automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul selle ajaga, mis siin "lollidele terade toksimisega" kulutatud, paar hektarit koduhobimetsa käsisae ja salvokelguga hooldatud. 
Pilti panema ei hakka.
(25-01-2019, 14:00 PM)viplala Kirjutas: [ -> ].... Sest olgem ausad, näiteks natiga metsas käia, läheb üks juht kümne korra peale. Lihtsalt surevad nati poolt tekitatud tervisekahjustustesse. ...

Sain teada, miks mul nii vilets tervis on ... ju noorpõlve traktoristikoolituse praktikapäevad T-74 peal on oma mõju avaldanud. Õnneks rohkem pole ma järgnenud 40+ aasta jooksul linttraktorit näpugagi puutunud.
(25-01-2019, 15:13 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Peaks päriselt neile kirjutama ja küsima, kuidas siis reaalsus on? 

Big Grin Ma pole pika jutu mees  Big Grin Helistasin ja rääkisime pikemalt!!! Jutuks siis IronHorse ja metsategu!!!

Kõik, mida ma omast peast olen kirjeldanud, vastab TÄNA juba Eestis ja Euroopas reaalsusele ja kõigeks selleks sobib IronHorse suurepäraselt! 
Kuna see Hobu elab looduskaitsealal, siis on seal konkreetsed piirangud ja metsateo loal on lausa eraldi kirjeldatud "lubatud vaid raudhobuga" jne! Tartus käisid välja vedamas, sest Linn keelas traktoritega Looduse lõhkumise! Jne. Euroopas läks müük üles, kui Alpi mägikarjamaadel heinavedu lubati VAID roomikutega jne. See on juba tänapäev anno 2019! 

Perel isiklik mets üle naabrite maade 2 kilti, selle maa toob Peremees jalutades oma kütte ära. Kes lubaks üle oma maade roppu lõhkuvat ratastraktorit või ATVd??? 
Nagu kõigel, on igal masinal head ja vead aga loodussäästlikuks iseenda metsa majandamiseks, kui eesmärk ei ole ropu raha kiire tenimine, on see ideaalne aparaat! Jah, on kallis osta aga odav pidada (kui ise linte rumalusest ära ei lõhu jne) ning kõik selle, mida lubatakse nii tekstis kui videotes, teeb ta ära! Reaalne koorem kuni 1tm toorest, üle selle ei jaksa-kaevub Maa sisse. Neil ei ole seda originaal-haagist, on tavaline ATV oma. Ideaalne riist talvel ja suvel, kevadise sulava keltsaga jätab ikkagi ka jälgi aga kaugelt mitte nii hulle, kui teised alternatiivid. 
edit PS: Peremees ütles, et seda "tasub" osta siis, kui on pikem plaan ja järeltulevadki põlved tahavad metsas toimetada. Et ostadki nagu pärishobuse aastakümneteks. Nendel siis aastast 2011 ja Eestis väga palju rohkem neid polevatki. Mõned kasutatud on toodud, mida on viidatudki, ja suures piires kõik. 

Lubasin märtsi alguses helistada ja päevaks sulaseks minna. Nüüd tekkis juba reaalne ja veel tõsisem huvi! Mõistlik talumees - rääkis asjast! Ahjah, korra olevat mingi linnamees ka käinud vaatamas - kingadega tuli ja imestanud, et peab lumme astuma - ja siis ostnud ikka ATV. Edevus on oluline "kingamehe" jaoks.
Ega see ei ole midagi uut, et onupojad kirjutavad hanketingimustesse sisse mis firma mis mudelit pead kasutama ning kust soetama, et hankel kvalifitseeruda Wink
Alpides ringi sõites on hakanud pea iga majapidamise õuel silma Põka-suurused või väiksemad roomiktraktorid, arvasin et neid seal ohutuse pärast kasutatakse. Kui järsku laskumist on kilomeetreid siis ei tahaks et ratas pidamise kaotaks ja traktor orgu liugu laseks  Big Grin
(25-01-2019, 16:36 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]Ega see ei ole midagi uut, et onupojad kirjutavad hanketingimustesse sisse mis firma mis mudelit pead kasutama ning kust soetama, et hankel kvalifitseeruda Wink

