automoto.ee foorumid

Täisversioon: Belarus traktorid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Moto555 idee tõesti lihtne ja hea- tõsta suveks red.starter peale. Saab sama sõiduka akuga igal ajal hakkama ja naabrid ei pea suvehommikul plärina pärast pahandama.
See ju paras tükk tööd, et ühte teisega asendada. Ka mina olen "otse asemele" sobivatest starteritest legende kuulnud, aga olemas neid siiski pole.
Leidsin neti varasalvedest haruldase mtz- 82 prototüübi pildid seitsmekümmnendate algusest. Tootmisse läks muidugi teada tuntud välimusega 80/82 1975 aastal.
(06-03-2013, 19:04 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(06-03-2013, 16:27 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]Läks meelest täpsustada, et kui töötava mootoriga massi välja lülitan siis jäävad tuled põlema. Mass väljas, siis ei juhtu midagi, palu või 102 imet.

Kuidas ikkagi starteri korrasolekut kontrollida? Võtta mootorilt maha ja ajada ringi niisama? Võrdluseks kõrvale korras starter, äkki mõni bockimees poe juurest ütleb ära kumb paremini uriseb?

Kui pinge püsib, on kahtluse all nii pingeregulaator kui genekas. Kas pingeregulaator on ninas? Kui relee kontaktid kokku suruda, kas siis ka pinge ei tõuse?

LAse genekas ära stendida, niisama ei ole mõtet leiutada.

Starteril kuluvad puksid ja harjad. Lahka ära, lõtkud on kurjast. Oluline on keksmise puksi olukord. Kui sealt saab võll läbi painduda, siis pole starteril jõudu.

Tõmberelee kontaktplaat ja -poldid peaks ka ikka haljad ja siledad olema.

Kui elektrilõhna mähistel ei ole, lõtke pole ja harjad korras, peab vedama ka otseveostarter. Kuigi, ega õiget elulooma poel sellest uuenagi.

Minu probleemile sai lahendus tõmberelee vahetamisega ja starteri puhastamisega/korrastamisega. Olin talle ikkagi liiga teinud. Eks see 2,7 kW starter on suvel käivitamiseks. Tean küll, et metsamehed ütlevad, et 12V starter ajab - 15 kraadiga traktori käima. Eks see vajab ideaalset kolvigruppi ja klapimajandust.

Hommikul, kui nn poola boiler oli 4 h järgi siis starter inises vähekene 10 sekundilise käivitamise juures. Kas see võib tähendada, et peaksin ikkagi uue starteri peale hakkama mõtlema?
(18-03-2013, 00:50 AM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]...
et 12V starter ajab - 15 kraadiga traktori käima. Eks see vajab ideaalset kolvigruppi ja klapimajandust.
...

Ma pole üle -21 proovinud, kuid sellega läks küll ilma emotsioonideta (starteri poolest, õlirõhku mootorisse ei tekkinudki). Aga mul on 4 kW reduktor kah. Big Grin

Starteriga traktoril peab olema kas heas korras mootor või mõistust käivitusgaasi pruukimisel. Liigne doos viimast suunab koheselt varuosaleti äärde.Toungue

Inisevad helid ennustavad surma. Sad Aga millal, seda ei tea keegi. Meil oli kunagi üks russ, mis inises uuest peale. Müüdi 3 aastat ja 2400 h hiljem samamoodi inisevana maha. Kunagi koolipraktikal inises üks korda kümmekond ja seejärel saabus vaikus.Rolleyes
Sain jagaja, mis lülitab blokeeri tööle. Kuidas see ühendada. Kas kellegi on võimalik oma traktori pealt vaadata (peaks olema kõikidel selle sajandi russidel) kuhu need otsad tuleks juhtida?
Originaalblokeer ei tööta, õli eriti sealt ei tule, kui trossist tõmmata. Samuti on selle jagaja eelis see, et künnil saan ta sirge peal sisse lülitada, põllu otsas lülitan välja, originaalblokeeri peab hoidma sunni peal käega.
(18-03-2013, 14:11 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]...
Originaalblokeer ei tööta, õli eriti sealt ei tule, kui trossist tõmmata. Samuti on selle jagaja eelis see, et künnil saan ta sirge peal sisse lülitada, põllu otsas lülitan välja, originaalblokeeri peab hoidma sunni peal käega.

Trossi pingus õige? Kui tross on lõdva, siis ei keera piisavalt ja õlirõhu puudumisel ei blokeerita ka difrit.

Esimene asend on väljas, teine (ja veidi pööratud) peab blokeeringu vabastama, kui rooli pööratakse üle 10 kraadi ja kolmas asend - käega lõpuni välja tõmmatuna on pidev blokeering. Aga seda Sa teadsid ilmselt ka ise. Mõni aga veel ei tea.

Väga tavaline on see, et tross venib ja automaatasendit ei lülitata sisse. Vaata mõnest raamatust, seal on antud rulliku nõutud asendid trossi sättimiseks.

Aga Sinu viidatud jupstüki ühendamist oleks huvitav teada küll. Kuidas seda juhitakse? Sama hoova ja trossiga?
(18-03-2013, 14:21 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(18-03-2013, 14:11 PM)hillar2 Kirjutas: [ -> ]...
Originaalblokeer ei tööta, õli eriti sealt ei tule, kui trossist tõmmata. Samuti on selle jagaja eelis see, et künnil saan ta sirge peal sisse lülitada, põllu otsas lülitan välja, originaalblokeeri peab hoidma sunni peal käega.

