automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tsitaat:Kolvid ja rõngad on väga tihedad. Ma natuke kardan et võibolla isegi liiga tihedad. Ei tohi mootorile igaksjuhuks eriti kuuma anda.
Võibolla algul mingi elektrimootoriga külmalt ringi ajada. 60-ndatel aeti el.mootoriga ringi kaprem. jossi käigukaste ja sildasid enne mootori paigaldust.
(30-10-2018, 11:20 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat:Kolvid ja rõngad on väga tihedad. Ma natuke kardan et võibolla isegi liiga tihedad. Ei tohi mootorile igaksjuhuks eriti kuuma anda.
Võibolla algul mingi elektrimootoriga külmalt ringi ajada. 60-ndatel aeti el.mootoriga ringi kaprem. jossi käigukaste ja sildasid enne mootori paigaldust.

Kui sidur korras, siis saab ka käivitamata masinat 3 tiiru ümber Võru köie otsas lohistada kuni mootor vabalt ringi hakkab käima. Kunagi sai nii M-408 mootoriga tehtud peale remonti.
Vahepeal avastasin et mul on vale radikas. Saaremaa sõprade käest sain õige asja...

[Pilt: 20181103-175510.jpg]

Paksus peab olema 4 toru. Statsmootorite omad on paksemad. Minu radikas oli 6 toru paks.

[Pilt: 20181103-175525.jpg]

Siit pildilt on näha et paksus on 4 toru. Näha on ka seda mis juhtub kui radikas paksem on...

[Pilt: Screenshot-20181006-124920.png]

Veidrad klambrid radika alumisel äärel. Kas parempoolse esitule juhtmete jaoks?

[Pilt: 20181103-175707.jpg]

Radika küljeplekid on mul õnneks kola hunnikus olemas. Vaja puhastada ja külge tinutada. Enne tuleb muidugi radikas ise ära remontida. Lekib raudselt...

[Pilt: 20181103-175824.jpg]

[Pilt: 20181103-175838.jpg]

Selline plekk jõudis ka kohale...

[Pilt: 20181103-175540.jpg]

[Pilt: 9.jpg]

Mootoriga on ka juba päris korralikult jamatud. Igasugu pisi asjad, nagu kepsu mutrile splindi panemine, võtavad mitu tundi. Sai küll iga mutter sama koha peale tagasi aga kui kinni pingutada siis splindi auku ei paistnud. Tuli mutrilt alt natu maha lihvida ja proovida niikaua kuni sobis....

Õlivanni tegin ka natu normaalsemaks. Päris mõlkis oli. Aga ei saanud korralikumat ka kasutada sest sellel 37 aasta mootoril on õlivann uuematest erinev...

[Pilt: 20181102-211707.jpg]

[Pilt: 20181103-180446.jpg]

Traktori poest sain Gaz 53-le mõeldud rasvanööri mis sobib MMi väntvõlli otsatihendiks väga hästi...

[Pilt: 20181103-180459.jpg]

Sidorov aitas sellise jupiga jamast välja...

[Pilt: 20181103-175607.jpg]

See jupp on ainult MMil. AAl läks kardaanitoru otse käigukasti külge. MMil on käigukasti otsas kardaaniliigend(AAl polnud) ja see ei mahu AA toru sisse ära. Sellejaoks ongi selline ülemineku flants...
Mootori juppe hakkab laua peal vähemaks jääma. Õlivann sai ka alla. Tegin mis ma oskasin aga ma kardan et lekkima hakkab kuskilt ikkagi... eks näis.

[Pilt: 20181103-203834.jpg]

[Pilt: 20181103-203839.jpg]

[Pilt: 20181103-203847.jpg]

[Pilt: 20181104-173231.jpg]

Kaas sai ka peale pandud. Mutrid pingutasin kuni 55ft lbs. Niimoodi oli tihendi paki peal kirjas. Suure võtmega keerutasin mootorit ringi ka ja tundus et silindrid on enamvähem võrdse kompressiooni võimega. Enne lahti võtmist oli tunda kuidas kaks silindrit olid nõrgemad kui teised...

