automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hea küsimus. Tahaks ise ka teada. Endale on jäänud mulje et enamus on olnud rohelised ja musta radika kattega. Veljed mustad ja veljemutrid hõbedased või tsingitud. Pole aru saanud.

Sain süütepooli kätte. Või süütekatsa nagu neid omalajal nimetati. IG-4085 6V. Täpselt see mis tal olema peab. Vähemalt 1947 aasta varuosakataloogi järgi. Võibolla vanematel masinatel oli mingi teine pool aga sai konsulteeritud targematega ja see pool loetakse õigeks...

[Pilt: 20171210_162609.jpg]

[Pilt: 20171210_162650.jpg]
Süütepoolist veel niipalju et peenmähis, mis on südamikule keritud, koosneb 16000 keerust ja traat on 0.1mm läbimõõduga. Peenmähise peal on jämemähis mis koosneb 250st keerust ja 0.8mm jämedusest traadist. Jämemähis asetseb peenmähise peal parema jahutamise eesmärgil.
Jämemähise otsad on ühendatud külgklemmidele. Peenmähise üks ots on ühendatud keskmise kontaktiga ja teine ots jämemähisega.
Küünalte kohta uurisin ka natuke. Päris selge veel pilt ei ole aga juhiti tähelepanu sellele et gaz 67 ja MMi küünlad on erinevad. Vanu ürikuid uurides jäi silma et kui gaz MMi ja AA küünla keere oli 18mm siis varastel Gaz AA-del ja Gaz A-del oli küünla keere 22mm. Niiet hoidke silmad lahti. 22mm keermega kaan võib hea asi olla. Küünaldest rääkimata. AA plokikaane tunneb sellejärgi ära et veepump kinnitus 4 poldiga mitte 3ga nagu MMil. Kood peaks AA kaanel olema A-6050 ja MMil M-6050 aga koode ei pruugi alati peal olla. Üks haruldane kaan on veel olemas. Nimelt puuküttega variandi oma. Sellel oli põlemiskamber natuke teise kujuga aga kuidas täpselt ära tunda ei oska öelda...
Panen siia ka pilte valesti kokkupandud pasuna ajamist. Püüdsin teha võimalikult arusaadavad pildid.

[Pilt: 20171210_150415.jpg]

[Pilt: 20171210_150347.jpg]

[Pilt: 20171210_150316.jpg]

[Pilt: 20171210_150258.jpg]
(10-12-2017, 18:31 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ][Pilt: 20171210_162609.jpg]
Sohh, ikke vähe pilte pannakse üles.
Mitte väga ammu aega tagasi viskasin minema portsu süütepoole. Mis nendega ikke niipalju teha. Jätsin igaks juhuks mõned riiulisse veel. Üks äravisatud pool oli just sedanägu, nagu ülaloleval pildil. Oleks saanud kellegile kena jõulukingi, aga nüüd om hilja.
(10-12-2017, 21:44 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Sohh, ikke vähe pilte pannakse üles.
Mitte väga ammu aega tagasi viskasin minema portsu süütepoole. Mis nendega ikke niipalju teha. Jätsin igaks juhuks mõned riiulisse veel. Üks äravisatud pool oli just sedanägu, nagu ülaloleval pildil. Oleks saanud kellegile kena jõulukingi, aga nüüd om hilja.

Kahju jah. Aga mis tast ikka leinataSmile Peamine tunnus on neil see tagumine valtsitud kaas. Piltidel jääb vastu lauda. Kui selline perse on poolil siis tasub teda lähemalt uurida.

Edit: panen pildi ka ikkagi

[Pilt: 20171210_201522.jpg]

kataloogist ka pilt kust on pooli mark näha... Sulgudes on arvatavasti vanematüübi pool koodiga A-12000. Ma arvan et neid vanu on praktiliselt võimatu leida 2017 aastal.

[Pilt: 20_1.gif]

Muide piltidele saab peale ka vajutada. Siis läheb kvaliteet paremaks.
(10-12-2017, 18:29 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(10-12-2017, 18:14 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Mis värvi need masinad originaalis olid? 


Mustad või rohelised?

Millegipärast kutsuti neid "mustad rongad" või "mustad varesed". See muidugi ei pea tähendama nende värvi. Võiolla oli tegu selles, et liikusid öösel ja viisid inimesi teadmatusse...

Minu teada olid valdavalt musta kabiini ja rohelise kastiga.
Mustaks rongaks kutsuti minu meelest kongiga vangiautot. Muid kongiga autosid ei kutsutud nii, nt. leivaauto jne. veokastiga ikka ei kannata musta ronga nime välja. Must ronk liikus öösiti ja varjatult, et tekitada suuremat hirmu. Päevavalges oleks ju naabrid näinud ja objektiivse jutu rääkinud, öösel keegi ei näinud ja fantaasia võis lennata. Selline mulje on jäänud vene filmidest.
Tsitaat:Черный ворон от слова "воронок".
Воронка́ми в СССР называли служебные автомобили НКВД ГАЗ-М1 («Эмка»), с 1938 его модификацию ГАЗ-М1-V8, выполненную специально для нужд НКВД, а с 1940 модификацию ГАЗ-11-73. Все эти модификации выпускались только чёрного цвета.
Также воронка́ми могли называть грузовые автомобили ГАЗ-АА, ЗИС-5. (с) Википедия
Niipalju leidsin siit: https://pikabu.ru/story/chyornyiy_voron_3721874
Ega venelased ise ka enam tea seda tähendust, pakutakse juba uut volgat ( 24) ka selle nime alla.
(11-12-2017, 00:20 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Mustaks rongaks kutsuti minu meelest kongiga vangiautot. Muid kongiga autosid ei kutsutud nii, nt. leivaauto jne. veokastiga ikka ei kannata musta ronga nime välja...

