automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas leidub siin mõnda entusiasti,kes suudaks lähiajal(enne 07.11) ära vahetada Peugeot expressil käiguvahetuse trossi?
Hea kui kusagil Tallinna lähedal,sest hetkel saab liikuda ainult teise käiguga mis sisse jäi. Ei jõua sellega ise majandada kuna kaks kastikat vaja suurtes piirides liikuvaks teha,et hiljemalt 08.11 ära saata. Idee järgi peaks ka buss sama reisiga minema.

Võib kas postkasti kribada või helistada  5 kuus 666 1oo
Õhtul sai siis ruumi tehtud valge Ranger jaoks. Mõned suuremad augud pleki ja poppneediga kinni ja saab mingi päev ära värvida.
Raam on üllatavalt hea. Ainus koht mis tähelepanu vajaks on peale tagasilda olev ristala otsade juurest. Aga seda vaatavad nad juba ise kohapeal vast kui vaja. Esimesed piduriklotsid ja vasak välimine rooliots ka otsas. 
Homme pean korra rohelise Rangeri ka tõstukile ajama,et vaadata mis seal logiseb või vahetust vajab. Siis saab korraga mõlemale jubinad ära tellida.

Kohale jõudsid ka 5 uut rehvi (220.-) mis lähevad alla UA-s liikuvale suurele treilerile(United Deliveri ehitatud) mis suvel koos Sergoga sinna liikus. Toona all olnud uutest rehvidest on kohalikud teed jagu saanud. Nüüd uued olemas.
Kuna kuupäev minekuks läheneb,siis peab pingutama.
Kui ei viitsi autot pesta,võib selle alati liivakaga üle nühkida. Täitsa värske tulemus jääb  Big Grin
Rohelisel kastikal on parem poolsed rooliotsad nii läbi,et hakkas lausa hirmus mõeldes,et sellega Tartust tava kiirustel Viimsisse kimasin  Rolleyes

Transit jõudis ka järgmiselt pikalt (pea 6000 km) ringilt tagasi. Tühikäigul kole kolin kusagil. Gaasi andes kaob ära. Loodan,et on vända otsas see kummist sisuga rihmaratas. Eks lammutades selgub tõde.

Antsu tuttav(Ants sõitis olemasoleva teise käiguga Sakusse) abistas ka Peugeoti remondiga. Nii,et see remondi nimekirjast maas nüüd.
(02-11-2023, 08:48 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Transit jõudis ka järgmiselt pikalt (pea 6000 km) ringilt tagasi. Tühikäigul kole kolin kusagil. Gaasi andes kaob ära. Loodan,et on vända otsas see kummist sisuga rihmaratas. Eks lammutades selgub tõde.

Ma vahetasin sama mootoriga transitil neid peaaegu iga aasta, aga siis sai genekale korralik vabajooksusidur või mis iganes see on ja rohkem pole läinud.
No ma ka ühe korra vahetanud juba. Mingi 20K tagasi äkki. Aga tänan vihje eest ja vaatan selle geneka otsas oleva junni ka üle kui rihm maas on. Krt selle peale ikka annab tulla,et peasüüdlane äkki hoopis seal pesitseb  Big Grin
Valgest sai roheline. Ja kuniks värv kuivab,sai õli välja lastud ja filtrid maha krutitud. Äkki lähipäevil jõuavad jupid kohale ja siis saab külge kruvida.

