automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mul oli kunagi kõige tavalisem 42cm teraga muruniiduk, mingi pisikese B&B mootoriga. Sai välja arvutatud palju selline muru niites kütust õgis. Tuli välja, et umbes 100-170l/100km olenes muru kõrgusest. Vot ökonoomsus  Toungue
[attachment=74098][attachment=74099][attachment=74097][attachment=74096][attachment=74094][attachment=74095][attachment=74092][attachment=74093]
(08-02-2019, 12:09 PM)arvok Kirjutas: [ -> ]
(05-02-2019, 16:47 PM)arvok Kirjutas: [ -> ]
(03-02-2019, 15:00 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]
(03-02-2019, 12:30 PM)arvok Kirjutas: [ -> ]
(01-02-2019, 20:15 PM)lel Kirjutas: [ -> ]Tervist

Kas kellegil ka kogemust lingil oleva käru ja tõstukiga?
Hind kordades odavam kui teistel tootjatel. Müüja enda sõnul Eestis projekteeritud ja Hiinas lastud kokku panna. 

https://www.kuldnebors.ee/search/metsand...d=81289422&pob_action=show_post&pob_cat_id=10797&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et&pob_order_by=price&pob_order_by_order=ASC&pob_page_index=1&pob_page_size=25&search_evt=onsearch&search_O_bcustomer_id=104986

Sai endale selline aparaat soetatud. Eks ta üks toorik ole. Peab ikka väga palju asju ümber tegema, enne kui normaalselt tööd tegema saab hakata. Aga hobikorras saab temaga rahulikult toimetada küll.
Mina asendasin hüdrosüsteemi  vooluhulga reguleerimise klapid masti tõste silindrile ja pööramisele uutega. Olemasolevad haaratsid on vale geomeetriaga ja paenduvad jämedama noti tõstmisel väga kergesti kõveraks. Sai ka välja vahetatud.  Veel on plaanis hüdropumba ajam ümber ehitada traktori jõuvõtuvõllile. Olemasolev bensiinimootor on madalatel pööretel jõuetu ja kooleb kohe ära. Suurtel pööretel hakkab süsteem väga rapsima ja puudub sujuvus.
Proovisin mõne foto lisada aga vist ei õnnestu. Lisan hiljem.

Lisan juurde, et kõik jagajast tõstukisse ja tugijalgadesse minevad voolikud tuleb samuti ümber tõsta, sest keegi tainapea on jätnud igasugused metsatehnika standardid ja loogika tahaplaanile ning  paigutanud need mingi ainult temale teadaoleva tõstukitega manipuleerimise algtõe järgi.

Jah esimene töö oli tõesti voolikute ümber ühendamine, et kangid õige loogika järgi tööle saada.

Lisan paar pilti. kui nädalavahetusel mahti saan teen ümberehitustest mõned fotod juurde

