automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(11-03-2021, 11:52 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]hmm, mina muidugi väike metsaomanik, paarkümmend hektarit ehk tuleb ära.
ja seetõttu asjast palju ei tea.
aga niipalju ütlen küll, et seuke raudhobu, mis palgiotsa omale kukile võtab
ja seeläbi üsna mõistliku haarduvuse saab, oleks üsna tarviline riist päris sageli.
kui mets kannab kehvalt või kui lagedaks ei lõika ja laiu teid sisse ka mitte,
siis on aparaat minu arust jumekas küll.
hind ja tasuvusaeg on iseasi, aga olemuslikult aparaat sobiks töö tegemiseks küll.
praegu jääb palju välja toomata, kuna pole nii väikest asja, mis ligi mahuks.
vintsiga vast veaks isegi veel kitsamatest "prigudest", aga ainult sirgelt.
puht teoreetiliselt rendiksin küll aparaati üheks-kaheks nädalavahetuseks iga talv,
kui nädalavahetuse hind näiteks saja raha kanti jääks.
kui päriselus suudaks näiteks paari-kolmesaja meetri kaugusele vedada
tempoga tund ja palk, siis oleks täitsa jumet asjal
.
palgi all, siis pean silmas pikka tüve muidugi, mitte kolme-nelja meetriseid jupikesi.

Sellest eelnevast tekstist tulebki välja, miks see raudhobu vähelevinud on. 
Hobimetsaomanikul selle ostes ei tasu see kuidagi ära, kui just peale "kasumiahnuse" teistmoodi hinges mets peas ei ole. Samas võiks ikka mingi kopik kukkuda ka metsast, et kasvõi talu juures miskit uuendada.
Vintsiga saab küll ka nurkade all tõmmata. Isevabastuvad plokirattad on saadaval. Ja kui vedu on ikka tihedast metsast, siis on ka puid, kuhu neid kinnitada. Trossi läheb ka vintsile 70m, seega saab tõmmata kaugelt.
Raudhobu rentimisest. Eks ikka metsategu ole küllalt kitsa ajaga. Kui on ilma, siis tahavad kõik. Seega, kui ikka endast asi pole, pole ka aja üle peremees.
Palju palju aega tagasi, kui tuttava isa oli metskonna saemees. Oli koondamiseks ka raudhobu. Ühe kindla miinusena oli juttu just ees vantsimisest. Kõnni päevas suure hulk kilomeetreid metsas. Veel hullem, lumega. Esimene jälg tuleb ka metsa teha. Lumegai kõndides oled metsa jõudes juba märja nahaga.
Seega on kokkuvõtteks nii. Raudhobu ei oleks üldse halb lahendus pisiõiendamisteks, aga tasuvust väikse metsatükiga raske kulu-tulu paberil tulu poole kallutada. Jah, ilmselt leiaks ka teenust, et raha tagasi teenida. Iseasi on aga ka reaalne valmisolek, tervis selleks. Ja kui juba muu töö ka olemas, siis kas ongi üldse tahtmist veel kellegile minna nädalavahetusel metsa vedama.
Rendist ka võtta ei saa. Saab küll koos mehega kutsuda metsa tegema. Aga hind naa krõbe aluseks võttes tunnis tehtud koguse ja kulunud raha. Siin natuke allapoole kerides hinnad ilusti olemas:
http://aiakujundus.planet.ee/Teenusedmets.htm
Paneme veel juurde langetamise, laasimise. Puidu rekaga äraveo ka. Vaat, et las jääda metsa mädanema see puit. Vähemalt kõdukiht kasumiks.
Ja seetõttu, kes ajab rögiseva tehnikaga see mõned metsapäevad läbi, kes kutsub naabrimehe. Kes tegutseb ATV-ga.
Mõni siin unistab mitu aastat 15K raudhobust, pole ka miskit halba. Hullem, kui poe taga libistaks...
Kalamees on jälle pilvedes. Kevad saabumas nähtavasti  Big Grin
(11-03-2021, 22:44 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]...
Seega on kokkuvõtteks nii. Raudhobu ei oleks üldse halb lahendus pisiõiendamisteks, aga tasuvust väikse metsatükiga raske kulu-tulu paberil tulu poole kallutada. Jah, ilmselt leiaks ka teenust, et raha tagasi teenida. Iseasi on aga ka reaalne valmisolek, tervis selleks. Ja kui juba muu töö ka olemas, siis kas ongi üldse tahtmist veel kellegile minna nädalavahetusel metsa vedama.
Rendist ka võtta ei saa. Saab küll koos mehega kutsuda metsa tegema. Aga hind naa krõbe aluseks võttes tunnis tehtud koguse ja kulunud raha. Siin natuke allapoole kerides hinnad ilusti olemas:
http://aiakujundus.planet.ee/Teenusedmets.htm
Paneme veel juurde langetamise, laasimise. Puidu rekaga äraveo ka. Vaat, et las jääda metsa mädanema see puit. Vähemalt kõdukiht kasumiks.
Ja seetõttu, kes ajab rögiseva tehnikaga see mõned metsapäevad läbi, kes kutsub naabrimehe. Kes tegutseb ATV-ga.
...

