automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
See küsimus peaks tegelikult olema naljanurgas aga kuna puudutab Belarussi siis küsin ikkagi siin. 

Kuidas ühendada helisignaali?

Pole ennem kunagi helisignaali vahetamisega kokku puutunud ja nüüd monteerisin tagasi enne mahamonteerimist kenasti häält teinud signaali.
Minu tähelepanekutele tuginedes helisignaali klemmidel pole märgitud polaarsust (või ma lihtsalt olen pime) siis ühendasin juhtmed suvaliselt ja peale nupuvajutust käis läbi selline metalne klõps nagu tahaks tööle hakata  ja vaikus. Võtsin riiulist teise. Ka klõps ja jälle vaikus. 
Nüüd tekkis kuri kahtlus, et ehk on siin mingi saladus peidus. Kuna rohkem ühtegi signaali käepärast pole on aega vahepeal asja uurida.
Muideks juhtmete skeem on sama nagu raamat ette näeb. Pluss on kogu aeg ühendatud helisignaaliga ja lülitist antakse mass peale.
Aidake müsteerium lahendada.
(20-12-2016, 23:06 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Muideks juhtmete skeem on sama nagu raamat ette näeb. Pluss on kogu aeg ühendatud helisignaaliga ja lülitist antakse mass peale.
Belarussil ja teistelgi masinatel on massijuhtmeks masina kere. Pluss läbi lüliti.
(21-12-2016, 10:44 AM)Meistrimees Kirjutas: [ -> ]
(20-12-2016, 23:06 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Muideks juhtmete skeem on sama nagu raamat ette näeb. Pluss on kogu aeg ühendatud helisignaaliga ja lülitist antakse mass peale.
Belarussil ja teistelgi masinatel on massijuhtmeks masina kere. Pluss läbi lüliti.

Eeldamine on kõigi perssekeramiste ema. Punase plastkapotiga russil pole mitmed asjad enam "õigesti".

Millise masinaga Daffil mure on?

EDIT: Vigane väide eemaldatud.

Skeemi järgi tuleb pluss otse kaitsmeplokist (uuemas kabiinis F4 ploki kaitsmelt 2 või vana kabiini vasakpoolseima ploki parempoolseimalt kaitsmelt) ja massi saab vanemal traktorl läbi signaalilüliti, läbi haagisepistikupesa või uuemal traktoril kombilüliti.

Või mingi kolmas lahendus, kui traktorit on paremaks ehitatud.

Isoleeritud klemmidega releel, mida see originaal C311 endast kujutab peaks küll üsna ükskõik olema, kumba pidi vool sellest läbi käib. Aga ega ma tegelikult nende suguelu tunne, seni pole kunagi ühendamisele tähelepanu pööranud.

Kindel, et vajalikud voldid ja mis peamine, amprid olemas on toitvas juhtmes? krõps võib vihjata ka labasele nälgajäämisele.
(21-12-2016, 10:47 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(21-12-2016, 10:44 AM)Meistrimees Kirjutas: [ -> ]
(20-12-2016, 23:06 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Muideks juhtmete skeem on sama nagu raamat ette näeb. Pluss on kogu aeg ühendatud helisignaaliga ja lülitist antakse mass peale.
Belarussil ja teistelgi masinatel on massijuhtmeks masina kere. Pluss läbi lüliti.

Eeldamine on kõigi perssekeramiste ema. Punase plastkapotiga russil pole mitmed asjad enam "õigesti".

Millise masinaga Daffil mure on? Nõukaaegsel russil tuleb tõsti pluss läbi lüliti otse. Lülitatav miinus tekkis koos eurorussiga...

Kas nendel uuematel on signaal siis isoleeritud korpusega või isoleeritakse kinnitus. Muidu lõugaks ju pidevalt?
Murelapseks vana MTZ 52. Enne lammutamist tuli signaalile peale lülitist mass ja panin ka nüüd sama moodi tagasi. Peale seda kui kaks signaali keeldusid koostööst võtsin välja "aabitsa" ja sealt on selgelt tingmärgiga kirjas, et lüliti üks  ots läheb   massi ja signaalist tuleb pluss kaitsmeplokki.

Lasin mõttes silme eest läbi veel paar masinat ja meenub, et näiteks ZIL-il ja teistel vene veokatel milledel on lüliti keset rooli saab signaal lülitist peale massi ehk miinuse.
(21-12-2016, 10:47 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Eeldamine on kõigi perssekeramiste ema. Punase plastkapotiga russil pole mitmed asjad enam "õigesti".

Millise masinaga Daffil mure on?

EDIT: Vigane väide eemaldatud.

