automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tööriistadest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõne plastikuga töötava firma jääkidest saab ehk tüki tahket polükarbonaati lunida? Arusaadavalt on  see mineraalklaasist hulga kergem, aga samas peaks olema päris vastupidav ka kriimudele jms. Ma pole ainult kindel, kui õhukesi plaate toodetakse... 4mm olen näinud, aga vast on ka veel õhemaid.
Tõmmitsatest.
Lauaserval vedelevad 3 väikese tõmmitsa jäänused, TM-st aastaid tagasi soetatud kolmeharulise keere andis järgi, roolivõimu rihmaseib sai saatuslikuks.
Kohalikust poest ostetud ainuke 16,- samaväärne üllatas ... kerisin  aga seib ei liigatanudki, keris ja keris. poldi tavaline M10x1,5 keere oli kadunud. TM - st soetasin ca. 30,- eest järgmised. Peenkeere tugevam polt ja esimene el mootori laager jäi tõmbamata...
kas on vanas eas jõudu juurde tulnud, või peab paar korda aastas kasutamiseks xxx € hinnaklassist tõmmitsaid otsima?
Ehk saab sellele tõmmitsale keevitada korraliku mutri külge ning hea kõvadusega poldi?

Abiks on ka detailide kuumutamine ning haamriga ähvardamine.
(03-02-2024, 11:26 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Tõmmitsatest.
Lauaserval vedelevad 3 väikese tõmmitsa jäänused, TM-st aastaid tagasi soetatud kolmeharulise keere andis järgi, roolivõimu rihmaseib sai saatuslikuks.
Kohalikust poest ostetud ainuke 16,- samaväärne üllatas ... kerisin  aga seib ei liigatanudki, keris ja keris. poldi tavaline M10x1,5 keere oli kadunud. TM - st soetasin ca. 30,- eest järgmised. Peenkeere tugevam polt ja esimene el mootori laager jäi tõmbamata...
kas on vanas eas jõudu juurde tulnud, või peab paar korda aastas kasutamiseks xxx € hinnaklassist tõmmitsaid otsima?

Ise kasutan sellist komplekti. Ei pea kogu jõudu pingutamisele suunama ja seeläbi keermeid rikkuma. Löögi kannatab anda ka kitsemates kohtades. Yato ei ole kindlasti kvaliteetseim bränd, kuid mehaaniliste tööriistade hinna-kvaliteedi suhe on enam kui paigas. Teeb rohkem ära, kui tavaline tõmmits. Sama lahendus leitav ka teiste kvaliteettootjate valikus, kuid siis maksad tugevasti juurde.

