automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pean nüüd vabandama,et pole eriti midagi kribanud. Hetkel lihtsalt kuhjunud igapäeva tööd teevad liiga. 
Märtsi viimastel päevadel veeresid üle UA piiri ka Frontera(üks) ja Transporter buss. Lastiks lisati kõiksugu varustust erinevatest ladudest  Cool mis peaks sõjaväljal kuidagig kasulik olema. Saed,labidad,desovahendid,veekanistrid,seljakotid jne. Ehk tühjade kätega(autodega ei pidanud minema)
Autod sai jäetud UA koostööpartnerite kätte Novovolõnskisse. Sealt toimetati need edasi. Loodetavasti laekub ka sellest pildimaterjali.
Laupäeval sai Muhu saarelt Ksf-i poolt annetatud Transporteri buss ära toodud. Natuke vajab kohendamist,aga käivitub ja sõidab. Pidurid vaja üle vaadata ning rihmad rullikud-filtrid-õlid ära vahetada. Väga meeldiv oli näha bussis kasti koos kõigi vajaminevate varuosadega. Suured Suured tänud.
Suured tänud ka teisele Ksf-ile kes oma kibekiirel tööajal laupäeva ohverdas,et Muhu tripp ära teha. Mul nimelt ei ole vastavaid lubasid  Big Grin
Ahjaa. Seekord võtsin autode numbrid tagasi. Nimelt vaja võtta arvele veel kaks Soomest tulnud autot. ARK-is asju ajamas käies mainis leti taga istuv proua,et aga miks te numbreid tagasi ei too ja hoiule ei anna. Krt. Polnud selle peale tulnudki ise. Nii ei pea ju järgmise auto regamisel enam uue numbri eest raha luftitama.
Kui midagi lubade (E/C) taha jääb võib ka mulle muret kurta.
Eilse töö tulemus pildil. Praegu käib juba järgmise sorondi värvimine. Vaatame, kas saame kolme õhtuga kolm Soronti värvitud nagu plaanis.
Rakvere Soront sai uue kuue. Pildid nagu eile, võiks postitusest koopia teha.
Eilse töö tulemus pildil. Hakkab juba rivi tekkima. Kahjuks ei ole kõik valmis, mis on roheline. Remonti vajavad nad kõik.
Selle nädala värvitööd on piraadi värvimisega ühele poole saanud.
3 päevaga 3 autot värvitud.  Ülikõva töö Isandpauk!
Mul on viimastel päevadel aega vähevõitu olnud. Nii 1-2 tundi õhtul aga eile üldse ainult pool tundi, millega sain paar akent ikka teibitud.
Mitte kolme päevaga.... Kolme õhtuga ikka. Protsessi kiirendas omajagu see, et ksf. Telc lõikas millisest plastikust välja akende katmiseks sobivad šabloonid. Võime ka teistele Sorontomaanidele värvimiseks laenata.
Laupäev möödus suuremas osas isiklike projektidega, kuid ootamatult külla saabunud Uudo tegi valmis kolm uut asja. Võrdluseks neljas originaaljupp kah.
Täna sain tööle 11. jaanuaril ostetud immo ja aju veas kahtlustatud Sorento 042BCF. Kuna immo ja aju juppide vahetamine, diagnostika, konfimine jms tulemusi ei andnud siis hakkasin lihtsalt järjest andureid välja vahetama. Vahetusse läksid nukkvõlli oma ja rõhulati oma. Vända andurini ei jõudnud, sest kõrgsurvepumba rõhuregulaatori vahetuse järel auto käivitus. Ei tossa ega midagi. Käisin proovisõidul ja tundub tipptopp. Nüüd siis roheliste kõrval viies sõitev Sorento. Sellele tuleks veel standardhooldus ära teha, vasak peegel paigaldada jm nipet näpet.

Soome Sorentol panin pimedaks EGRi. See tossamist ei vähendanud ja kuna turbo toru on kuiv siis järgmisena lähevad vahetusse pihustid. Aga tänaseks sai mu remondiaeg otsa ja lähen hoopis teatrisse. Isandpauk ja co jätkavad mehaanikategevusi.