Skeemi järgi tuleb pluss otse kaitsmeplokist (uuemas kabiinis F4 ploki kaitsmelt 2 või vana kabiini vasakpoolseima ploki parempoolseimalt kaitsmelt) ja massi saab vanemal traktorl läbi signaalilüliti, läbi haagisepistikupesa või uuemal traktoril kombilüliti.

Või mingi kolmas lahendus, kui traktorit on paremaks ehitatud.

Isoleeritud klemmidega releel, mida see originaal C311 endast kujutab peaks küll üsna ükskõik olema, kumba pidi vool sellest läbi käib. Aga ega ma tegelikult nende suguelu tunne, seni pole kunagi ühendamisele tähelepanu pööranud.

Kindel, et vajalikud voldid ja mis peamine, amprid olemas on toitvas juhtmes? krõps võib vihjata ka labasele nälgajäämisele.

See nagu panebki kukalt kratsima kuna klemmidel puudub polaarsuse märgistus siis järelikult on savi kudapidi see vool sealt läbi käib.
Hiljem sai proovitud otse aku pealt, kindluse mõttes, et oleks ikka vool täiega peale tulemas ja ühenda kumba pidi tahad ei klõpsa ka enam.
Eks nad olid vanad ka ja võib olla "zakon podlosti" toimis ning mõlemad signaalid otsustasid korraga ikalduda.
Tellin PM-ist uue kimbu neid ja jätkan katseeksitusmeetodil seni kuni vile välja tuleb.
 
Üks juhe läheb skeemi järgi veel haagise pistikupessa aga see on vist väljavõte haakeriistadel kasutatavate helisignaalide juhtimiseks. Näiteks meenub kooliajal ühismajandi abistamise programmi raames kartulikombainil veedetud aeg kui traktorist signaali andis ja kartulikombainil hakkas signaal üürgama kui me suitsu proovisime läita.
(21-12-2016, 11:20 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]Murelapseks vana MTZ 52...

Signaali töötamise teemal ei ütle ma midagi, kuid kui jutt käib metsatraktorist, mida Daff siin kevadel taastas, siis hea meelega näeks lahinguvalmiduses pillist mõnd pilti  Cool
Signaalil on ju kaks klemmi, ühele miinus, teisele pluss, kumbapidi pole absoluutselt vahet, membraan hakkab võnkuma ikkagi. Lülitist panna tava kohaset pluss tulema. Sul antud juhul vast lüliti ei anna kontakti piisavalt, proovi otse aku pealt korra...

Kui just tegu pole mõne ennesõjaaegse tuutuga...
(21-12-2016, 15:13 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Signaalil on ju kaks klemmi, ühele miinus, teisele pluss, kumbapidi pole absoluutselt vahet, membraan hakkab võnkuma ikkagi. Lülitist panna tava kohaset pluss tulema. Sul antud juhul vast lüliti ei anna kontakti piisavalt, proovi otse aku pealt korra...

Kui just tegu pole mõne ennesõjaaegse tuutuga...

Mul kaks signaali hetkel käepärast. Üks on vist selle masina originaal ja teine pisut uuem aga kummalgi pole klemmide peal ega lähedal ühtegi märki polaarsusest. See asjaolu vot tekitabki hetkel segadust. Signaali ehitust skeemilt vaadates jääb küll mulje, et vahet pole kuhu pluss või miinus pista.
Ja korra juba mainisin, et panin otse akult nii ühte kui teistpidi aga siis ei klõpsunud ka enam.
Maavälised jõud ehk.

Jahimehele: Varsti panen masina käima ja ajan kohta kus sobib paar klõpsu teha.
Tere! Kui võimas generaator oleks mõistlik paigaldada mtz 80-le ? Praegune 700w tundub lahjaks jäävat, väiksematel pööretel laadimine nõrk. Kui masinat vähe kasutada, ei jõua akut korralikult täis laadida. Traktor on starter käivitusega, aku 125 a/h. Küsimus ongi kas 1400w oleks juba üle pingutatud või peaks valima 1000 watise? Andge hääd plaani!
(22-12-2016, 09:52 AM)mtz80 Kirjutas: [ -> ]Tere! Kui võimas generaator oleks mõistlik paigaldada mtz 80-le ? Praegune 700w tundub lahjaks jäävat, väiksematel pööretel laadimine nõrk. Kui masinat vähe kasutada, ei jõua akut korralikult täis laadida. Traktor on starter käivitusega, aku 125 a/h. Küsimus ongi kas 1400w oleks juba üle pingutatud või peaks valima 1000 watise? Andge hääd plaani!