TM kahjuks oma hindadega juba paljudel eest ära seilanud... Ise võtan käsitööriistad enamasti Inservi Läti e-poest.
Kui on paar korda ja rohkem vaja aastas tõmmitsat kasutada siis jah, tuleb soetada tõmmits xxx raha eest.
Kuni 1 kord aastas vajadusel võib õnne proovida 16 ja 30 raha maksvatega. 
Võib juhtuda, et saab töö tehtud, iga järgmist kasutust tuleb võtta kui tasuta saadut.
Reeglina on korpused neil üsna kobedad, seevastu keermed on mingist pressitud tarakaidest tehtud.
On mitmele uued keermed tehtud ja toimetavad õnnelikult edasi.
(03-02-2024, 11:17 AM)suvasass Kirjutas: [ -> ]Mõne plastikuga töötava firma jääkidest saab ehk tüki tahket polükarbonaati lunida? Arusaadavalt on  see mineraalklaasist hulga kergem, aga samas peaks olema päris vastupidav ka kriimudele jms. Ma pole ainult kindel, kui õhukesi plaate toodetakse... 4mm olen näinud, aga vast on ka veel õhemaid.
need keevituskaitseklaasid ongi polükarbonaat, 1 või 1.5mm paksud
Hakkan neid peagi mõõtu nüsima ja proovin külge plätserdada Big Grin
Kunagi sai siin penosiili vahtude üle hädaldatud, et ei tule hästi pudelist välja. Üldse ei taha iroonitseda, aga täna tln Espaki suurte uste ees oli kellelgi tulnud. Ilmselt siis pudel veidi halva nurga all maha kukkunud. Avanev vaatepilt oli impressive, eriti kui poe ja kindlustuse oluorrast asjale vaadata. Paneks pildi, aga kaastundest ei teinud ühtegi võtet.
(03-02-2024, 15:08 PM)alfredo Kirjutas: [ -> ]Kunagi sai siin penosiili vahtude üle hädaldatud, et ei tule hästi pudelist välja. Üldse ei taha iroonitseda, aga täna tln Espaki suurte uste ees oli kellelgi tulnud. Ilmselt siis pudel veidi halva nurga all maha kukkunud. Avanev vaatepilt oli impressive, eriti kui poe ja kindlustuse oluorrast asjale vaadata. Paneks pildi, aga kaastundest ei teinud ühtegi võtet.
Loomulikult tuli.
Eriti hästi tuleb kui kirvega lüüa.
Ja veel paremini tuleb kui 200L tünni teha lõke ja sinna sisse visata.
Eks neid varjante on veel a võiks tulla püstoli otsas ja siis kui ikka vajutad ja seda soovid.
Ps: pole ainus firma selline. Kuivanud silikooni balloon hakkab juba tavaliseks saama.
Eks Eestis tõmmitsatega see kaubanduslik probleem, et meil kipuvad poodides olema suure haarde ulatusega kuid nõrga ehitusega isendid. 

Soodsad 3 käpaga isendid on alati peavalu pakkunud. Mõni juba uuena kõver ja ise ka kerge neid kõveraks ajada. Siis hakkab pinge all käppasid maha lükkama. Lõtkud ja ebatäpsused sedavõrd suured lihtsalt. Peale keerates peab koguaeg jälgima ka kas tõmmits ise ei hakka ringi käima , vajadusel kang vms läbi . 

Ma küll täpselt ei tea , mis kujuga sul vidin on aga tee väike googeldamine. Auto rihmarataste jaoks spets tõmmitsaid ka olemas ning mõnikord suht olematu raha eest - näiteks https://kaup24.ee/et/koduremont/tooriist...uct-viewed

2 käpalistega on mul rohkem õnne olnud. Ehitus nendel tummisem ja käppade fikseerimine ka levinud. 

Näiteks väikeste laagrite puhul on sedasorti ehitusega tõmmits hästi esinenud : https://hammerjack.eu/03-11813

Tõmmitsa vahetu määrimine annab olulise efekti. 8.8 poldid saab isegi millegi kangemaga asendada. 

Üldiselt ainult tõmmitsaga asju, mis näevad roostet ikka väga kätte ei saa. Sul võib ka maailma kõige parem tõmmits olla kui kui juba detail ise hakkab kõverduma/materjal annab järgi siis pole sellest abi. 

Mõnikord(kui näiteks remondid täpselt sama mudelit asju sajandat korda) siis avastad, et isegi suure jõuga tõmmits ei pane detaili liikuma aga kerge pinge peale+ rihmarattale/hammasrattale vms toetad tagant ära ning terav löök ja ongi korras. Võllidel üldiselt alati on mingi väike pikkilõtk.

