automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Rangeril sai täna kinni kleebitud auk juhi jalge all. Homme saab mingi bituumeniga üle mäkerdada ja kokku tagasi. Merekooli tudeng võttis ette klappide reguleerimise. Oli mingi "tiks" sees. Eks saab teada, kas sai parem.
Piltidel augud alt ja pealtvaates.
Täna sai Rangeril salong praktiliselt kokku tagasi. Tõmbasin juhi jalgealuse mõlemalt poolt ja teised keevitatud jupid dinitroliga üle, et koledad õmblused välja ei paistaks. Juhi jalge alla sai pandud paarieurone pigimatt, et salongi vaip kohe selle dinitroli plöga peale kinni ei kleebiks. Signa eemaldamisega jõudsin viimase kahe juhtmeni, mis on ühendatud süütelukku. Vaja lihtsalt lahti ühendada ja ära isoleerida ja signa ära visata.
Mõned juhtmed said salongis lapitud, paagi anduri juhtmed ühendatud, varuratas sai alla.... No ja ühe sorondi raami tükeldasime ka kahasse merekooli tudengiga ära.
Homme on plaanis see masin igatahes töökojast välja saada. Värvimine jääb kunagi hilisemaks, siis kui ülevaatus tehtud.
Kaamera komplektid ka lõpuks valmis ja saab laiali jaotada. Või noh 5 komplekti täitsa valmis. Ühe komplekti asju ostsin veel vahepeal juurde aga kuidagi olin juhtme valesti arvutanud ja sai teine otsa. Eks teeb selle kuuenda komplekti ka mõni päev ära. Küsitud on veel 7 komplekti. Eks vaatab kuidas nendega saab või ei saa. Hetkel ei suutnud ka mingit lihtsat lahendust katte/kasti osas välja nuputada. Kokku kulus aega kõige tegemiseks ei rohkem ega vähem kui 15 ja natuke peale tundi. Juhtmed ja karbid/lülitid ja muud vajalikud jubinad läksid tehnikale lisaks veel 96.- euri. Aega läks aga valmis said  Big Grin

Aitähh kõigile toetajatele.
Täna lõppes Rangeri signa mahavõtmine. Salong sai kokku, käsipidur reguleeritud, mõned lambipirnid vahetatud, küte sisse, viimased lihvid ja ülevaatusele, mis läks loomulikult probleemivabalt.
Pildil viimane kaalukaotus ja Ranger ootamas sillastendi.
Järgnevad proovisõidud.
Täna sai Ranger sillastendi lõpuks läbitud. Asjad olid nii kinni, et lahtivõtmise käigus kulus ära ka üks rooliots.
Ksf. Wagoneeri organiseeritud kaks jooksu rehve jõudsid ka täna kohale. Rehvid on jälle kallimaks läinud.... samas maksta tuleb alles oktoobris. Üks jooks Sorondile ja teine Mazdale. Kuna sügis käes, siis otsustasime tavapäraste AT rehvide asemel proovida MT rehve. Eks varsti saame teada, kui hea on sellisega Ukrainasse 1300km sõita.

Ühtlasi küsimus suurele ringile - on kellelgi kogemusi Rangeri või sarnase auto automaatsete tuledega? Praegu nii, et Rangeril lähevad tuled põlema niipea, kui süüte sisse keerad ja päris välja ei saagi lülitada. Tahaks teha nii, et tuled käiksid ikkagi käsitsi. Ettepanekud teretulnud.
(22-09-2023, 22:27 PM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]... Kuna sügis käes, siis otsustasime tavapäraste AT rehvide asemel proovida MT rehve. Eks varsti saame teada, kui hea on sellisega Ukrainasse 1300km sõita. ...
Ma sõidan teise tootja aga sama mustriga MT rehvidega mitmeid-mitmeid hooaegu kolmveerand aastat ja pole täheldanud mingeid probleeme, ei müra ega kütusekulu olulist tõusu. Suvel AT rehvid on hullemad undajad.

