automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(07-03-2024, 21:44 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Majandis töötamisel sai undava tagasillaga belarussil talvel diferentsiaal lahti võetud ja satelliithammasrataste alla uued hõõrdseivid 2 mm ? pronksplekist tehtud. Aitas, kui kumeraks pressituna üsna tihedad said.

Kuidas difri lõtkude vähendamine undamise vastu aitab? Sõites on need rattakesed ju täiesti paigal, pöörates natuke nihkuvad omavahel. Tegite ehk muid töid ka möödaminnes? Näiteks peaülekande reguleerimine või laagrite vahetus?
Undamine peaks pigem tulema ikka käbi ja taldriku vahelisest valest positsioonist. Tuletame meelde, et reguleerida annab nii käbi kaugust, kui ka taldriku kaugust tagatelje piki suunas.
(17-03-2024, 18:03 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Kas Jubana 4,2 kw planetaar starterile oleks 120ah 950A akust piisav. Kas 3,2 kw reduktorile piisaks ka 120ah akust?  Vana aku on hetkel 185 ah 1000A probleem selles, et seismisega jääb särtsu vähemaks. Aku ise mingi 7 aastat vana.
Suvel 100 Ah küll. Endal kõige võimsam mhale starter ja mingi poolpeetud 100Ah aku ning saan hakkama, külmaga peab plokisoojendust kasutama. 
Kuidas sa 180Ah aku mahutasid akukasti ära, mäletan et kunagi suure kabiiniga mtz-ile oli paras pusimine et too ära mahutada akukasti. 

Soodsatest akudest soovitan 4Max, kui tahad võin privas kontakti jagada kust Võrust norm hinnaga saad.
Oluline on, et Ampreid tuleks. Kui amprit ei ole siis, olgu mahutavust kasvõi 2000Ah, vedada ei jõua. Veelgi enam oluline on tegelikult, et need amprid ka kohale jõuaks starterini. 50mm2 kaabel ei ole liialdus. Alla 900A käivitusvoolu ei lähe mitte diislile. Mahutavus määrab kui kaua kohviveskit kedrata saad enne, kui kiirus langeb. Minejal mootoril piisab 100Ah aga külmaga tahab küünaldeta mootor siiski enne pisut sooja saada boileriga
Ma akude kohta tahaks niipalju lisada, et hästi palju akust sõltub.
Mul eelmine aku oli halli korpusega Exide 100 Ah ja 900 A siis see käivitas ikka -22 mootori ära aga nüüd on uus musta korpusega samade näitajatega ning see on juba -18 väga napilt.
20 pole mõtet proovidagi kui aku külmas olnud, kuid kui soojast võtta saab käima küll.
Boschi aku mis lammutusest sain 100 Ah ja 900A käivitusvoolu käivitas oluliselt paremini aga tal oli isetühjenemise probleem ja üle kahe päeva enam ei läinud.
Siiski ma julgen ütelda, et kui mootoril talvine õli ja kasutada küünalt või käivitusvedelikku saab sellise akuga enamuse kordadest käima ja suuremale puudub praktiline vajadus.
Starteriga mootori soojaks väntamine pole päris see lahendus ja pigem peaks käivitust abistavaid meetmeid rakendama.
(18-03-2024, 00:02 AM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2024, 18:03 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Kas Jubana 4,2 kw planetaar starterile oleks 120ah 950A akust piisav. Kas 3,2 kw reduktorile piisaks ka 120ah akust?  Vana aku on hetkel 185 ah 1000A probleem selles, et seismisega jääb särtsu vähemaks. Aku ise mingi 7 aastat vana.

Kuidas sa 180Ah aku mahutasid akukasti ära, mäletan et kunagi suure kabiiniga mtz-ile oli paras pusimine et too ära mahutada akukasti. 


180ah aku mahub vabalt väikese kabiini taha akukasti. Sinna selle aku upitamine paras tegu. 
Olgem mõistlikud nende ampertundidega. Piltlikult öeldes, arvestades, et tegu on originaal generaatoriga, siis kui kulunud mootori käivitamiseks kulub pool aku mahutavust, kulub selle aku täis laadimise peale tühikäigul 3-4 tundi. Kui masinat pruugitakse paarkümmend minutit lagi, siis tekibki selline olukord, kus ühel ilusal päeval masin käima enam ei lähe ja aku tahab lisa laadimist saada.

Kui pang on täis, siis on see lihtne tühjaks valada, aga mida suurem pang seda kauem see täis tilgub.