Kui vahetus plaanis siis juba varuga. Ega see 400W ülearust voolu segama ju ei hakka.  PM kaubamaja hindadele tuginedes on hinnavahe 1000W ja 1400W vahel vaid 9 €. Ampreid peaks neil olema 50. Neil on pakkuda ka 80A ja 1150W genekas  56 € eest.
Ja kui madalatel pööretel laadimine kehva siis saab veel rihmaseibiga asja järgi aidata. Geneka otsa  istub Žigulli rihmaseib. Jään vastuse võlgu, et kas 1:1 või on vaja veits treipingis järgi aidata aga see rats on meil siin küla peal ära tehtud ja kuli äärmiselt rahul.
(22-12-2016, 10:51 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]
(22-12-2016, 09:52 AM)mtz80 Kirjutas: [ -> ]Tere! Kui võimas generaator oleks mõistlik paigaldada mtz 80-le ? Praegune 700w tundub lahjaks jäävat, väiksematel pööretel laadimine nõrk. Kui masinat vähe kasutada, ei jõua akut korralikult täis laadida. Traktor on starter käivitusega, aku 125 a/h. Küsimus ongi kas 1400w oleks juba üle pingutatud või peaks valima 1000 watise? Andge hääd plaani!

Kui vahetus plaanis siis juba varuga. Ega see 400W ülearust voolu segama ju ei hakka.  PM kaubamaja hindadele tuginedes on hinnavahe 1000W ja 1400W vahel vaid 9 €. Ampreid peaks neil olema 50. Neil on pakkuda ka 80A ja 1150W genekas  56 € eest.
Ja kui madalatel pööretel laadimine kehva siis saab veel rihmaseibiga asja järgi aidata. Geneka otsa  istub Žigulli rihmaseib. Jään vastuse võlgu, et kas 1:1 või on vaja veits treipingis järgi aidata aga see rats on meil siin küla peal ära tehtud ja kuli äärmiselt rahul.


1400W-sel paberite järgi 100 A olemas.
Võibolla on kaup paremaks läinud ajaga aga paari aasta eest lõpetasid need töölepingu üpris kiiresti. Vähemalt kahel tuttaval juhtus nii kolme masinaga. Asemele pandud T-150lt pärit  1000w genekad toimetavad siiani.
(22-12-2016, 12:11 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]
(22-12-2016, 10:51 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]
(22-12-2016, 09:52 AM)mtz80 Kirjutas: [ -> ]Tere! Kui võimas generaator oleks mõistlik paigaldada mtz 80-le ? Praegune 700w tundub lahjaks jäävat, väiksematel pööretel laadimine nõrk. Kui masinat vähe kasutada, ei jõua akut korralikult täis laadida. Traktor on starter käivitusega, aku 125 a/h. Küsimus ongi kas 1400w oleks juba üle pingutatud või peaks valima 1000 watise? Andge hääd plaani!

Kui vahetus plaanis siis juba varuga. Ega see 400W ülearust voolu segama ju ei hakka.  PM kaubamaja hindadele tuginedes on hinnavahe 1000W ja 1400W vahel vaid 9 €. Ampreid peaks neil olema 50. Neil on pakkuda ka 80A ja 1150W genekas  56 € eest.
Ja kui madalatel pööretel laadimine kehva siis saab veel rihmaseibiga asja järgi aidata. Geneka otsa  istub Žigulli rihmaseib. Jään vastuse võlgu, et kas 1:1 või on vaja veits treipingis järgi aidata aga see rats on meil siin küla peal ära tehtud ja kuli äärmiselt rahul.


1400W-sel paberite järgi 100 A olemas.
Võibolla on kaup paremaks läinud ajaga aga paari aasta eest lõpetasid need töölepingu üpris kiiresti. Vähemalt kahel tuttaval juhtus nii kolme masinaga. Asemele pandud T-150lt pärit  1000w genekad toimetavad siiani.

Ilmselt tellin PM kaubamajast 1150 W geneka 80 A päris ok.
(21-12-2016, 16:00 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Ja korra juba mainisin, et panin otse akult nii ühte kui teistpidi aga siis ei klõpsunud ka enam.
Maavälised jõud ehk.

Ega siis jää muud üle kui mehaaniline tuutu paigaldada...
[Pilt: 1]
mina olen  kunagi ühel punasel 1997 aasta russil vahetanud seda helisignaali ja seal tuli mass läbi jala mis läks poltidega kere külge ja nupp ühendas + poolust. Kuna aga akult proovides töötas mõlemat pidi, siis tekkis korra mõte, et ehk on mass vilets, sellisel juhul kipuvad erinevad elektri komponendid läbi põlema... Kuskilt kaabeldusest ei jõua piisavas hulgas massi kohale.
(22-12-2016, 12:52 PM)mtz82 Kirjutas: [ -> ]1400W-sel paberite järgi 100 A olemas.
Võibolla on kaup paremaks läinud ajaga aga paari aasta eest lõpetasid need töölepingu üpris kiiresti. Vähemalt kahel tuttaval juhtus nii kolme masinaga. Asemele pandud T-150lt pärit  1000w genekad toimetavad siiani.

