automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna uus Sorondi stange maksis ainult u. 50 eur, siis ei hakkanud roostest puretud polte doonoril lahti lõhkuma ja hankisime uue. Tänaseks sai ksf. Nastiku projekt uue stange, silmad pähe, õlid ja filtrid vahetatud. Lisaks sellele saime kätte veel 8 rehvi rangerile ja sorentole, millele kulus 500 raha. Homme läheme rehvivahetusse.
Eile oli hea uudis veel see, et kohale tuli tööjõuna hr L, hr A ja hr B. Kuna nad oma sõnutsi autode remondist midagi ei tea siis suunasime nad rauaks lammutama Soomest toodud doonorit, millest alles on jäänud põhimõtteliselt kere. Aga no enne juppideks lõikamist tuleb seal igasugu jääkpastikuid ja juppe küljest ära keerata ja see võtab omajagu aega. 
Tööpäev lõppes natuke liiga vara, sest lõpuni veel ei jõudnud aga naabrid tahtsid magama minna.
Rehvivahetuses käidud. Pildil vivaro kaubik, laeni täidetud u. 20 rehviga.
Rangeri üks kasutuskõlbliku mustriga esiratastest alandati varuratta seisusesse, ülejäänud said uued rehvid peale ja tasakaalu.
Soront sai ka uued rehvid alla ning varuratta remonditud. Sorondi üks velgedest oli kõver ja praoga, õnneks oli riiulist võtta varuvelg. Lisaks sai parandatud ühe remondi ootel oleva Sorondi ratas, mis läbi lasi ning parandatud sai ka H1 varuratas. Hiljem viisime 9 vana rehvi jäätmejaama ära ka.

Peale seda viisime koski 224 kilo akusid ning nüüdseks on sel aastal utiliseeritud akude kogus ületanud tonni - 1071kg. Poole aasta kohta pole paha tulemus, eelmine aasta oli kokku 1449kg. Katkise velje utiliseerisime samuti. Juulis utiliseeritud vanaraud on nüüd peaaegu kahe masina rehvide maksumuse katnud.
Bussipargi vahekokkuvõte.

H1 "Haapsalu" 
Seni tehtud tööd:
- uus hammasrihm ja kellegi kuliibinluse parandamine.
(Karla auto - 496€)
- uued tagavedrud ja amordid
- paar pulka esisillas
(Numbritest ei saa hetkel rääkida, töökoda pole arvet saatnud.)

Ilmnenud probleemid:
- auto puhub salongi sooja olenemata vastava liuguri asendist. 
- paagi tankimistoru lekib. (uus tellitud).
- Kesklukk funkab ainult kundeust võtmest keerates.

Kasutan jätkuvalt töösõitudeks.

Kuna plekiring on (kuidagimoodi) remonditud siis pigem remondin/lasen remontida kasutuse käigus ilmnevad probleemid ja tarnin kunagi viisaka masina.

NB! Autosse pole panustatud sentigi MTÜ vahendeid!


H1 "Rakvere"

- soetushind 400€
- Puksiir Kunda-Rakvere (70€)
- Vahetatud kütuse käsipump, kardaanirist (195€)
- Uus aku (60€)
- õhufilter, kütusefilter (ei mäleta, vähe).

Hetkel viibib patsient Tallinna töökojas. Vahetusse lähevad taas tagumised lehtvedrud (uiibliin kui kallid). Lisaks õlid-filtrid).