Lisan siin mõned fotod ümberehitustest.
Selle mõtetu veopea asendasin korraliku silmusega
Paigaldasin ühepoolse reguleerimisega vooluhulga regulaatori masti tõstesilindrile-tõstmise poolele.
Pöördsilinlile paigaldasin kahepoolse reguleerimisega regulaatori. See originaal on seal suht mõtetu asi.
Haaratsid asendasin Foresteri tootega https://forester.ee/project/palgihaarats-fg-12/. Oli 340€+km.
Mis puutub vedukisse, siis selle ülekasvanud murutraktoriga saab toimetada suvel ja suht siledal maastikul.
Tõsisema töö tegemiseks on mul üks teine "rõgisev tehnika" JUMZ. Sellega kannatab mõistuse piirides toimetada piisavalt normaalselt.
Nagu eelnevalt mainitud on plaanis hüdropumba ajam ümber ehitada traktori jõuvõtu võllile läbi reduktori (multiplikaatori).
Veel on plaanis väheke modifitseerida noole tõstesilindri hüdrosüsteemi. See kipun ka raskema palgi korral palju rapsima.
Sellel aparaadil on muidugi üks põhimõtteline konstruktiivne puudujääk.
Nimelt noole liigutamise konstruktsioon ei las sellega nii palju manipuleerida nagu topelt liigendiga ülekande korral.
Aga selle raha eest lihtsalt rohkem ei saa.  
Ei saanud pilte ja teksti loogilisse järjekorda. Aga vast saab asjast ikka ülevaate.
(10-02-2019, 13:24 PM)vant Kirjutas: [ -> ]... Aga mul ükspuha, kui ikka öeldakse, et paneb paagitäiega (4-5 l siis?) päev otsa paksus lumes ringi, ju ta siis paneb.
...
no mida krt sa jurad ... kes sul ütles, et keegi reklaamib selle masina kütusekulu ja paksus lumes ja ei tea mida veel, joppenpuhh, seal tõsised inimesed arutavad, mida jahil vaja kaasa vedada ja mida mitte ja leiti enamuse poolt, et lisakanku ei tee paha, äkki tuleb vahepeal lumesadu või jääd sisse vms. Saad sa ikka aru, mis asi on rauaring nn putik vene k, see on kindel trass metsas, mis sõidetatakse sisse, saega võetakse mahalangenud puud eest jne ning siis 2-3 korda nädalas sõidetakse need 20-30 km läbi, see lumi sõtkutakse kinni ja iga järgmine sadu samamoodi, st mingit ülipaksu lund ei ole, no paarkümmend senti korraga. No on seal buraanimehed ja koera pooldajad, kummalgi on oma argumendid ja keegi ei lahmi nii nigu sina siin.
Mul oli eile ATVga metsaveo päev jälle. Hunnik sai natuke suurem kui teema alguse pildil, väga täpselt ei arvestanud, aga vahemikku 10-15 tihu. ATV mootor käis kokku peaaegu 6 tundi. Pakuks, et sellest umbes kolmandik on koormaga sõit, kolmandik tühjalt sõit ja kolmandik tühikäigul tiksumine. Hommikul alustades oli paak tühi (sisse vaadates ei paistnud midagi), kallasin sisse umbes 7-8 liitrit (ühe 5L kanku ja siis umbes pooliku kanku veel lisaks). Õhtul lõpetades oli samuti paak nii tühi, et sisse vaadates midagi ei paistnud. Seega päeva kulu plussmiinus üks liiter sellele, mis sisse sai kallatud. Kogu veotee ühe otsa pikkus oli umbes 500 m seekord. Aga seejuures esimest korda sai palgiveo rada murtud läbi kordagi lükkamata 30cm sula lume umbes 150m pikkuselt. See oli ka üldse esimene kord kui ma tundsin et mu 400ccm ATV võiks natuke võimsam olla, sest kogu lumise osa läbimine oli vähemalt esimene pool päeva koos koormaga gaas täiesti põhjas. Hiljem sõkkus lume ära, siis läks lihtsamaks, aga palgid jällegi natuke suuremaks. Enda kogemusest tean ainult ühte masinat, mis sama ajaga poole vähem kütet oleks võtnud - TZ4k. Aga tollega paraku oleks sama ajaga ka toodud palgihunnik tublisti väiksem olnud.
(09-02-2019, 12:33 PM)pkmp Kirjutas: [ -> ][quote pid='470013' dateline='1549660320']
Vot seda tahaks näha, kuidas nendega puudevahel ukerdatakse.
...
No sellele sõidad ATV või paraja traktori koos tõstukiga käruga ühes tükis peale.  Käru koos autoga jääb tee äärde, korjad metsas koorma kokku ja laadid ümber käru peale.  Seni kuni järgmist koormat teed, käib abiline tiiru ära. jne.

