automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(12-07-2023, 19:10 PM)alrad Kirjutas: [ -> ]
(03-07-2023, 23:37 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(03-07-2023, 10:33 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]...Miks elada oma elu raskemaks?  Igal oma rist mida kanda, või järgi lohistada. Minu täiendus elust belarussiga.

   APPI!  Nüüd oma murest, juhata eksinu õigele rajale..
Kõrgsurve pumba (tagant) ja kompressori vahelt lahmab kütust. Äkki algas ja tilgub ohtralt. Ilmselt pump maha ja uued tihendid, kirjelda mis seal teha tuleb ja osta? PS. See pump ei ole mootori küljest veel maha käinud.(31 aastat). Tänud õpetuse eest, juba ette!!
Pumba võtad maha ja seal otsas on kaks korki millel O-rõngas läbi läinud. Keerad korgid maha, poest uus rõngas ja toimib jälle.
Kui pumpa ei viitsi maha võtta saab ka need kompresori poolsetel kruvikorkidel O tihendid peal ka vahetada. Otsaflantsil tuleb väikese kettaga niipalju maha käiata, et korgid saab välja keerata. Enda omal lekkis ka kompressori poolne, panin keemilise metalliga kinni. 2 aasta pidanud. Regulaatori poolsed vahetasin ära, siis tuleb pump ikka maha võtta. Mõistilk oleks kõik juba vahetada kui pump maas.
Ei tea kas nende läbipaistvate kütusevoolikute kvaliteet on nii halvaks läinud juba või asi milleski muus, et ei pea üldse. Kevadel sai pandud uued voolikud kõik siiamaani oli ok, aga nüüd lööb voolikud puru. Voolikud ise täitsa pehmed veel. Siis saaks aru kui voolikud oleksid ära kalgistunud kõvaks, et siis puru lähevad. Eile sai tuldud heinakoormaga lapp põhjas, poole teepeal lõi kütusejoa voolikust välja. Õnneks lõi puru stutseri lähedalt. Voolikud olid väikse varuga pandud, et kannatas katkise koha välja lõigata. Sai siis kodu ära ikka. Tuleb vist panna need armeeritud voolikud.
Veel üks tähelepanek. Mootori töötamisel tühikäigul on kuulda pihustitorude juurest vahepeal sellist tinina sarnast heli. Torud omavahel kokku ei puutu, et see tekitaks sellist häält. Näpuga väliselt torusid katsudes selline tugev tuksumine, see peaks hea olema järelikult pihustid löövad.
Kunagisel töö traktoril tegi ka kütusetorud sarnast tininat. 1.03 minutist alates on kuulda. Video mitme aasta tagusest ajast.
Neid siniseid voolikuid pole mõtet isegi vaadata mitte, materjal on vedel tehtud ja kuuma mootoriga läheb lihtsalt lõhki.
Neid metallpunutisega voolikuid ka ei soovitaks kui tahta kindlapeale minna.
Mitu inimest on juba näidanud neid et pressimise kohalt lähevad katki.
Üks näitaja oli lõiganud stutsi otsast ka siis tuli seest välja 20cm lisavoolikut mis oli jämedam kui punutis ning seega nad tursuvad sees üles ja punutis on ainus mis koos hoiab.
Minumeelest teevad nad neid samast voolikust mida santehnikas veevärgi jaoks pakutakse ja mis ei peagi kütust kannatama.
Ma senini olen asendanud hüdropoodides müüdavate banjostutsidega ning kütusekindla voolikuga ja senini pole keegi veel kaevanud.
Stutsid on vähemalt sirged ja peavad kummiseibidega, mida saab lihtsalt lahti võtta ning ei pea jõuga pingutama.
Paraku vene toitesüsteemi on vaja tihti torkida ja siis on see eelis.