Aamen. Ning loodusel on täitsa hea, kui inimene seal vahel susserdamas ei käi. Linlane hakkab winguma,et mets on risus ja ei pääse üüberjopet kriipimata läbi marsitud.
(11-03-2021, 22:44 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Rendist ka võtta ei saa. Saab küll koos mehega kutsuda metsa tegema. Aga hind naa krõbe aluseks võttes tunnis tehtud koguse ja kulunud raha. Siin natuke allapoole kerides hinnad ilusti olemas:
Selel Peremehega on telefonis räägitud ja neil on asi ASJAPÄRAST:Lahemaal on kaitse-eeskirjad sellised, et nad saavadki oma metsa vaid raudhoguga teha. Ja Mees tõi ka näite, kus käis Tartus Toomemäel tööd tegemas sest LOVi  tingimus oli selline! Mitte mingit lõhkuvat ratasmasinat! Saad mõned sellised tööd ja ongi rahu maapeal! 
Muuseas, ENAMUS uutest IH'dest lähebki tiheasustusalade "metsandusse" ehk suures osas arboristidele. Teine pool ongi kaitsemetsad ja pehmed metsad. Täiesti asendamatu tööriist!

See ees kõndimise "häda" oli esimestel lahtiste lintidega masinatel, uued pealt platformiga on mõeldud ka turjal sõitmiseks. Neid vanu sattus mingi hulk ka Eestisse. Kui oli "põdrakäru" sabas, siis selle peal sai ka sõita. Täna käib asi nii:



Ma kujutan ette JÄRGMIST vingukohta - peab püsti seisma!!! Mind nagu PÄRISELT HUVITAB, millal siinsed pläkutajad ka Alstori, Kineticu, Logbulleti, WheelHorse'i, Bisoni jne "ilgeimaks mõttetuks saastaks" kuulutavad. TERRI on juba korra kuulutatud... Äkki on Vimek ja UseWood ka totaalne kräpp??? Misasja, korralik ATV on siis suisa saatanast. OK, ma kuidagi täitsa mõistaks, kui 34K€ maksva 1,5-tonnise RatasHobu puhul kasutada mõistel "suhteliselt kasutu". 

Vaadates toda uut, võimast ja kallist Essence'i, siis pole kaugel aeg, kus selle peale istutatakse teise teema tööriist - ekskavaator! Tegelikult on see juba praegu võimalik, ainult kinnitusraam on vajalik. Sel pole millestki puudust, isegi kaalust kui seda notti vaadata, ja kahepöidla-noortele ka arusaadav. Sinna panedki pika noolega kraavikaevuri külge ja puhastadki oma metsakraave - PUUDE VAHEL! Tegelikult on see ammu ära ka tehtud, teise Rootsi väikeroomiku OXENi peale! Jälle zitt??? Rögiseva jupmziga peab minema, veel parem oleks surnud Karpaatõ või muu selline jälkus??? On nii??? 
PS: rõverögisejad. Seal kus sai maaküte pandud, oli naabripoisil korralik, kerglet restotudgi kunniga 50 ehk 2WD. PASK!!! Absoluutne pask, ei jõua isegi kraave kinni kükata, kaevub maasse ja diisel lendab otse torust taevasse! See pisike 4WD Kubota on ka eeslaaduriga efektiivsem, kui see rögiseja, kuigi on ka täiesti vanakool siduri ja tavakastiga. Need peavadki 1000 raha maksma ehk vanaraua hinna. Ja täitsa mõistan, miks korralikumad kasutet reeversiga pisijapsid 5-6 ja tohkem tuhat maksavad. Isegi see kõige lihtsam tavakasti ja roolivõimuta vanake on Tegija, sest selle on Insenerid projekteerinud ja Mõtlev Inimene mitte "homo sovieticus" ka valmis teinud.
Teema nagu seebikas Smile
palun esitada nt. 10 videolugu sellest kuidas raudhobu kappab metsas ja lumes no nii 20+cm
taga on haakes käru ja sellel koorem seljas.  Rolleyes
liikuva pildiga hea näha, et tõngub see roomik mätast ikka mehiselt. eelis ratta ees on ainult hiljem/vähem maa sisse minemine.
ilma lumeta palgi lohistamine sittab palgi ära ja mätast nühib ka mõnuga. seal võiks tagaotsa all kasvõi üleeelmisel lehel priidu
poolt viidatet log hauler-i moodi asi küljes olla.