[/quote]

Kas palgiveok ukerdab ka metsavahel? Ikka teepealne värk: odavama otsa "palgiveok" pikemateks maantee-distantsideks. Kui veel haarats-tõstuk panna veduki külge  saab päris suure koguse ära vedada. See siis BE masin ja kombo, mis haakeseadet ei tapa. 
A'la ostad omale kuskil 30-50 kilti kodukohast/kodusest saeraamist metsatüki ja päris metsaveokat ei taha. Traktoriga on see juba mõttetu sõita või pead ostma kalli kiire T5-masina. Mingi paarkümppi ikka läheb Fastracki vms peale. Kulutad 7-10K korralikule O2 haagisele ja ongi mured murtud. Metsa müüakse kogu aeg ja hinnad polegi ulmelised, see veel superasukohas ka. See toimunud metsamüük, jälle tee ääres ehk juurdepääsetav (tean isegi täpset kohta) 5K€ eest. Ma saab aru, et siin nii mõnegi ksf!i kodude suund on näiteks sinna Nõva/Seljaküla suunda - seega sedasorti metsatükid võiks ju vägagi ahvatlevad olla. Toungue 
Ehk metsategu ja -vedu võib olla veel palju laiem mõõtkava. Ja seuhke uhke täishaagis-O2 on ikka pagana universaalne, kui sõiduõigus olemas ja pädev vedur ette ka panna.
Kui ma tahaks väikses mahus metsa vedada siis pigem ostaks sellist midagi.
Miks?
1. On märksa universaalsem kui haagis.
2. Sõita on sellega märksa lihtsam kui täishaagisega.
3. Sama kandevõimega haagis maksab sellist raha et kui seda jätkusuutlikult pidada ja näiteks 1000 eest remonti teha on ta ikka soodsam.
4. Sinna on märksa lihtsam mingi tõsteseade peale kombineerida et puud peale ja maha tõsta.
Selle pika haagise tegelik eelis on pakkimise ajas.
Kui seeriatööd ATV(väiketraktor) +haagis teha, siis ülimugav on päeva lõpuks terves tükis hooga haagisele sõita, rihmad peale ja minek  versus  auto kraavi, ajad metsaveohaagise autole, lahtihaakimine, autole haagis järgi, traktor või ATV haagisele.   Maha ja kokku tagasi panek sama jama. kui üksi jändad, siis seda veel enam.

Mul on LT46 ja HIAB aga pikast kärust unistan ikka. Metsa selle tõstukiga ei laadi, jube aeglane on. 

[attachment=74109]
[attachment=74110]
Minu point oligi selles et seesama käru mis sul kuuti aetud on võiks ju teelegaalne olla Smile Kui juba murutraktoriga metsas käiakse siis sellisest metsast peaks 4wd auto ka ATV käru välja vedama.
(10-02-2019, 23:35 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(10-02-2019, 13:24 PM)vant Kirjutas: [ -> ]... Aga mul ükspuha, kui ikka öeldakse, et paneb paagitäiega (4-5 l siis?) päev otsa paksus lumes ringi, ju ta siis paneb.
...
no mida krt sa jurad ... kes sul ütles, et keegi reklaamib selle masina kütusekulu ja paksus lumes ja ei tea mida veel, joppenpuhh, seal tõsised inimesed arutavad, mida jahil vaja kaasa vedada ja mida mitte ja leiti enamuse poolt, et lisakanku ei tee paha, äkki tuleb vahepeal lumesadu või jääd sisse vms. Saad sa ikka aru, mis asi on rauaring nn putik vene k, see on kindel trass metsas, mis sõidetatakse sisse, saega võetakse mahalangenud puud eest jne ning siis 2-3 korda nädalas sõidetakse need 20-30 km läbi, see lumi sõtkutakse kinni ja iga järgmine sadu samamoodi, st mingit ülipaksu lund ei ole, no paarkümmend senti korraga. No on seal buraanimehed ja koera pooldajad, kummalgi on oma argumendid ja keegi ei lahmi nii nigu sina siin.
Kui tõsised inimesed (serjoznõje ljudi) nüüd selle rauaringi (putik?) selgeks on teinud, saan aru küll- lund pole, rada sees, trass lausa, võib öelda...
 No sorry, eeldasin, et Siberis lumine võib olla Smile
Oma väikesese kogemuse pealt oskan öelda, et Peipsil selle aparaadiga ilma lumeta jäisel pinnal sõites nii kolmandale- neljandale km.-le ja seal vähe ringi uidates ning auke puurides pidi tagasitulekuks peale kallama. Paak ca. 5 l. Aga noh, mida mina ka tean. Tõsised inimesed Siberist on rääkinud. Nendega ei vaielda Smile
pkmp:sul nii ei kannata et traktoriga sõidaks kasti,jussit lahti ei ühenda,jääb järelhaake peale.
Ise vajadusel vean nii atvd+jussit.(ranger+brentex)
Küttekulu juures on siiski kohe näha kuidas mõned on ikka elust väga kaugel omadega. Kurat mul mootorsaan võtab ca 100 liitrit 100 kilomeetri peale, ökotades mööda jääd vast 50-60 ehk. 