Pihustite tööd kuulatakse ikka kruvikeerajaga mis vastu pihustit ja pea kõrva kuulmekäigu peal.
Kõigil pihustitel peab olema samasugune hääl.
Need kuradima sinised voolikud olid juba vene ajal vedelad kui näts. Kuuma ei kannatanud. Nad polegi selleks loodud. 
40 nad üldse ei toiminud. Läksid suureks nagu õhupallid.  Russil küll saad nad pidama ka varuosana ostetud voolikuga aga kui paigaldad siis ei tohi koonerdada vooliku pikkusega. Ei tohi tõmmata kõige lühemat teed pidi ühest stutsist teise. Pead tegema korraliku "armatuuri"  ja vedama vooliku nii, et ta ei jää kuuma õhuvoolu kätte. Russil ju läbi aegade olnud kapron voolikud. Peab väga edukalt.  Kui selle ümber mootori oleva pealetuleku vooliku lased klambritest lahti ja riputad või toetad lihtsalt starteri peale ei lase õnnetus end kaua oodata.
Kui siin teemas vaadata postitatud pilte siis isegi väga lugupeetud isandate masinatel jätab selles osas visuaal soovida. Juhtmed ja voolikud on tõmmatud kõige lühemat teed pidi punktist A punkti B. Nagu ussipesa.
(17-07-2023, 08:48 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]...Kui siin teemas vaadata postitatud pilte siis isegi väga lugupeetud isandate masinatel jätab selles osas visuaal soovida. Juhtmed ja voolikud on tõmmatud kõige lühemat teed pidi punktist A punkti B. Nagu ussipesa.
Ilmselt mõeldud on minu kätetööd ja raputan endale tuhka pähe et asi ilus pole.
Samas on asi töötanud ühegi probleemita kui välja arvata roolisüsteemi vooliku hõõrumine mis sai lahendatud.
Nagu vene masinal ikka on vaja aegajalt asju näppida ja seda ma ei tee et kõik asjad ühte punti kokku seon ja midagi kätte ei saa.
Filtrile saab mugavalt ligi ja toetab valtsi peale mille läbikulumiseni läheks aastakümneid.
Juhtmeotsad on kõik joodetud ning enne termokahaneva rüüga katmist tilga veduriõliga tehtud niiskuse vastu, niiet elektriühendustega pole probleemi olnud.
Aus olla siis ei oskagi seda kuidagi ära pakkida sest kõik asjad hargnevad ja ühist teed on vähe.
(13-07-2023, 12:25 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Kui pumpa ei viitsi maha võtta saab ka need kompresori poolsetel kruvikorkidel O tihendid peal ka vahetada. Otsaflantsil tuleb väikese kettaga niipalju maha käiata, et korgid saab välja keerata. Enda omal lekkis ka kompressori poolne, panin keemilise metalliga kinni. 2 aasta pidanud. Regulaatori poolsed vahetasin ära, siis tuleb pump ikka maha võtta. Mõistilk oleks kõik juba vahetada kui pump maas.
 Pump tuleb maha võtta ja siis saab rellakaga komressori poolsed korgid lahti lihvida ja tihendid ära vahetada.
(12-07-2023, 19:10 PM)alrad Kirjutas: [ -> ]
(03-07-2023, 23:37 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(03-07-2023, 10:33 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]...Miks elada oma elu raskemaks?  Igal oma rist mida kanda, või järgi lohistada. Minu täiendus elust belarussiga.

