automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Delfi siis selline artikkel https://www.delfi.ee/artikkel/120236470/...i-elu-ohtu

Seat lõiguke   -
Tsitaat:Näiteks Eestist vabatahtlike poolt viidud autodest jõuavad ilma probleemideta väeosadesse kohale umbes pooled sõidukid. Ülejäänutel tekivad juba teel olles erinevad tehnilised rikked, mis vajavad sekkumist.
(03-10-2023, 07:15 AM)Naabrivana Kirjutas: [ -> ]Delfi siis selline artikkel https://www.delfi.ee/artikkel/120236470/...i-elu-ohtu

Seat lõiguke   -
Tsitaat:Näiteks Eestist vabatahtlike poolt viidud autodest jõuavad ilma probleemideta väeosadesse kohale umbes pooled sõidukid. Ülejäänutel tekivad juba teel olles erinevad tehnilised rikked, mis vajavad sekkumist.


Nojahh,  andke uusi, vanu ei saa edasi müüa. Näiteks sakslaste antud korralikud MB maasturid ei jõudnud ükski rindele. Isegi leht kirjutas.
Huvitav, et ma sellist kokkuvõtet viidatud kirjutisest ei suuda leida.

Sind ikka kriibib see, et ukrainlasi aidatakse?

Või see, et abistajate hulgas on petiseid?

Või see, et üllatuslikult vana tehnika võibki ära laguneda?

Korruptsioon Ukrainas ON probleem, aga sellega jõudumööda ka tegeldakse. Paraku võtab see inimpõlvi, kuniks kasvavad peale ausamad inimesed.
(03-10-2023, 07:29 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]
(03-10-2023, 07:15 AM)Naabrivana Kirjutas: [ -> ]Delfi siis selline artikkel https://www.delfi.ee/artikkel/120236470/...i-elu-ohtu
Seat lõiguke   -
Tsitaat:Näiteks Eestist vabatahtlike poolt viidud autodest jõuavad ilma probleemideta väeosadesse kohale umbes pooled sõidukid. Ülejäänutel tekivad juba teel olles erinevad tehnilised rikked, mis vajavad sekkumist.
Nojahh,  andke uusi, vanu ei saa edasi müüa. Näiteks sakslaste antud korralikud MB maasturid ei jõudnud ükski rindele. Isegi leht kirjutas.


Igaüks annab sellist abi, mida saab. Kui muidugi üldse annab. Mõni saadab tanke, mõni uusi maastureid, mõni vanu. Vastavalt rahakotile.
Kaks nädalat vana maasturiga rindel/rinde lähedal ringi sõita on kaks nädalat rohkem mobiilsust, kui üldse mitte ja mobiilsus on see, mis loeb.
Ukraina sõdurid ju ei sõidaks vanadega ringi, kui neil uued oleksid!
Rindest eemal on Ukrainas rindele mittesobivaid automehhaanikuid ja keevitajaid sadu tuhandeid. Las inimesed aitavad, millega saavad.
Mina näiteks sokke kududa ei oska ja seetõttu eelistan autoremondiga seonduvaid tegevusi.
Alles siin just vene poolelt kurdeti, et Ukrainlased teevad sohki - sõidavad maasturitega ringi ja ei tea veel mida samal ajal, kui vene sõdur peab jala käima Big Grin

Meie Põhja-Tallinna puhveti poolt teelepandud masinatest on ikka suurem enamus probleemideta kohale jõudnud. Tuleb meelde vaid ühel Sorentol Ukrainas tekkinud probleem ummistunud paagifiltriga ja siis viimase H1 bussi (mis tegelikult meie töökojas kunagi isegi ei viibinud) mure rattalaagriga.
ksf. Daffil kipitab juba ammu, igal võimalikul juhul kaevab ta välja negatiivsed teemad seoses Ukrainaga. Kord olevat purjus Ukrainlased oma sõiduautodega peaaegu ksf. Daffi rekkal külje maha sõitnud, kord jälle käivad kahtlased sellid tema tuttava juures agressiivselt vanu maastureid kauplemas.
Tsiteerides siin ühe teise teema postitust - Ju siis teeb ksf. Daffi õnnelikuks see, kui ta saab lehest lugeda, kuidas Ukrainlastel halvasti läheb.
(03-10-2023, 07:15 AM)Naabrivana Kirjutas: [ -> ]Delfi siis selline artikkel https://www.delfi.ee/artikkel/120236470/...i-elu-ohtu

Seat lõiguke   -
Tsitaat:Näiteks Eestist vabatahtlike poolt viidud autodest jõuavad ilma probleemideta väeosadesse kohale umbes pooled sõidukid. Ülejäänutel tekivad juba teel olles erinevad tehnilised rikked, mis vajavad sekkumist.
Selle artikli kokkuvõttes on käesoleva automoto foorumi teemas kajastatud Ukraina abistamine täpselt see mida Ukraina sõjaväel just vaja on:

1. Tehakse selgeks millist autot, varustust ja kuhu on vaja (väiksem tõenäosus, et kõrvale läheb).
2. Tehnika värvitakse roheliseks (veel väiksem tõenäosus, et kõrvale läheb).
3. Tehakse reaalne tehnika defekteerimine, sõidukontroll ja remont (artiklist "Sõjavägi autode jooksvaks remondiks raha ei eralda... ...Tegelikult on isegi nii, et paljud remonditöökojad küsivad sõjaväeautode parandamise eest kõrgemat tasu kui tsiviilsõidukite puhul. Loogika on selles, et sõdurid teenivad rindelähedastes piirkondades kohalikest elanikest rohkem..."

