automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Aga meite traktoril otsustas esimene raam metsas murduda:
(20-11-2019, 19:37 PM)Indu Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2019, 19:59 PM)Indu Kirjutas: [ -> ]Mis jama võib olla mtz 240D mootoril, algul külmalt on rõhk 3bar ja 10 minutid tööd tehes ja tühikäigule pannes on 1bar ja vahel alla selle kui vaikselt tuksuma jätta kohapeale!? Olen praegu vahetanud ära raam-ja kepsusaaled, õlipump, õlipumba toru, tsentrifuugi olen asendanud õlifiltri vastu aga ikka ei ole muutusi näha. Sai see mootor teise traktori pealt maha võetud siis sellel oli ennem koguaeg 2bar. Mootor sai sel suvel laiali võetud ja kuluosad välja vahetatud ja nüüd selline jama.

Sai täna selle sama traktoriga veits tööd tehtud, vahepeal oli selline imelik seik, et õlirõhk kukkus täitsa nulli rahulikus tempos töötava mootoriga, kui ma korra vajutan gaasi põhja siis ta läheb jälle paika 1-1,5bar vahele. Äkki kellegil targal on midagi lisada!?
Sai sama probleemiga maadeldud et peale filtri panekut tsentrifuugi asemele oli õlirõhk madalam kui enne ja lõpuks paari päevaga langes veel madalamaks.
Siis mõõtsime ära pumbast tuleva surve mida reduktsiooniklapp hoiab ja see oli ilusti stabiilselt 4,2 bar ka tühikäigul.
Siis mõõtsime radika torudest ja radikas langeb surve 0,4 bar mis on loogiline nende filtrite pärast ja radika möödavooluklapp hoiab ka sama rõhku.
Rõhk pidi järelikult filtris kaduma minema ja oligi papi kokku imenud ning kuna filtri klapp peaks avanema rõhul 2,5-3 bar jääbki  peale filtrit järgi 1-1,5 bar.
Läks uus Transporteri filter ja naksti rõhk 3,2 bar nagu enne.
Vene papp sobib ikka ainult kirikusse.
(29-11-2019, 23:06 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(20-11-2019, 19:37 PM)Indu Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2019, 19:59 PM)Indu Kirjutas: [ -> ]Mis jama võib olla mtz 240D mootoril, algul külmalt on rõhk 3bar ja 10 minutid tööd tehes ja tühikäigule pannes on 1bar ja vahel alla selle kui vaikselt tuksuma jätta kohapeale!? Olen praegu vahetanud ära raam-ja kepsusaaled, õlipump, õlipumba toru, tsentrifuugi olen asendanud õlifiltri vastu aga ikka ei ole muutusi näha. Sai see mootor teise traktori pealt maha võetud siis sellel oli ennem koguaeg 2bar. Mootor sai sel suvel laiali võetud ja kuluosad välja vahetatud ja nüüd selline jama.

Sai täna selle sama traktoriga veits tööd tehtud, vahepeal oli selline imelik seik, et õlirõhk kukkus täitsa nulli rahulikus tempos töötava mootoriga, kui ma korra vajutan gaasi põhja siis ta läheb jälle paika 1-1,5bar vahele. Äkki kellegil targal on midagi lisada!?
Sai sama probleemiga maadeldud et peale filtri panekut tsentrifuugi asemele oli õlirõhk madalam kui enne ja lõpuks paari päevaga langes veel madalamaks.
Siis mõõtsime ära pumbast tuleva surve mida reduktsiooniklapp hoiab ja see oli ilusti stabiilselt 4,2 bar ka tühikäigul.
Siis mõõtsime radika torudest ja radikas langeb surve 0,4 bar mis on loogiline nende filtrite pärast ja radika möödavooluklapp hoiab ka sama rõhku.
Rõhk pidi järelikult filtris kaduma minema ja oligi papi kokku imenud ning kuna filtri klapp peaks avanema rõhul 2,5-3 bar jääbki  peale filtrit järgi 1-1,5 bar.
Läks uus Transporteri filter ja naksti rõhk 3,2 bar nagu enne.
Vene papp sobib ikka ainult kirikusse.