(25-01-2019, 16:37 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Alpides ringi sõites on hakanud pea iga majapidamise õuel silma Põka-suurused või väiksemad roomiktraktorid, arvasin et neid seal ohutuse pärast kasutatakse. Kui järsku laskumist on kilomeetreid siis ei tahaks et ratas pidamise kaotaks ja traktor orgu liugu laseks  Big Grin

Ma sain aru, et sulle endale kirjutatakse loale selline asi Lahemaal sisse! Meile näiteks seoses jõe kaitsevööndiga - miks mitte? Solvuda poleks ju nagu mõtet - kui Seadus nii ette näeb ja seda võimaldab aga sulle ei "sobi" - vali 3. märts keegi teine, kes lubab Loodust lõhkuda! Ahja - "roheliste "valimine on keelatud, need on ökoterroristid. 

Alpi teema on üllatus aga loogiline! See intensiivne ja võimalikult suure kasumlikkusega majandamine lõhkus viimasedki looduslikud heinamaad jms. Sama häda meil. Sestap olevat selline kohustus vastu võetud ja eks see kajastubki siis nendes väikelintides! Saksa ordnung, raudselt on täpselt ära määratud nii seadme enda max.kaal kui erisurve pinnaühikule. Ja kui vaadata, siis tõesti on hakanud äkitselt kõik tootjad jälle mikro- ja minilindikaid tegema! See on spiraali uus keerd lihtsalt, sest need mikromõõdus buldooserid ja ekskavaatorid on korra juba 50 aasta eest "popid" olnud, näiteks Strucki omad.  
21.sajandi 3.kümnend saab aga olema 100% kindlusega elektriajamiga mikrolintide päralt, pool-droonid! Õigemini on needki Alpides juba täna reaalsus! Neil terve seeria tooteid.  Ehk "väike ja roomik" on küll "vana leiutis" aga täna jälle vajaduspõhine reaalsus, mida võib "toita" ka kohati liiga hulluks minev aga teatud piires vajalik "loodushoid"! Lihtsalt meie siin oleme ikka kiviajas ja lihtsalt lõhume teatud puhkudel ilmaasjata maapinda. 

On ju nunnu?
[Pilt: dozer4-960x595.jpg]
Visionäär on rääkinud Smile
Natirong Alpides... mmm.
(25-01-2019, 16:37 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Alpides ringi sõites on hakanud pea iga majapidamise õuel silma Põka-suurused või väiksemad roomiktraktorid, arvasin et neid seal ohutuse pärast kasutatakse. Kui järsku laskumist on kilomeetreid siis ei tahaks et ratas pidamise kaotaks ja traktor orgu liugu laseks  Big Grin

Roomikul on kaks suurt plussi: suurest pindalast tingitud väga väike erisurve pinnale ja teoreetiliselt väga hea haakumine pinnaga.

Miks teoreetiliselt: see sõltub väga palju lindikilbi ehitusest: kas sellele on külge tehtud maakera sisse ulatuvad hambad või ei ole. Kui on, siis on veovõime ja kui neid ei ole ("silelindiga soonatid" näiteks või enamus laiatarbeekskavaatoreid), siis mingit erilist veovõimet ka ei ole.