Auto on juba minu nimelt MTÜ nimele ümber kirjutatud ja läheb selle kuu lõpus Ants Ermi konvois minema kuni veel ülevaatust jätkub. Uut ei hakka üritamagi.
(27-06-2023, 23:03 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Päris palju on küsitud,et miks sa neid autosid sinna saada? Et varsti kõik põllumehed seal nendega kihutavad jne.
Asjakohane kommentaar, vt. Ilmar Raag 11:40
Vikerhommik
Kvaliteet on küll kole vilets aga mulle tundub, et siin videos tegutsevad tankid ja Sorentod. Kusjuures tagant tuleva auto on keegi konna värvi roheliseks värvinud. Täpselt samasuguseks nagu see, mida Espak meile kunagi RAL6031 pähe kokku segas.
https://www.youtube.com/shorts/zjydXZarYww
Ma olen üldiselt üritanud maakoju selle projekti tehnikat mitte kaasa võtta, sest seal niigi igale poole, kuhu vaatad on midagi tegemist aga see nädalavahetus läks teisiti. Nimelt ostsin kogemata 310.- € eest Peugeot Partneri, millel tagasild ülevaatuskõlbmatu. Kuna Isandpaugule Berlingod ei meeldi aga Ukrainlastele meeldivad siis mõtlesin, et sõidan maale, vahetan päevaga selle silla ära ja siis tegelen muude asjadega.
Reaalsus oli muidugi veidi teine kui selles 10 minutilises õppevideos, mille läbi vaatasin. Vabatahtlikult tuli lahti ainult 1 polt ja selle jaoks pidin ka poest 10cm pika T45 võtme tooma. Ülejäänud õnnestus avada suurema induktsioonkuumutuse ja meelitamisega. Kusjuures neljast algselt T40 poldist 3 keerasin lahti T45 võtmega ja ühe T50-ga.
 [attachment=98799
Kõige õnnetum lugu oli aga teise tagumise poldiga, mis raami sees oma pesas ringi käis. Tark inimene oleks ehk lähenenud ülevalt läbi kuudi põhja. Lollim variant aga ka töötav on polt pooleks ja alt lahti lõigata.
[attachment=98800][attachment=98801]
Pärast võtsin selle pooliku poldi välja ja keevitasin augu tagasi kinni. Nüüd lähen tagasi linna ja proovin järgmiseks nädalaks uued poldid hankida.
Nii,pole siin pikalt kirjutanud. Vahest on lihtsalt keerulisem kui muidu Smile  Aga käed rüppes pole istutud. Antsule ette valmistatud CRV ja Bohdana/Ruvimi soetatud Pajero on kenasti Antsu ja MTÜ Toeta Ukrainat abiliste jõul kenasti UA-sse jõudnud. Pajerol siis peale värvi sai pandud uued kardaaniristid,esipiduritele täis hooldus koos klotsidega,EGRi ja turbo solenoidid uued ja ports vaakumvoolikuid(peale seda käis kui noor rullnokk edasi) ,uus aku ja uued rehvid. Tagaamordid ka uued. Loomulikult ka uued õlid ja filtrid. Kogu kuluks juppidel 488.- kohalikku. Lisaks sai suht vahetult enne väljasõitu korda tehtud MAZ? käru Antsule. Seal oli originaalne veopea katki. Nii,et lõikasin selle välja sealt ja keevitasin sobiliku nelikant toru sinna külge. Uus veopea poltidega kinni ja voilaa. Uus pistik ja helkurid kuhu vaja ning roheliseks. Kogu kulu 45.- 
Koormas oli seekord ka haiglale kaks sünnitusvoodit ning beebide inkubaator koos vajaliku seadmestikuga. 
Siis sai ära toodud teisipäeval Kohtla-Järvelt mingi kuu aega tagasi soetatud Frontera (650.-). Suured tänud KSF-ile kes oma tööpäeva selle tarbeks loovutas ning tänud ka A.A Tööriistarendile käru laenamise eest. Krt peab omale ikka vist mingi tähe juurde tegema kuna tundub,et niipea see fekaal seal ei lõpe  Sad 
Nüüd tuli meedikutelt palve sealt,et vaja oleks neid öise sõitmise komplekte jälle. Hoitakse küll,aga vahest ei õnnestu. Ja eks autosid mis haavatuid transpordivad on palju. 
Paluti,et äkki saaks uued teha kuidagi kasti sisse,et kui päeval ei kasuta,saab kaane kinni panna ja õnnestuks rohkem säästa seda. Kuna autodele on kulunud palju vahendeid,siis abikontol kulunud suht olematuks. Aga ega selle pärast sõit seisma jää ja hetkel tellisin 4 komplekti neid asju ära. Eks kui kohal,siis leiutab mingi luugiga kasti või asja sinna ka ümber.  Samuti soovitakse,et teeksin ühe Frontera haavatute veoks sobilikuks. Palusin täpsustada,et mida seal ümber teha on vaja tagaosas ja eks siis saab tehtud.
(03-08-2023, 20:57 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Nüüd tuli meedikutelt palve sealt, et vaja oleks neid öise sõitmise komplekte jälle. Hoitakse küll, aga vahest ei õnnestu. Ja eks autosid mis haavatuid transpordivad on palju. 
