automoto.ee foorumid

Täisversioon: Keevitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(15-11-2012, 19:05 PM)alar1 Kirjutas: [ -> ]Lappasin siin kuulutuseportaale ja jäi silma üks Moodul, mis siinse pinna peal tehtud. Kas sellega kannataks ilma hiigelpanuseid elektrienergia arendamiseks keevitada praeguse 3*16a vooluga? Samuti, on sellel masinal mingeid tüüpvigasid?
Kunagi u 10+a tagasi ostsin tutika sinise Mooduli. Mul ka 16A peakaitse ja viimase kahe astme peale lülitades lõi kohe peakaitsme välja, ilma et oleks saanud keevitama hakatagi. Aga võimu jagus ka väiksemate astmetega.
Ei meelidnud mulle, et masin oli aeglane ja robustne. Need veneaegsed massiivsed magnetlülitid olid nii uimased, et kiiret punktimist ei kannatanud üldse. Ühe korra sain kiire tirtsutamise peale kuskilt masinast tossugi välja.
Mu oma oli juba uue korraliku suure lääne käpaga ja 1mm traadiga aga see tundus mulle liiga palju olevat. Olin eelnevat palju 0,8mm-ga keevitanud ja see oli mugavam.
Sõnavõtuga kaitsmete suurusest on tulnud tõesti minu poolt kolisev ämber. Tasub rohkem lugeda.
Seltsimehed võivad nüüd mullitada SmileWinkBig GrinCoolToungueRolleyes
Olen analoogse asja üle elanud.Ajutiselt kuskil paar kuud reguleerisin traadi etteande kiirust akudrelli lülitiga ja täitsa toimis,kõik tööd tegi äraSmile
(21-11-2012, 20:05 PM)alar1 Kirjutas: [ -> ]....
Kodus sai hooga hakatud meisterdama puulõhkujat ja ühel hetkel ütles traadivedu üles. Nimelt ei saa enam muuta traadi kiirust, tundub, et on täiskiiruse peal. Ma ei tea, kas olin nüüd millegiga tubli ja põhjustasin ise selle vea.
.....

Lihtsalt infoks, et mul on omal mingi ca paarkümmend aastat vana vene traatkeevitus, marki ei mäleta - õhtul võin vaadata. Etteveo mootor näeb välja nagu kopsakam kojamehe mootor. Juhtplokk on põhimõtteliselt 3 transistoriga vooluvõimendi.See juhtplokk kõrbeb nii umbes 3-4 aasta tagant sisse ja hakkab täiskiirusel traati välja sülitama. Reeglina on siis kõik kolm transistori lühises. Enamasti juhtub see siis, kui on vaja asju kokku puntida, s.t. plokk ei kannata tihedat plõksimist, pikka õmblust keevitab tavaliselt kenasti. Olen korduvalt ähvardanud, et ehitaks uue impulssploki, aga kui juhtub, siis on tavaliselt kiire ja tahaks keevitustöö ära lõpetada, seega uued transid sisse ja nii ta jäänud ongi.
Suuremaid asju keevitan nagunii elektroodkeevitusega.
Millist plekki kasutada auto- kere keevituseks, ja kust oleks võimalik osta seda Rakveres. (0,8-0,9)külmvalts plekk siis.

tegemist vajab nissan (maasturi) kere.

Tänud
(24-11-2012, 16:02 PM)autothron Kirjutas: [ -> ]Millist plekki kasutada auto- kere keevituseks, ja kust oleks võimalik osta.
Vene massinatele kölbas vist 0,5 kuni 0,8. Sapakat sai 0,8-sega põhja tehtud, samuti moskvitsi piruka kuudi põhja, hea ja kõva sai Big Grin.
meistrimehed, aidake!
Väike Telwini ühefaasiline traatkeevitus, toimetas auto kallal ideaalselt kuid mingi hetk hakkas trahvo v kurat teab mis undama
Traadil koguaeg voolpeal. Ilma päästikule vajutamata keevitab. Võtsin pillil katte maha, ei mõistnud midagi vaadata seal...
(25-11-2012, 21:56 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]meistrimehed, aidake!
Väike Telwini ühefaasiline traatkeevitus, toimetas auto kallal ideaalselt kuid mingi hetk hakkas trahvo v kurat teab mis undama
Traadil koguaeg voolpeal. Ilma päästikule vajutamata keevitab. Võtsin pillil katte maha, ei mõistnud midagi vaadata seal...