Omaette teema on odavamate ja vastupidavamate, lindikilpidega risti olevate haardeservade olematu ristpidamine. Kui ikka krihv maakera sisse ei lähe, siis  libiseb elegantselt . NL ajal toodetud siksakkrihviga lindiga sedasi väga ei drifti. Paraku sama suurt veovõimet ka ei saavuta...
(25-01-2019, 14:00 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]...
näiteks natiga metsas käia, läheb üks juht kümne korra peale. Lihtsalt surevad nati poolt tekitatud tervisekahjustustesse. Mul on jäänud alles veel 3 korda. Kui ma enam siin sõna ei võta, siis teadke, surin metsas nati kangide taga, järgmise aasta talvepuid välja vedades.

Hm, siis pole mahalõigatud kabiiniga DT-75 kas natt või meie kandis kasvavad puised taimed mets... Ma olen kõvasti miinuses selle rehnungiga. Sad
(25-01-2019, 17:11 PM)vant Kirjutas: [ -> ]Visionäär on rääkinud Smile

Visionäärid on need, kes juba ETTE sellised tooted valmis teevad ja siis "kohustuse" tekkides rahalise koore riisuvad! Mitte ei unista rögisevast saastast...ja ei ohi, kui mingi järjekordne mõistlik keeld zita kasutamisele peale pannakse. Ma olen pragmaatik ja "usun" muu ilma kogemust.  See on lihtsalt aja küsimus, kui diisel ära keelatakse sedasorti masinatel ja me näeme seda kiiremini, kui praegu uskuda julgeme (kahjuks!). Praegu on veel Kubota sees, varsti on akupakk ja väike elektrimootor, kaal ikka sama ja erisurve 0,3kg/cm2!!! 
Visionääridest: Starshipi disaini ja ideed juba kopeeritakse - pole eestlased nii lollid ühtigi. Ja ka Milrem on Tegija omas valdkonnas. Akud ja droonid ja... 
 
(17-01-2019, 15:28 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]... ja ME (koos abikaasaga) tõesti ei taha raudhobu ostmise kohustust võtta, rääkimata nõukasaasta omamisest.  Ja ksf!Malloc, kui selle kõige tulevane pärija ka ei taha...

Ole nüüd kuss natuke aega ja ära õpeta teisi elama.
(25-01-2019, 17:24 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Roomikul on kaks suurt plussi: suurest pindalast tingitud väga väike erisurve pinnale ja teoreetiliselt väga hea haakumine pinnaga.

Miks teoreetiliselt: see sõltub väga palju lindikilbi ehitusest: kas sellele on külge tehtud maakera sisse ulatuvad hambad või ei ole. Kui on, siis on veovõime ja kui neid ei ole ("silelindiga soonatid" näiteks või enamus laiatarbeekskavaatoreid), siis mingit erilist veovõimet ka ei ole.

Paraku tõsi, too Priidu viidatud pisike Uus Holland ju maru kihvt putukas aga tallatud külmand maa peal võib sellisega ainult tühjalt liugu lasta. Olematu massiga püsib mõistagi pinnal aga koormat sabas vedama võimetu kui roomik maakera küljest kinni ei hoia…

edit: mis mõistagi ei tähenda, et kõneksolevale tegelasele ei võiks teistlaadi roomikuid külge installeerida...
Härra kõike teadja kas olete kunagi raudhobuga tööd teinud? Kas teate, et need olnud ka metskondades kasutusel, aasta 95 umbes. Peale mahtus max 1tm . Sõbral isa oli metsavaht ja sai antud isendit kasutada. 8tm päevas vedada tipatapa + arvestatav käsitöö palju tervist sul. Viitasid siin ühele videole,(Kõiksepealt, et oskaks niimoodi, kui proff Tim,) seletaks äkki selle profesjonaalsuse lahti see, et mees läheb täis langetus varustusega valgustus raiet tegema, ei ole kohe kindlasti profesjonaalsuse näitaja. 
Mis paatidesse puutub, siis ilmselt meite kalamehed ei ole sinu õpetus sõnu kuulnud, töötavad vaesekesed 3000-5000 €-te (paat+mootor+treiler uuena) paadi kompektidega ja pole veel kuulnud, et miskist häda.
Aga jah ma saan aru su visioonist metsas, aga kõik pole kuld mis hiilgab. 
postituse eelvaade kustutab pika jutu. miks?