Võib olla asi selles et enne paigaldamist vaja filter õliga täita ja siis tagurpidi paigaldamisel bellakale õli puhastamiseks kalts alla panna.

Vähemalt sellel sinisel vene filtril oli soovitus see enne täis valada.
Mismoodi see õliga täidetud filter sinna külge keeratakse nõnda et õli välja ei voola?
Kindlasti on ka muid alternatiivseid teooriaid, kuid mina olen õppinud et pappfiltrit ei tohiks märjaks teha enne kui pump sealt vedeliku läbi lööb.
Muidu on papi poorid vedelikuga täidetud ja pindpinevus hoiab seda üsna kõvasti kinni ning kui pump kehva konstruktsiooniga või kulunud siis ei saagi rõhku üles sest õlipumbal on takistav õhurõhk ees.
Papp aga on vedel ja tugivõrku sees pole ning nii ta kokku imetaksegi.
Vanematelt meestelt kuulsin kunagi, et riiulist võetud pappfiltrit ei tohi ennem mootorisse toppida kui on pliidil kuivatades niiskus välja aetud. Niiske pappfilter pidavat muidu kortsu minema. Tavaliselt hoitakse neid ikka kuskil niiskes ruumis.
T.
On keegi ise teinud/lasknud teha MTZ 50/52 plokikaanele eelsüüte küünalde tarvis pesad (uitmõte). Hetkel puuduvad, pikemas perspektiivis idee minna üle starterilie ja jahutusvedelikule (hetkel vesi). Teadupärast säärane masin tahab pisikest soojendamist ennem käivitamist. Ise suht uus omanik ja õpin alles tundma masinat, et ärge kallale tormake kohe Smile
Augud kaanes olemas ju. Või on olemas erinevaid kaaani millel neid auke pole? 
Pilt
Käivitusmootoriga D-50 polnud eelsüüte küünal auke. Need olid ainult starteriversioonil.  Mul enda 50-nel on ka eelsüüte küünla avad olemas. Arvatavasti on kunagi aegu tagasi mootoril teine plokikaas pandud. Algselt on olnud käivitusmootoriga minu oma. Ma panin ka  need eelsüüte küünlad peale, aga vist ühendasin valesti ja põletasin läbi kõik. Hiljem sai raamatust järgi vaadatud kuidas pidi ühendama.
Lihtsam on ilmselt uus kaan otsida. Isa sai vist umbes 50 euriga korraliku uue kaane kui suvel 7 käiguga kündes kaane pooleks lasin.  Rolleyes
(03-12-2019, 19:28 PM)raivo45 Kirjutas: [ -> ]Lihtsam on ilmselt uus kaan otsida. Isa sai vist umbes 50 euriga korraliku uue kaane kui suvel 7 käiguga kündes kaane pooleks lasin.  Rolleyes

Kui mulle kah 50€ kaane leiaksid millel küünlaavad sees siis loomulikult ei mõtlekski jalgratta leiutamisega tegeleda, kuid sellise hinnaga ei liigu just vägapalju neid. Silma on jäänud, et suht samas hinnas ca 250+-€ mis 80/82 kaanedki, kuid seljuhul juba viimane varjant peale panna (kolvid pihustid k.a) saab masina märksa paremine käivitujaks.
(03-12-2019, 19:49 PM)Maakas Kirjutas: [ -> ]
(03-12-2019, 19:28 PM)raivo45 Kirjutas: [ -> ]Lihtsam on ilmselt uus kaan otsida. Isa sai vist umbes 50 euriga korraliku uue kaane kui suvel 7 käiguga kündes kaane pooleks lasin.  Rolleyes

Kui mulle kah 50€ kaane leiaksid millel küünlaavad sees siis loomulikult ei mõtlekski jalgratta leiutamisega tegeleda, kuid sellise hinnaga ei liigu just vägapalju neid. Silma on jäänud, et suht samas hinnas ca 250+-€ mis 80/82 kaanedki, kuid seljuhul juba viimane varjant peale panna (kolvid pihustid k.a) saab masina märksa paremine käivitujaks.

