automoto.ee foorumid

Täisversioon: 4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Täna sai veedetud pool päeva Mitsu L200 probleemidega maadeldes.  Mõõdetud igasugu andureid ja kontrollitud lekkeid. Vahetusse läks ka kütuse ja õhufilter. Parandatud sai VGT juhthoob mille avaus oli 2+mm loperguseks kulunud. No ei saa koodist 52 lahti. Räägiti nii kulunud KSP-st kui otsa saanud turbost. Mõlemad teadupärast suht kulukad asjad. Üks remondikoda peale koodide lugemist teatas,et vahetada tulevad mõlemad. Küsimuse peale,et millest selline arvamus,vastati,et noh need tavaliselt lähevad  Sad
Aga siis tuli sõber koos arvutiga ja hakkasime arvuti järgi ringi kimama. Kiirelt sai selgeks,et mingi anomaalia on vaakumi ja boosti poolel kusagil. Graafikud olid liiga siksakilised. Ja mingi hetk kadus vaakum VGT-st ja mott. Sealt edasi sai vaadatud mis seal vaakumiga toimetab ja mida teeb. Mitsul on neid andureid ja solenoide seal üks jagu. Peale paari ringi poolsaarel jõudsime vigase solenoidini(mis eelneval testimisel pidas tõmmates kenasti vaakumit) kes siis sooja mootoriga enam vaakumit hoida ei tahtnud. Kuna seal kaks solenoidi kõrvuti siis sai need peale väikest modimist ringi visatud. Ptüi ptüi ptüi aga sõidab nüüd. Ja graafikud läksid ka oluliselt paremaks kui enne. Peab sinna uue tellima või leidma kasutatud korras originaali. Hiina koopiatest kästi kauge kaarega eemale hoida. 

Aga homme kell 14.00 on Viimsis Artiumi parklas võimalik näha korraga vist äkki 10-et UA poole suunduvat autot. Ehk Põhja-Tallinn ning minu poolt Viimsi esindus.

Pangakontol oli abistajate poolt kogutud 2450.-
Koos  Sorento (1020.50) ning Frontera"3" (810.-) soetamisega ning rehvide ja varuosade/õlide/filtrite/piduriosad/veermiku jupid jne on päris otsa saanud ka rahalised vahendid pangakontolt. 
Rehvidest(480.-) üks jooks läks Sergo uue bussi alla millega ta koos United Delivery Missioni poolt saadud käruga varsti tagasi UA-sse töökohustuste juurde naaseb. Teine jooks läheb Sorento alla. Viimane klõps siis meeldivast üllatusest teel Narvasse Sorentot tooma kui juhuslikult sattusime kokku Sergoga teel.
Kui keegi soovib abistada,siis (annetused on tulumaksust vabad) suur tänu ja kraaps juba ette.
Panga rekvisiidid on:

Toeta Ukrainat MTÜ
EE627700771001531357
BIC/SWIFT: LHVBEE22


Selgitusse võib märkida "Autod Viimsist rindele"
Jah, homme kell 14 Viimsi Artiumi parklas, 10 autot ja üks käru Smile
Täna käisime Viimsis roheliste autode väljanäitusel... Või oli see nüüd maavõistlus, kumb meeskond suudab rohkem autosid roheliseks värvida. Igatahes terve kimp autosid ja üks haagis olid esindatud. Otse sellelt ürituselt sai mindud Tallinna lähedalt ära tooma järjekordset MAZ haagist ning ksf. Nastik tõi ära ühe valge kolekastika. Õhtu jätkus ettevalmistuste ning autode remondiga ja tuled said kustu mõni minut enne keskööd.
Viimase aja annetusskandaalide valguses on sellise väljanäituse korraldamine väga tervitatav. Konkreetselt näha kes, kus, kuhu. Pange edasi!!!
Eile õhtul said kahele sorondile ja berlingole koormad peale. Lisaks pildil ksf. Telc meie töökoja sertifikaatidega, mis sisaldavad iga auto kohta tehtud ja tegemata töid kahes keeles, et Ukraina mehhaanikud ei hakkaks äsja vahetatud õli vahetama jne.
Täna hommikul oli esimese grupi start, edasi ootame raporteid juba teelt.
Läheme veel korra eilsesse päeva tagasi.
Eile saime ühelt siinselt foorumlaselt 6 suurt kasti SUURI HAAVAPLAASTREID (parandus!) ja terve hunniku erinevaid teipe. Paar kasti plaastreid läksid juba ksf. Telciga täna teele, ülejäänud neljapäeval. Samuti said kõik autod ja ka ksf. Wagoneer varustatud teibiga ning jäi järgmistele masinatele ka varuks. Täname!
Lisaks sai ära poleeritud ka mõlema teele läinud Sorondi silmad. Alguses vedas poleerimisega küll viltu, kuna olemasoleva aastaid teeninud säästu-poleerija kiiruse regulaator lõpetas pauguga lepingu Isand Pauguga. Kiire visiit riistamarketisse aitas hädast välja ja ei pidanudki matistatud tuledega startima. Järjekordse poleerija peale kulus 39,90! Eks paistab, kaua vastu peab. Eelmine oli aastast 2014 Big Grin.
Õhtul näitas ksf. Rene01, kuidas Ajudoonorile toru paigaldada - peab olema ainult piisavalt suur veenmisvahend ja mõni suur padrun toru otsa. Lisaks parandas ksf. Rene01 ära Ajudoonori käru tuled ehk paigaldas uue pistikupesa ja ühe soojaga vahetas ka Rakvere Sorondi suunatuled ära käru pistikus. Need olid auto tuledega võrreldes risti paigaldatud ehk kui auto suund oli paremale, siis käru näitas vasakut suunda ja vastupidi. See äpardus selgus alles eile käruga Viimsisse sõites.
Igatahes on nüüd kahel autol kärupistikud korras ja saame neljapäeval mõlemale Sorondile kärud sappa haakida.
Väike ebatäpsuse parandus.
Nendes sinivalgetes kastides pole mitte sidemed aga suured haavaplaastrid.
10x15 cm 10x30cm ja 10x35 cm.
(07-05-2023, 14:03 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]Väike ebatäpsuse parandus.
Nendes sinivalgetes kastides pole mitte sidemed aga suured haavaplaastrid.
10x15 cm 10x30cm ja 10x35 cm.

Info parandatud ja edastatud ka juba teelolevatele kastidele.
Soovitage asutust, kes remondiks Tallinnas kaks Sorondi esimest kardaani päeva jooksul. Ühel vaja vahetada rist, teisel cv-joint või viimasele leida vähemalt terve kummilutt otsa. Ei jõua praeguse graafiku juures selle probleemiga ise maadelda.
Samad kardaanid ja üks terve parve kohta CV-jointiga. Võiks olla muidugi vahetatav tavalise ristiga variandi vastu, kuid kõik doonorid ja ka remondiootel masinad on siinkohal juba ammendunud. Sel juhul peaks vahetama ka sillapoolse flantsi.
Eile sai siis lisaks natuke remonti ka tehtud lisaks uute (kardaani) hädade tuvastamisele. Soome suitsusaunal sai vahetatud pihustid, ei tea, kui mitmes ring juba. Enne seda suutsin neljandast pihusti kaevust kätte saada ühe lisaseibi. See pihusti on juba praktiliselt tulemüüri serva all ja seibi eemaldamine ilge PIIKS. Saime spetsiaalse seibi eemaldamise riista, modifitseerisime seda pisut, et see pihusti kaevu sisse mahuks, õngitsesime selle ja torukaameraga vaheldumisi, kuni lõpuks saime seibi lahti ja ühe serva peale püsti. Siis sai juba haaratsiga kätte. Pildil uus ja vana seib. Ainult pool õhtut läks sellele. Selle tegevuse tulemusena vähenes suitsemine tunduvalt. Kuigi tugeval tallamisel viskab veel kivisütt välja, siis kohapeal tiksudes ja ühtlastel pööretel on täiesti normis. Varem ei saanud isegi auto kõrval seista, kui see tühikäigul tiksus. Seega tehtud, lõpuks Big Grin

