automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Üldiselt on nii, et nii nagu küsimus, nii ka vastus.

Äkki proovid vähe paremini oma küsimuse vormistada, misasi kus poob ja mis hetkel, äkki sul on üldse paranoia ja tegelikult midagi ei poogi, sest kui töötab, töötab hästi nagu sa kirjutasid.
Mootori tihkelt käimise poolest niipalju siis. Tuttav arvas, et kompressioon hea lihtsalt veel. Klapikambrikaane võttis ka maha seal paistis klappide liikumine ok olevat. 
Millist tagurpidikäigu hammasratas on võimalik niimoodi vahetada, et ei pea pooleks võtma. Jäi üks mtz 50 müügikuulutus silma, millel tagurpidikäigu probleem. Müüa ise kirjutab seal niimoodi, et pooleks võtmata on võimalik vahetada.
Mingi moment sai komplekteeritud mootor millesse läks E4 kolvigrupp, vastavad kepsud ja vänt.
Kui väntvõll korrektse jõuga sai kinni tõmmatud oli võimalik sellele otstest kinni võttes hoog sisse lükata. Kui kolvid omale kohad leidsid siis käis mootor ikka väga kahtlaselt kergelt ringi.
Aga kui kaan sai peale tekkis kahtlus kas kõik on ikka korras kuna mootorit jõudsid ringi keerata ainult pika sabaga ja pidid ootama kuna surve läbi rõngaste maha tuleb.
Mootor käivitus esimesest pöördest ja käitub väga eeskujulikult.
(11-06-2023, 19:15 PM)juss Kirjutas: [ -> ]Mingi moment sai komplekteeritud mootor millesse läks E4 kolvigrupp, vastavad kepsud ja vänt.
Kui väntvõll korrektse jõuga sai kinni tõmmatud oli võimalik sellele otstest kinni võttes hoog sisse lükata. Kui kolvid omale kohad leidsid siis käis mootor ikka väga kahtlaselt kergelt ringi.
Aga kui kaan sai peale tekkis kahtlus kas kõik on ikka korras kuna mootorit jõudsid ringi keerata ainult pika sabaga ja pidid ootama kuna surve läbi rõngaste maha tuleb.
Mootor käivitus esimesest pöördest ja käitub väga eeskujulikult.
Olen kogenud seda nähtust.
Hülsi ülemine istupind ei lähe alumisega kokku või on hülsi ülemine krae viskama lihvitud.
Head mootorit sellest ei saanud, karterituul oli tugev ja jõudu ka polnud ning lõpuks läks vanarauda kui vedelikud segi läksid.
Ei tahaks uskuda et sellel mootoril sama jama on, mootor käib eeskujulikult ja kannatab 5+bar laadurirõhku.
Pigem oli jutu iva nendes pehmetes kolvirõngastes mis tekitavad ilma vastusurveta vähem hõõrdumist aga kui on silindris surve siis toimetavad nii nagu kolvirõngas peab toimetama.
(12-06-2023, 07:57 AM)juss Kirjutas: [ -> ]Ei tahaks uskuda et sellel mootoril sama jama on, mootor käib eeskujulikult ja kannatab 5+bar laadurirõhku.
Pigem oli jutu iva nendes pehmetes kolvirõngastes mis tekitavad ilma vastusurveta vähem hõõrdumist aga kui on silindris surve siis toimetavad nii nagu kolvirõngas peab toimetama.
Minu paha, olen mööda kirjutanud ja tähelepanuta jätnud et kompressioon ning keerati koos pihustiga.
Mina ikka ilma keerasin ja eeldasin kohe, et vaba pöörlemist saama ainult nii hinnata kui silindris survet ei teki...
Sellega olen küll täiesti päri, et nüüd uued kolvid koos kaasaegsete kitsaste rõngastega käivad kergelt ning kolb vajub pea ise koos rõngastega silindrisse.
Uskumatu ikka, et vanasti tehti selliseid laiu jäikasid rõngaid ja veel õlirõngaid 2 tükki ning ikka oli pidamine kahtlane.

Et niisama raisku ei läheks siis tagasikäigu hammasratta vahetusest:
Teoorias saab vahetada 1/tagasikäigu hammasratta ja kõik mis 3 võlli peal on aga see on kirjeldamatu porr tegevus.
Võllilt on vaja kätte saada traadist splint millel pole tangide auke ja seda luugist kust mahub sisse üks käsi.
Samuti on pärast vaja see võll tagasi laagrisse suruda.
Üldiselt väga veendunud ei ole et seda teha tahaks.
Kas tagaratta välisküljest mõõdetuna latiga peaks esiratta ja tagaratta väliskülg ühel joonel olema. Praegu sedamoodi nagu piltidel. Jubedalt sööb ka esiratta välimist serva. Mõtlesin panna GAZ 53 rehvid kui päris ära kulub.
Kas see on konksuga küsimus? Piltidel on rattad ju veidi vasakule keeratud.

Kui sööb väliskülgi, kontrolli lahkujooksu. Võiks olla sentimeetri jagu, pluss-miinus sentimeeter. Traktori korral, mille veljed võivad olla tublisti köwwerad,mõõda traktorit veeretades samast ratta punktist.

GAZ rehvidega pole esiveost enam rõõmu. Ainult vastukaalu jagu.