Kui päris karmi mustriga mt alla panna, siis võib olla asfaldil raske pikki otsi teha.
Tuledega võiksid proovida sellist asja, et otsid ülesse tulede kaitsme ning paned sinna ahelasse lüliti vahele.
H1 sai täna taas töökotta ja kohe algab turbo tagasipanek. Viimased üleliigsed sorondi osad said ka koormasse, et homme koski viia (pildil). See saab olema selle aasta 24. Koski külastus.
Teisel pildil veel paar asja, mis tahaks realiseerida Ukraina toetuseks. Motuli enne 1950 autodele 2l õli sae50. Nõuka-aegne auto taimer elektronika tsat-011, pirakas karikas, mis on taaskasutatav peale tekstiga plaadi vahetamist.
Nii. Kuidas need pildimängud käisidki. Leidke x kogus erinevusi kahelt pildilt. 3 päeva ja 1 tund peale ning 2675 km hiljem on üks viidud ja teine vana toodud. See oli sõitmise poolest üks ekstreemsemaid asju vist mis tehtud. Aga tehtud ta sai. Hiljem kriban lähemalt selle reisi põhjustest ka.
Täna varavalges sai otsa Kramatorski kandis minu ehitatud matkavaguni maine teekond. Õnneks jäid kõik terveks. Peale matkavaguni purunesid ka klaasid mitmel autol ja unimogil. Rakett maandus suht ligidale. Väga ebasobival ajal,kuna talv on tulemas. Putka leidis terve oma maise eksistentis ajal hoogsat kasutust. Tänu mobiilsusele sai seda maja/juhtimiskeskust vedada kuhu vaja ning jätta eemale ootele,et ise minna tööd tegema. Lisaks oli tänu genekale võimalik laadida enda ja teiste akusid ja akupankasid. Lisaks kuivatada tänu puhurile oma märgi riideid. Kohati päris uskumatu,et selline putka nii vajalikuks osutus. Krt vandusin omale kui see putka oli välja veerenud,et mitte kunagi elus ei tõsta ma oma jalga enam matkavagunisse(isiklikult ei ole ma nende putkade sõber). Aga äkki ikka peab veel üks kord seda tegema. Eks vaatab.
Natuke saadeti lisa. Üks(Dom) magas putkas sees ka kui pauk käis. Arvas,et tänu sellele,et seest vineeriga selle üle tegin ja vineeri läbi välisseina(alla läksid ka lapid millest läbi keerasin) kinni keerasin,läks nii hästi,et saab ise pilte saata.
Kuna on uuritud,siis kriban natuke lähemalt viimase UA käigu tagamaadest.
Ütlen kohe ära,et ka auto annetanud inimene on kursis selle saagaga ja teab mis toimus ning,et auto nüüd jälle Eestis on. Samuti ei kasutatud sentigi abistajate vahendeid selle "oma" lolluse lahendamisel.
Aga asjast. Nimelt sai 27.07.2022 viidud UA sse see Patrol. Piiril ei olnud tol hetkel vormistatud vajalikke pabereid. Levis arvamus,et saab hiljem järgi teha need paberid ja pole hullu midagi. Ehk auto jäi tsiviilina minu nimele. UA seaduste kohaselt võib liiklusvahend(auto/motikas/järelhaagis) olla UA-s maksimaalselt 1a. Siis peab kas maksma impordi maksud või auto riigist välja viima. Aeg lendas ja kui selle lubatud aasta lõpus sai asju uurima hakatud selgus,et ega ikka ei saa enam tagant järgi midagi muuta. Sai suheldud nii UA saatkonnaga Eestis,siis tollivalitsusega UA-s ja isegi UA sõjaväe esindajatega. Asi tundus suht hapu,kuna maksud antud autolt oleks suurusjärgus 4000.- USD. 
Ehk ainus terendav võimalus oli auto riigist välja tuua. AGA selleks hetkeks oli auto juba illegaal riigis,sest möödunud oli 1a ja pea 2 kuud. Ehk silme ees terendas protokoll koos trahviga mis võib olla kuni 40% tollimaksust. Lisaks jääb protokoll sulle sinna süsteemi sisse. No jälle ei olnud väga motiveeriv lahendus. Aga parem kui esimene. Leegionis autot kasutanud Hollandlane sai ka asjast aru ja tõi auto Bahmuti alt meile Novovolõnskisse ära. Kaasa tuli ka Leegionis teeniv Ardi,kes hetkel Eestis puhkusel viibis. Riiki sisenedes oli juba tunne,et polegi probleemi ja deklarid humanitaar ja järjekordse autoga said vormistatud. Öeldi,et oodake 5 min ja asjad siis valmis.Hakkasin putkast väljuma kui härra ametnik järsku hüüdis mind eesnime pidi ja käratas A Patrol!! Siis läks trall lahti. Protokoll ja trahv jne jutuga. Seletasin,et tulen homme tagasi selle autoga ja viin välja. Aga seaduse järgi ei saa mind riiki lubada,eriti veel koos järgmise autoga ning Transiti ja konnaga. Siin aitas leebumisele kaasa Ardi sõjaväepilet. Mees leebus ja üritasime leida väljapääsu,et mitte saada protokolli ega trahvi. Müts maha selle ametihärra ees. Otsis ja leiutas ning leiutaski lõpuks välja,et vot kui te homme piirile tulete,siis on vajalik Ardi sõjaväepilet ning paber Leegioni staabist,et see auto oli nende kasutuses kuni käesoleva ajani. Selleks õhtuks asi korras ja saime riiki sisse.
Hommikul palus Ardi oma pealikul vormistada vastav paber. Õnneks oli pealik staabis ja tegi soovitud paberi ära. Siis juba tagasi piirile Patrol sabas. Peale ülipõhjalikku Patroli läbiotsimist(ei suudetud meenutada,et oleks enne mõni sõjaväljalt naasnud masin piirilt tagasi läinud) enne UA piiriputkasid sai luugist sisse ulataud paberid. Paberid kõik sobisid aga aeg muudkui läks ja järjekord seisis meie taga Smile  Läks natuke üle tunni enne kui sees olnud ametnikud said asja tehtud nii,et mulle ei vormistatud protokolli ja loobuti trahvist ja mis kõige tähtsam,saadi arvutis see auto mu nimelt maha. Nüüd Patrol jälle kodumaal ning ilmselt läheb peale kohendamist tagasi kuhu vaja  Cool