Kui küüditamiseks läks, siis polnud niipalju vangiautoid võttagi. Mis sa autodest räägid, vaguneidki ei jätkunud.
Mäletan äia juttu, kui beebi visati üle kasti ääre ja õeldi, et auto võib ära sõita, viimane rahvavaenlane sai ju peale. Ütles veel, kui selle mehe (eestlane) haua üles leiaks, siis kuseks peale.
(11-12-2017, 01:06 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(11-12-2017, 00:20 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]Mustaks rongaks kutsuti minu meelest kongiga vangiautot. Muid kongiga autosid ei kutsutud nii, nt. leivaauto jne. veokastiga ikka ei kannata musta ronga nime välja...

Kui küüditamiseks läks, siis polnud niipalju vangiautoid võttagi. Mis sa autodest räägid, vaguneidki ei jätkunud.
Mäletan äia juttu, kui beebi visati üle kasti ääre ja õeldi, et auto võib ära sõita, viimane rahvavaenlane sai ju peale. Ütles veel, kui selle mehe (eestlane) haua üles leiaks, siis kuseks peale.

Kabiini detaile on mul igasuguseid ja päris palju. Aga midagi peale rohelise värvi nende peal veel näinud ei ole.. .
Põlenud ja rüüstatud aga ikkagi MM. Mõned minujaoks olulised detailid veel küljes....

[Pilt: 20171212_113742.jpg]

[Pilt: 20171212_113747.jpg]
Pildilt ei saa võibolla hästi aru aga raam on täies pikkuses ja kõht vaatab taeva poole. Kabiin on poolenesti maasees.
Kust sa leiad neid  Big Grin Ise nopiks ka mõne metsaalt aga ei ole ühelegi veel otsa komistanud. Big Grin
Neid ikka vedeleb. Ja mitte ainult. Kahe kuu jooksul mil sai AA raami otsitud leidsin nelja zis5 säilmed. Kuna endal huvi puudub selle masina vastu siis siiamaani vedelevad metsas.

[Pilt: 20171023_162323.jpg]

[Pilt: 20171021_143212.jpg]

[Pilt: 20171021_135820.jpg]

[Pilt: received_1814845938549091.jpg]

Aga AA jäänuste kohapealt niipalju et on lisa oodata kui ilmad külmemaks lähevad...
Mõned asjad sai igaksjuhuks koju toodud...

[Pilt: 20171212_173256.jpg]

Presentkatusega variandi(minu kabiini) tagumised uksepiidad. Nendest nägin tihti undSmile ilusti on näha kõik olulised sõlmed. Kuidas puidust tagasein kinnitatud oli ja kuidas present kinnitatud oli. Üli rõõmus olen nende leidmise üle...

[Pilt: 20171212_173304.jpg]

[Pilt: 20171212_173309.jpg]

[Pilt: 20171212_173319.jpg]

[Pilt: 20171212_173330.jpg]

[Pilt: 20171212_173336.jpg]

[Pilt: 20171212_173346.jpg]

Lisaks veel paak millel on küljes kaablite kate mis mul puudu oli ja originaal õhuklapitrossi kinnitus. See oli ka puudu....

[Pilt: 20171212_173415.jpg]

[Pilt: 20171212_173421.jpg]


Lisaks sai vanarauda minekust kaks normaalset velge ja käigukast päästetud.
Sa peaksid pealkirja lisama sõna : arheoloogia.  Big Grin
Eks ta kisub jah sinnapoole. Aga õnneks teised MMi ja AA taastajad mõistavad juppide leidmise vaeva ja seda et valiv ei saa olla. Kõik tuleb koju vedada mis metsas vedeleb. Kabiin tuleb nagunii enamjaolt ise teha. Vähemalt on kust malli võtta. MM-V korraliku kabiini ei leia enam kuskilt. Võibolla tavalise kabiini saaks umbes sellise hinna eest mis ma tahaks kogu masina juppide peale kulutada.
Vaadates neid pilte, meenub ammune anekdoot, kus laipa loobiti ühest kohast teise, et sellega tegelema ei peaks, kuniks lõpuks Tartu arstid teatasid: "Jääb elama".
Edu!
Muide see viimane MM on äärmiselt oluline leid minu auto jaoks. Sellepärast et ta ongi põhimõtteliselt sama auto. Raami ja kabiini detaile peab hoolega uurima.
Kas sellel pillil on juba tehase poolt pluss massis?  Rolleyes
Jah. Pluss oli massis. Aku oli ST-80. Ehk siis sama nagu gaz 51-l. Kui kellelgi vedeleb seda akut siis võib pakkuda...