proovin ilma eelvaateta. tundsin huvi, kas tegu joobega? 

ja veel kirjutasin hiljuti netis vaadatud kallureid-kraanasid-koppasid. uhked olid.
paned patareid sisse ja annad puldi lapsele. mängib rõõmuga. ja lapsevanem teeb juutuubi video ka.
(24-01-2019, 23:39 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Nigut talus sündind-kasvand tüdruk, kes teab, kuis vikat peon seisap ja mismoodu leevätegu käü, et latsõ söönuss saass ja esi tervess jääss.


"Vastaste" poolt ka üks, ja mis, vähemalt minu meelest, sobib sellesse teemasse nagu rusikas kulmu:
Kui nett ja gps mingi hetk maas on seisavad need värvilised nutiplutimänguasjad kõik nurgas ja ei tee teist nägugi. Visionäärlus my ass....
Käisin täna siis oma vanaraua platsil ja mõtlesin selle teema püstituse peale, et mis masina siis saaks 1000€ eest kätte ja sellega ka need küttepuud metsast toodud. Ühes nurgas seisavad toorikud millest vajadusel siis miskit ehitada saab, neid võin ka müügiks pakkuga. Aia ääres on üks jumz, üldiselt läheb käima ja teeb tööd ka, suvel vedas see jumz veepütti näiteks. Kaasa annaks ka korraliku lääne kolmesektsioonise jagaja ja muud nippet-näppet, et pill komplekti laduda. Hind olekski vast 1000.   Ketid rehvidel liigub metsas päris edukalt...
Siis on veel üks T40 niisama varuks mul ostetud kunagi, mootor koos. Garaasis on tutikas geneka mootor olemas, millel üks silinder ja kolb sai uus pandud. Töötunde oli paar tükki... :Big Grin Traktor ise 700, uus mootor juurde teine 700. Traktor on tegelikult veel AMH variant lisa aeglustiga ehk reversi kangil kolm asendit. 
Üks lühikese kerega nissan patrol 2.8TD oleks ka selleks tööks sobiv, aga hinnapoolest ei mahu piiridesse, jääks sinna 2000kanti. 
Taustal olev DT-75 on ka siin juba eelpool mitukorda läbi käinud, kes tahab endale natirongi ehitada siis siit saab endale veduri. Koos esimese saha ja kolmese odessa adraga 2600€. Näedsa, jälle ei mahu piiridesse. Polegi nii lihtne see. Järelikult ei sobi. 
Esiplaanil olev opel ka ei sobi, ei liigu see metsas ning taaskord läheks ka hind lõhki ca 17kordselt. Seega ma ei saa aru kuidas üldse siis südamerahuga pakutakse 30-40 kilo euriseid komplekte? 
Kokkuvõtteks ütleks et ega peale selle rohelise jumzi polegi sellest nurgast miskit võtta, aga õlised näpud saab siis küll seega ei sobi ka see. Keegi kuskil ka mainis et tegelikult saab 1000 euri eest täitsa liikuva nelikveolise küll ning ise ka selle võtaks, toob selle küttepuu välja ja veab ka muud kaupa vajadusel. Biltema ketid rehvidele ja tuld.