ja mistahes käruga saab ikka ainult lühikest kütte või paberi materjali vedada. ehk üsna sama võimekus ja jõudlus kui käruga atv-lgi.
laiuse eelist ka enam pole, kuna käru on laiem.
aga pisemad hobud lumega ja oma kukil pikka tüve kitsast kohast välja toomas on tõenäoliselt küll õige valik. vintsiga ju kõnnid sama
maa ja isegi rohkem. lisaks iga manööverdamise jaoks vaja vints ringi tõsta.
(12-03-2021, 14:16 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]palun esitada nt. 10 videolugu sellest kuidas raudhobu kappab metsas ja lumes no nii 20+cm
taga on haakes käru ja sellel koorem seljas.  Rolleyes
ootan ka.
Üheksakümnendatel üritati ka midagi sellist eesti inimestele pähe tõmmata. Tallinnas toimunud messil oli väljas. Tutikas.
Käisin ka töönäitusel Narva maantee ääres vaatamas. "Normaalne kopsupõletiku tekitaja", kommenteeris meie tolleaegne kommertsdirektor.

https://www.klaravik.se/auction/product/...co-skogis/

Olin mõned nädalad koos ühe tüübiga nõuka armeed orjamas. See sell ostiski endale tolle nikatsi päält kroonuteenistust ära ja hakkas kah "metsameheks". Kasutatud peast sai, lasi aasta aega Türil remontida, et korraks metsa jõuda ja pealt paari päeva tõdeda, et aparaat kõlbab vaid mõnele lollile edasi müümiseks...

Sihuke lugu siis.
Kummaline on asja, mida ise pole omanud ja vist mitte ka proovinud, headusse uskumine lausa maniakaalsel kombel. Juba selle pärast tasuks omale muretseda üks roomikutel väike rögiseja, et seda headust kas või endale tõestada Smile
Mis puutub nendesse miniharvesteritesse, siis tunduvadki olevat nikatsid. Mõni rohkem, mõni vähem. Messil sai neid paar aastat tagasi lähemalt uudistatud, videosidki on vahitud...
 Võimalik, et üha enam tekib ka meil vajadus nende järele, aga tõsise töö tegemiseks peaks nad pisut paremaks saama. Ka väike masin võiks olla ehitatud soliidselt. Kudagi õbluke ja kodukootud tundub vähemalt nende messil nähtute tegu ja nägu.
Need polegi teenuse masinad. Need on sellised masinad mille võtad hommikul kodust võtad näppu, jalutad kodust otse kõrval olevasse metsa, see kannab su sae ja kigu varustuse metsa ning lõunale tulles tood koorma küttepuid koju kaasa või koorma palki. Ega lõigates/vedades üle 6tm ei teegi rahuliku päevaga. Kehvas meysas on tegu isegi 3tm tegemisega maru rahulikult üksinda
(11-03-2021, 15:13 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Kohati ajab siinne automotolaste ajutu möla lihtsalt zita keema! Targutajaid on palju aga reaalsest TÖÖTEGEMISEST ei julge keegi pilte panna.

