning vedeldas avitooli mootori karteris ka väga kiiresti ära.
Õlivahetus kuulus vist (kui õigesti mäletan) 2 korda nädalas hooldustööde hulka. Seetõttu arendatigi SHTZ-NATI edasi TD-54,
diiseltraktoriks. Samuti kasutati puugaasigeneraatorieid, näiteks SHTZ-NATI mootoriga D2G (petrooleumiga töötava mootori tüübitähis oli 1MA). Edasised uuendused (traktorid DT-54, T-75 ja T-74) olid suunatud eeskätt traktori metallimahukuse ja kaalu vähendamise suunas.
Sillu Kirjutas:1. mai õhtul oli aga Viljandimaal Väluste lähedal see uuematüübiline DT-75 lausa künnivaole seisma jäetud, et järgmisel päeval samast kohast tööd jätkata:
Kuradi ilus loomake selline. Tundub veel, et maru vähe töötanud. Samas ehitusaastaks 87-89 ja kui hästi näen siis seal kapoti all veel ALTAI mootor ka.
Kahju hakkab sellisest masinast veidi, ta välimust kaedes, tundub et 5 omaniku sellest üle käinud ja laastavalt kahju teinud välimuse kohapealt.
Omame maal (viljandi Suislepa märgi all) ise ka selliseid masinaid, kuid palju korralikumad välimuse poolest.
Sillu Kirjutas:Ainuke T-150 (väljalaskeaasta 1983), mis mul Eestis pildile saada on õnnestunud:
Pean kurbusega ütlema sulle Sillu, et selliseid masinaid ei toodudki Eestisse,
Üleüldse on neid maru vähe toodetud. Neid ei saanud tellida omal ajal siia mingil põhjusel.
Need andmed pärinevad minu onult, kes oli omalajal kolhoosi aseesimees ja huvitus ka sellest masinast.
unimüts Kirjutas:Sillu Kirjutas:Ainuke T-150 (väljalaskeaasta 1983), mis mul Eestis pildile saada on õnnestunud:
Pean kurbusega ütlema sulle Sillu, et selliseid masinaid ei toodudki Eestisse,
Üleüldse on neid maru vähe toodetud. Neid ei saanud tellida omal ajal siia mingil põhjusel.
Need andmed pärinevad minu onult, kes oli omalajal kolhoosi aseesimees ja huvitus ka sellest masinast.
Natuke vaidlen Sulle vastu, Unimüts. Nimelt oman 1984. aastast pärinevat artiklit ajakirjast "Sotsialistlik Põllumajandus". Ei viitsi momendil otsima hakata, aga no põhimõtteliselt oli seal juttu, et 1983-84 toodi Eestisse katsetamiseks 10 roomiktraktorit T-150. Räägitakse seal siis veidi katsetamise käigus ilmnenud traktori eelistest kui ka puudustest ning lõppsõnas nenditakse, et seoses traktoril ilmnenud puudustega on otsustatud (tsiteerin mälu järgi) TRAKTOREID T-150 ESIALGU ENAM MITTE JUURDE TUUA, KUID JÄTKATA OLEMASOLEVATE KATSETAMIST. Konkreetselt tean, et üks, juba punane T-150 oli ka Viljandimaal Vastemõisas tollases Kalju kolhoosis. Oman ka infot, et Järvamaal Estonia osaühingus (samanimelise kolhoosi järglane) olevat T-150 väidetavalt töötand veel mõne aasta eest. Pildil oleval isendil olid Jõgeva rajooni Saduküla kolhoosi embleemid.
Aga ega vist uute aegade tulles ei hindand seda põnevat masinat eriti ei majandite järglastest ühistud ega ka talunikud ning ilmselt see on ka (Eestisse toodud isendite vähesuse kõrval muidugi) ka põhjuseks, miks töötavat isendit tänapäeval praktiliselt võimatu leida.
Ma tean niipalju, nagu mu onu mulle ütles, et aastal 87 ei saanud ta seda masinat tellida. Lihtsalt ei olnud võimalik mingil põhjusel.
Seetõttu tellitigi Otepääle DT-75.
Sellest masinast tean ma niipalju, et see on DT-75 ja T150 ristsugutis. Nimelt kasutati dt75 alust ja 150 mootorit. Kõik oli hea senikaua kuni asi jõudis käigukastini. Nimelt see olevat olnud "jubeda" konstruktsiooniga sellele masinale, ei olevat eriti vasupidanud.
ala T150 nime all need masinad minuteada ei olnud. Lõpus peaks ikka olema mingi vihje roomikutele.
Selles oli Sinu onul kindlasti õigus, et tellida ei olnud T-150 võimalik, kuna asi ei jõudnud kaugemale kümnest katsetamiseks Eestisse toodud masinast, st. edaspidi T-150 Eestisse, nagu ka teistesse Balti riikidesse, enam sisse vedama ei hakatud.
T-150 margitähisel ei olnud lõpus mingit vihjet roomikutele ning see oligi täpselt sellise tähise all; küll aga oli tema ratastel suguvennal vihje ratastele (T-150K=колёсный ).
Ramsil asetsevale maaparandusettevõttele kuuluv Tšeljabinski traktoritehase roomiktraktori T-170B baasil buldooser käesoleva aasta jaanuaris Loodis:
Mul varsti rabasse plaan minna, kuid üks raba lintidest oli minu kodukülla tulnd
Saaremaalt jällegi üks DT-75
Vaadake pilti kraavi frees lauka soos.päris vahva dt 75
tagasi T-150 juurde: Praegu toodetakse neid igaljuhul edasi.Link on siin:http://www.agroimport.com.ua/engl_gallery/T2/IMGP5089.jpg
IMGP5089.jpg (JPEG Image, 750x563 pixels)
niiet.kes tahab see võib endale venkudemaalt sisse importida
Õppetükkide vahelt leidsin sellise masina, meenutab t-74 -ja, kuid esiots on võõras, oskab keegi midagi pakkuda?