Järgmisele nädalale oli planeeritud ka Kia Sorento saatmine UA armee 111 brigaadi koosseisus teenivale Eesti sõdurile. Kõik just kui tips tops,kuniks täna lõunal käies hirmus tiks sees ja käivitumine kole raske. Meeletu disla hais ka sumpast järgi. Egas midagi. Õhtul see ka sisse ja pihustid maha. Esmaspäeval saab Test-Rem-i viia ning lubati kiiresti üle vaadata.
Tulemüüri poolne pihusti on ka korralikult lekkinud mille tulemusena oli nii kinni ennast kittinud sinna,et korra tekkis juba tunne,et tuleb välja koos tükikese plokikaanega  Big Grin 
Aga välja ta tuli.
Saab igal juhul huvitav nädalavahetus ja järgmise algus tulema. Kastikad ja buss 8.11 õhtul ja Sorento 9.11 hommikul  Big Grin
Meil sai H1 ikaldustest juba kõrini ning tellisime br turbost uue turbo. Hinnakirja järgi uus, maksis üle 360 euro.
Ootasime siis, et ongi uus, mitte taastatud nagu selle firma omad tavaliselt. No ei olnud.
Tikkpoldid olid puudu, kaks õnnestus vanalt turbolt maha keerata, kolmas jättis väljakeeramisel keerme turbo korpusse ja tuli uus teha. Keermestasime ühe leitud sama keermega poldi pikemalt ära ja lõikasime pea maha.
Okei... Turbo sai peale ja hakkasime voolikuid paigaldama, krt. Üks jahutustoru banjo polt ei taha kuidagi keermestuda.
Turbo maha tagasi ja ülla ülla- südamik vale nurga all küljes ja poldile jääb turbo ise ette.
No keerasime siis südamikku pisut ja panime turbo tagasi.
Kõik väga tore aga vahejahutisse minev voolik ei ulatunud.
Noh, okei. Keerasime siis ka sisselaske poolt ka südamiku suhtes ja ikka kõvasti rohkem, kui varem sai väljalaset keeratud.
Voolikud ulatuvad.... Bingo...bongo.
Paneme siis jahutusvedeliku teise toru ka külge... Krt keegi tark on membraanist ülerõhuklapi külge mineva varre pannud 180 kraadi valesti ja vars saab kokku jahutustoruga.
Võtsime asja lahti, panime õigeks, krt. Vars liiga pikk ja klapp lahti. Membraan maha koos varrega, lõikasime 5-6 mm maha ja sai palju parem.
Kõik õli ja jahutustorud küljes, ainult õhupuhasti praktiliselt jäänud... Mott jälle üleval, kohe saab sõitma.
Ei. No ei saa. Turbo sisselaske otsa käiv põlv ei istu, sest originaalpoldid ja põlve avad 6mm aga turbol on samad avad 8mm. Mida p....ks.
Puurisime siis põlvel avad üle ja saimegi asja lõpuks kokku.
Uue turbo paigaldamisele kulus vaid kaks õhtut.
Kuldne tõdemus. Kui tahad,et midagi korralikult ja õieti tehtud saaks,siis pead seda ise tegema  Big Grin. Ja sama käitisega kokkupuutes juhtus suht sama asi. Keerasin ise asjad paika jne. Kui käivitasid,siis selgus,et turbo teeb kole imelikku häält. Viisin tagasi. Vastus oli lühike. Te olete siin ise kodade asendit muutnud ja nemad enam ei vastuta. Aga võivad raha eest ära remontida. Peale seda hangin ise uue südamiku ja lappan kojad külge.
Igatahes täna läbis H1 ülevaatuse puhaste paberitega ja sai taas registrisse. Nüüd on võimalik taas rahvusvaheline kindlustus hankida ja masin Ukrainasse ära sõita.
Mingit nipet-näpet on veel teha. Termostaat ilmselt lahti ja masin ei lähe soojaks... Leigeks ainult. Eelsüüteküünalde tuli ei põle ja käivitamisel tundub , et eelsüüteküünlad ka ei rakendu.
Kes tahab aidata viimased kalad välja lihvida, andke teada.
Ülevärvimine on veel lahtine.

