automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(23-11-2017, 09:35 AM)90Deville Kirjutas: [ -> ]Lihtsalt jäi silma:
http://soov-ee.postimees.ee/4149370-gaz-aa/details.html

Tänud!
Siin küsiks, et mis otstarbel neid rattaid topiskummidega tehti(sõjaline?)
Mul endal 4tk. topiskummiga , südamikud ära retsitud ja just üks mees siin pakkus 2 tk topiskummiga, minul huvi puudus (aga ma rehvi aastaarvu ei taibanud lugeda,võis ka pealesõjaaegne olla igatahes hilisemalt oli "venemaa päästjaga" üle plägatatud, kuid velg siiski 5 poldiaugu ja viie avaga ääres... mitte kahe avaga nagu kompressoritel)
Neid rattaid oleks mul vaja. Topiskummidega olid kahuritel all. Väliskumm on ikka sama. Õhukummi asemel on topis... tihtipeale on väliskumm hõbedase värviga üle tõmmatud. Konserveerimiseks.
Neid nn topiskumme kasutati ka autode all . Arvake, miks?
(23-11-2017, 19:53 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]tihtipeale on väliskumm hõbedase värviga üle tõmmatud. Konserveerimiseks.

Hõbedased jah.

Ma homme uurin, mis neist ratastest tahetakse mis pakuti. Need mis endal mul, need on kasutuses.
(23-11-2017, 20:44 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Neid nn topiskumme kasutati ka autode all . Arvake, miks?

nn. kuulikindluse mõttes??
Või ,et raskem koorem peale panna?
(23-11-2017, 20:44 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Neid nn topiskumme kasutati ka autode all . Arvake, miks?

Mis autodel neid kasutati ja miks? Need mis postamendi otsas olid? Kiire sõiduga oleks need sulama ja lagunema hakanud.
(23-11-2017, 22:03 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]
(23-11-2017, 20:44 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Neid nn topiskumme kasutati ka autode all . Arvake, miks?

Mis autodel neid kasutati ja miks? Need mis postamendi otsas olid? Kiire sõiduga oleks need sulama ja lagunema hakanud.
 Neid kumme kasutati soomukitel, kuna nad ei kartnud kuuli tabamust. Eesti sõjaväe soomusautodel Vabadus sõjas olid ka kõigil täiskummid all. Ka tänapäeval kasutatakse neid palju, näiteks tõstukitel.
Seda jah. Aga ma mõtlen just neid MMi rehve. Ise sõitsin enduurokaga ka topiskummiga. Mõttest saan aru aga nad ei kõlba niisama ringikärutamiseks. Veoautol rindele asja pole.
Mulle meeldiks kui härra Veteran ei reostaks teemat oma arvamismängudega.
Offtopic, aga Ksf! Veteran on väga väärikas härra. Ta teab, millest räägib ja teab palju.

A.
Lugupeetud väärikas härra saab ka teemalaiendusena lihtsalt öelda, milleks neid erirehve kasutati. 
Algataja väljendas oma soovi viisakalt, loodame et sest nüüd tüli ei tõuse. Muidugi oleks põnev teada saada, et milleks siis topised.
(23-11-2017, 23:57 PM)garaaziporand Kirjutas: [ -> ]Jäi silma selline kuulutus:  https://www.ss.com/msg/lv/transport/cars...dxcjk.html
Tänud! See on jah umbes 2 nädalat seal müügis olnud. Hind on tagasihoidlikult öeldes optimistlikSmile
Täna jõudis 47kg kabiini juppe kohale. Enamus utiil aga ega ma ei loodagi korralikke kabiini juppe kuskilt leida. Enamus tuleb nagunii järgi teha. Vähemalt on kust mõõte võtta.
Mis asjad need võivad olla?
[Pilt: 245366415f4430_l.jpg]
(24-11-2017, 04:06 AM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Mis asjad need võivad olla?
[Pilt: 245366415f4430_l.jpg]
 Need on generaatorid Smile . Kas kusagil pole mingit markeeringut. Kui on 6V-d oleks ka huvitatud, kui asjad muidugi saadaval on.
(24-11-2017, 00:54 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Lugupeetud väärikas härra saab ka teemalaiendusena lihtsalt öelda, milleks neid erirehve kasutati. 
Algataja väljendas oma soovi viisakalt, loodame et sest nüüd tüli ei tõuse. Muidugi oleks põnev teada saada, et milleks siis topised.

Elementaarne ju, et kuuli- killu ning muu metallisodi vastu, mida sõjateedel ikka rohkem ette tuli, kui noorhärrad ette kujutada oskavad. Tolleaegsed sohvrid rääkisid, kui ebamugav oli, eriti talvehommikul sõitu alustada, sest rattad olid seni kandilised, kuni soojenesid mingil määral.
  PS Kirjutan siin harva ning asjadest, mida TEAN. Arvas aga keegi suleline  ning mõni rohkem tark 
 
 Uskusin, et sõjatehnikaga seoses on meestel elementaarsed teadmised olemas, vabandan, et segadust tekitasin!
Tervist sullegi Veteran!

Naljapärast sättisin natuke utiili kokku. Järgmine nädal kolin temaga töökotta ära. Garaazis läheb kitsaks. Pildil olevast kompositsioonist suurt midagi käiku ei lähe. Paremad juppid on ka olemas. Tahtisin põhja plekkidest aimu saada. Põhi tuleb ise järgi teha...

[Pilt: 20171124_220311.jpg]

[Pilt: 20171124_220352.jpg]

Mootoriruumi põhjakatted...

[Pilt: 20171124_220330.jpg]

Kabiini põhja säilmed...

[Pilt: 20171124_220404.jpg]

Piltidel on AA armatuur. See akna alune plekk. Seda MMil tegelt ei ole.
Plekki ja puidu tükke annab ju järgi teha. Kuid peab ettevaatama,et kogu auto ei tuleks päris, selline,et koostatud vaid tagavara osadest.
Smile võimalusel kasuta nii palju asju ära,kui võimalik.

Vabanda,kui ma targutama kukun aga ma alustaks esmalt raamist ja sildadest ning paneks asjale rattad alla. Siis juba mootori ning kabiini suunas edasi liikuda. Kast ilmselt oleks kõige viimane asi. Aga on sul kasti jaoks olemas hingesid ja kinnitus raame?
Korralik torpeedo on õnneks võtta. Kabiinipõhi tuleb ise teha. Seda ei leia kuskilt. Õnneks pole eriti keerulise kujuga. Kindlasti alustan raamist. Siis sillad jne. Mootor tegemist ei taha. Aga uus värv kuluks küll ära.
Selle kompositsiooni sättisin niisama naljapärast kokku.