Kas lutti ka vajad? 

Reaalselt vene aja tehnika osasid on kõike võimalik leida. Lihtsalt küsimus on kui palju vaeva ja kontakte peab ühe või teise asja otsimiseks kulutama. Kollektsionäärid on inimesed jällegi, kes ei loobu mitte millegist. Teisisõnu foorumi kaudu leidmine tähendab pigem asjaosalistele kahepoolsete suurte teenete tegemist. (võrdeline ämma käest väärteseme saamisega). Väljastpoolt foorumit aga on turg avatud. Ole vaid ise mees ja kuuluta ja suhtle rahvaga. 
Teine variant on loomulikult elukutselistele hankijatele selle otsimise eest maksta ja saab ka. Kuid arvesta sellega, et tasuta ei tee keegi enam tööd.
On keegi asendanud MTZ-50ne siduripedaali 80ne omaga. Peaks vist sobima, põrandasse peab lihtsalt pedaali jaoks uue augu tegema.  Originaal pedaal on liiga põranda keskel, lihtsalt väga ebamugav on seda kasutada. Ega see gaasipedaal parem pole. Osadel 50/52del paiknes gaasipedaal enamvähem samas kohas kus 80nel, neil oli vist käsigaasi hoob ka põrandal.
(03-12-2019, 20:43 PM)unimüts Kirjutas: [ -> ]
(03-12-2019, 19:49 PM)Maakas Kirjutas: [ -> ]
(03-12-2019, 19:28 PM)raivo45 Kirjutas: [ -> ]Lihtsam on ilmselt uus kaan otsida. Isa sai vist umbes 50 euriga korraliku uue kaane kui suvel 7 käiguga kündes kaane pooleks lasin.  Rolleyes

Kui mulle kah 50€ kaane leiaksid millel küünlaavad sees siis loomulikult ei mõtlekski jalgratta leiutamisega tegeleda, kuid sellise hinnaga ei liigu just vägapalju neid. Silma on jäänud, et suht samas hinnas mis 80/82 kaanedki, kuid seljuhul juba viimane varjant peale panna (kolvid pihustid k.a) saab masina märksa paremine käivitujaks.

Kas lutti ka vajad? 

Reaalselt vene aja tehnika osasid on kõike võimalik leida. Lihtsalt küsimus on kui palju vaeva ja kontakte peab ühe või teise asja otsimiseks kulutama. Kollektsionäärid on inimesed jällegi, kes ei loobu mitte millegist. Teisisõnu foorumi kaudu leidmine tähendab pigem asjaosalistele kahepoolsete suurte teenete tegemist. (võrdeline ämma käest väärteseme saamisega). Väljastpoolt foorumit aga on turg avatud. Ole vaid ise mees ja kuuluta ja suhtle rahvaga. 
Teine variant on loomulikult elukutselistele hankijatele selle otsimise eest maksta ja saab ka. Kuid arvesta sellega, et tasuta ei tee keegi enam tööd.