Nüüd on mingid vennad, kes veavaksid selle trenasööriga METSA välja 5 liitrit päevas...  Tule taevas appi. Vaat need on ikka mootorid. 
Ja see Siberi jutt, sitta laotatakse seal videodes kuulajate kõrvadele. Tühjalt kärutades motokoer liigub suht laadnalt jah lume peal aga siiski, kohe mitte ei klapi. Meil siin jahiseltsis ka üks laseb elevaatoriga metsas ringi, paagitäis läheb tunniga julgelt. 

Kuramuse perpetuum mobile on mehed vist vahepeal siin leiutanud....  Toungue Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Tegelikult on asi väga lihtne. Need, kes väitsid, et Briggsi mootoriga puulõhkuja ei võta täispööretel päevaga ära 5 liitritki. Või motokoeraga saab sõita 5L päev otsa. Kogu tõde on selles, et need mootorid ei tööta lihtsalt klassikalise tööpäeva pikkust ehk 8 tundi järjest.
Olen enne murutraktori soetamist pidanud ära 3 Briggsi 4Hj mootorit. Paak neil 0,2 gallonit ehk 0.75L. Tunni ajaga oli see suht täpselt tühi, ehk siis tööpäevaga 6L. Sai siin varemalt ikka 1.3Ha taganttõugatavatega ära niidetud ja need 3 erinevat mootorit vaevalt et kõik nässus ka olid, kuna kütusekulu oli ühte auku.
Sellest venelaste eufooriast saan aru, et kütust ei kulugi buraaniga võrreldes:
http://www.mootorsaanid.ee/compakt/ee
Usun, et 5L võib isegi selle mõnekümne kilomeetrise lõksuringi ära põristada, kui tingimused head. Aga vale on väita selle juures, et päev otsa. Jah see võib päev otsa võtta, aga siis masin ikka enamus ajast seisab ka, mitte ei sõideta sellega pidevalt, arvestades liikumiskiirust ja vajatava vahemaa läbimist.
Olen ka buraaniga kunagi majandanud, paksemas lumes ei olnud 50L/100Km ime. Aga tegu on kahesilindrilise mootoriga masinaga, mis oma raskuse juures on hoopis teisest veojõuklassist, kui see koeraline. Ehk õhust ikka kolvipeale energiat ei teki.
Samas lõksuringi jaoks tõesti sellist kolakat vaja ei ole ja koeraline seal inimese ja mõne pambu kandmiseks kulueffektiivsem.
Hortulus on mootori tunnikuluks nii märkinud:
http://www.hortulus.ee/index.php?product_id=2710&group_id=86&page=120&action=show_product_details
See küll tundub juba liialdatud olevat, agea ei tea ka, kui hääl ikka jäme ja viimane vedu peal.
Selle siin väljatoodud kuni 3l võib ilmselt ikka keskmiseks vähemalt võtta, kui just siledat jääd pidi ei sõida:
http://www.mootorsaanid.ee/mtv/ee
(11-02-2019, 21:18 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Küttekulu juures on siiski kohe näha kuidas mõned on ikka elust väga kaugel omadega. Kurat mul mootorsaan võtab ca 100 liitrit 100 kilomeetri peale, ökotades mööda jääd vast 50-60 ehk. ...
No kui kaugel ma elust ikka olen, mootorsaani kütusekulu tean väga hästi, see on mõttetu raiskaja, raske ja lisaks ka liialt kiire metsas liikumiseks, 
sellesama oma puulõhkuja ja trakatsi küttekulu osas saan niiöelda pea anda ehk olen seda pea igapäevaselt näinud. Seepärast ma nt ei tahagi omale suuremat trakat, selle hiinlasega mahun ma õunaaias mesilastarusid kahvlitega ringi tõstma, niidan, künnan, kultiveerin jne ja kulutan aastas kuni 100l diislit.
(11-02-2019, 21:18 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Nüüd on mingid vennad, kes veavaksid selle trenasööriga METSA välja 5 liitrit päevas...  Tule taevas appi. Vaat need on ikka mootorid. 