Samal ajal teises osakonnas keevitati Ajudoonor sorondi summuti ära, vahetati esirattalaager ja kleebiti kokku tagasi koos varurataste jms. Mudruga. Nüüd ongi sellel jäänud veel kardaaniteema ja tuled poleerida ja valmis.
Kolmandas osakonnas karestati-hapendati ära teine MAZ haagis. Ehk saab täna värvi.
(09-05-2023, 08:15 AM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]...
See pihusti on juba praktiliselt tulemüüri serva all ja seibi eemaldamine ilge PIIKS. Saime spetsiaalse seibi eemaldamise riista, modifitseerisime seda pisut, et see pihusti kaevu sisse mahuks, õngitsesime selle ja torukaameraga vaheldumisi, kuni lõpuks saime seibi lahti ja ühe serva peale püsti. Siis sai juba haaratsiga kätte. Pildil uus ja vana seib. Ainult pool õhtut läks sellele.
Üks parimaid seibieemaldus rakiseid, on vastavalt seibi sisemõõdule suur kuuskantpeaga kruvi,  (Toyota D4D mootorile 10mmx150+mm). Eriliselt õrna tundega keerad näpuga, et laastu ei lõikaks, veerand tiiru kaupa pingutad, kangutad ja sikutad.
(09-05-2023, 09:42 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(09-05-2023, 08:15 AM)isandpauk Kirjutas: [ -> ]...
See pihusti on juba praktiliselt tulemüüri serva all ja seibi eemaldamine ilge PIIKS. Saime spetsiaalse seibi eemaldamise riista, modifitseerisime seda pisut, et see pihusti kaevu sisse mahuks, õngitsesime selle ja torukaameraga vaheldumisi, kuni lõpuks saime seibi lahti ja ühe serva peale püsti. Siis sai juba haaratsiga kätte. Pildil uus ja vana seib. Ainult pool õhtut läks sellele.
Üks parimaid seibieemaldus rakiseid, on vastavalt seibi sisemõõdule suur kuuskantpeaga kruvi,  (Toyota D4D mootorile 10mmx150+mm). Eriliselt õrna tundega keerad näpuga, et laastu ei lõikaks, veerand tiiru kaupa pingutad, kangutad ja sikutad.

Kruvi ja keermepuuri sarnane tõmmits koos liughaamriga on saada kaubanduses muide - pildil. Jätsin selle tellimata, samal põhjusel, mistõttu meie varemalt keermepuurist tehtud abivahend ei toiminud - seibi keskava oli palju suurem, kui pihusti otsa diameeter.
Meie hankisime selllise, mis haagib ennast seibi alla - teisel pildil.
Selle teisega oli ka paras peavalu peamiselt seetõttu, et neljas silinder on tulemüüri serva all ja see tõmmits on jube pikk. Vahetasin tõmmitsa peal oleva suure (käega pingutamiseks ettenähtud) ratta seibi ja M5 mutri vastu, siis mahtus pihusti kaevu. Superhea on see, et tõmmitsa ots on reguleeritav - saab sättida paika orienteeruva seibi paksuse ehk teisisõnu sügavuse, kuhu tõmmitsa ots ennast haakima peaks.
[attachment=97696]Ukrainas kohapealsetest uudistest, et umbes viiest abisaadetisest (autodega kokku) sai täna üks postkontori vahendusel teele pandud.

Eilsest Poola riigi ja riigipiiri vallutamisest oli Ukrainasse jõudes väsimus selline, et alles hommikusöögilauas avastasin, et olime 0400-06:00 öösel õhuhäire maha maganud. Meie kandis midagi ei lennanud ega pudenenud ka.
Mo tänane hommik algas sellega, et meie ajakirjandusväljaannete veebe sirvides jäi silma Postimehe juhtkirja juures olev foto. Sellel oli käesoleva lõime ülalhoidjate kätetööna valmistatud maasturiterivist pilt fookusega tagaklaasile kleebitavatel lippudel. Mõelda vaid, milline reklaam - Postimehe avalehele sai pääsetud!  Cool Keskpärane lugu oli muidugi see, et juhtkiri käsitles ühe teise MTÜga seotud jamasid. Ühe sekeldusi kõigi ülejäänute kaela laiendamine ei ole siiski eriti kultuurne ning pärast vastava teate saatmist toimetusele oli pilt kümne minuti pärast muudetud. Et aga internet ei unusta, siis telefoniga tehtud kuvatõmmis on postitusele lisatud  Big Grin