   APPI!  Nüüd oma murest, juhata eksinu õigele rajale..
Kõrgsurve pumba (tagant) ja kompressori vahelt lahmab kütust. Äkki algas ja tilgub ohtralt. Ilmselt pump maha ja uued tihendid, kirjelda mis seal teha?
Jätkan teemat, tihendid on vahetatud ja kütust enam ei tilgu. Aega võttis see omajagu, ostsin Hhydrosca.. rõngad, (3X13), siis pump maha ja lauale, kompressoripoolsed kaks tulid peale rellakaga töötlemist lihtsalt lahti. Regulaatori poolset avades vähe pelgasin aga ei
olnud ka midagi keerulist, lihtsalt kaant ei tõstnud lahti rohkem kui vaja ja midagi ei pudisenud ka laiali. Otsustasin ka uue küttetoru, filtrist- pumpa paigaldada. Mootoriploki otsas olevat voolikuklambri polti välja keerates oli üllatus , plokist hakkas tosooli tilkuma. Panin poldi kummitihendiga tagasi ja mõtlesin kuidas ta enne palja plekkklambriga ei tilkunud, ju siis tehasevärv (värk) pidas. Kütusetoruks sai see metallsukaga kaetud, eks annan teda kui otsad annab. Nii, et töö kiire ja korralik aga see on ainult teoorias nii! Tegelikult ei tulnud pumpa hoidvast 4-st 12 mm. üks lahti. Ei hea ega kurjaga, lõikasin 14 mm. silmusel lehtvõtme otsa maha, toru pikenduseks otsa ja lahti ta tuli, plaksuga. Polt läks pooleks! Ok, hea et pumba kätte sain, polt oli üdini roostes ja venis keerme kohast katki. Vanatehnikaga on ikka üllatusi varuks. Küttepumba tihendi tahtsin ise teha aga poest sain 96 sendiga uue ja hea on et kodust tihendipappi ei leidunud. OK elame veel!
Russil viskas täna kõhualt JVV kiiruse lülituskahvli välja. Sai siis õli välja lastud käigukastist, kaas alt ära ja lülituskahvel välja. Oli veel originaal isegi tehasevärvi oli natuke näha. Traktor aastast 1984. Selline nägi välja. Kuidas ta kõveraks saanud on seda ei oska küll öelda. Võlli peal paiknev lülitusmuhv oli küll korras olevat paistis, et kunagi vahetatud. 
Nüüd ma ei tea kas sai kiirus 540 pöörde peale. See lülitusmuhv jäi sedamoodi nagu pildil hammasratta sisse. Kas see on 540 pööre režiim?
Dosaatori probleemi lahenduseks sai tellitud uus Danfossi dosaator poolamaalt, sai külge ja sama jama. Tõstsin silndril voolikud ümber ja oligi selge kus viga - silinder. Sai uus originaal silinder ja nüüd toimib nagu vaja.
 Eile kadusid äkitselt pidurid ära, ei aidanud enam peale keeramine, oli lõplikult ära kulunud, uued kettad külge ja pidurdab jälle.
[attachment=98764]
(24-07-2023, 21:48 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Russil viskas täna kõhualt JVV kiiruse lülituskahvli välja. Sai siis õli välja lastud käigukastist, kaas alt ära ja lülituskahvel välja. Oli veel originaal isegi tehasevärvi oli natuke näha. Traktor aastast 1984. Selline nägi välja. Kuidas ta kõveraks saanud on seda ei oska küll öelda. Võlli peal paiknev lülitusmuhv oli küll korras olevat paistis, et kunagi vahetatud. 
Nüüd ma ei tea kas sai kiirus 540 pöörde peale. See lülitusmuhv jäi sedamoodi nagu pildil hammasratta sisse. Kas see on 540 pööre režiim?
Sees on aeglasem kiirus aga selle vahetusest ma kardan et suurt abi ei ole...
Kui hammasrattad võllil loksuvad siis kulutab muhvi nuudid koonusesse ja surub jõuga välja.
Mingi aja saab ilmselt edasi lükata kui ilusti lõpuni sees hoida kulumata kohal kuid igaks juhuks võiks valmis olla remondiks.

Dosaatori kohta tähelepanek, et nad võivad olla reguleeritud 200bar peale nagu mul oli.
Keerasin 100 peale ja ei tunne kuidagi et rohkem vaja oleks.
Kui rattad on ikka maakülge kinni külmunud siis keerata ei jõua aga asfaldil keerab vabalt sahaga ees.
Isegi kui 200 bar siis minu praktikas roolisilindril mansetid pole veel kunagi ära läinud niiet väga huvitav juhtum.
Roolisilindril silma järgi ei paistnud midagi viga olevat, käisin veel Baltflexist läbi ja lasin neil ka vaadata. Muidu oleks seal uued jupid pandud, aga varre küljes olev mutter oli sinna kinni punktitud ja nad ei tahtnud väga tegemist teha sellega.
(02-07-2023, 18:10 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Probleem - mtz traktor otse paagist võttes jääb küttenälga. Vahetasin etteandepumba aga nagu oligi arvata siis kaheeurone etteandepump ei suutnud probleemi lahendada pikemaks ajaks (vast paarkümmend tundi sai teha). Hetkel siis töötab traktor nii, et 10l nirku on kabiinis (kohe gaasipedaali ees et oleks hea ülevaade kui tühjaks hakkab saama).
Nüüd tahan ümber teha elektrilise etteande pumba peale. Ostsin 25 euroga intercarist new hollandi elektrilise etteande pumba ja kavatsen selle paigutada peale jämepuhastusfiltrit. Peenpuhastusfilter on uuema tüübi oma ja kasutan mhale filtrit.