Ja see Siberi jutt, sitta laotatakse seal videodes kuulajate kõrvadele. Tühjalt kärutades motokoer liigub suht laadnalt jah lume peal aga siiski, kohe mitte ei klapi. Meil siin jahiseltsis ka üks laseb elevaatoriga metsas ringi, paagitäis läheb tunniga julgelt. 
...
Motopeniga metsa vedamise kuludest ei oska öelda, ehkki üks mees on ka seda teinud, aga tema pole ekstra kuludest rääkinud, peaks küsima.
Aga Siberi jutt, ei ole jahifoorumis sel teemal mingeid videosid sitalaotamisega, on vaid meeste omavahelised kogemuste vahetamised. Otsitakse, millised koerad on paremad, töökindlamad, milliseid parendusi teha jne jne. Ütlen, et olen 20 a jooksul neid mehi nö kaugõppes piisavalt tundma õppinud ja tegu on tõsiste jahimeeste, mitte netitrollide või reklaamiagentidega. Sinu tegudest olen ka aru saanud aga nt ksf Vant ei jäta mulle küll nii head muljet kui mõned needsamad siberlased. 
Tsitaat:У меня барс с высокими зацепами на гусенице. Движок Хонда 13 сил Вариатор сафари. Ползает. Правда переделал двигатель вперед перевернув раму. Если в одного наверное и без переделки поползёт не знаю. Хотя по видео вроде ползают. Движок можно и послабее наверное, сил на 9. Но вариатор это же как коробка автомат. Хотя мне иногда кажется сил бывает и маловато. По накатаному бегает довольно шустро, километров наверное под 30 в час. Но двигатель тепло любит, и по холодку работает только с закрытой воздушной заслонкой. Но бензин начинает хлебать, как бык помои. В утеплённом варианте 5 литров хватает по накатаному километров на80-85 примерно. По рыхлому намного меньше, примерно километров на 30. Это я про свой переделаный пишу. как у других не знаю
See üks rauaring ongi 30 km kanti, sellega läheb praktiliselt valge talvepäev ära, raudade kontroll, saagi väljavõtmine, uue söödaga varustamine ja raudade ülesseadmine, raudu on üle poolesaja kindlasti meestel.
Tsitaat:Пять лет мучился с этим чудом, в целяк не идёт ,маленький подьем замучиешся штурмовать. За рогами много не проедеш спина колом, не говоря между ёлок. Короче думал избавиться, но этим летом взял лыжный модуль и склизовую подвеску, и о чудо , едет где хочу, проходимость не хуже чем у бурки.
Проходимость увеличилась за счёт того что перенес вес вперёд и лыжи не дают передку закрываться, ну ещё склизы дают ровную площадь опоры. Барбос зовется чинук , лыжи брал у того же производителя. Очень доволен. А на счёт горки если без модуля три четыре раза скатиться по глубокому снегу ,один хрен в горку сразу не заехать, на следующий день только заедешь, лыжами я топтал , есть опыт.
Tsitaat:И по бензину опять же экономия раза в 4-5 примерно на глаз по сравнению с тем же бураном. Да и развернуть в одного руками не проблема. Но буран едет быстрее, да и преимущества немного другие. Тут на любителя.
Tsitaat:[i][Pilt: quote_icon.png] Сообщение от vitalin [Pilt: viewpost-right.png]
Сегодня шнурок заводной оторвал в лесу
[/i]


а ключей с собой не возишь - кожух вентилятора открутить?)))его можно тупо намотать на маховик и дёрнуть, даже если сам стартер развалился.