Haamer(terav löök) , kuumus ja lihtsalt pinge peale ning oota.
Meil tööl kasutuses Kukko nimelised tõmmitsad 
Müüvad neid nt. Varson, Tööriistmarket, Gitana.
Ehk veel keegi. Jah suurim mis kasutame on küll SKF kirjadega aga siiski Kukko toode. Kannatavad tööd teha küll. Põhiliselt meil kasutataval kulub ehk venib spindlil keere aeg ajalt ära aga ta saab ka piinatud mutrikeerajaga millega ta pole mõeldud kasutada.
Hiinakad keerasime alguses pooleks ja kõveraks Kukkod käivad kohvrites kaasas juba ehk paarkümmend aastat.
Kasutusala siis enamasti laagrite vahetus mõõdud stiilis 6201...6311.
(04-02-2024, 17:03 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]We use kukko pullers
at work Sell them eg. Varson, Toolmarket, Gitana.
Maybe someone else. Yes the biggest one we use is with SKF letters but still a Kukko product. Suffer from work to be done though. The main thing we use is that the spindle will occasionally stretch the thread, but it will also be tormented with a wrench blade that he wasn't meant to use.
We turned the Chinese in half at first and crooked The roosters have been carrying in their suitcases for maybe twenty years.
The area of use then mostly bearings in the format 6201...6311.


Tere,

Kas kellelgi on kogemust Einhelli akuriistadega? 

Omal on seni nende teleskoop oksasaag/hekilõikur. Hiljuti sai juurde võetud autotolmuimeja, et aku niisama enamiku ajast ei seisaks ja oleks millega pliidi eest prahti võtta. Koostekvaliteedile ei oska nagu miskit ette heita, lokse jms. teleskoobis jm. pole.

Nüüd mõte ka akudrell, saag ja paar muud asja seotada kuna maakodu vajab ehitamist. Hind on jupi sootsam kui nt. Makital mis oleks mu teine valik.
Eelpostitaja teksti inglise keelde tõlkimise mõte ei jõua mu matsiarule kohale. Sad
(14-02-2024, 16:35 PM)karmus Kirjutas: [ -> ]Tere,

Kas kellelgi on kogemust Einhelli akuriistadega? 

Omal on seni nende teleskoop oksasaag/hekilõikur. Hiljuti sai juurde võetud autotolmuimeja, et aku niisama enamiku ajast ei seisaks ja oleks millega pliidi eest prahti võtta. Koostekvaliteedile ei oska nagu miskit ette heita, lokse jms. teleskoobis jm. pole.