Artikli viimased read ütlevad ka otse välja, et keda ja mida siin teemas esimesena antud artiklist tsiteeritud lõigus silmas peetakse:

"Kindlasti tuleks teha sõidukitele enne Ukrainasse saatmist diagnostika ja põhjalik remont, mis võimaldaks ukrainlastel autot kauem muretult kasutada. Soovitavalt ka pikem proovisõit, et võimalikud vead üles leida. Kahjuks seda alati aga ei tehta, sest abiorganisatsioonidel on lihtsam ja mugavam auto kiiresti üle anda ja jätta probleemid ukrainlaste lahendada. Õnnestunud Facebooki pilt on piisav, et tuua abistajale tähelepanu, kuulsusesära ning reklaami."

Seega on kokkuvõttes antud Delfi artikkel otsene tunnustus käesoleva projekti läbiviijatele, et nemad on ainuõigel teel ja saavad olla eeskujuks ka teistele.
Ma lisaks ksf. Mossepoweri nimekirja veel, et autod vormistatakse piiril humanitaarabina otse vastavale sõjaväeosale või kohalikule vabatahtlike organisatsioonile, kes selle sõjaväeosale nö. edasi vormistab. Humanitaarabina vormistatud autosid ei saa arvele võtta - veel väiksem võimalus, et midagi vasakule läheb.
See viimane on jah põhiline põhjus, miks on mõistlik autod kohale viia. Kui on üle piiri ja vormistatud sõjaväele siis ikka jõuab õigesse kohta ka.

Ja suures plaanis ma olen nõus, et kui liiga kalleid autosid viia siis see võib tekitada probleeme. Kui ikka tänavapildist 10 või 100 korda kallimad masinad kohale jõuavad siis on selge, et kiusatus pahategudeks võib tekkida. Loodusseaduste vastu ei saa.
Samas maastureid on seal hädasti vaja ja eks parim tõestus selleks on see kui sõjaväelased on ise rahad kokku pannud, et Eestist endale Sorento osta.
Eks ta jah selline hell teema ole. Aga Nastikuga ja Isandpauguga igati nõus. Kui ikka autod hakkavad liialt läikima ja luksusest pakatama,läheb kiusatus äkki liiga suureks. Piiril humanitaariks ja roheline kahekomponentne värv teeb susserdamise asja kordades raskemaks. Eks üritame ikka autod teha nii korda,et nendega ise sõita julgeks ka pikema otsa. Aga peab endale ka aru andma,et selliseid vanu roimasid nagu korda teeme,ei ole võimalik 100% töökindlaks teha. Kui auto on 1a kusagil vedelenud ja siis taga sõitma hakkad on alul kõik jube hea. Ei kolise ega logise eriti. Aga reaalsuses on olenevalt automargist kummi detailid ja liigendid suht väsinud seismisest. Nüüd sõidad natuke seal UA põrguauklikel teedel ringi ja juba ta kusagilt kolksub. Samas ei ole alati nii. Kas nüüd peaks igaks juhuks ära vahetama kogu veermiku majanduse? Läheb igasugu eelarvetest meeletut kahjuks välja. 