Teisel pildil on näha ksf. Nastikut Sorondi raamist mölki välja tömbamas.
Ühel küljel on ankruks maja sein, teisel küljel minu KollaneKoleKahveltõstuk.
Kahjuks tuli välja, et kett on sama tugev, kui selle kõige nõrgem lüli ja seda kolm korda järjest.
Kui kellelgi on üle või saab laenata suure silmaga tugevat ketti, andke märku.
Hommikul saabusid varuosad mõlemale Rangerile. Motonetist sai vähe suurem kanister õli ka toodud. Ex valgel nüüd filtrid ja õli vahetatud. Vahetamist ootab veel vaskpoolne välimine rooliots. Teisel rohelisel(ostes) ka uued filtrid ja õli sees. Nüüd siis veermiku korrastus. Peale mõnda aega rohkem kui paar hetke,tulid ka kõik vajalikud poldid lahti. Aga kokku ei viitsinud enam täna hakata panema. Siis kardaan alt ära ja üks keskmine rist ka vahetusse. Akna tõstuki mehanismid jõuavad kohale kolmapäeval Smile Ehk panen need kaasa autoga.
Täna sai roolimajandus kokku. Kardaan ka alt ära ja lootusrikkalt vana rist välja toksitud. Ja loomulikult oli uus rist vale. Kuna see on mingi imelike moluuuenduste aegne auto siis on seal päris lahe asju leiutada. Passis 2007 aga veel vanema esiosaga. Eks homne päev äkki targem ja leiab kiirelt sobiliku.
Täna sai ksf. Wagoneerile lisaks paarile Sorondi pihustile kaasa pakitud ka paar kasti sooje riideid ja muud varustust ning kuus tulekustutit Viimsist lähiajal teeleasuvatele autodele.
Krt kolme auto liikuma saamine on paras katsumus. Hommikul Sorento pihustid linna Test-Rem-i kontrolli. Mõne tunni pärast sain kõne,et 2tk ok, ühe saab korda aga üks on utiil ja remontimise asemel oleks mõtekas leida uus doonor. Kiirelt kõne Sorontide koopasse Põhjatallinnas. Kella 14.00 iks oli paar pihustit juba näpus koos eelpool piltidel nähtava tavaariga. Suur kraaps ja kummardus.
Sealt otse jälle Test-Rem-i. Natuke ootamist ja tehti ootetööna testtsükkel ära. Üks pihusti oli täitsa elus,samas kui teisel oli tagasijooks päris suur. Kõik pihustid näppu ja garaazi poole jälle. Samas oli laekumas Aeromotosse Rangerile sobilik kardaanirist. Ametlik aeg oli küll homme,aga mõtlesin,et keeran läbi. Öeldi,et just kaup tuli ja homseks lahti võetud ja saab kätte. Tegin kenasti kurba nägu ja neiu oli valmis minema ja otsima selle pisikese karbi suurest hunnikust üles. Suured tänud talle. Säästis mulle jälle päris hunniku sõitmisele kuluvat aega. Siis rõõmsalt garaazi ja hakkasin Sorentoga tegelema. Nimelt oli vaja kätte saada neljanda pihusti seib sealt august. Sain seibi lahti ja püsis kenasti kruvika otsas. Aga siis lahkus seib kruvika otsast ja loomulikult kukkus kaane vahelt klapivedrude alla kusagile. Siis läks juhe ikka päris kokku. Klapikambri kaas maha ja no krt ei näe kus ta seal on. Õnneks tuli hoovist sõber appi. Vaakumiga kaanest õli välja ja siis nägi kaameraga ka seibi juba klapivedru vahel kenasti. Minul oli pilt must ja tuju null. Aga tema ei jätnud jonni ja peale paljusid piiksusid ja muid tsensuuri all kannatavaid lauseid jäi seib konksu otsa ja hinge kinni pidades tõstis sealt välja. Lisaks oli tal ka olemas klapipesade lõikaja. Nii said ka pesad puhtaks. Siis läks tuju juba paremaks. Sõber läks oma hobikat ehitama ja mina lappasin kiirelt kaane peale ja pihustid ka ruttu külge,enne kui midagi jälle sisse kukub. Käib sujuvalt ja ei tossa ega aja diisli haisu enam. 
Kuna see tegi tuju veel paremaks,siis ladusin ka Rangeri kardaani kokku ja alla ka. Enne oli mingitel kiirustel tunda ikka korralikku vibrat auto põhja alt. Nüüd on ainult balanseerimata rattaid tunda Smile  Tänu uutele rooli juppidele on nüüd rooli keramine ka oluliselt konkreetsem.  Kütusenäidik jääb minu poolt korrastamata,sest lihtsalt füüsiliselt ei jõua. Aga UA omad lubasid selle ise ära lahendada. Samuti nagu juhi poolsete akende tõstemehanismide vahetamise.
Ex valgel Rangeril said esitulede juhtmed korrastatud ja nüüd põlevad nii lähi kui kaugtuled. Sama hooga panin käima ka katusel olnud LED riba. Mis seal salata,aga need originaalsed tuled aastast 2000 eriti midagi ei näita. Aga led lööb kenasti valgeks  Cool
Paar päeva nüüd veel aega nipet näpet kontrollida ja teha ning autod asjadega komplekteerida.
Nii. Eile läks vähe pikaks,aga hommikuks oli rivi selline nagu esimestel piltidel. Kuudiga Rangeril polnud tagavara ratast. Õnneks oli ühel Fronteral olemas 15" veljega varuratas. Mis sobib poldivalemilt kenasti ka Rangeri alla. Kuna Sorento läheb täna minu juurest ära,siis pakksin sinna kaks tulekustutit ja ühe kasti kaasavara Põhjatallinna omadelt. Ja kuna seda hakkab hetkel vähemalt UA-s kasutama kodumaine sõdurpoiss,siis ostsin kaasa ka jooksu piduriklotse ja filtrid ning õli. Mõned kuluvad esisilla pudinad ka. Autot üle andes lubati sõnad peale lugeda,et auto eest peab ka hoolt kandma. Õhust ja armastusest need koos ei püsi. Ülejäänud kolm lähevad ära homme õhtul. Ka sinna lisan kõikidesse 2 kustutit per auto. 
Sellega on selleks korraks see maraton läbi.
Nüüd vaja Transitit hakata vaatama kriitilise pilguga. Et mis seal koliseb ja mis veel minemas. Peab ta ilmselt kuu lõpus kestma 6K+ ring UA-sse koos kaubaga ja võibolla ka autotreileriga.
Eilse õhtu alustuseks tegi ksf. Rene01 proovisõidu H1 bussiga, mille radikas oli eelnevalt kinni kaetud.
Loetud kilomeetrite järel läks buss soojaks - puhus soojaks salongi ja ka temperatuurinäidik hakkas näitama.
Järgnes termostaadi mahavõtmine. Õigemini võtsime maha selle, mis termostaadist oli alles jäänud koos mingi kahtlase silikoonist tihendirõngaga.
Täna saame tõenäoliselt uue termostaadi peale ja siis on H1 lõpuks proovisõitudeks valmis, kui hetkel lahtine värvimise-teema välja arvata.