Aga kõigile kes sinna viivad midagi,siis ärge sisenege UA-sse kui ei ole vajalikud paberid KOHE vormistatud. Kui ei ole aksepteeritavat vastuvõtu paberit kas sõjaväe või mõne sealse volitatud abiorganisatsiooni poolt,siis jätke auto/käru Poola. Juttu,et pärast saab asjad korda ei maksa vähimalgi määral uskuda. Sest nii lihtne see ei ole Big Grin

Kui kellegil on reaalselt selles valdkonnas nõu vaja,siis võin seda lahkelt jagada. On veel igasugu erinevaid variatsioone(paberite poolest) seal olevate ja tsiviilide nimel olevatest liikuritest.
Lõpp hea,kõik hea. Üks värskendav kogemus jälle juures.

Sõidust endast ja sellele eelnenust natuke hiljem.
Nagu eelpool kirjutasin,oli seekordne minek selline "oma naha" päästmine. Algul sai plaanitud lihtsalt minna autoga sinna ja Patroliga tagasi. Siis sai kodutööd tehtud ja selgus,et Poola ei lase katkise autoga üle piiri EU-sse tulla. Ehk vaid treileril. Siis sai plaanitud autotreiler sappa panna. Aga ei Ardil ega mul pole lubasid. Siis kerkis esile konn Smile  Sai natuke uuritud ja puuritud nende kohta. Ja sipsti Viljandist üks ära ostetud. A siis tuli mõte,et kui seda juba kaasa veame,siis viiks ühe auto sinna ka juba. Sai kiiresti hoovist töökotta veeretatud üks Frontera. Vahetusse läksid veepump ja termostaat. Loomulikult õlid ja filtrid. Lisaks sai asendatud mingi kuliibinite poolt aretatud ja tati ning teibiga kinnitatud el. ventilaator uue ja korraliku vastu. Lapitud sai ka intercooleri toru mis oli tänu mitte kinnitamisele käinud vastu geneka rihmaratast. Lisaks ka tagumise uksed käima pandud. Esimene sõit konna ja Fronteraga sai tehtud väljasõidule eelneval ööl. Natuke kõhe oli ja ei saanud aru miks konn ennast sirgeks keerates nõmedalt jõnksutab. Konsulteerides targematega sai selgeks,et vaja natuke määrida konna keeravat osa lihtsalt. 
Seekord sai kaasa visatud mõned jooksud rehve(koos velgedega nissanile ja mitsule). Siis ksf-i poolt sebtud 4 kasti plaasterid Leegioni meedikute üksusele. Lisandus ka veel kastitäis sidemeid ja haavapuhastus asju. Lisaks sai komplekteeritud 4 kastitäit varuosasid. Lisaks üks käigukast koos vahekastiga soetatud mida sooviti.
Algul sai lastud vaikselt 70km/h konnaga ja tundus,et see on max mis võiks. Noh hiljem tundus 90..100 vahel ka päris normaalne tasase tee peal  Cool  Konn vajab natuke mõtlemist sõites. Aga ma julgen öelda,et püsib paremini järgi kui käru. Lihtsalt kurvi keskel pole eriti mõtekas jõuliselt pidurdada. Igaljuhul käidud sai. Kokku siis 2675 km konn sabas. Frontera sinna ja Patrol tagasi.
Ahjaa. Alul all olnud 13" rehvid ei pidanud Fromteraga(1900kg) sõitmist väga hästi vastu ja kohale jõudes olid rehiv munasid täis külgedel. UA vabatahtlikud Bohdana/Ruvim leidsid asemele sobiliku poldivalemiga 14" veljed koos rehvidega. Need kestsid 2300kg kaaluva Patroli veo kenasti ära.
Kas konnal rohelise autoga sinna minnes piiril Poola pool mingeid probleeme ei olnud? Ütlesid, et oled turist ja tuled sama moodi tagasi või läksid transiidisappa?
Ma lisan ääremärkusena, et ühe asjaga läks veel hästi. Läti ja Poola kohta ei tea, aga Leedus on konna kasutamine keelatud.