[Pilt: quote_icon.png] Сообщение от vitalin [Pilt: viewpost-right.png]

Ну вся надёжа на мотор иномарочный ведь была. Ну типа совсем не ломается. Теперь возить буду обязательно.

Виталь, извини, но это тянет на анекдот месяца, а может, и года![Pilt: ag.gif]
Волчара сибирский, прожженый, топором японскую электронику починяющий, выехал в тайгу без ничего!
Бли-и-и-н, чес-слово, ржал. Во, цивилизация добралась... Сибирского Мужика расслабила.
Tsitaat:На моём на тележке катковой под мотором лопнула пружина из Ф8мм проволоки. В городе запросили по 2 тыра за каждую пружину (правая и левая). Продают только комплектом. Взял 4 штуки от бурки ( 2 тех, 2 тех), пришлось дополнительные пружины внутрь тележки ставить. Нормально, держат.
Tsitaat:Илья, сильно большой разницы нету какой толщины снег 20 см, или 1м... Если снег немного полежал, то глубоко не проваливается. На моём вроде и пихло спереди, всё равно перед поверху идёт. Зад немного проседает.Вот в свежий весь проваливается. Но всё равно ползёт.

Tsitaat:Я потихоньку прихожу к тому, что крайне важно "поймать" именно правильную скорость движения гусеницы по пухляку, особенно в горку - медленно едешь, тяги не хватает, слишком много газа - зарывается просто в момент, как фреза.
Tsitaat:За это время папелац (один из первых опытных образцов разборной серии) лёгкой жизни не видел, одних дров кубов 50 точно. примерно 700 -800 км. пробег. Целик любой высоты. Всё родное, кроме управление газом ...