Edit. Mul loogikaviga sees siin, tunnistan, voolu võetakse ajaühikus mõlemalt akult sama palju ja aega laadimiseks kulub ka vastavalt, aga väiksema aku puhul tuleb rutemini reaalsus, et tuleb krokodillid või laadija otsida.
Ja mis siis juhtub? Peale selle muidugi, et suurem aku vajab harvemini järellaadimist ja on keskmiselt rohkem laetud kui pisike.
Kulunud mootori käivitamiseks läheb pool suure aku mahutavudest või poolteist väikse aku mahutuvust ( ühest väiksest ei piisa).
(19-03-2024, 20:38 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Ja mis siis juhtub? Peale selle muidugi, et suurem aku vajab harvemini järellaadimist ja on keskmiselt rohkem laetud kui pisike.
 Veoauto puhul kus öösel seistes igasugu tarbijad järgi ja sõidab terve päeva kehtib 100%. Traktor, millel massilüliti ning töötab mõne nädala tagant mõned tunnid on juba päris oluline aku omatühjenemine. 60Ah Optima idee järgi võiks siin parem olla kui 100Ah+ "õige" aku. Kas see praktikas ka nii, on ise asi Big Grin
60 Ah Optima on PALJU parem, kui odav pliiaku. Sest käivitusvoolu tuleb palju korraga. Paraku ka oluliselt kallim.

Olen neid mitu ära pidanud ja üldiselt väga rahul. Eriti mõnus on kuju ja sanga tõttu nii paigaldus kui eemaldusSmile

Sellega peab muidugi arvestama, et pang on maru pisike ja kui mootor pole mineja, siis kauaks sealt voolu ei saa.
No kui kavatsus on pikalt käiata ja vähe töötada, siis on kõige mõistlikum üks statsionaarne väikese võimsusega nutilaadija traktori külge monteerida ja töö lõppedes seina susata. Laeb küll vähehaaval, aga laadimise tunde tuleb palju ja järgmiseks korraks on aku täis. Eeldab muidugi seinapistiku olemasolu.
Mul on selle tarbeks üks põllurallikas traktori kõrval seismas.
Poltidega (mitte krokodillidega) akujuhtmed külge ja enne käivitan rallika ning siis läheb traktor ilusti käima.

Pistikut ligidal ei ole.
Siiski, mida peaks lugema välja ksf huvi5 postitusest? Olen kogu teadliku elu kasutanud kõigil liikuritel võimalikult suurt akut ja rõõmu tundnud vajadusel olemasolevast lisaenergiast. Juttusid teemal "ei lae täis" on terve interneedus täis, aga ühtegi sellist, mis mu praktilise kogemuse ümber lükkaks, pole siiani kohanud miskipärast.
Umbes nii 10a tagasi kui iga nurga peal e34 tdsid liikusid siis oli nii mõnelgi ka kombaini aku peal, sest pump oli soojast peast juba nõnda hõre ja suur aku on ikkagi uhkuse asi, mis sest et see raibe oli oma õigel töökohal juba ammu maha kantud.

Lihtsalt ei maksa reklaamida, et on ulme suurt akut tarvis, pigem peab masin korras olema.
Marko võib rahulikult maailma kõige suuremaid akusid edasi tarvitada.
Oskate öelda kas üks täislaetud 610 A ja 63 Ah sõiduauto aku suudab tänastes ilmatingimustes mtz-52 paja käima tõmmata? (ilma eelsoojenduseta)
Ses mõttes et kas on mõtet proovida või tuleks mõte kohe maha kanda.
Liiga palju tundmatuid asjaolusid on selles küsimuses.
Mis ilm on homme? Mis õli on sees? Mis starter on küljes?
Teada saad vaid siis kui proovid.
Õnneks see aku ei kaalu palju niiet võid tassida seda küll.
(23-03-2024, 00:43 AM)Kui kahekesi olla, ja keegi midagi startgaasi taolist natuke laseb siis ehk läheb. Muidu pigem kahtlen.Robvill Kirjutas: [ -> ]Oskate öelda kas üks täislaetud 610 A ja 63 Ah sõiduauto aku suudab tänastes ilmatingimustes mtz-52 paja käima tõmmata? (ilma eelsoojenduseta)
Ses mõttes et kas on mõtet proovida või tuleks mõte kohe maha kanda.
Sõltub ka paljuski sellest, kas aku on esimeses nooruses või mitte. Ja sellest, mis seisus on kolvigrupp/kütusesüsteem.

Käivitusgaasi asemel kasutaks WD.40/brake cleanerit (mahedamad, kui eetril põhinevad käivitusabid). Aga lahtine tuli sisselaskesse on ka hea.
Iseenesest peaks startgaas käivitamiseks mõeldud olema. On keegi midagi sellega tuksi keeranud? Mõistan, et sobib ka muu kraam aga miks spets kraam ei ole hinnatud? Arusaadavalt peab kasutama mõistlikus koguses.