automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tänud veelkord v6sa ja arvok!
Arvok, kuna sama Lifan mootor tundub olema, siis lihtsalt huvist, ega pole fotot mootori ja hüdropumba paigutusest alusel?
Minu eksemplaril oli hiinlane teinud mootorile kinnitusavad ette selliselt, et nendesse paigaldades poleks saanud enam jagaja kinnitusposti oma kohale panna. Sättisin siis üht ja teistpidi, lõpuks keerasin mootori nii, et hüdropump on paagi poole ja käivitusnöör liigub välja tõstuki ette. Nii tundus paigutus kõige parem. Pilti kahjuks pole täna. Tehtud ratsi tulemusena on tarvis ümber teha paagist pumpa minev hüdrovoolik. Originaal on piisavalt lühike, et mängida ei anna, lisaks 90 kraadi nurgaga. Leidsin Keilast sellise poe https://www.trabiflex.ee/et/home kus mõnede euride eest tundub, et vajaliku vooliku saaks. Peaksid olema sarnased hiinlased. Aga..kas tasub neid soetada, või peaks pigem hüdroskandist või kuskilt mujalt korraliku koha pealt võtma uue? Viimasel juhul nagu saaks juba esimese tüki voolikut korraliku asja vastu ümber vahetatud Smile
"Räägitakse" et hydroscandi "kvaliteet" pole ka enam sama mis ennem, ise olen kasutanud trabiflexi voolikuid(traktori poest ostetuna) ja vanemad on kindlasti juba üle 5 aasta vastu pidanud, pole ühtegi leket või muud häda tekkinud. Pole muidugi ekstra trabiflexi omasid ostnud, vaid neid mis on saadaval.
maailm on imeline. külamehed siin meie kandis räägivad, et trabiflex on koht viisaka kraami ostmiseks. mujalt võib ka viisakat saada, aga kallimalt.
(16-03-2021, 11:32 AM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Panen vaikselt hiina metsatõstukit kokku. Kuna pole varem hüdrosüsteemidega väga kokku puutunud, siis küsimus, milline oleks mõistlik hüdroõli?
Hiinlane ise annab juhendis järgmised valikud:
1. Shell Tellus T22
2. Aral Vitam Gf22
3. BP Energol HLP22
4. Mobil DTE11

Lisaks veel küsimused:
-kuidas õhutate täiesti uut süsteemi?
-peale õhutamist (kõik hüdrosilindrid sees olekus) peab paagis olema õlitase kui kõrge?

Edit: Veel küsimus tugiratta kohta. Originaalsena seda pole. Masin on ilmselt mõeldud pakule toetuma ja käppadega siis ajad üles ning konksu otsa. Mul peab see pill olema kaubikusse vintsitav, seega vajalik tugiratas aretada. Arvestades, et enamik raskust istub ilma puukoormata olekus nn diislil, siis peab tugratas olema korralik. Millist lahendust keegi on kasutanud või soovitab?
Selline tundub esimese hooga manööverdamise mõttes hea oma topeltratta tõttu, aga kahtlema paneb, et on plastikust ja toru 48mm https://www.xn--triistamarket-imba.ee/et...48mm260x85
Hüdroõli HLVP 32 või HLP 46, mis on tiba odavam.
(16-03-2021, 22:09 PM)Kult Kirjutas: [ -> ]"Räägitakse" et hydroscandi "kvaliteet" pole ka enam sama mis ennem ...