etc etc
(11-02-2019, 22:25 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Tegelikult on asi väga lihtne. Need, kes väitsid, et Briggsi mootoriga puulõhkuja ei võta täispööretel päevaga ära 5 liitritki. .... Kogu tõde on selles, et need mootorid ei tööta lihtsalt klassikalise tööpäeva pikkust ehk 8 tundi järjest. ...
No oma puulõhkuja kohta oskan öelda, et töötab ikka täispäeva, praegu puhkepäeviti tulen hommikul kella 8 paiku välja ja lasen õhtul hämaras kella 18-ni kuni päris pimedaks läheb, vahepeal tuleb kokku paar tundi puhkepause, lõuna, kerged soojad joogid jne. Ehk siis 10 tundi miinus 2 tundi puhkust, see teeb umbes 8 tundi tööd ja hommikul täis pandud paagis on ikka midagi põhjas. Võib-olla on ka tsutt vähem tööaega, kuid mitte oluliselt. Arvan, et kulub 3-3,5 l päevaga. Hoorattaga väidetavalt 30 t lõhkumisjõuga masin töötab kogu aeg gaasirutška põhjas, palju ta koormust saab ja kilosid-vatte eraldab, ei tea. Enne jõule hakkasin lõhkumisega vabadel päevadel pihta ja nüüd hakkab 20 l E-98 kanku tühjaks saama. Nädala sees lõigun õhtuti otsmikulambiga valgustades notid valmis ja siis puhkepäevadel vean masina välja, et pikad päevad teha.
Tsitaat:Samas lõksuringi jaoks tõesti sellist kolakat vaja ei ole ja koeraline seal inimese ja mõne pambu kandmiseks kulueffektiivsem.
Vot jõudsimegi õige punktini, mis kuradit ma joristan jossiga kui saan motokoeraga sama asja tehtud. Hüdrauline lõhkuja nõuab igavesti võimsat mootorit, hoorattaga masin saab hakkama õhust kolvi peale saadud tulega.
Mul on üsna ükskõik, mis mulje ma Sulle jätan. Samamoodi nagu selle aretise küttekulugi. Igaüks usub seda, mida ta tahab uskuda.
Veel üks tsitaat motokoera kütusekulust ja efektiivsusest, 4l - 40 km, jala oleks tulnud teha ööbimisega retk, nüüd 5 tundi. Kirjutajaga on meil palju ühiseid huvisid, lisaks jahile ka mesindus jms 
Tsitaat:30-го гонял по капканы, проехал 40 км, по реке, дороге, полям, лесу. Максимально разгонял 35 км, бензину снюхал 4 л [Pilt: smile.gif], я честно говоря в шоке от расхода [Pilt: smile.gif].
По лесу еще тяжеловато, во-первых пропиливался, во-вторых снегу маловато, в лежащие на земле повалины если с разгончика то каток переворачивается передний, а если плавно, то буксит на повалине, все одно приходится вылезать, помогать.....
В общем если б ножками, то пришлось бы с ночевой, 40 по снегу за день не осилить, а тут в 9 выехал, в 2 уже дома [Pilt: smile.gif]..и с куничкой [Pilt: smile.gif]
Бурлак М-2.
Kui nüüd 1000.- kanti eelarve juurde tagasi tulla ja motokoera proovida mõelda pakkude kojuveoks:
http://www.mootorsaanid.ee/mtv/ee
Jah, ise istud sarvedest juhtides vannis, aga kuhu puud panna? Tagumendi alla küll mõned mahuks, samuti motokoera enda ette platvormile ka.
Või siis veel üks vann olemasoleva pealistutava külge, nagu vist jahimehedki neid kasutavad. Läheb jälle rongiks kätte ära ja puude vahel kehv õiendada.
Ettepoole ehitades nagu mootorsaani keeravad suusadki ja ise motokoera peal istudes saaks tekitada olukorra, kus taga haakes üks kelk. Kuhu saaks siis koorma laduda. Samas jällegi jalgratast mõtetu leiutada, mootorsaan ju sama asi ja juba välja mõeldud.
Iseenesest väikseks pakkudeveoks isegi oleks ehk mõtet, selle raha eest. Asi uus ka.
Mida aga arvata mitte lumisel ajal sellega liikumisest, kelku ikka raske tõmmata.
(11-02-2019, 20:08 PM)mutikas Kirjutas: [ -> ]pkmp:sul nii ei kannata et traktoriga sõidaks kasti,jussit lahti ei ühenda,jääb järelhaake peale.
Ise vajadusel vean nii atvd+jussit.(ranger+brentex)

Traktor ei mahu tendi alla ja käru on autost palju madalam.
(12-02-2019, 00:41 AM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Kui nüüd 1000.- kanti eelarve juurde tagasi tulla ja motokoera proovida mõelda pakkude kojuveoks:
...
Iseenesest väikseks pakkudeveoks isegi oleks ehk mõtet, selle raha eest. Asi uus ka.
Mida aga arvata mitte lumisel ajal sellega liikumisest, kelku ikka raske tõmmata.
Just täpselt selleks sai juba aastaid tagasi vaadatud-mõeldud ja uuritud seda "koera" aga "rahvusvahelistele kasutajakogemustele" tuginedes loobutud, sest tahaks vastupidiselt kõike "suvel" ehk lumeta ajal teha. See on ikka puhas talvine Peipsil kalalkäimise riist ja tõesti siis ka lühemate lõksuliinide sõiduk jahimehele. Mul oli veel üks lisatingimus: see roomikmasin peab suutma järel vedada nn. ATV-purustusniidukit, mida kerge motokoer selgelt ei suuda ega võimalda. See on puhas lume- ja jääpill, aga selles keskkonnas ja õigel otstarbel raudselt superriist! Peipsi ääres ikka näeb neid kärudest välja võetavat ja vedurid pole mingid lihtsad-odavad autoeksed. 