Küsimus, kas pumbast tagasivoolu tegemine on kohustuslik? Nägin youtube videot kus üks slaavi rahvusest isik (ei oska vahet teha kas Ukrainlane või tibla) oli teinud tagasivoolu pumba õhutuse punnist sisselaske kollektorisse? Keelest aru ei saa ja jäigi mõistatuseks miks just sisselaske kollektorisse? oleks võinud ju uue vooliku vedada otse paaki või teha kolmiku pihustite tagasivoolu vahele.
Ikkagi valesti vaatasin seda videot: https://www.youtube.com/watch?v=ZX3hLjHzPTM
Härral pandud tagasivool pihustite peale ehk pmst otse paaki. Mina panin selle elektrilise pumba kabiini alla enne jämepuhastusfiltrit ja muu süsteem jäi kõik samaks. Kuskilt välja ei hakanud ajama, kuumaks midagi ei läinud, karterisse mootoriõli ka juurde ei tulnud. Nüüd juba paar põldu niidetud ja probleeme pole paagist kütte kättesaamisega.
Peale kolvigrupi vahetust tundub, et küttekulu ikka kuidagi suur või on normaalne kulu. Sai paak silmini täis pandud (üks paak peal ainult). Vaja oli sõita umbes 12 km kaugusele loomadele ädalaheina niitma. Niitmise peale kulus umbes tund aega. Kuna haagis oli seal kohapeal olemas juba, siis koorem peale ja tagasi kodu, sama palju kilomeetreid. Pärast kodus valasin peale mingi 8 liitrit.
(04-08-2023, 10:59 AM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Peale kolvigrupi vahetust tundub, et küttekulu ikka kuidagi suur või on normaalne kulu. Sai paak silmini täis pandud (üks paak peal ainult). Vaja oli sõita umbes 12 km kaugusele loomadele ädalaheina niitma. Niitmise peale kulus umbes tund aega. Kuna haagis oli seal kohapeal olemas juba, siis koorem peale ja tagasi kodu, sama palju kilomeetreid. Pärast kodus valasin peale mingi 8 liitrit.
Hülsi-kolvi vahetusega küttekulu ju niiehknaa kuidagi muutuma ei hakka.
Originaalpumba ja pihustitega võtab tunnis 3,5-4 liitrit tühikäigul.
Seega 8 liitriga saab paar tundi tühikäigul käia, mis vihjab et koormust pole mootorile antud.
Oskab keegi anda head mõtet, kuidas saada need kiirliidete kuulid õli pidama? Maru halb, kui kogu aeg liite lahti võttes see pidevalt traktori küljes tugevalt higistab. 
[attachment=98980] [attachment=98981] [attachment=98982]

Mõtlesin, et ehk halb isend trehvanud ja sai juurde ostetud. Aga kõik sama sünniveaga. Ega muidugi selle hinna eest saabki poolfabrikaadi hunniku.
https://www.periko.ee/et/a/hudrovooliku-...57-4616320
[attachment=98983]

Endisaegsed on samas aastatega end viisakalt ülal pidanud ilma lekkimata.
Mulle see keermega variant on sümpatiseerinud. Saab lahti võtta surve all olevat toru ja seda ka tagasi panna.
Esimese asjana veereta kuuli mööda siledat klaasi ja kui mingeid hääli kostab kasuta ümaraid kuule.
Kui kuulid ümarad siis koputada torniga kuul pessa.
Kui see ei aita siis tuleb ümarad kuulid panna...
Kas tagasilla peal JVV reguleerimis varraste kannel on see tuulutus. Kui on kas seal korgi all peaks ka midagi olema. Korgil mingid augud ka. Hetkel see torujupp seest tühi. Kui see nii on, siis vast teada kuidas vesi koguaeg käigukasti satub.
Ma senini olen seal augus täheldanud vildist tehtud filtreerivat keha aga vett see vaevalt peab kui on võetud survepesuriga pesta või ämbriga valada...
Keskmisel traktoriomanikul on tagasilla kaas kõver ja erinevate luukide all pole tihendeid ning nii see vesi läheb kui traktori pealisehitus vihma ei pea.
Igatahes sealt august suulisel teel sisse puhudes on võimalik tuvastada kust õhk väljub ja kui kõik tihe on siis on see ka puhudes tunda.