Siitpoolt ei ole priimuste rindelt muud uut kui seda, et tuleb hakata vaikselt järgmiseks talveks valmistuma. Kuna osa seltskonda ka Eestis võttis eile devjaatajamaajat tähistada, siis tegin seda minagi ning tellisin igikestvaks võitluseks vassistidega järjekordse täie põleteid ära - sooja kohviga on ikka parem orke jahtida kui ilma.
Eile sai teine haagis uue värvkatte ja siis uuesti helkurid-numbrid külge. Helkurid kruvime kuskil piiril maha, kui meeles, muidu saab liiga hea. Marja autokumm tegi korda ka kaks varuratast kärudele, need on ka plaanis tagasi tuua, kuna seal maal on neid rattaid võtta piisavalt.
(09-05-2023, 20:54 PM)Telc Kirjutas: [ -> ]Eilsest Poola riigi ja riigipiiri vallutamisest oli Ukrainasse jõudes väsimus selline, et alles hommikusöögilauas avastasin, et olime 0400-06:00 öösel õhuhäire maha maganud. Meie kandis midagi ei lennanud ega pudenenud ka.
Me stardime täna ja jätame Ukraina neile endile sõita. Eilne proovitiir L200'ga: 90km/h on täielik lagi, siis on 3000rpm. Miks selline asi tehti??? Et siis 1300 kilti Przemyślisse, saabki sirgelt külavahelt lasta ja pärisPoolat vaadata Wink
(10-05-2023, 10:20 AM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(09-05-2023, 20:54 PM)Telc Kirjutas: [ -> ]Eilsest Poola riigi ja riigipiiri vallutamisest oli Ukrainasse jõudes väsimus selline, et alles hommikusöögilauas avastasin, et olime 0400-06:00 öösel õhuhäire maha maganud. Meie kandis midagi ei lennanud ega pudenenud ka.
Me stardime täna ja jätame Ukraina neile endile sõita. Eilne proovitiir L200'ga: 90km/h on täielik lagi, siis on 3000rpm. Miks selline asi tehti??? Et siis 1300 kilti Przemyślisse, saabki sirgelt külavahelt lasta ja pärisPoolat vaadata Wink
Mõistlik on siiski külavaheteedele võtta kiirteed sekka, esimene ots Poolat pluss enne viiekümnendat ja pärast Varssav-Lublin-Rzescow lasta rekkareas. See pidev  kuldnokapuuride pärast pidurdamine või kakskümmend  kilomeetrit traktori (või suisa hobuse) taga venimist on võibolla üks kord elamus, aga seejärel hakkab ajudele.
(Telc@päris palju 90/kmh max autodega läbi Poola käinud).
Kui sihid otse üle Bialystoki Przemysli siis see on Halb Idee. Proovitud. Ei tööta.
[attachment=97711]Aga vahepeal siis minu reisikirjast.
Eile startisime Lvivist Kiievisse kui olime Berlinksist abisaadetise postkontorisse vedanud ja Berlingo jätnud hammasrihma vahetuseks sõbralikku töökotta.

Vahelepõige rihma teemal. Muu remondi tuhinas jäi esialgu märkamata kiri rihmakattel, mis väitis uue rihma paigaldusajaks 211KKM. Kellal samal ajal ees 292000 ja mnt andmetel oli läbisõit 211 tuhat aastal 2012. Ajahäda ei lubanud ka enamat kui uus komplekt kuuti kaasa osta ja parimat loota.
Ehk siis sai matkale mindud 10 aastat ja 80000 sõitnud rihmaga. Igatahes oli see pael tõsine Ukraina patrioot ja püsis selle sõidu kenasti veel ühes tükis ja hambulisena.

Kahe Soo-rondiga jõudsime Lvivist ca 60km välja kui ühel masinatest kadus möödasõidul jõud, süttis mootorituli  ning järgnes hädapeatus teepeenral. Esialgu käivitada ei õnnestunud.
Viga oli Microsofti stiilis, kümne minuti pärast käivitus probleemideta. Kiire arutelu tulemusena otsustasime, et me ei taha teada, kas viga kordub ja süveneb jõudes kiirteele keset eimidagit ja Merekooli Vilistlane koos Liinaga viisid Piraadi Lvivi tagasi, samasse sõbralikku töökotta, kus Berlinks menetluses.

Ise andsin Kalmaarile piitsa ja kohalikega koos sujuvas liiklusvoos 120km/h, 50 alades oluliselt aeglustamata kupatasin Kiievi poole. Lõpuots võttis juba stange märjaks kui viimane 10 kilomeetrit läks Tammsaare tee sarnasel linnamagistraalil neljas kitsas reas, aga tempo püsis.

See selleks. Täna hommikul olid Härra Major ja adjudant Bahmutist kohal sõjaväelise täpsusega õigel ajal ja said Kalmaari enda valdusesse järgnevas komplektsuses:
-auto koos dokumentidega
-8 tarvitatud rehvi tagavaraks
-2 kasti gaasiballoone ja peotäis põleteid (isandpauk pakkis need, mina üle ei lugenud)
-1 kastike Bens "antikomar'i". See tegi tüüpidele eriti suurt rõõmu, nagu oleks jõulud enneaegselt saabunud. Kui keegi saaks veel selle võluvedelikuga kiiresti toetada, kirjutagu @isandpauk. Tõsiselt, see oli poistele täielik taevamanna!
- kast desovahendit
- kast plaastrit
- kastike Mõnusat Maiust
- kaks tuubi Põltsamaa sinepit, ülekuulamisel tibladele mutrisse määrida, et jutt paremini jookseks.
- pluss standartne autovarustuse komplekt (vt varasem postitus. 

Järg järgneb.