Metsatööks pole kiirust 25 või 55 km/h vaja, on vaja täpset õiget kaalu ja veojõudu. Aga kui talus on oma küttepuu mets a'la otse üle heinamaa 500 meetrit ja tõesti sealt tood kas pakke või suisa lõhutud halge ja teed seda talvel, siis on kiirusel ja olematul kütusekulul jumet küll  Toungue Lisaks iseenda jalavaeva vähendaja, mul omal meri/lauter 500 meetrit uksest ja kui jalad ikka hästi ei käi, on see paganama pikk maa. Eks "tegelikult" sai ka sel põhjusel vaadatud, sest ma ei teadnud, jäävad jalad alla või ei. Et selline invasõiduk ratastooli "lohistamiseks" või nii  Sad 
Vaadates ka kuluosade hindasid, siis ei löö needki ju kummuli. Aga vähegi usaldusväärsem ja väljanägev komplekt maksab ikkagi 2K€ ja peale. Samas mootorite poolelt vaadates ei maksa Lifani varumootorid mittesittagi ehk see +1000 raha Honda eest ei ole kuidagi õigustatud. Kui, siis vaid ja ainult tõesti Siberis, Alaskal jms kohtades, kus sõidad väga kaugele ja mootori tööst sõltub elu "miinusmiljoni" juures ning ainus sidevahend on sat.telefon. Eestis tuleb zitemal juhul mõnekraadises külmas paar kilti vantsida... või gsm-telefoniga kõllates mõni Sõber järgi kutsuda.

PS: see jutt motokoera kohta, et midagi pole vaja, ei päde sest mistahes mootoriga riistapuu, mis sõidab üle 6 km/h, on mootorsõiduk ja neile kehtivad kindlad reeglid. Seega ei ole päris nii ka, et seda ei peaks registreerima jms jama. Küll Peipsil ka selleni jõutakse (karakatitsate register juba on) sest järvejää on avalik tee, kui Riik omanikuna sinna mootorsõidukid lubab! Juriidiliselt on motokoer sama mis mootorsaan ja sellega tuleb arvestada oma eramaalt välja minnes.
LS mõisted:

Tsitaat:mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, elektrimootoriga jalgratas, tasakaaluliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis;
Venelastel on muidugi motokoerale ehk siis lintpuksiirile ka ägedad keeravad kärud suveks olemas aga selline suur puksiir koos haagisega ei ole enam kaugelt odav. Aga mõte tagakeeramisest on küll kõva! See siis 2018 video ehk asjad arenevad ka seal. Too suur Burlak-M Ekspeditor oma topeltlintide ja massiga juba natuke on, lisaks reevers ja muud värgid. Kui nüüd hästi vaadata ja mõelda, paneks mingi mootorvintsi ka juurde, siis võiks tekkida tõsine alternatiiv raudhobudele. Aga "Vene värk "ja euroregisteerimine vist väga välja ei pruugi tulla, lisaks igatsugu tuled-viled vaja juurde. Ja mis on lõpuks ka hind? Rootsi värgist odavam, see on selge. Aga igatsugu ägedaid lisasid ja juhtimislahendusi on küll mõeldud. Aga traktor ikkagi pole ja teepeal sõita ka e isa - seega ei anna see kiirus Eestis midagi. 

Aga video lõpus veetakse ka palki ja see on küll pita! Liiga kiire ja valest otsast juhitav vs raudhobu. Aga mingi sellise käruga metsast valmis kütet koju tuua vägagi tegija, tõsisemaks metsatööks aga ei kõlba. Tegelikult on need odavad kompaktmudelid isegi veel ägedamad, näiteks Kombi-1 või kahe lindiga mikromudel Spectrum. Need ikka nii odavad, et oma maapeal pulli teha ja klotse koju vedada täitsa kannataks.