Pigem siiski see "kurat teab mis". Omal ajal kui mina koolis käisin, siis oli seal ka igasuguseid naisinimesi mitmesugustel keemai ja majanduse aladel õppimas. Kurjad keeled rääkisid, et kui nemad elektrotehnika laboritöödes trafo F-tähega kirjutasid, siis sellest piisas, et töö arvestatud saaks. Kui nad aga HV või muud huvitavat tähekombinatsiooni kasutasid, siis hakkasid õppejõud juba pirtsutama. Toungue
Filoloogina mina keevitustest suurt midagi ei tea... umdamisest veel natuke ehk.
Tere jällegi...
Kuna masinal vaja teha põhi korda ja hetkel omal veel keevitus puudub ja pole ka garaazi siis ootan huviga orjenteeruvaid hinnapakkumisi, selleks tööks arvatavasti suveks...

...on vaja keevitada jalgade alused(augud põhjas)-(raam korras) ja veel mõned kohad. Tegija võiks asuda Viru,Harjumaa.
Kuna teema on pikk, siis läbi ei lugenud ja otsing midagi ei andnud, siis tulistan lampi. Probleem tekkis tig keevituse vesijahutusega. Tegin ise oma tig masinale jahutus süsteemi. kõik on ilus tore peale pumba. kasutasin käepärast olevat pesumasina pumpa Big Grin Kuid see pistis kisama nüüd kuna pole vist mõeldud pikemaks käimiseks.
Siit küsimus suurele ringile et mis pumpa kasutada? Vee asemel peab pump tosooli jahvatama.

(25-11-2012, 21:56 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]meistrimehed, aidake!
Väike Telwini ühefaasiline traatkeevitus, toimetas auto kallal ideaalselt kuid mingi hetk hakkas trahvo v kurat teab mis undama
Traadil koguaeg voolpeal. Ilma päästikule vajutamata keevitab. Võtsin pillil katte maha, ei mõistnud midagi vaadata seal...

Ma täpselt ei tea mis sellel telwinil kõhus on kuid ehk on sul relee kinni kiilunud seal mis trafo voolu edastab käpale. v kui seda ei eksisteeri vahel siis on trafo lülitus "on" seades koguaeg mis seletaks ka undamist. Tarfo on taga koguaeg ja undabki. Uuematel poolautomaat keevitustel on trafo lärmi ja kindlasti ka energiakulu pärast tagant ära kui ei keevita parasjagu.
Kas tosool tähendab seda, et pump peab teinekord ka miinuskraadidega toimetama? Ise olen ühel aparaadil kasutanud analoogset pumpa sellega: http://www.ebay.com/itm/5-12V-DC-Micro-B...43aec3dd9a
Erinevate võimsusnäitajatega valikut päris palju.
Hind hea ja kestab väga hästi, 50:50 vesi/antifriis. Aga temperatuur üle 40 kraadi mul ei tõuse ja alla 10 ka ei lange.
(29-12-2012, 23:30 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Kas tosool tähendab seda, et pump peab teinekord ka miinuskraadidega toimetama? Ise olen ühel aparaadil kasutanud analoogset pumpa sellega: http://www.ebay.com/itm/5-12V-DC-Micro-B...43aec3dd9a
Erinevate võimsusnäitajatega valikut päris palju.
Hind hea ja kestab väga hästi, 50:50 vesi/antifriis. Aga temperatuur üle 40 kraadi mul ei tõuse ja alla 10 ka ei lange.

Siiski koguaeg ei pruugi masin soojas olla. Miinusega keevitades soendab käpp ise vedelike Smile . Talvel tuleb teinekord garaaži miinus kraadid tahest tahtmata sisse..
1,5l/min ei ole küll kuidagi teab mis tootlik. Ilmselt on nad siiski võimsamad, sest vett kulub masinas ligi 60 liitrit ühe pesu korral ju. Vaevalt ta seda üle poole tunni pumpab. Rolleyes
Enamus neid pisikesi universaalseid pumpasid jääb vehemikku 300 - 1000 l/tunnis, saadaval pingetele 5 - 24v. Umbes samasse kanti jääb ka akvaariumipumpade tootlikkus. Peamine erinevus, et viimased söövad toiteks 220v AC. Mõlemad kannatavad pidevat töötamist. Iseasi kuidas plastikkorpus ja tihendid külmakraadidele vastu peavad.
Küttesüsteemi tsirkulatsioonipumbad jäävad valdavalt vahemikku 1-5 m3/h. Aga nende hind... Sad
Minu keevituse maksimaalvõimsus ise on juba 400 amprit , käpa taluvus piir on 450. umbes 100 amprise vooluga keevitades ilma korraliku vee ringlusetta on käpp paari minutiga tuksis. Aegajalt on ikka vaja üle poole masina võimsusest kasutada.