Trossi pingus õige? Kui tross on lõdva, siis ei keera piisavalt ja õlirõhu puudumisel ei blokeerita ka difrit.

Esimene asend on väljas, teine (ja veidi pööratud) peab blokeeringu vabastama, kui rooli pööratakse üle 10 kraadi ja kolmas asend - käega lõpuni välja tõmmatuna on pidev blokeering. Aga seda Sa teadsid ilmselt ka ise. Mõni aga veel ei tea.

Väga tavaline on see, et tross venib ja automaatasendit ei lülitata sisse. Vaata mõnest raamatust, seal on antud rulliku nõutud asendid trossi sättimiseks.

Aga Sinu viidatud jupstüki ühendamist oleks huvitav teada küll. Kuidas seda juhitakse? Sama hoova ja trossiga?

See käib kusagile armatuuri alla, surve saab enne jagajat.
Tross käebidemeküljes pole, olen tõmmanud näpitsatega seda, ju seal ninas pole kõik korras.
[/quote]

Esimene asend on väljas, teine (ja veidi pööratud) peab blokeeringu vabastama, kui rooli pööratakse üle 10 kraadi ja kolmas asend - käega lõpuni välja tõmmatuna on pidev blokeering. Aga seda Sa teadsid ilmselt ka ise. Mõni aga veel ei tea.
[/quote]

Kas sa oskad kommenteerida, milline on nn esimene asend ja milline on käega lõpuni välja tõmmatud asend? Seal on minul vähemalt kaks joont, esimese joone juures on välja lülitatud, ja teise joone juures on automaatika peal või ma eksin? Mul on seal küljes käepidemega tross ja automaat asendisse panekuks tõmban trossi linki väljapoole ja lukustan, keerates 90kraadi käepidet.
Kas kolmandat asendit ei pidanud mitte ise välja tõmmates hoidma? Ma ei mäleta, et seal armatuuri sees olevas kronsteinis oleks tiftipesa olnud kolmanda asendi jaoks. Kuigi võin eksida.
(18-03-2013, 22:39 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]Kas kolmandat asendit ei pidanud mitte ise välja tõmmates hoidma? Ma ei mäleta, et seal armatuuri sees olevas kronsteinis oleks tiftipesa olnud kolmanda asendi jaoks. Kuigi võin eksida.

Jah, sundblokeering oli vedruga ja ilma fiksaatorita. Automaatasendisse sai poolenisti välja tõmmatuna päripäeva 90 kraadi pöörates. Enamasti see seal ka on põllul toimetades.
Starter andis otsad - jõudu ei ole. Kas kellelgi on kogemusi kuidas selline vigane starter põka mootoriga saab hakkama? Arvan, et mõni põkamees on õnnelik, et saab 30 € endale reduktoriga starteri....

Ütleme, et see 60 €, mis leedu starteri peale kulus oli kooliraha. Peale läks valgevenes toodetud 136 € (letihind) 4 kW reduktorstarter. Nagu ksf võsa mainis ajab ringi ilma emotsioonideta. Miinus kümme, tuuline. Tulin linnast, viskasin boileri järgi, tööriided selga, minu võiku kõhtu, starter maha-peale ja käiasin 10 sek ning masin käis.
Kusjuures sellel starteril oli kinnituspolte parem kinni keerata, kui leedu-hiina komplektil - tagumist polti kannatas pika sabaga keerata.
Kui otseveoga starter teeb krõm-krõm-krõm käivitamisel siis see teeb vuit-vuit-vuit.

Tuju on laes, sain korraliku starteri Big Grin
kas kellegil belarus 80 elektriskeemi pole?
Tosooli läheb nagu leiba, vanade liimipaikade vahelt immitseb tosooli töötamise aegu. Millisest malmist on 1978 aasta MTZ-i mootoriplokk? Või kannatab universaalse malmelektroodiga keevitada?
Kas kellelgi on kokkupuuteid sellise traktoriga nagu Belarus 572. Pidi olema Minski Traktori Tehase juubeli eri väljaanne.
Kunagi 90 lõpus soetati meile farmi ka selline ja siiamaani käigus. Põhiline töö suvel ikka heina vaalumine.
(05-04-2013, 21:01 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Kas kellelgi on kokkupuuteid sellise traktoriga nagu Belarus 572. Pidi olema Minski Traktori Tehase juubeli eri väljaanne.
Kunagi 90 lõpus soetati meile farmi ka selline ja siiamaani käigus. Põhiline töö suvel ikka heina vaalumine.
Ei ole see mingi erimudel vaid tavaline 90- nendatel tootmises olnud export 500 seeria belarus 65 hj mootoriga. Kollased rattad olid paljudel eestisse 1997 - 2000 toodud belarussidel ning see pole mingi haruldus.. Mingit spetsiaalset juubelimudelit belarussi tehas ei tootnud küll olid aga olemas punavalge värvusega erilised exportmudelid 70 -90 aastatel ning eestis võib selliseid masinaid olla vaid mõni üksik.
Meil seel belarus 572 on hallide velgedega ja laiemad rehvid kui sellel mille pildi ma siia lisasin. Võin ka lähipäevadel pilti teha sellest russist. Siis on näha milline ta välja näeb.Wink
See 102 seal pildil oli siis turbo mootoriga ja poolautomaat kastiga.Eestis oli 100 sid 3 tükki,üks oli lõpuks minu käes.Sellest sai siis lõpuks 82.Mitu aastat sai metsa veetud,praegu Viiratsis,töökoja juures kuuri all.
siin meie mtz-82 ja sealt edasi ka meie mtz-52[Pilt: 5864105417786795314?banner=pwa]