[Pilt: 20181104-173423.jpg]

[Pilt: 20181104-183106.jpg]

Mugavam oleks olnud mootorit puki otsas teha aga pole teda kuskilt normaalselt kinnitada pukki. Päris raske on ka raibe....
Ära põe, need paar õlitilka ei ole ju kõrvalekalle originaalist. Tore näha, et asi edeneb.
Nägin täna seda mootorit Taavi juures laual. Pole kunagi nii vana mootorit lahti võetuna näinud. Kõige rohkem avaldas muljet kepsu saalte õlitus süsteem. Saalte pukkide alumistes otstes on nagu väikesed lehtrid, mis keereldes õli vannist õli võtavad ja siis selle saadud tsentrifugaal jõuga liuglaagritesse suruvad. Kui õli tase langes alla teatud piiri, siis vist oli kolin taga ka kohe. Juht pidi seda küll igapäevaselt kontrollima, mitte nii nagu tänapäeval. Täiesti uskumatu, mis tasemel need mootorid töötasid. Ei õhu ega õli filtreid. Ei bentsu pumpa. Õli pump ainult õli pumpamiseks klapi kambrisse, kust ta siis mööda kanaleid ise sinna kus vaja tilkus.
Aga veelkord tänud Taavile, kes täna mu siduri võlli liikuma pani.
Pole tänu väärt! Võib varsti pagariks hakata. Sitast saia tegemine on selge. Mis see siis jahust ära teha on...

Üks kummaline lahendus on veel. Väntvõlli tagumises otsas tihendit pole. Kõik mis seal läbi tuleb, püütakse kinni ja õli voolab mööda toru karterisse tagasi.

Õlivanniga oli mingi anomaalia. Polte pidin ebanormaalselt kõvasti kinni pingutama et vann vastu plokki läheks. Plekist õlivanni puhul on nii et mida kõvemini polte pingutad, seda rohkem lekkima hakkab. Ei saanud aru ka miks vann ligi ei tahtnud minna.
(04-11-2018, 23:18 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Õlivanniga oli mingi anomaalia. Polte pidin ebanormaalselt kõvasti kinni pingutama et vann vastu plokki läheks. Plekist õlivanni puhul on nii et mida kõvemini polte pingitad, seda rohkem lekkima hakkab. Ei saanud aru ka miks vann ligi ei tahtnud minna.

Kas originaalis oli seal korgist tihend?
(04-11-2018, 23:23 PM)Raudpats Kirjutas: [ -> ]
(04-11-2018, 23:18 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Õlivanniga oli mingi anomaalia. Polte pidin ebanormaalselt kõvasti kinni pingutama et vann vastu plokki läheks. Plekist õlivanni puhul on nii et mida kõvemini polte pingitad, seda rohkem lekkima hakkab. Ei saanud aru ka miks vann ligi ei tahtnud minna.

Kas originaalis oli seal korgist tihend?
Õlipumba küljes olev vedru surus põhja allapoole.See võis olla üks põhjus.
Olles lammutanud neid mootoreid on tihendiks kork olnud ainult  1l mootoril.Se oli GazAA vähenäpitud mootor.Eripaksusega papp,tihendinöör,presentrihm need on tavalised.On olnud ka väga paksu transportöörilinti.Sel viimasel varjandil oli vannikinnitus juba mm keermele tehtud ja kasutatud pikki polte.Kuna karteripõhi oli läbimädanenud ,panin alla teise kus olid mingid papijäänused küljes.Vastu plokki SEE UUS põhi ei läinud igatahes.
Need mootorid on "100korda"remonditud ja komplekteeritud.
Aga kui mootoris õli sees siis peab jõudma seda vabalt ringi ajada.See vedaminine-vägistamine pole selle mootori jaoks.
Mul oli ka papp ja nöör. Uue tihendi tegin korgist. Nurkadesse panin silikoni kaa.

Ringi käib vabalt. Aga lihtsalt kolbidel ja rõngastel pole paisumisruumi eriti... kui rahulikult soojendada mootorit enne sõitu, siis ei tohiks probleemi olla ma arvan. Kui kohe kolvile kuuma anda siis võib küll pooma hakata. Rebib kepsu küljest vmsSmile enamus krossika mootoreid lendavad peale remonti laiali. Just samal põhjusel. Kas rebib kepsu küljest või pole rõngal mujale minna kui üles ja surub kolvilt tüki välja. See tükk peksab kõik sees segamini ja pärast ei saada aru mis juhtus...Endal ka juhtundSmile
Kui rõnga luku vahe on õige, siis ei juhtu midagi, sest kolvil on paisumispilu.
Kuna ei oska venekeelt siis ei saa aru manuaalist palju vahe peab olema. Minu mootoril oli 0,5mm kanti. Mulle tundub et ca 100mm diameetriga kolvi kohta nats vähe. Aga no. Ma olen kindel et midagi ei juhtu sellest. Ei lähe krossi sõitma sellegaSmile

Kollektor on katki. Võiks minna küla peale korralikumat otsima aga uudishimust tahaks proovida ära parandada. Äkki õnnestub?