Aga tehase jahutid pumpavad ka päris korraliku survega seda vedelikku. on joppand vahest vanema väsinud käpaga seda, et surve pääseb kuskilt valla Big Grin
Plaanis osta omale uus keevitus Telwin Telmig 250/2 Turbo ja tekkis küsimus, et mis te arvate sellest masinast kas tasub osta ning mis head/vead?
http://telwin.it/webtelwin/site.nsf/%28S...acc=&clacc=
(21-03-2013, 22:53 PM)rasmus2 Kirjutas: [ -> ]Plaanis osta omale uus keevitus Telwin Telmig 250/2 Turbo ja tekkis küsimus, et mis te arvate sellest masinast kas tasub osta ning mis head/vead?
http://telwin.it/webtelwin/site.nsf/%28S...acc=&clacc=

Ei oska siis keegi midagi selle keevituse kohta öelda?
Telwini masinad päris head - julgen soovitada küll.
Noh öeldakse, et kui midagi head öelda ei ole pea parem suu kinni. loe teema läbi, minuarust olen isegi vaerm kirjutanud samas teemas selle keevituse headest ja vigadest. olen teda omanud nüüd juba hulgim aastaid. muidu asjalik, kuid traadi etteveo mehanism ei kõlba kuhugi, aga millisel telwinil kõlbaks. Endal pikem kogemus 400+A masinatega (keevitaja mitte remontijana), millel telwini kohvrid küljes, kõigil neil oli pidev jama traadi ettetõmbamisega, Hiljem tulid CEA kohvrid ja see oli juba teine tera.

Aga konkreetne masin kodus kasutada on enam vähem. Mõtlen siin pikalt, et äkki keegi teine tahaks minuoma endale, vajadused on ajajooksul muutunud.
OK.ma pole suurem veini sõber.minu arvamus keevitus aparaadist on selline.ette ande mehanism kahe rulliga on jama,kogemused omastkäest,nelja rulliga super ühe mootoriga näiteks Kemppi.Nelja rulliga kahe mootoriga väga hea sinna maani kui püsib sünkroonis ja siis algab n.....s näiteks Esab.Töö juures kokku puuted selliste masinatega Kemppi.Lincoln,Miller,Kemppi,Esab,Helvi ja millega tööd tehakse on Froonius.Kodus kasutan Kemppi 3200 ja väga rahul.Kohvri meestele soovitan osta korallik masin koos vedava käpaga ja muidugi inverter, trahvo on hobi keevitajatele tänapäeval.Vastus mida osta vadake natuke ringi kasutatud kemppid on päris norm hinaga saadaval,tean ise ka ühte Kemppi 4200 mis on müügis.Miks Kemppi on hea kitsas pommi kindel jupid on tasku kohased ja kohe saadaval.Vabanda kirja vigade pärast
(25-03-2013, 23:16 PM)rasmus2 Kirjutas: [ -> ]
(21-03-2013, 22:53 PM)rasmus2 Kirjutas: [ -> ]Plaanis osta omale uus keevitus Telwin Telmig 250/2 Turbo ja tekkis küsimus, et mis te arvate sellest masinast kas tasub osta ning mis head/vead?
http://telwin.it/webtelwin/site.nsf/%28S...acc=&clacc=

Ei oska siis keegi midagi selle keevituse kohta öelda?

Kasutan seda keevitust enda kodus garaažis. Nüüdseks on see keevitus mul olnud 3 aastat. Omatarbeks olen teinud mõned plekitööd paarile autole, siis nipet-näpet veel, kokku vast 5-6 15kg rulli. Pole ekspert, kinni on jäänud ka 6mm paksune materjal kenasti ja läbi võtnud. Kindlasti saab ka paksemat, kui ette freesida. Senini kiidan, kõik toimib kenasti. Kasutan 0.8mm traati ja segugaasi. Selle hinnaeest v-o saab parema, v-o kehvema, kuid mina olen rahul.