Minul ajab jälle sellesamuse keema see, et tullakse rääkima asjast, millega kokkupuudet pole ja ammugi ei omata seda. Räägitakse mingist REAALSUSEST. Samas kodanik ise veab murutraktori ja motobloki haagisega männinotti või vana Audi pagasnikus pakke metsast välja.
Jah tore on vaadata väljatoodud hobusid ja unistada, kuidas kõik võiks olla.
Reaalsus on see, et ahi vajab kütmist. Ja ka muu kraam sanitaarraiega kätte saada. Ja seda võimalikult odavalt, et siis saadud nutsuga miskit majapidamises uuendada.
Äkki siis teemasse olekski mõistlik välja tuua konkreetne kogemus, masin. Just nagu teemaalgataja oma ATV-st.
Lisan ka siia oma masina, kuigi nii mõneski muus teemas on see läbi käinud.
Vana T-25. Kuna mõnekümnel hektaril on ka mädasid kohtasid, siis alla pandud laiemad rattad.
[attachment=86722] [attachment=86723] [attachment=86724]

Nende ratastega on ökoloogiline jalajälg enda 104Kg parem.
[attachment=86725] [attachment=86726] [attachment=86727]

Paigaldatud sai ka hiina vints. Plaaniga kitsamatest kohtades puud enda juurde tõmmata. Päris rahul ei ole, kuna trossi sättimisega peab poolile vintsimisel hoolikas olema.
[attachment=86730

Seega järgmiseks hooajaks plaanis ikkagi klassikaline tagavints soetada:
https://hevo.ee/metsatehnika/palgivints/
Esivints jääb abiliseks, kui traka upub.
Palkide haakimine käib kettidega ja haakerauaga tõstab üles veoks. Tagavintsiga plaan siis kõigepealt tõmmata palgid veotee lähedusse ja järgmine päev siis kettidega metsast välja.
[attachment=86728]

Suurim miinus see, et laia rattaga lume sees eriti ei liigu. Aga asi endast aega valides saab hakkama. Olemas on ka kitsmad rattad koos kettidega. See talv aga lume all maapind ära ei külmanudki. Seega see komplekt ei õigusta.
[attachment=86729]

Kokkuvõtteks. Puud on metsast alati välja saadud. Ahi on soe. Ja see nädala kannatab rögisejaga metsatöö ära. Ülejäänud aasta on uni rahulik, et ei pea mingit kuumakset tampima masina eest, mis seisab niisama. 
Aga noh, laske oma üüber, super masina videodega edasi, pange see ka kõrvale mängima. Reaalsuses puud metsast välja ei saa, aga unistamine on ka mõnus tegevus.


Mitte kuidagi ei poolda, et see vene masin nüüd parim oleks. Lihtsalt ta on olemas ja natuke täiustades on saadud asjad tehtud. 
Paljuski oleneb rahakotist ja kas või ka sellest, kuidas keegi suhtub metsa. Võib olla ka hingega niiöelda metsa juures ja seal polegi nii tähtis saadav tulu, vaid asja ilu. 
Aga kui tullakse tuututama nagu jehoova tunnistaja, et ainult see on õige ja kõik muu zitt, siis...
Huvitav, kas hiinlased ei tee raudhobu järgi? Originaal on tootjamaad juba arvesse võttes kvaliteet asi ja siis ka vastav hind.
Ei salga, et selline hobu võiks endalgi olla, kui ütleme 5k kätte saaks. Aga ma ei taha ees kõnnitavat varianti, vaid seda uuemat.
Hiinlased, pange tootmine käima. Või on ikka asi niivõrd väikse nõudlusega, et ei tasugi järgi teha.
Kui ATV parasjagu teisel objektil oli ja palgid vedamist vajasid, sai russile käppelt selline abivahend kokku klopsitud. Kahjuks head pilti aktsioonist ei ole, aga põhimõte sarnane nagu ATV kärul (ilma vintsita esialgu ainult).

[attachment=86731]

Aasa otsa käib selline haarats. Sellega saab palgi otsa siis üles tõsta. Seejärel kett palgile ümber ning kett sinna üles tala peal olevatesse soontesse kinni. Koos abilisega on nii peale kui mahalaadimine üsna eduline kui muud paremat tehnikat parasjagu võtta pole.

[attachment=86732]

Sama süsteemi sai ka TZ järel kunagi kasutatud, küll kõvasti väiksema haaratsiga. ATV koos käru ja vintsiga nendest kõige tootlikum siiski.