Allikas: kohalik LS, 217.10: "Vilkti arba vežti transporto priemones draudžiama /---/ užkėlus vežamos transporto priemonės dalį ant vežimėlio."
Transiidi sappa ikka. Aga järjekorras olid mõistlikud Ukrainalased ja tekitasid meiel suht ette koha. Tühja käruga saaks tavasabas. Aga kui midagi kärul(auto) on,siis suht suur tõenäosus,et suunavad transiidi sappa.
Kusjuures Leedus oli ainuke kord kui politsei meid kinni pidas. Kontrollis kõigi autode ja käru(konna) pabereid ning soovis näha ka kindlustust kärul. Mille peale soovis head turvalist teed. Poolas on mingi teema,et pukseerida tohib ainult valges? Meile loovutas üks piirijärjekorras olev rekkamees oma ohukolmnurga ja koos teistega paigaldasid ka Patrolile tagaluugile selle. Sobis igaljuhul poola piirikale ja lasti riiki.
Konna puhul tekitas hämmingut ja natuke vaidlemist see,et ta on ju registreeritud ja numbri ning kindlustusega. Ma jäin ka oma seisukoha juurde kindlasks,et tegu ju ikkagi käruga. Aga tegelikult ei propageeri sellist teguviisi. Sest ilmselt on ta jah selline tugevalt piiride kompamine. 
Poolas tagasiteel sõitis politsei meil kõrval vast mingi 3+km vahtis Patrolit ja siis sõitis jälle kõrvale. Ootasin juba millal valgusmuusika põlema läheb. Kiirus oli sel hetkel 90km/h
Lõpuks viibutas näppu ja siis tõstis pöidla püsti ning sõitis minema. Ei mõjunud närvidele hästi,aga une ajas ära ikka  Big Grin
Mida nendel masinatel vahekastid sellisest teguviisist arvavad? Ma saan aru, et jäid ühte tükki   Smile
(30-09-2023, 12:03 PM)41Degree Kirjutas: [ -> ]Mida nendel masinatel vahekastid sellisest teguviisist arvavad? Ma saan aru, et jäid ühte tükki   Smile
Mõlemad on reaalsed mehaanilise vahekastiga ja mehaaniliselt lülitatavad. Ehk pole mingit probleemi. Mõlemad igaljuhul sõidavad omal jõul ka peale seda sõidutamist.
Ranger sai nädalavahetusel u. 400km proovisõidu. Tagasi linna tuli koormaga isiklikust rauahunnikust. Välja tuli ka salongipuhuri suuna valiku nupu puudumise põhjus - keerates puhuri akende pealt kuhugi mujale, puhurit nupust enam akende peale tagasi ei saa.
Ühtlasi selgus, et autol on parem tagumine nurk silmnähtavalt madalamal, kui vasak. Vahe nii 3-5cm läbilöögi puksi pealt mõõtes nii koormaga kui ka ilma. Kuna sellist asja on kole vaadata, siis tuleb vedrude vahetus enne sõitu ette võtta. Valikus on hoovil olevalt mazda risult need rotti panna või osta uued 150 euroga. Kui keegi soovib vedrude hankimise ja vahetamisega aidata, siis on see igati teretulnud. Vastutasuks saab rohelise autoga sõita, sest värvimine on planeeritud juba selleks nädalavahetuseks.

Ühtlasi hõikan välja, et kui teil on teisel pildil näidatud keermestatud otsaga gaasiballoone, siis ärge ära visake. Saame ära täita poehinnast kordades odavamalt ja saata Ukrainasse.
(02-10-2023, 20:53 PM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]...Välja tuli ka salongipuhuri suuna valiku nupu puudumise põhjus - keerates puhuri akende pealt kuhugi mujale, puhurit nupust enam akende peale tagasi ei saa.
...

Vaadake, ega kulissi liugeplaadil kütteseadme vasakul küljel pole soones sälku (või on soone välimine serv äkki minema lennanud ja õhusuuneplaat kiildub seetõttu). Minu omal oli sälk sees ostes, mille ümaramakslihvimine mainitud omaduse kaotas. Tunda on sellest kohast läbiminek, aga mõlemat pidi liigub. Kuda sälk tekkida sai, jäi mõistatuseks...

Ühe tarwitatud, kuid terve tagavedru saan vajadusel eraldada. Kas see muidugi olemasolevast parem on, ei oska arvata. Kaks uut on kindlam tee.