Ma olen täheldanud, et eestlane on maru kriitiliseks ja valivaks muutunudSmile
(16-03-2021, 21:44 PM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Tänud veelkord v6sa ja arvok!
Arvok, kuna sama Lifan mootor tundub olema, siis lihtsalt huvist, ega pole fotot mootori ja hüdropumba paigutusest alusel?
Minu eksemplaril oli hiinlane teinud mootorile kinnitusavad ette selliselt, et nendesse paigaldades poleks saanud enam jagaja kinnitusposti oma kohale panna. Sättisin siis üht ja teistpidi, lõpuks keerasin mootori nii, et hüdropump on paagi poole ja käivitusnöör liigub välja tõstuki ette. Nii tundus paigutus kõige parem. Pilti kahjuks pole täna. Tehtud ratsi tulemusena on tarvis ümber teha paagist pumpa minev hüdrovoolik. Originaal on piisavalt lühike, et mängida ei anna, lisaks 90 kraadi nurgaga. Leidsin Keilast sellise poe https://www.trabiflex.ee/et/home kus mõnede euride eest tundub, et vajaliku vooliku saaks. Peaksid olema sarnased hiinlased. Aga..kas tasub neid soetada, või peaks pigem hüdroskandist või kuskilt mujalt korraliku koha pealt võtma uue? Viimasel juhul nagu saaks juba esimese tüki voolikut korraliku asja vastu ümber vahetatud Smile
Minu oma nägi originaalis välja selline.
Olen praeguseks sellest originaallahendusest loobunud ja ümber ehitanud traktori jõuvõtu võlli otsas oleva pumba peale. Esimesed katsetused on tehtud ja tundub, et toimib küll.
(17-03-2021, 11:39 AM)arvok Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2021, 21:44 PM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Tänud veelkord v6sa ja arvok!
Minu oma nägi originaalis välja selline.
Olen praeguseks sellest originaallahendusest loobunud ja ümber ehitanud traktori jõuvõtu võlli otsas oleva pumba peale. Esimesed katsetused on tehtud ja tundub, et toimib küll.

Aga "julged" ausalt kokku lüüa KÕIK kulud ilma oma tööta - kas tasub ära??? Kindlasti on tegu vähe kallima katsetusega kui kolmekohalistes numbrites mänguasja-katsetused, aga eks ta samasse auku läheb? Nagu ksf!Donn'i IKH haagise katsetus. Need pole siiski kuni 150-eurosed saed, mida ma olen 4 tk katsetusteks ostnud! Iseterituva elektrika, Hechti, Dolmari ja lintsae. Ja ma jätkan seda, see on lõbus Big Grin Aga kurat tuhandetes, kui asjaks läheb, ei taha riskida! 

Meil on ju Eestist võrdlus võtta, mulle "meeldib" Fortsman: FT25 + FM35 + W100 + PTO pump = 4900+815+877 = 6592+KÕM = ~7900 EUR eraisikule. Ma arvan, et Country on täpselt samasse auku, neil ju Eestile omasel-tavapäraselt mingit indikatiivset hinnainfot üleval pole ja ma olen sunnitud Soome hindasid vaatama! 
Siis vaatad neid hiinakaid agri24 või mets24 jms pealt, et on küll natuke odavamad aga... Selge, et enamus meist ei osta neid otse välja, veel vähem sulas viimaste sentide eest. Ja siis pole ju enam vahet, KORRALIKUMA toote julged ajatada pikematele aastatele ja kuumakse tuleb et odavamgi. Rääkimata hoolduskuludest? Ütleme seuhkse odava hiinaka julged võtta aastaks-kaheks või suisa "ühekordseks" tööks, kallimaid 5-6 aastaks. 4,5K€ 24 kuud maksad 220 raha kuus, sama kuumaksuga 48 kuu peale saad aga 8500€ maksva asja osta!  

Vaadates, kui palju on tulnud neid ümber ehitada?? Või on asi ikka rohkem maastikus ja materjalis, mida vedada? Ülekoormamine, totaalne kuumaastik, arutu muda jne, see lõhub ju iga asja ära. Isegi pisike 16Hj 4WD jõuab arutult sikutada aeglustiga.
(17-03-2021, 10:17 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2021, 22:09 PM)Kult Kirjutas: [ -> ]"Räägitakse" et hydroscandi "kvaliteet" pole ka enam sama mis ennem ...