[attachment=86733]

Aga oluline ajavõit tuleb sellest, et kõigiga neist saab palgi otsa üles tõsta ning keti ilusti ümber panna. Käpuli maas oleva palgi alt ketti käsitsi läbi ajada on üsna nigel selle variandi kõrval.

PS. Viimasel pildil olev TZi külge käiv abivahend (ilma haaratsita) on endiselt alles ja loovutatav sümboolsete eurode eest.
mis see haarats suudab ja palju maksab? See oleks päris hea abiline ehk... Cool
(12-03-2021, 23:13 PM)olli Kirjutas: [ -> ]... sai russile käppelt selline abivahend kokku klopsitud. 
@ lihtsalt avaldab lugupidamist mitteeestalaslikul kombel, kui ksf! nimetab täpselt mõõdetud, keevitatud ja värvitud asja selliselt.
Ise ka väike metsaomanik, puuga räägib ja lohutab, enne kui talle saega kallale lähen. Ja naudib, kui toominga ja pihlakavõsa saab suure tööga ära tapetud ning maasikas, pohl, mustikas hakkavad maad võtma. Puhas tarbijamentaliteet suunatuna järeltulevatele põlvedele...
Postituses on oma osa ka TPI automaatikakateedri eilse aastapäeva järelmõjudel. Terviseid teekaaslastele, kui neid siinses suurepärases keskkonnas on. Parematel aegadel sai ikka täitsa füüsiliselt kannusid kokku lüüa, kus alla liitrine ei kvalifitseerunud kannuks.
Vana metsavedajana annan küll tehnilise lahenduse ja töötluse, viimistluse  eest 10 punkti aga ise seda ei kasutaks. Ajaraiskaja. Vaevalt, et palk betooni peal maas on, et kuidagi trossi või ketti alt läbi ei saa. 
Omal oli plaadinurga küljes 6mm traadist konks. Sellega tõmbasid tsokeri alt läbi paari sekundiga ja juba võis kerima haksta.
Kakskümmend tihu ära lõigata ja hobuga, olgu ta või rauast, käib minusugusel ka väga ilusas metsas üle jõu.
 Kuidas sellises toimida? Vesi kohati üle sääriku. Osa puid on kobras maha võtnud, aga natuke kõrgelt...Paju- ja toomingavõsa enamalt jaolt, natuke leppa ka. Tahaks kuusekesed ja kasekesed vabaks välja lõigata muust rupsikust.
(12-03-2021, 22:44 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat:Kohati ajab siinne automotolaste ajutu möla lihtsalt zita keema! Targutajaid on palju aga reaalsest TÖÖTEGEMISEST ei julge keegi pilte panna.
Minul ajab jälle sellesamuse keema see, et tullakse rääkima asjast, millega kokkupuudet pole ja ammugi ei omata seda. Räägitakse mingist REAALSUSEST. Samas kodanik ise veab murutraktori ja motobloki haagisega männinotti või vana Audi pagasnikus pakke metsast välja.
Ära nüüd tapa mängu ilu ää - seltsimees kunstiteadlast oleme me valmis kuulama tundide kaupa! Kirsiks veel kuidas Töömees katust paneb.
(12-03-2021, 22:44 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Paigaldatud sai ka hiina vints. Plaaniga kitsamatest kohtades puud enda juurde tõmmata. Päris rahul ei ole, kuna trossi sättimisega peab poolile vintsimisel hoolikas olema.
 
Mis ta siis teeb? Läheb puseriti? Kuidas seda jälgida? Et pidevalt pinges oleks või veel midagi jälgida seal?
Mul ka selline vedeleb ja ostsin kunagi, et paigaldada, aga pole viitsinud.
Kui ta ei õigusta, siis pole mõtet pannagi.
Kui jämedad kaablid panid? Otse akult?
Üle 15 aasta tagasi kui isa töökohas ironhorse soetamine jutuks tuli siis ainus argument mis mulle sealt meelde jäänud on, oli selle  masina surve maapinnale mis pidi olema väiksem kui inimese jalajäljel, 0.15kg/cm(tühja masina korral muidugi). Kas ironhorse kodumaal oli mõni seadus ka mis soodustas sedasorti masina soetamist või on seal lihtsalt liiga künklik maa?