See, kas esi- ja tagaratste jooksulaius peaks olema tagarattaste keskel, välis, või sisekülgede joonel, on pigem kasutaja harjumuse ja soovi küsimus. Tihti on lihtsam, kui on keskel.
Nõndamoodi ei saa sa küll mingit adekvaatset tulemust. Kui tahad kindlasti latiga külgedelt mõõta pead kasutama nelja latti ja need paralleelseks ajama.
(13-06-2023, 19:47 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]sentimeetri jagu
hull oled, sent kokku või lahkujooksu, sama hästi võiks rehvi riivida asvaldil.
Millimeetrites võiks ikka seda mõõta, kuna russi veljed tõesti eriti täpsed pole siis täpselt nullis on hea, nagunii ta lainetab mõni kuni 5mm siia sinna. Aga nulli panna tõesti traktorit edasi veeretades. Üles tõstes võivad muud lõtkud jälle tulemust muuta.
Rooli keerasin otseks pärast kontrollisin, et rooli keskõlak oleks ka otse, siis sai sedamoodi latiga vaadatud. Algul kui russi ostsin siis olid esirattad silmaga nähtavalt lahkujooksuks pandud tol korral ei püsinud ta üldse teel ka, kiskus koguaeg vastassuunda. Tol korral tuttav käis vaatamas, sättis varrastest enamvähem normaalseks. Võibolla ei saanud tol hetkel hea veel.
Võta näiteks mõõdulint ja mööda rehvi siseküljest nii eest -kui tagant. Näit peab sama olema!
(13-06-2023, 20:19 PM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]
(13-06-2023, 19:47 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]sentimeetri jagu
hull oled, sent kokku või lahkujooksu, sama hästi võiks rehvi riivida asvaldil.
...

Tänan diagnoosi eest, Sa pole esimene Toungue

Praktika on näidanud, et sentimeeter lahku on hea alguspunkt, kust hakata edasi kokku keerama. Nulliga on see häda, et keskmisel russil on sentimeetri jagu lõtkusid ja kui alustada nullist, siis kipub veoga kokkujooksu palju saama. Kirsi piibel ütleb: kokkujooks 4...8 mm.

Mismoodi küsija seda õlaku otseasendit tõdes? Ning kas õlak on ikka lõtkuta roolivõlli küljes?
Roolivardad peavad ka võrdse pikkusega olema. Eeldusel, et sillapoolmed on võrdselt väljas ja käänmikuhoovad pole kõwweraks aetud. Kui on ebasümmeetria, siis läheb huvitavaks. Pilt ilmselt petab, aga ma mõõdaks küll üle - vasakul tundub vahe rehvi ja rooliotsa vahel suurem olema.

Siin on hulk agasidSmile Väga huvitab, mihandne seekord lõplik hea tulemus tuleb.
Pilti vaadates ja russi silla ehitusele mõeldes kas rehvid liiga täis ei või olla? Rattad istuvad ju kergelt nurga all ja kivikõva rehviga toetabki rohkem välimisele küljele.
 Kokku- lahkujooks ongi lõtkudega masinal igaühel erinev. Minu russil ntx on silmnähtavalt lahku jooksma pandud, maanteel püsib ideaalselt otse ja rehvi ei söö. Samas põkadel peab vähemalt 5mm kokku jooksma panema, muidu hakkab kiskuma.
Mina jõudsin sõltumatute uuringutega tulemuseni kus kokkujooks on 1mm ning importrehvidel kulumist ei märka.
Enne kui üldse midagi reguleerima hakata peab olema loodud olukord et rattast kinni võttes ja jõuga loksutades mingit nõksu tunda pole.
Mõõdetakse siiski velje servast ja rataste imeliku asendi tõttu väga täpselt samal kõrgusel maast poolel ratta kõrgusel.
Veljele tuleb kohad ära märkida ja veeretada edasi või tagasi et oleks sama kõrgus.
Kokkujooksu nullile väga täpselt pihta saades kaob muide rataste laperdamine kõvakattega teel ka ära...
Sellest osast ma aru ei saa et roolikarbi hoob peab keskel olema...
See tõenäosus, et ta mõlemale poole samapalju keerab on niimoodi olematusest väiksem ja tavaliselt ikka mõõdetakse ära äärmised asendid ja keeratakse hoob nende keskele...
Palju tagasillal võiks rataste kokkujooks traktoril olla?
(15-06-2023, 20:46 PM)mutikas Kirjutas: [ -> ]Palju tagasillal võiks rataste kokkujooks traktoril olla?
Kas leidsid mõne reguleerimise võimaluse? Küsiks ka, et kust kohast seda saab reguleerida? No kombainil ma tean seda kohta aga traktoril?
Ei mõelnud russil.
Kvaliteetsed hüdropumbad.

https://youtu.be/ElfbZnPaW0c
(21-06-2023, 22:40 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]Kvaliteetsed hüdropumbad.
On kindlasti veel "kvaliteetsemaid"
Neile on vähemalt tehtud "surveproov" ja "lekketest" nagu lõpus näha.
Meie traktoripoes müüdavatele pole sedagi tehtud...
Mind tegelikult huvitaks kuidas nad roolidosaatoreid teevad nii hõredaid et rooli võib aeglaselt keerata ilma et rattad keeraks ja 3 km sõidu peale teeb rool ühe täisringi.

Lisatud:
Pakkus kohe vaadata kuidas kõveraid velgi tehakse...
https://www.youtube.com/watch?v=7Yn_LWLOUwE