Igatahes olukord on selline...

[Pilt: 20181105-144153.jpg]

[Pilt: 20181105-144118.jpg]

[Pilt: 20181105-144128.jpg]

Plaan on mõra lõppu auk puurida. Kõigepealt prooviks hõbejoodisega ära joota. Kui see mõra vahele ei poe siis tuleb faas teha ja vähem voolava joodisega see faas täis joota... aga no, plaan on selline. Eks näis kas saab asja ka.
Mõra enam igatahes ei ole. Näis kauaks....

[Pilt: 20181105-212123.jpg]
Metsast leitud bensiinipumba ava kate leidis mootori küljes oma koha...

[Pilt: 20181106-214350.jpg]

Kuna mootor oli algselt mõeldud Gaz M1-le, ja M1-l oli bensiini pump mida MMil vaja polnud, pandi tehases see auk just sellise plaadiga lihtsalt kinni.
Pildil on hooratta ja starteri koda. Roostemuunduriga kokku mäkerdatud katteplekk on metsast leitud. Kindlasti leian külapealt korralikuma(MMi mootoreid vedeleb veel päris palju). Aga niikauaks jäägu see.

[Pilt: 20181107-214247.jpg]

Koja ja ploki vahele käib tihend ja seda sellepärast et nukkvõlli ots paistab ploki seest. Aga ei tohi unustada sama paksust tihendimaterjalist seibe ülemiste kinnituste vahele. Muidu murrab pikapeale need kõrvad ära. Mul vedeleb kolm koda millel on kõrvade juures mõra...

[Pilt: 20181107-220752.jpg]

[Pilt: 20181107-214301.jpg]

[Pilt: 20181107-222016.jpg]

[Pilt: 20181107-222004.jpg]
Täna saabus Venemaalt Smolenskist kauaoodatud ümbrik. Ümbriku sees oli võti...

[Pilt: 20181108-163552.jpg]

[Pilt: 20181108-163604.jpg]

Tundub et sama võti mis joonistel. Kuna võti on M-xxxx koodiga siis ei oska öelda kas on ikka 100% MM võti. Või milline võti üldse olema peaks. Aga ma arvan et on õige võti. Äkki keegi loeb jooniselt tõe välja?

[Pilt: post-30545-0-33464200-1448573513-1.jpg]

Ise peas kujutasin võtit suuremana ette. Võrdluseks panin kaasaegsema sõiduauto võtme kõrvale...

[Pilt: 20181108-163658.jpg]
(08-11-2018, 18:45 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Tundub et sama võti mis joonistel. Kuna võti on M-xxxx koodiga siis ei oska öelda kas on ikka 100% MM võti.
 Taavi, kui kood on M-xxxx, siis on tegu GAZ M1 võtmega, mis muidugi ei välista, et sama koodiga võti oli kasutusel ka GaZ MM-i.
Gaz M1 võeti tootmisse 1936 aga MM minu teada 1938, seega kui võtit ei muudetud, siis kood jäi ka uuel mudelil samaks.
Tänud!

Panen joonise parema kvaliteediga siia...
Jooniselt jääb mulje nagu oleks 41 aastal koostatud joonis. Vasakul nurgas on nagu vana võtme kood ja kuupäev?

[Pilt: wtu05y.jpg]
(08-11-2018, 19:24 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Tänud!

Panen joonise parema kvaliteediga siia...
Jooniselt jääb mulje nagu oleks 41 aastal koostatud joonis. Vasakul nurgas on nagu vana võtme kood ja kuupäev?

[Pilt: wtu05y.jpg]
 Nüüd ma näen kogu koodi, see on 1940 a-l tootmisse läinud GAZ M-11 võti
[Pilt: post-30545-0-68775200-1448573560.jpg]