H1 järel tuleb töökotta tõenäoliselt Mazda kastikas, millele jõudis Alist kohale süüteluku põhi ja teine veel varuks.
Saime kätte ka mõned Alist tellitud gaasiballoonide täitmise seadmed, mida hakkame autodega kaasa tilgutama.
Bussipargi uudiseid siis ka:

H1 "Kunda/Rakvere"

Autol said juuli lõpus vahetatud tagavedrud, remonditud esipidurid, vahetatud õli ja filtrid ning kuna Ants Ermil oli just konvoi Tallinnast minemas, pakkusin seda neile lisaks. Paraku tehti piduriremondis haiget rattalaagrile ja see otsustas Leedus, et aitab küll! Buss lohistati kohalikku töökotta, kus see ära remonteeriti ja järgmisel korral veeres viisakalt Ukrainasse kohale.
Nüüd sõidavad sellega 39. õhutõrjeraketirügemendi võitlejad.
[attachment=99980]

H1 "Haapsalu"
Selle  äraviimiseks tegin oktoobri lõpus üsna eksprompt reisi, bussiga sinna, rongide-lennukitega tagasi.
Bussi hakkavad kasutama väeosa A1476 võitlejad. Masin saab rohelise kuue ja läheb teenima Donetski alla.
Kuna sellel üksusel oli see esimene välismaa annetusena saadud auto, läks paberitega tõmblemiseks - lubatud tähtajaks abideklaratsiooni aluseks olevat garantiikirja ei suudetud vormistada ja kontaktisik palus mul Poolas seniks nende kulul ulualune leida kuni nad asjad korda saavad. 
See mõte mulle üldse ei meeldinud, sest mul oli koormas Silja Peegli igakuine annetuste saadetis, mida ka pikisilmi oodati. Samuti oli Kiievis mitme tuttavaga nägemine kokku lepitud.
Seega sõitsin riiki sisse arvestusega, et enne auto üleandmist pean korra veel sellega Poolas käima ja uuesti Ukrainasse sisenema, sedapuhku siis deklareerides.
Kiievis (noh, ma ütlen küll ukrainapäraselt Kõjiv, aga kirja panna seda näpud tõrguvad) käidud, tuttavad nähtud, jäi veel päevake aega linna pealgi jalutada. 
Nova Poshtaga panime Žitomiri poole teele Silja Peegli abisaadetise - akupangad, soe pesu, villased sokid, ravimid. Jõudsid kohale paari päevaga:
[attachment=99986]
Link saadetise vastuvõtja FB postitusele

Sai visatud pilk peale ka kesklinna näitamiseks toodud puruks lastud orkitehnikale.
BMP-2 - bratskaja mogila pehhotõ näiteks õigustab igati oma nime:
[attachment=99981]
BTR, staabi/sidemasina versioon:
[attachment=99982]
Maidanil sai ka mõistagi käidud.

Järgmine päev sügasime siis Lvivi poole, et seal ööbida ja teha kiire hüpe Poola, Przemysli või Hrebennesse. 
Teel jõudsime järele autole, mis langenud võitlejat politseieskordiga kodukalmistule sõidutas. See pilt tõi klombi kurku, kuidas külade kaupa inimesi tuli tee äärde põlvitades ja auto ette lilli heites langenut austama. Ka vastutulevad autod tõmbasid teeserva, juhid tulid välja ja laskusid korraks põlvili. Vanemad inimesed ja ka omajagu noori lõid ka risti ette.
Pilti ei teinud. Kes loeb Vahur Laiapea Ukraina päevikuid, leiab sealt sarnase kirjelduse.