[Pilt: 011193614784edb.jpg]
[Pilt: 011193615595a08.jpg]

[Pilt: 0111936151f57b7.jpg]

[Pilt: 0111936143d9c82.jpg]
Siiamaale soojad tunded pisiroomikute vastu. Elbruse jalamil turismibaasi  kõrvale oli öösel laviin tulnud. Elektriliinist  ja kuuskedest mõni jupp turritas lumes. Alla, ära minna meid ei lubatud, kuigi suusad pea kõigil olemas. Kõik kanakondid ja õunasüdamed mitu korda üle näritud. Mihukese hurraaga võeti vastu esimest roomik rajamasinat, kes tõi leiba. Punane ja sveitslane, vist oli Ratrac nimeks.
(25-01-2019, 19:57 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Käisin täna siis oma vanaraua platsil ja mõtlesin selle teema püstituse peale, et mis masina siis saaks 1000€ eest kätte ja sellega ka need küttepuud metsast toodud. Ühes nurgas seisavad toorikud millest vajadusel siis miskit ehitada saab, neid võin ka müügiks pakkuga. Aia ääres on üks jumz, üldiselt läheb käima ja teeb tööd ka, suvel vedas see jumz veepütti näiteks. Kaasa annaks ka korraliku lääne kolmesektsioonise jagaja ja muud nippet-näppet et pill komplekti laduda. Hind olekski vast 1000.   Kettid rehvidel liigub metsas päris edukalt...
Siis on veel üks T40 niisama varuks mul ostetud kunagi, mootor koos. Garaasis on tutikas geneka mootor olemas millel üks silinder ja kolb sai uus pandud. Töötunde oli paar tükki... :Big Grin Traktor ise 700, uus mootor juurde teine 700 Traktor ise on tegelikult veel AMH variant lisa aeglustiga ehk reversi kangil kolm asendit. 
Üks lühikese kerega nissan patrol 2.8TD oleks ka selleks tööks sobiv aga hinnapoolest ei mahu piiridesse, jääks sinna 2000kanti. 
Taustal olev DT-75 on ka siin juba eelpool mitukorda läbi käinud, kes tahab endale natirongi ehitada siis siit saab endale veduri. Koos esimese saha ja kolmese odessa adraga 2600€ Näedsa, jälle ei mahu piiridesse. Polegi nii lihtne see. Järelikult ei sobi. 
Esiplaanil olev opel ka ei sobi, ei liigu see metsas ning taaskord läheks ka hind lõhki ca 17kordselt. Seega ma ei saa aru kuidas üldse siis südamerahuga pakutakse 30-40 kilo euriseid komplekte? 
Kokkuvõtteks ütleks et ega peale selle rohelise jumzi polegi sellest nurgast miskit võtta, aga õlised näpud saab siis küll seega ei sobi ka see. Keegi kuskil ka mainis et tegelikult saab 1000 euri eest täitsa liikuva nelikveolise küll ning ise ka selle võtaks, toob selle küttepuu välja ja veab ka muud kaupa vajadusel. Biltema ketid rehvidele ja tuld.
 Nojaa, hr. Luigel kaupa on.
Kõva maa peal on nad küll abiks masinad
Endale ei tahaks ühtki. Nelivedu puudu on.

Ise toimetan neljarattaveoga neljakümnega.
No mets, kus toimetamine käib, on väga vastuoluline.
On kohti, kus võiks sõiduautoga sõita, kui lund pole.
On kohti, kus kaheksajalg koos natiga silmini mudas sitsisid.
Kuna kõik ostuga seotud võlad on makstud ja kaheksajalgadel ja muudel müstilistel elukatel lähitulevikus sinna asja pole, siis käibki kõik toimetamine selle eelmainitud rögisejaga.
 
Aga plaani pidama peab hoolega.
Tänavune talv ei ole minule eriti soodus olnud. Lund on suht palju sadanud ja kõva külma pole olnud.
Minu metsategemine käib nii:
 1) Niipea kui vähegi arvestatav lumekiht maha tuleb, tuleb vajalikud teed/jäljed sisse sõita/tallata, et võimalik tulev külm ligi saaks.
 2)Kui lund juurde sajab, siis uuesti, ja uuesti, ja uuesti .....
 3) Sajab peale hulk lund ja kuna voolavad veed on all , siis sulatab äratambitu altpoolt uuesti üles
 .... ja kõik algab uuesti .... Smile