automoto.ee foorumid

Täisversioon: Keevitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(07-08-2013, 22:25 PM)martinjev Kirjutas: [ -> ]...
No krt ei keevita! pritsib ja plärtsub, traat ei valgu laiali materjalil, poob düüsi kinni. Sad
...
Traat on Lincoln UltraMag 0.6mm mingi G42 4 M G3Si1.
...
peal näha tumedaid oksiidi laike - kui palju see mõjutab tulemust?

Kas traat ikka jookseb ühtlaselt? Või poob kinni kõrisse?
Traat kippus tõesti kinni pooma aga pigem düüsis mitte kõris.
Udune mälupilt: täidistraadiga ja gaasiga keevitamisel vahetati keevitusvoolu polaarsus. Väga udune mälupilt, muide.
(08-08-2013, 10:09 AM)martinjev Kirjutas: [ -> ]Traat kippus tõesti kinni pooma aga pigem düüsis mitte kõris.

0,6 ja takerduv traat - ei peagi keevitama.Sad
Polaarsuse vahetasin loomulikult.
Õhtul proovin uue 0,8 traadiga.
Natuke OT aga paremat kohta ei osanud leida. Vanatehnikaga tegu ei ole ja kaal on ka suht kasin selleks, et rasketehnika alla kvalifitseeruda. Kui miskit väga valesti siis võib jutu päris ära kustutada.
Välk lõi peldikusse. Keset kõige palavamat muruniitmise aega võttis muruka esisild kätte ja läks lihtsalt pooleks.
[attachment=44325]
Miks ja kuidas, alalised küsimused niisugusel puhul on küll momendil vastuseta aga ega need vastused, kui nad ka olemas oleksid, olukorda ei parandaks. Küsimus suurele ringile: kas on mõtet üritada keevitada või on vaja kohe minne esindaja ukse taha palvetama, et hinnaga jalust maha ei lööks?
Materjaliks on malm, murdekoht meenutab veneaegset kanalka toru oma.
[attachment=44326]
Kui garantiiga võimalust saada pole, ikka enne keevitus ja kui siis asja ei saa, poemehe juurde. Faasid relakaga ja päris traadikeevitusega on palju malmasju kokku saadud.
Kui võimalus leidub, siis roostevaba traat võtab malmi ülimalt hästi.
Uskumatu, et Yardmani esisild pooleks läheb. Aga kindlasti proovi keevitada. Uue hind on ilmselt vähemalt 2x kõrgem, kui sa julgeksid ise ette arvata.
Tänud. Ise ei hakkaks üritama. Ilmselgelt on kohe korralikult teha lihtsam kui pärast kellelgi lasta oma kokkukeeratud käkki mõistuse piiridesse viia.
Siit ka küsimus, kas Harjumaal või Tallinnas on kedagi, kes selle töö ette võtaks? PS oleks abiks.
Ei ole Yardman, Aga see rajakas on ilmselt samas värkstoas tehtud, sarnasusi on veel. Kui teaks kuhu võiks teema teha siis võiks inimestele hoiatuseks pool Kalevipoega kirjutada, kuidas ei tasu loota, et suure raha eest midagi korraliku saab ja ämeeerika insenöörid kobedamad on kui omaaegse CCCP omad. (tegelikult on CCCP omad ikka mitu pead üle, kui selle käki lahendusi vaadata)
Vabandused teemaalgatajale soperdamise eest!
(08-08-2013, 11:20 AM)martinjev Kirjutas: [ -> ]Polaarsuse vahetasin loomulikult.
Õhtul proovin uue 0,8 traadiga.

Nii uus 0,8mm traat sees ja... ikka plärtsub ja veab vorste ning ei valgu laialiSad
Proovisin erineva gaasisurvega, -vooluga, -traadi kiirusega, isegi polaarsuse vahetasin prooviks. No ei ole õige .... Samas täidistraadiga küll pritsmeid on rohkem ja keevituspind karvasem kuid see vähemalt valgub ilusti laiali ja jääb normaalse keevituse moodi.
Traadi ostsin k-rautast mingi Italfil vasekarva, maksis 16€ 5kg rull.

Mul mõistus otsas - mis on valesti?Sad
A düüsi vastavalt traadi diameetrile kruvisid ette? Rullikul ka sobiva soone valisid ja survevedrule peale keerasid?
(08-08-2013, 19:58 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]
(08-08-2013, 15:34 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Kui võimalus leidub, siis roostevaba traat võtab malmi ülimalt hästi.

Gaas peaks siis argoon olema?
Tavatraadiga ja segugaasiga olen proovinud ka paari malmasja keevitada. Viimati kruustange. Keevitus tuleb päris ilus, paraku täpselt keevituse kõrvale tulevad uued praod sisse. Miskit teen vist nihu.
Tuttav rääkis mingi aeg tagasi mingitest Certanium spetselektroodidest, mis malmile mõeldud. Nendega saavat teha ka külmkeevitust, et ei pea ette detaili soojendama ja pärast pikkamööda maha jahutama.

Ma tegin mõningad katsed tavalise co'ga. Jäi küll hea. Kruustange olen ka proovinud keevitada, peaaegu võimatu. Mingi x sulam vist. Isegi malmi elektrood ei võtnud.