Lviv on juba tuttav ja kodune linn. Samal õhtul sai ka tuttavaid nähtud ja nendega Lääne-Ukraina suhtelises rahus väike õlu kohalikus kõrtsis tehtud.
Järgmisel hommikul siis plaanipärane Poola "sutsakas", et oleks auto ametlikult riigist lahkunud ja seesama auto riiki sisenenud kui humanitaarabi. Viimased piiriületused on kõik libedalt läinud ja tuleb tagantjärele tunnistada, et ka veidi liiga enesekindlaks ja ülbekski teinud. Seekord sõitsin Lvivist välja veendumuses, et mõni tund ja olengi tagasi. Jätsin maha isegi oma väikse seljakoti elementaarsete asjade ja vidinatega.
Algus läkski hästi. Šegini linnapiiri kontrollpunkt, mis on esimene piirijärjekord, et saba tervet linna ei ummistaks, lubas "volontjoril" sabas passimata piiripunkti minna. Seal sain juba tunnikese ja peale tiksuda kuni lõpuks väljasõidutempel passis ja Poola poolel järgmises järjekorras.
Ja siis tuli litakas allapoole vööd. Poola piirivalvurile dokumente esitades selgus, et juhiluba jäi eelmainitud seljakotiga Lvivi. Ja ilma juhiloata ei ole autoroolis istudes ühelgi juhul võimalik Poola pääseda. Aga mul oli vaja ikkagi Przemysli saada ja sealt Eestisse üks postipakk teele panna, mis lennupagasi jaoks liiast oli...
Õnneks pakkus pan ise välja nutika lahenduse ja aitas seda ka realiseerida, kaubeldes järgmisest mitme mehega masinast ühe härra mu bussi rooli. Ja Poolas ma olingi ja asjad said aetud.
Aga vaat tagasi Ukrainasse istusin ma seal piirisabas oma kaheksa tundi vähemalt. Kaassabatajate info kohaselt oli Poola poolel mingi arvutitejama. Lõpuks sain ikka Ukrainasse ja kui nende poolele olin jõudnud ja teatasin, et tõin "armiju" "humanitarkat" siis aidati ludinal kõikidest protseduuridest läbi.
Sõge fakt: ületasin piiri kellakeeramise ööl kella nelja paiku. Ma siiamaani ei saa päris täpselt aru, mispidi mul telefon kella keeras või ei keeranud kui üsna üheaegselt vahetus nii ajavöönd kui ka vööndiaeg.
Igatahes sain hommikul mõne tunni magada kui vaprad võitlejad olid Lvivis kohal autot nõutamas.
[attachment=99983]
Mõnevõrra hiljem:
[attachment=99984]

Prometei (vastuvõtja) rääkis, et ka järgmisel pildil nähtav Bahmuti all pihta saanud Sorento tuli rindele Eesti-Ukraina lippudega. Foto järgi ei suuda küll tuvastada, kas tegu on meie kontori või mõne muu annetaja viidud pilliga. Olen isegi näinud Ukrainas neid lipukleebiseid mitme erineva tegumoega.
[attachment=99985]

Igatahes kulub seal neid autosid palju ja kiirelt :⁠-⁠(
Ja värskeimad bussipargi uudised on sellised, et eile sai viimasele allesjäänud hašš-ühele uus termostaat külge krutitud, isegi väga vanduda polnud sealjuures vaja, ja buss läks sellepeale täitsa soojaks.

Nüüd väheke tarwitamist proovisõitude jaoks ja siis saab jälle nina lõunasse keerata.

Kui igav hakkab ja viitsin siis uurin, miks salongivalguse asemel on salongipimedus, aga see sõitu ei sega.
Tsitaat:Kui igav hakkab ja viitsin siis uurin, miks salongivalguse asemel on salongipimedus, aga see sõitu ei sega.
Kohatu on nii tõsises teemas naerda aga see pani küll naerma. Aitähh!
Lisan oktoobri Põhja-Tallinna garaaži toetuskonto väljavõtte.
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ
[attachment=99988]
Siin on kajastatud ka Range Roveri müügist saadud raha.
Tere. Kui soovi siis annaks Nõmmel vanarauda Ukraina hüvanguks ära. Kerghaagisest piisab.