Nüüd mõte ka akudrell, saag ja paar muud asja seotada kuna maakodu vajab ehitamist. Hind on jupi sootsam kui nt. Makital mis oleks mu teine valik.
 Ise olin sama dilemma ees ja võtsin ikka Makita, kuna:
- selle 18V aku on nö standard akutrelli aku; Mitme akuga riistapuude puhul saab sõpradelt juurde laenata (vbolla Big Grin
- otsustavaks tegelt sai Hiina kloonide olemasolu, relakad jne ja ka igasugu aku komplektid; + üleminekud.
 Endal on Einhelli kahe akuga kettsaag, toimib aga ilmselgelt on Makita parimaga võrreldes mänguasi. Kuid 125 euro eest polnud mõelda midagi.
Einhelli soovi puhul soovitan vaadata ka Amazon.de'd. Kuidas aga garantii hakkab välja nägema ei tea, pole proovinud.
Vaja küüni otsa kokku tõmmata mingi 5+cm kaba järgi vaadates.Olemas on selline https://abilis.ee/toode/kett-tali-1000/  tali 2 T tõstejõuga yato oma.Kui kõva jõuga selle ketti sikutada tohib?Ära lõhkuda nagu ei sooviks kuna uus asi.Paar aastat tagasi oli tonnine hiinakas ja üritasin põkat tagarattast kraavist välja tõsta ja siis rippusin keharaskusega mingi 110kg keti otsas ja muudkui tõmbasin ja käis raks ja jäme tõstekett krõmps ja pilpad...Tali hetkel ketiga ümber ühe poole aampalgi ja jäme tross tali teisest otsast teisele poole aamtala külge kinnitatud.teine külg peab kokku tagasi tulema ja ainus takistus võiks olla ca 3m kaugusel laetala.
Pane ploki rull vahele.
[Pilt: 5926-5926_5c36fc5c2fb373.70627075_rullpl..._large.jpg]
(17-02-2024, 20:07 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Vaja küüni otsa kokku tõmmata mingi 5+cm kaba järgi vaadates.Olemas on selline https://abilis.ee/toode/kett-tali-1000/  tali 2 T tõstejõuga yato oma.Kui kõva jõuga selle ketti sikutada tohib?Ära lõhkuda nagu ei sooviks kuna uus asi.Paar aastat tagasi oli tonnine hiinakas ja üritasin põkat tagarattast kraavist välja tõsta ja siis rippusin keharaskusega mingi 110kg keti otsas ja muudkui tõmbasin ja käis raks ja jäme tõstekett krõmps ja pilpad...Tali hetkel ketiga ümber ühe poole aampalgi ja jäme tross tali teisest otsast teisele poole aamtala külge kinnitatud.teine külg peab kokku tagasi tulema ja ainus takistus võiks olla ca 3m kaugusel laetala.
Ei usu, et asja saab. Mul vanade hoonete kokku tõmbamisega hulka kogemusi aga talid ja tungid pole aidanud. Ikka 18-22 keermelatt ja pikk mutter ja siis ka paika tõmbamine käib nõksu kaupa, iga päev keerad paar tiiru mutrit poole meetrise sabaga võtmega.
Üldiselt peaks olema tõsteseadmetel ohutustegur 4. Ehk siis tonnine kett tali peaks 4T ära kannatama. Aga see ei tähenda seda, et hakkame aga üle koormama ja piiri otsima. Kui nüüd see põkat tõstes katki läks. Siis pigem tegu mingi hiina suslaga või läks kett kuidagi rullikute peal nässu ja seetõttu purunes. 
Ma sest aampalgi asjast suurt ei tea, kus asub. Aga oli vaja vanal hoonel kokku tõmmata seda tala, kuhu sarika otsad toetuvad. Küll sai proovitud samuti väiksemate kett talide ja koorma rihmadega. Jonnis ja ei alistunud.
Tuttava rekka mehe käest sai toodud koorma kinnitus kette ja neid tõmmitsaid.
https://xn--triistamarket-imba.ee/et/tos...m-15t.html
Hakkas juba lubama, aga kett soonis maru puitu ja ragises tala juba.
Siis ühe kogenud mehega rääkides asi lahenes hoopis Peri poste kasutades. On sellised reguleeritavad postid ja saab ka keermega niiöelda tõsta.
Vot need tõstsid katuse harjast sarikate nurkadest ja tuli see külgpalk nagu muuseas vanasse kohta tagasi. Eks seal miski füüsika mängus ole, miks ta ei taha tulla külgpalkidest ainult kakkudes.
(17-02-2024, 20:07 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Vaja küüni otsa kokku tõmmata mingi 5+cm kaba järgi vaadates.Olemas on selline https://abilis.ee/toode/kett-tali-1000/  tali 2 T tõstejõuga yato oma.Kui kõva jõuga selle ketti sikutada tohib?

....

Palju Sinu omal ülekanne on?

Vat sealt hakkad rehkendama eelkirjutaja märgitud varuteguri järgi. Ehk mingi tonni 10 (ehk 100 kN) võiks tõstekett vastu lüüa enne, kui poolduda tohib. Kui Sul on ülekanne näiteks 1:80, siis tohid ketti tirida 1 kN, mis on jämedalt võrdne 100 kilogrammiga.

Seda öeldi väga õigesti, et säärane ketiga keritav tali töötab hästi ainult rippudes, horisontaalis tuleb kett maru kergesti puntrasse või hamba peale ja kui seda ei jälgi, on ülekanne lolli jõuga tirides puruks. Ärge küsige, kust ma tean Sad
(18-02-2024, 10:00 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(17-02-2024, 20:07 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Vaja küüni otsa kokku tõmmata mingi 5+cm kaba järgi vaadates.Olemas on selline https://abilis.ee/toode/kett-tali-1000/  tali 2 T tõstejõuga yato oma.Kui kõva jõuga selle ketti sikutada tohib?