Sel nädalal sai kolm Soronti üle värvitud, hoolega igasugu kere ja muid töid tehtud kuni salongipesuni välja. Ukraina toetuseks laekus 4 sõiduki esmaabi komplekti, vanarauda, taarat ning 39 kasti erinevaid meditsiini vahendeid, millest mõni kast on juba teelegi pandud. 2/3 vahepeal kogunenud gaasiballoonidest ja põletitest on teel Ukrainasse koos Ants Ermi ja Ants Punninguga. Kõige vingem on muidugi Ajudoonor-Sorondi käivitumine.... Pean vist värvipritsile uuesti tule alla tegema.
Kuna Range Roveril tuli välja, et on juppe puudu ja meil puuduvad selle auto kohta varasemad teadmised, mis tähendab, et tööle saamine ei pruugi olla kindel, siis panin ta praegu müüki: https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php...a1ffcba55e
Raha tarvitaks muude maasturite ostuks. Praegu on näiteks pakutud 2 Sorentot 2000.- eest.
Kui keegi ära ei osta ja teised masinad eest ära saame siis eks vast proovime talle ikka eluvaimu sisse ajada. Aga hetkel puudu olevate juppide näol nii kahtlasesse projekti lisaks investeerima hakata eriti ei tahaks.
No nii. Muljetavaldav rivi sorontnikuid.
Kuna ma kahjuks olen minuga koos alustanud abistajatest ainukeseks jäänud,siis mul nii kiiresti ei käi asjad.  Hetkel veel vast paar nädalat kliendi autosid kiirelt katsuma kokku panna ja siis saab jälle natuke aega UA autodega tegeleda.
Aga samas sai eelmise nädala lõpu poole Muhu bussil kõik rihmad rullid ja veepump ning mahlad ära vahetatud. Nüüd seal pidurid üle uurida ja kütusetrass(ilmselt äkki paagist toru liiga lühike Smile )
Lisaks sai soetatud kvaliteet autosid müüvast käitisest oksjonilt üks esimese gen. Frontera. 2.5td ja manuaal kastiga, hinnaks 810.-  See siis ehe vanakoolikas kuna erinevalt järeltulijast on 4wd ja muud lülitused mehaanilised(uuemal on 4wd nupuga). Päris suure resevatsiooniga suundusime täna siis Saha-Loole pilli ära tooma. Asjad vormistatud,sai esmakordselt ka sisse istutud. Käivitus. Sõitis. 4wd ja muud jutud koos manuaalsete rummulukkudega kõik töötavad. Veermik ei kolise ega nagise. Küll on roolis minu jaoks harjumatult suur lõtk. Ükki mingi ots läbi. Tagaluugi lukk on suletud ja keeldub avanemast. Rehvid on väga korralikud all. Kerge närvivapustus oli küll ka. Nimelt neil suht tavaline,et keema lähevad. Mingi hetk vaatangi,et krt,ronib üles. Noh jackpott nagu ikka. Tõmbasin kõrvale,ja avastasin,et originaalse siduriga ventika asemel on pandud elektrivurr. Natuke otsimist ja leidsin ka kabiinist lüliti. Edasi probleeme ei olnud temperatuuriga. Rooste on nagu ikka igavusest tagumised karbiotsad ära söönud. On neid seal juba enne makroga toidetud ja eks teen seda minagi. Autos vedelenud paberite järgi võib eelmist omanikku pidada jahimeheks. 
Ja siis osalesin ka PPA oksjonil,kus sai omastatud Sorento(see mis kusagil ka siin läbi käis). Manuaalse kastiga. Hinnaks 1020.-  Sõber käis Narvas ka piilumas. Käivitus kerge sinise suitsupilve foonil. Käigud edasi ja tagasi lülitusid. Sõita ei saanud,sest rehvid olid tössid. Nüüd ootan PPA pabereid,et see sealt ära tuua.
Vahepeal tuli infot, et Ants Erm andis rohelise kaubiku koos meie saadetud gaasivarustusega Dnipros üle Bahmutis sõdiva, 60. üksik mehhaniseeritud brigaadi esindajale. Kaubikul oli Kiievis roolivõimendi pump üles öelnud ja vahetati seal kohapeal ära.
Rohkem infot MTÜ Toeta Ukrainat facebooki lehel.