Paluti, et äkki saaks uued teha kuidagi kasti sisse, et kui päeval ei kasuta, saab kaane kinni panna ja õnnestuks rohkem säästa seda. Kuna autodele on kulunud palju vahendeid, siis abikontol kulunud suht olematuks. Aga ega selle pärast sõit seisma jää ja hetkel tellisin 4 komplekti neid asju ära. 
Mis ühe komplekti hind tuleb, kas hinnad on muutunud? Huvitav valdkond, ilmselt toetaks. Kas konto nr. sama?
Viimsi üksuse abikonto nr. on kasutaja Wagoneer postituste allkirjas ja Põhja-Tallinna üksuse konto nr. minu postituste allkirjas.
Nädalavahetusel sai Ranger külge hiljuti ebay-st laekunud uue tagaluugi lingi ning tagaluuk/luugi hinged sai ka veidi kohendatud. Nüüd avaneb ja sulgub luuk jõudu kasutamata ja ei ole ohtu, et keegi lingi uuesti ära murraks. Tagastange nurk sai sirgeks lükatud ja seal peituv udutuli remonditud. Tule klaas sai remonditud ajutiselt läbipaistva teibiga.
Järgmiseks läheb masin uuesti pukkidele, paak tuleb alt ja järgneb parempoolse raami remont.
Ühtlasi sai Aliekspressist tellitud 5 komplekti aktiivkõrvaklappe ksf. A..... ja veel ühe teise eraisiku sularahas tehtud annetuste eest.
(04-08-2023, 09:19 AM)Walter Kirjutas: [ -> ]
(03-08-2023, 20:57 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Nüüd tuli meedikutelt palve sealt, et vaja oleks neid öise sõitmise komplekte jälle. Hoitakse küll, aga vahest ei õnnestu. Ja eks autosid mis haavatuid transpordivad on palju. 
Paluti, et äkki saaks uued teha kuidagi kasti sisse, et kui päeval ei kasuta, saab kaane kinni panna ja õnnestuks rohkem säästa seda. Kuna autodele on kulunud palju vahendeid, siis abikontol kulunud suht olematuks. Aga ega selle pärast sõit seisma jää ja hetkel tellisin 4 komplekti neid asju ära. 
Mis ühe komplekti hind tuleb, kas hinnad on muutunud? Huvitav valdkond, ilmselt toetaks. Kas konto nr. sama?
Ahoi, Nii kodumaal tagasi ja arve ka kenasti postkastis. Hetkel sai tellitud 5-e komplekti jagu jubinaid. Kaamerad,IR prozed,10" ekraanid ja kõiksugu vajalikud liitmikud asjade ühendamiseks. Soetada veel vaja toitekaablit ja siis seda antennikaablit? (sorry ei tea kuda seda kutsutakse,aga see mis toob pildi kaamerast ekraanile)
5-e komplekti hind ilma juhtmete ja sigaretisüütaja otsade ning lülititeta on 1114.78 kohalikku. Hinnad tõusnud vast 2..3 eurikut võrreldes varasemate kordadega.
Nüüd siis juhtmed veel soetada ja siis saab juba hakata nuputama mingit alust+ kasti sinna ümber mis pakuks natuke kaitset muul ajal liikudes seadmetele. Ühtlasi oleks vaja mingit 10" ekraani hoidjat mis kinnituks kuidagi (iminapaga) esiklaasile. Teibiga ei saa ju panna,sest vaja hommikul eemaldada. Ja vastavalt sohvrile on vaja ka ekraani kõrgust muuta. Peab olema silmade kõrgusel otse ees klaasil. Muidu läheb sõitmine veel keerulisemaks Smile
Suur aitäh kõigile kes ka toetanud on. Ilma Teieta läheks asi juba keerulisest ikka väga keeruliseks. Veelkord suured tänud.
Reedel sain siis kastitäie elektroonikat kätte. 
Nüüd siis juhtmed ja muu vajalik ning leiutamine saab alata.
Juuni lõpus Ukrainasse saadetud Vito buss on saanud uue värvkatte peale ja on juba jõudnud rindele. Veel üks kinnitus selle kohta, et kõige olulisem on saada masinad Ukrainasse, seal mehhaanikuid ja värvijaid jagub.
Kuna tsiviilvärvides masina ülevedu on poola tollis palju lihtsam, siis võib juhtuda, et ka edaspidi lähevad osad meie autod Ukrainasse roheliseks värvimata.
Kohati tobe lugu aga nii ta on. Samas hoolitseme ikkagi selle eest, et kõik autod lähevad Ukrainasse humanitaarabina, et nende erakasutusse jõudmine oleks võimalikult keeruline.
Tänan viidete eest. Igasugu vihjed on alati teretulnud isegi, kui vastust kohe ei järgne. Momendil on eriti oodatud vihjed mingi kastika kohta, mis oleks tavapärase hoolduse järel Ukrainasse sõitma. Hinnaklass 2-3k. Ronte, mida nädalate kaupa remontida, on meil praegu piisavalt.
Lisan juulikuu Põhja-Tallinna garaaži abikonto väljavõtte.
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ

[attachment=99063][attachment=99061]

Kommentaariks nii palju, et ekslikult sai makstud vahepeal paar arvet aga see raha on kontole kenasti tagastatud. Nii valed kanded kui tagasimaksed on märgitud kollasega.
Suvel on garaaži juures veidi rahulikum. Remonttööde lõpusirgel on Ford Ranger, Kia Sorento, Hyundai H1 ja Peugeot Partner. Sügise saabudes on lubanud välja ilmuda ka hooajalistel töödel viibivad tegelased ja eks nii see remonditav masinapark eest ära oma lahingülesandeid täitma saab.
(16-08-2023, 14:42 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Abistajatel juhtus tulekahju.
https://jarvateataja.postimees.ee/7835596/ukraina-abistajate-autokolonn-paasteti-paides-mahapolemisest?cx_testId=29&cx_testVariant=cx_1&cx_artPos=5#cxrecs_s

Ma usun, et natuke peale selle loo ilmumist saab ta järgmise masina soetada. Igati positiivne on selliseid asju kajastada, muidu jääbki rahvale mulje, et kõik imelihtne.

Kuigi meie Põhja-Tallinna puhveti mehhaanikud on enamus kõik suvepuhkusel ja endalgi aega napib, sain täna siiski teha ühe liigutuse Ukraina maasturite edendamiseks.
Sain nimelt täna kätte ja paigaldasin Rangerile salongiventika suuna valiku nupu. Ei tea, mis moel aga puudu ta oli. Aitäh Maasturid OÜ-le, kes ei pidanud paljuks sellise pisiasjaga tegelemist ja saatsid selle pakiautomaati.
Peale nädalast tegelemist sai õnneliku lõpu üks korruptiivse maiguga ebameeldiv lugu. Nimelt annetas Kalmaariks nimetatud Sorento omanik selle Ukrainasse viimiseks autoärimehest vahemehele, kes selle aga meile edasi müüs. Väga tore, et omanik avaldatud konto väljavõttelt seda ostutehingut märkas ja meie tähelepanu juhtis. Vahemees mõistis üsna kiiresti, et ta on käitunud valesti ja praeguseks on raha tagastatud.
Uurime natuke, kelle initsiatiivil selline tegevus toimus ja kas tegemist võib olla süsteemsema petuskeemiga, millega peaks edasi tegelema või pigem üksikjuhtum? 
Põhjuste kohta, mis sellised asjad juhtuvad ei oska öelda aga võib kahtlustada inimlikku ahnust omastada heategelikku raha või siis on tegemist Vene okupatsioonivõimu toetajaga või lihtsalt rumalust. Igal juhul on tore, et konto avalikustamine töötab ja aitab selliseid kuritegusid ära hoida. 

Hea uudis on veel see, et Peugeot Partneri tagasilla sain vahetatud. Halb uudis on see, et ülevaataja ütles, et uus kasutatud tagasilt logiseb ka. See on isegi veidi masendav aga no mis teha. Hea, et romula selle tagasi võttis. Ja mina oskan nüüd Partnerite tagasildasid vahetada Smile