....



Seda öeldi väga õigesti, et säärane ketiga keritav tali töötab hästi ainult rippudes, horisontaalis tuleb kett maru kergesti puntrasse või hamba peale ja kui seda ei jälgi, on ülekanne lolli jõuga tirides puruks. Ärge küsige, kust ma tean Sad
See keti trall on juba tuttav ja vana hiinakaga on igasugu asju sikutatud ja tõstetud ja ketiga n......d.Ülekandearvu kahjuks ei tea.Hetkel tali pinges ja tõmmates täitsa tuleb koomale.
Kunagi 10+aastat tagasi sai ehitatud rajatis lamekatusega küüni otsa ja kõrvale,lamekatuse ja viilkatuse kokku sobitamisel sai tehtud ehitusviga mille tulemusel on küüni nurgas sarikas ja ka ülemine tala läbi mädanenud ja sel põhjusel ongi ots pisut laiali vajunud.Kevadel kui lumi läheb läheb ka vana eterniit ja pilpakatus pealt minema ja plekk asemele ja nüüd tuleb küün kokku tagasi tõmmata ja sarikad värgid lappida ja katuse nurk nii ümber teha,et sellist sigadust rohkem ei tekiks.Otsasein on 1 tala mis mada ja kohe järgmise tala juures sikutan.See tala oli juba algselt napp5-10 cm sarikate all oleva palgi peal ja nüüd on sealt pealt sootuks lahkunud ja nii jätta lihtsalt ei saa...Mingi koukootud plokk on isegi täitsa olemas ja sellega on autosi mudast vintsitud ja sai ka põksiga ühte 3 tonni kaaluvat kuuti läbi ploki vintsitud ja siiani vasta pidanud kuigi ragiseb...
(17-02-2024, 20:07 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Vaja küüni otsa kokku tõmmata mingi 5+cm kaba järgi vaadates.Olemas on selline https://abilis.ee/toode/kett-tali-1000/  tali 2 T tõstejõuga yato oma.Kui kõva jõuga selle ketti sikutada tohib?Ära lõhkuda nagu ei sooviks kuna uus asi.Paar aastat tagasi oli tonnine hiinakas ja üritasin põkat tagarattast kraavist välja tõsta ja siis rippusin keharaskusega mingi 110kg keti otsas ja muudkui tõmbasin ja käis raks ja jäme tõstekett krõmps ja pilpad...Tali hetkel ketiga ümber ühe poole aampalgi ja jäme tross tali teisest otsast teisele poole aamtala külge kinnitatud.teine külg peab kokku tagasi tulema ja ainus takistus võiks olla ca 3m kaugusel laetala.
Tali pole selleks otstarbeks eriti hea abivahend. Kui see järele annab siis suht kindlasti juhtub see suure pauguga. Nii, et küüni otsast on pilpad taga. 
Ligi 15 aastat tagasi assisteerisin Paluperas ühe lauda katuse tõstmist ja kokku-sirgu tõmbamist. Siis kasutati tõmbamiseks koormarihmasid mis lukkude abil ära fikseeriti ning siis pikemate palgi-prussijuppide abil pingesse keerutati. Paari pildiga on seda ilmselgelt keeruline edasi anda, kuid hoone hari jäi peale meie lahkumist maha hulga sirgemana. Kahjuks ei taipanud tollel ajal ennem-pärast pilti teha vaid harja sai pildistatud operatsiooni käigus. Ehk on jutt natuke abiks küüni päästmise juures.

[Pilt: t260_mai2010_278.jpg]    [Pilt: t260_mai2010_245.jpg]    [Pilt: t260_mai2010_180.jpg]    [Pilt: t260_mai2010_218.jpg]