Oli mul siin vaja keevitada üks mootori plokk. Seinapaksust umbes
3mm. Sai ära proovitud kõik müügil olevad vardad, jooted, traadid.
1cm lased, kõrvalt paneb pragu minema. Nädal aega keppisin ajusid sellega. Isegi kui pragu ei tekkinud, lasi keeviskoht survet läbi.
Lõpuks sain tehtud nii, et alt lasin nikkelvardaga kinni ja peale surasin tava traadi, co'ga.
Mõned malmi segud ongi jamad keevitada.
Keevitus on Telwin Bimax 152, healjuhul 2kg täidistraati keevitanud ainult. Kõri on terve, tühjalt jookseb traat kenasti ja ühtlaselt. Gaasihulk oli ca 14-16l/min, samas väiksema või suurema hulga juures vahet erilist polnud. Gaas ilusti kohale jõuab ja kuskilt ei leki.
Veorullil on tal kaks soont-peenem 0,6 traadile, jämedam hammastega soon 0,8-1mm. Praegu jooksis traat läbi jämedama soone.
Ostsin nüüd rulli korralikku Lincolni traati ja katsetasin veel igatpidi. Tulemused on pildil:
[Pilt: IMG_0749.JPG]
Gaasiga traat lihtsalt ei kleepu metallile, nagu pisarad voolavad.
Keevitus oli ise 4. ehk kõige võimsama astme peal. Täidistraadiga keerasin 1 astmejagu maha.
minul mõistus otsas Sad
Muud ei jää enam arvata kui et kas on keevitus vigane või gaas ei sobi...
Gaas ise muidu selline:
[Pilt: IMG_0750.JPG]
ja reduktor:
[Pilt: IMG_0752.JPG]

Hea Nõu eest olen väga tänulik! Keevitus ise on eelmise aasta lõpus ostetud. Garantii oli ainult 6 kuud kui ma ei eksi....
Gaas on ok. (kuigi mõned on teinud katset ja peavad tavalist co'd isegi paremaks) Kuid traat peab sul olema 0.6. See sitanikats ei vea jämedamat välja. Kui nats ka vool näkku paneb, siis on suht jama käes. Täidistraat võib veel 0.8 olla, siristab kuidagi ära, kuid mitte tavaline traat.
Osta pisike rull prooviks, või äkki keegi saab laenata, näed ära, kas töötab või mitte.
Ja kindlasti peab poolused ära vahetama, kui üleminek on täidiselt tavalisele.
Mul kasutusel Telwin Bimax , võimalik et sama aparaat mis sul. 0.8 traadiga ei ole mingit probleemi, keevitab ka 2. astmega. 0.6 traadiga seevastu ei õnnestu midagi ilusat teha. Aastaid tagais oli sama jama, ei tahnud keevitada. Asi lahenes iseemesest, kui maja lähedale paigaldati uus alajaam.
Alajaamast majani on mul max 150m. Uued kaablid, uus alajaam, majas uued juhtmed... Tõsi küll Myrka jutu peale tuli meelde et üks veneaegne pikendusjuhe oli keevitusel vahel. Selle äravõtmne ei muutnud midagi.

Ei julge väita et see masin just s...nikats pole aga no krt 115A-ga peaks ometi 0,8 traat keevitama ju. Kui läbi ei kuumuta siis vähemalt külge peaks ikka võtma.
Auto põhja keevitada pole võimalik, samas täidistraadiga on minekut niiet kõige väiksema vooluga tuleb väga ettevaatlik olla et läbi ei põleta. Seda 1-1,5mm pleki puhul.
MüstikaSad
Proovida või veel mõõta, kas poolsuste vahetamine ka tegelikult poolsuseid vahetab. Äkki on midagi valesti kokku kruvitud.
Sa ikka tead kuidas poolusi vahetada?
Samas kontrolli üle ka sisemised juhtmete kinnitused. Mu keevitusel oli üks lahti. Mittu aastat keevitasin ja siis hakkas näkku panema. No ei keevita enam. Kiskusin aparaadilt küljed ära ja proovisin siis keevitada. Ühe kontakti alt, kuhu juhe läks, tekkis särin. Sai kruvi peale pingutada ja voilaa.

Gaasist ei saa nagu jama tulla. Keevitama peaks ka ilma gaasita, ain't jubeda mullitamisega metallil.
Pane traadi markeering ka ja mida sa keevitad sel pildil kus sul probleem on..
Raua aatomile meeldib hapnik ja raua sulamistemperatuuri sa tead..

Kui kala sees valemid ette ja tee rehkendused, kas ja kuidas mis omavahel sobib..

Malmi keevitamine on paras ooper ja külmkeevitamisel see tavaliselt ei õnnestu.
Ajad palavaks keevitad lihvid kuumutad keevitad lihvid kuumutad siis saab mingit asja ka asjast.Malmi sulameid, lisandeid, komposiite on raske tavaliselt tuvastada kodusel teel aga proovida võib lihtsalt katsetades
Auto mootoriplokk on malmist(erisulam) samamoodi ka mootoris olev väntvõll mis erineb omakorda koostise poolest mootoriplokist näiteks kõrgema mangaani sisalduse tõttu ja keevitamisel sama elektroodiga tekib erimeelsusi liitepindade vahel..

Voolu probleemide korral annab keevitus nii hääle kui ka käitumisega selgelt märku ja reeglina lõpeb masina utiili saatmisega