Kas ma kirjutasin, et ei ole saada??? Loomulikult on saada sellega ei ole probleemi, kuid on ka KIRJAS, et on samas hinnas mis ilma põlemiskambritta kaaned ehk 80/82 ja selle hinnaga ei hakkaks 50/52 kaant elus ostma. (kui vaadata turgu siis teinekord komplektne ja töökorras 50ne mootor selle rahaeest saada).
Jäi selline video silma. MTZ-50 käivitamine. Tundub, et käivitusmootor suht heaskorras veab hästi käima. 
Ei taha teemat väga solkida, kuid mul D50 mootori eelsoojendusküünaldega kaas olemas täitsa ja ootab huvilist, kellel temast tõesti kasu on.
Oleks mul selline mure, et küünaldega kaant vaja ma küll teeks sinna küünlaavad.
Aga siis juba miskite kaasaegsete küünalde jaoks mida on lihtne hankida.
Kasutatavuselt on selline lahendus mäekõrguselt üle neist kummalistest spiraalidest mis võtavad voolu teise starteri jagu ja soojenevad igaviku.
Pole seal ka mingeid udupeeneid pinke vaja sest oskaja mees teeb selle puurpingis ära kui teab mida teeb.
Selles samas teemas eespool pisut juttu küünalde teemal. Vanemal kaanel millel punn hoiab pööriskambrit kinni virutatakse punni asemele topeltkeermega  puks sisse ja volksu  küünlad näiteks. Saad ise valida pikkuse järgi kui algusest alustad.
(21-11-2019, 14:22 PM)Meistrimees Kirjutas: [ -> ]
(21-11-2019, 13:54 PM)kris282 Kirjutas: [ -> ]82-l puudub nelikvedu tagurpidi sõites. On lülitatud pideva veo peale. Ostsin uue esisilla väljavõtte, ikka ei midagi. Hästi madalatel pööretel veab, muidu ei. Uue väljavõttega on ka esipidi vedu kuidagi kahtlaseks muutunud.

On kellelgi targemal midagi kosta selle peale ?

Kris

Keera vahepukast kettaid peale või pane mõni lisaks.

Hei
Võtsin vahepuki lahti. Kettad kõik roostese möksiga koos. Õli oli vehkat teinud. Selge, uued kettad sisse, ka vedrukettad. Kuid kokkupanduna ikka ei toimi. Kas on midagi, mille järgi ta õigesti kinni keerata ? Hetkel libiseb ikka läbi. Tõstsin esilaaduriga esisilla õhku. Esisilla vedu sisse lülitatud, keeran esirattaid, siis mingit vastupanu ei ole. Silla poolne kardaan käib ringi, kastipoolne seisab paigal.
Kris
(05-12-2019, 14:08 PM)kris282 Kirjutas: [ -> ]
(21-11-2019, 14:22 PM)Meistrimees Kirjutas: [ -> ]
(21-11-2019, 13:54 PM)kris282 Kirjutas: [ -> ]82-l puudub nelikvedu tagurpidi sõites. On lülitatud pideva veo peale. Ostsin uue esisilla väljavõtte, ikka ei midagi. Hästi madalatel pööretel veab, muidu ei. Uue väljavõttega on ka esipidi vedu kuidagi kahtlaseks muutunud.

On kellelgi targemal midagi kosta selle peale ?

Kris

Keera vahepukast kettaid peale või pane mõni lisaks.

Hei
Võtsin vahepuki lahti. Kettad kõik roostese möksiga koos. Õli oli vehkat teinud. Selge, uued kettad sisse, ka vedrukettad. Kuid kokkupanduna ikka ei toimi. Kas on midagi, mille järgi ta õigesti kinni keerata ? Hetkel libiseb ikka läbi. Tõstsin esilaaduriga esisilla õhku. Esisilla vedu sisse lülitatud, keeran esirattaid, siis mingit vastupanu ei ole. Silla poolne kardaan käib ringi, kastipoolne seisab paigal.
Kris

Kas kettad said vaheldumisi(sisehambad-välihambad)? Kas kõik hambad Flantsidel-võllidel on ikka alles? Kas ilma kardaanideta proovisid flantse üksteise suhtes keerata. Oli jäik või mitte. Käsitsi keerates ei tohiks jõuda.
Hambad olid kõik alles, selles osas midagi katki polnud. Kettad said vaheldumisi. Ilma kardaanideta palja käega ei jõudnud, poolemeetrise kaikaga jõudis läbi keerata.

Kris