Ilmselt tellin PM kaubamajast 1150 W geneka 80 A päris ok.

Mina isiklikult soovitaks käia lammutuses ja otsida mingi harjadega generaator.
Teoorias on sel induktorgeneraatoril küll head andmed, kuid see jäetakse nimetamata et 14V väljub sealt alates 1200 mootoripöördest.
Alla selle piisab kui põlevad tuled ja käib soojendus ning 1100 pöördega on pinge 11.9V.
Metsatraktoril ta igatahes 4 töötuld ja soojendust elektriga varustada ei suutnud.
Küll aga BMW generaatoriga püsis 4 töötulega pinge ilusti 14V ka 800 pöördega
(22-12-2016, 22:53 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(22-12-2016, 12:52 PM)mtz82 Kirjutas: [ -> ]1400W-sel paberite järgi 100 A olemas.
Võibolla on kaup paremaks läinud ajaga aga paari aasta eest lõpetasid need töölepingu üpris kiiresti. Vähemalt kahel tuttaval juhtus nii kolme masinaga. Asemele pandud T-150lt pärit  1000w genekad toimetavad siiani.

Ilmselt tellin PM kaubamajast 1150 W geneka 80 A päris ok.

Mina isiklikult soovitaks käia lammutuses ja otsida mingi harjadega generaator.
Teoorias on sel induktorgeneraatoril küll head andmed, kuid see jäetakse nimetamata et 14V väljub sealt alates 1200 mootoripöördest.
Alla selle piisab kui põlevad tuled ja käib soojendus ning 1100 pöördega on pinge 11.9V.
Metsatraktoril ta igatahes 4 töötuld ja soojendust elektriga varustada ei suutnud.
Küll aga BMW generaatoriga püsis 4 töötulega pinge ilusti 14V ka 800 pöördega

Nii on. Suvaline lääne gene suudab nominaali 40-50 A välja köhida igast asendist. Anaal-looge mitteomav nõukatoode ainult nimipööretel. Alla selle ongi nii, nagu eekirjutaja kribas.

Mul on hübriidrussil juba aastaid Mazda 45A ja pole veel väheks jäänud, saskal on Fordi 40A ja ka ei oska kurta. Ainult rihmaseibi joondamisega tuleb natuke leiutada. Aga see käib rauaharrastuse juurdeWink
Siin telliti pilte, palun, paar klõpsu siis. Plaat ja vints küll värvimata, sai alles kokku korjatud ja külmaga pole mõtet võõbata. Kevadel tuleb uus katusekate, PM pakub mingit originaalilaadset toodet ja kardaanikaitse vintsi kõitusele, et ülevaatusele saaks minna. Ja SIGNAAL ootab paigaldamist.
 Kogu see vintsi krempel on Paide EPT toode, pole samkompunn. Rattad said kollased kuna enamuse oma eksistentsist on see relv veetnud kollaste ratastega. Seadus riigimetsades nägi ette, ohutustehnika ikkagi.
(22-12-2016, 23:43 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Siin telliti pilte, palun, paar klõpsu siis. Plaat ja vints küll värvimata, sai alles kokku korjatud ja külmaga pole mõtet võõbata. Kevadel tuleb uus katusekate, PM pakub mingit originaalilaadset toodet ja kardaanikaitse vintsi kõitusele, et ülevaatusele saaks minna. Ja SIGNAAL ootab paigaldamist.
 Kogu see vintsi krempel on Paide EPT toode, pole samkompunn. Rattad said kollased kuna enamuse oma eksistentsist on see relv veetnud kollaste ratastega. Seadus riigimetsades nägi ette, ohutustehnika ikkagi.

Kollased rattad on väga viis  Cool .

Kas see plaadi kallutamise võimalus on originaal?

Kui haaratsini jõuad, siis lisa ka selle ehitusest/võimekusest siia pilt.
Kuidas selle  BMW generaatori puhul lahendada tahhomeeter? Tegu siis elektrilise tahhomeetriga. Kas saaks võtta diiselmootoriga masina generaatorilt siis seal oleva pöörete signaali ?
Ei tahaks seda näidikut ära kah kaotada Big Grin

Kris