Kaks kasti latekskindaid on ka juba Dnipros kohal. 10 kasti plaanis sel neljapäeval teele panna, kui autosse mahub.
Sellel rohelisel bussil sai kõik mahlad ja filtrid ära vahetatud ja tagapidurid üle käidud peale värvimist. Roolivõimu jamale ei viidanud kahjuks miskit. Võimu õli oli normis ja häält ei teinud. Hea,et seal kiirelt korda sai ja teekond jätkus.
Nii ongi, et asju juhtub. Kiievini on ju natukene maad ka. Meie neli ülevõõbatud Soronti vajavad kõik remonti, et nad nii kaugele välja veaksid. Täna sai ühele poole viimase ehk neljanda masina rehvivahetusega, ära sai parandatud ühe masina küljepeegel ja teise masina ripakil kindalaegas.
Ühel masinal vahetas ksf. Nastik ära terve jooksu pihusteid paigaldades toimiva komplekti doonorilt, kuid see masinal tossu ei vähendanud. EGR on juba kinni, sisselase ei ole õline ja samal ajal tuleb masinal tühikäigul tagant suitsu nii, et mõnekümne meetri raadiuses hakkab paha.... Ei ole nagu sinine suits kah. Ettepanekud teretulnud.
Müts maha teie ees, mehed! Tegelete õige asjaga!

(17-04-2023, 15:21 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Tõmbasin kõrvale,ja avastasin,et originaalse siduriga ventika asemel on pandud elektrivurr. Natuke otsimist ja leidsin ka kabiinist lüliti. Edasi probleeme ei olnud temperatuuriga. 
See lüliti tuleks esmajärjekorras konteinerisse visata. Asendada mingi odava ja lihtsa temp. lüliti ja releega.
Nt https://aeromotors.ee/kataloog/article/2...i-bilstein
Fixuses, Motonetis jms on neid vooliku vahele pistetavaid juppe ka saada, kuhu andur sisse keerata.
Kuigi arvan, et tead seda kõike isegi.
Mõistatusliku tossu kohta: Kaks korda on minu tutvusringkonnas juhus olnud, kus pihusti alla on kaks seibi sattunud. Juhtub nii, et üks inimene võtab pihustid maha, jättes seibid eemaldamata. Seejärel teine inimene (või ka seesama, kuid mäluhäiretega) paigaldab uuesti pihustid, paigaldades hoolikalt uued seibid. Tulemus on arusaamatu toss ja jõuetu mootor, kuna kütus lendab vastu seina, mitte põlemiskambri väljaarvutatud kohta.
Teoreetiliselt võimalik jah. Ma kiirustades esimesse ja neljandasse auku ei vaadanud. Lähen võtan täna korra veel pihustid maha ja kontrollin üle.
Muidu variante kuidagi vähe kui ühe mootori peal tossu ei ole ja teisel samade pihustitega kena põlemata diisli lont taga. EGR nagu öeldud on ka juba kinni.
Eks ta rindel on muidugi suures plaanis natuke suva aga kogu aeg ei ole ka suitsukatet taha vaja nii et parem oleks kui lahti saaks.
Eile oli üsna tegus õhtupoolik. Mitmete siinsete foorumlaste abil vähenes tegemata tööde nimekiri päris korralikult.
Ühel Sorondil sai kontrollitud lekkeid, õigemini nende puudumist ja seejärel läks alla põhjakaitse.
Teisel sai vahetatud juhi iste tervema vastu (doonorilt). Lisaks püüdis ksf. Nastik doonorilt laenatud õhulugeja ning erinevate ussisõnadega vähendada summutist tulevat suitsu. Kahjuks edutult.
Kolmandal vahetasime esisilla kardaani (doonorilt), kuna ristid olid kinni ja tekitasid koleda vibratsiooni sisselülitatud neliveoga. Lisaks sai vahetatud väga koledasti roostes tagasivoolu toru vooliku vastu.
Neljandal hakkasime vahetama esimesi amortisaatoreid aga see jäi pooleli. Aeg lõppes otsa ja selgus veel lisaks, et ühel vedrul on ots ka ära murdunud. Täna õhtul jätkuvad tööd doonori rappimisega - vaja leida töötav vedru ja starter ning need siirdada teisele masinale.