Aga asjast ka. 
Vahepeal sai kiirelt ära värvitud Ants Ermile üks volkswagen. Siis tehtud Transitile hooldus. Esimene pikem ametlik sõit oli Transitiga käesoleva aasta jaanuari lõpus. Kasutatud maasturite vedamiseks Soomest ja kodumaal Narvast Hiiumaani ja keskpõrandalt kokku. Nüüd oli õlivahetus nr.4 käes peale mu viimast seal käiku. Ehk suurusjärk 35K+ kilomeetrit on sõidetud. Täna vist juba vurab jälle sinna poole. 
Ukrainlaste enda soetatud Rav4 jal vahetasin lihtsalt mahlad ja filtrid ära. Muude probleemidega tegelevad ise.
Vastupidavuse koha pealt ei pea ennast halvasti tundma, kui auto üle kahe nädala vastu ei pea. Kuskil viis aastat tagasi käisid töökaaslased mõne nädala kaupa Ukraina elektrivõrkudele tööd tegemas ja autodeks olid rendiautodena mälu järgi mingid sarnased Kia ja Hyndai neliveolised nagu siingi teemas Sorentod on. Mehed said endale üsnagi viisakad masinad, kuid pärast paari-kolme nädalat Ukraina teedel, said nad tagasi anda üsna koliseva veermikuga autod. Hingevärinaga tunnistati seda ka rendifirmale, kuid vastus oli rahustav- selline kulumine on Ukrainas normaalne ja hinna sisse arvestatud.
Septembri Põhja-Tallinna garaaži toetuskonto väljavõtte.
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ
[attachment=99645]
Vahepeal on juhtunud niipalju, et H1 bussil sai parandatud tagatulesid, vahetasime kütusefiltri, parandasime paar roosteauku, vahetasime kojamehed, reguleerisime käsipidruneid ja keerasime alt varuratta, et seda ei peaks tee ääres tegema palju halvemates tingimustes. Varuratta paigaldame üleüldse kongi. Viisin täna H1 remonditöökotta, kus hakatakse uurima turbo mittetöötamise põhjusi, ehk vahetatakse ka üks piduritoru ja parandatakse pealejääv parema ratta käsipidur.
Valge mazda kastikas sai uue õli ja õhufiltri ning täna käis masin rehvivahetuses koos ühe jooksu sorondi ratastega.
Nädalavahetuseks on planeeritud suuremad värvimistalgud.
On siin kedagi, kes saaks järgmise nädala alguses Roosna-Alliku maasturite lammutusest Tallinnasse toimetada kimbu varuosi meie Mazda kastikale? Kõige suurem-raskem asi on rehviga plekkvelg ehk selga ära ei tõmba.
Kontakti saab 5II4238
Mul küll töö ja eraelu tõsiselt segavad selle abistamishobiga tegelemist aga mingid edusammud siiski on ette näidata.
Värvimisootel on Peugeot Partner.
[attachment=99653]
Partneri kõrval on Sorento, mis on ka värvimisootel. Sellega ma pole tahtnud veel ülevaatusele minna, sest roheliseks tehtud autodega ollakse mitteoluliste vigadega veidi leebemad. Selle Sorento remonditööd on enam-vähem lõpetatud ainult mingid pisiasjad vaja veel korda teha nagu kaugtuled ja kütuseluugi avamine. Raam oli tal küll üsna nukras seisukorras ja oma aja puudumise tõttu lasin selle oma naabril keevitada. Ta lubas 20.- €/h ära teha. Aega läks tegelt rohkem aga raha küsis mult 240.- €. Selle maksin omast taskust.
[attachment=99654][attachment=99655][attachment=99656]

Suve esimese poole aga tegelesin hoopis üle kaela käinud Sorento sirgeks venitamise ja paikamisega. Sellega tegelemisest tekkis vahepeal üsna tõsine vaimne väsimus. Nii et natuke jäi ta selle pärast seisma aga natuke ka selle pärast, et tegutsesin õues ja tööd jõudsid nii kaugele, et garaaži ajada. Seal aga oli ees Ford Rangeri raami keevitamine. Nüüd kui värvimistalgud läbi saavad siis ehk saame garaažis roolisüsteemi ja kasti üle vaadata.
[attachment=99657]

Ja lisaks tegelesime Andriga paar päeva Vormsi Sorento kallal. Seda peamiselt põhjusel, et leida lihtsamaid töid ja seal jagub igasuguseid. Kui nüüd millalgi novembris ära viima hakkame siis see vaevalt, et selleks ajaks sõidukorda saab. Aga samas mine sa tea. Kevadel näiteks tulid ksfid Telc ja Rene01 ja tegid endale sõitmiseks autod korda. Aga hetkel neil oma elu segab abihobiga tegelemist isegi rohkem kui minul.
[attachment=99658]
Täna lõunapaiku alustasime ja praeguseks on patsient intensiivist väljunud ning pintslid pestud. Abis olid Laura, Uudo ja Andri. Üks saag sai ka lisavarustusse.
Kordame juba homme.
Sai täitsa ... roheline.
Meie endi masinate vahele otsustasume sel nädalavahetusel võtta värvimisse "konkureeriva" mtü Ford Maverick maasturi, osaliselt koolituseesmärgil.
Töö parasjagu käib. Värvimise ajal järgitakse rangeid puhtuse nõudeid - autolt pudenenud essu ja roostet mitte näppida! Las vedeleb töökoja põrandal, kuni auto saab värvitud. Palju lihtsam on koristada, kui autot ees ei ole.
Ma nüüd ei saa aru... Kas asi on värviaurudes või ongi kõik meie autod rohelised?
Meie väike kõrvalepõige oma autode juurest lõppes täna nii nagu pildil näha - Maverick sai roheliseks. Nüüd järgneb juba põhjalikum remont mujal töökodades.
Vahepeal jõudis kohale ka pakike Mazda varuosadega - täname Maasturid OÜ-d.
Varuratta velg, kojameeste süsteem, paagikork, esimesed logarid....vintsi saime ka vahepeal. Nüüd ei olegi muud, kui jupid ära vahetada/ külge kruvida.