Ma olen täheldanud, et eestlane on maru kriitiliseks ja valivaks muutunudSmile
Hydroscandi voolikud on saast . Vahetasime harvesteril ja vedajal voolikud, nädalas korra tuleb kõik üle keerata kuna krutivad ennast lahti, voolikud on jäigad, poole aastaga on välimise kummi peal ära nätsutanud.
(16-03-2021, 22:17 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]maailm on imeline. külamehed siin meie kandis räägivad, et trabiflex on koht viisaka kraami ostmiseks. mujalt võib ka viisakat saada, aga kallimalt.
see on nii ja naa,vookikuid teevad ja kurta ei saa,hinnad head,aga o rõngaste valik puudub,hydroskännist saab need,aga seal on müüad saapad...jagajad ostan edaspidi hüdraulika 24 kuna seal ka osad eraldi saadaval,trabifleks müüb sulle uue jagaja...põka aisa silindrit remontisin viimati siis trabiflexist ei saanud midagi,hydroskännist sain kõik kaasaegsed tihendid sisse ja o rõngaid isegi kümnendiku täpsusega.
(17-03-2021, 16:12 PM)Inri Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2021, 10:17 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2021, 22:09 PM)Kult Kirjutas: [ -> ]"Räägitakse" et hydroscandi "kvaliteet" pole ka enam sama mis ennem ...

Ma olen täheldanud, et eestlane on maru kriitiliseks ja valivaks muutunudSmile
Hydroscandi voolikud on saast . Vahetasime harvesteril ja vedajal voolikud, nädalas korra tuleb kõik üle keerata kuna krutivad ennast lahti, voolikud on jäigad, poole aastaga on välimise kummi peal ära nätsutanud.
Mis firma toodanguga tegu. Ongi voolikule Hydroscand sisse valatud ve?
Vooliku iga, muide, on kaks aastat. Vahet pole, kas ta vedeleb laoriiulil või on masina külge keeratud.
Hydroscandi voolikul on jah firma kirjad peal. Ja siis täpsustus, et millega tegu. "russimehele" müüvad KappaFlexi kirjadega 210-baarist... Vanim on ehk teistkümneaastane ja seni kasutusel välioludes saska kõhu all. A mul rõhk kuni 120 kah.
 
Ühel päeval kuulsin kõrvalletis (see oli veel ajal, kui tohtis üle ühe maksva kliendi poes olla) kellegi wingumist, et olla kallis voolik ja kas odavamat ei saaks. Selle peale tuli leti tagant tõdemus, et on küll, aga seda ei lubata tõsteseadmele teha. Minust nad sinna jagelema jäid...

Saue ja Rapla kioski tegelastele mul etteheiteid ei ole - mõtlevad kaasa ja hinnad ei tapa. Tihti vajalik riiulis olemas ka.

Trabiflex on kaugemal. Kiidan nende kiiret regeerimist netipoe andmete täpsustamisel.
(17-03-2021, 14:22 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Aga "julged" ausalt kokku lüüa KÕIK kulud ilma oma tööta - kas tasub ära???  ...

Meil on ju Eestist võrdlus võtta, mulle "meeldib" Fortsman: FT25 + FM35 + W100 + PTO pump = 4900+815+877 = 6592+KÕM = ~7900 EUR eraisikule. Ma arvan, et Country on täpselt samasse auku, neil ju Eestile omasel-tavapäraselt mingit indikatiivset hinnainfot üleval pole ja ma olen sunnitud Soome hindasid vaatama! 
Siis vaatad neid hiinakaid agri24 või mets24 jms pealt, et on küll natuke odavamad aga... Selge, et enamus meist ei osta neid otse välja, veel vähem sulas viimaste sentide eest. Ja siis pole ju enam vahet, KORRALIKUMA toote julged ajatada pikematele aastatele ja kuumakse tuleb et odavamgi. Rääkimata hoolduskuludest? Ütleme seuhkse odava hiinaka julged võtta aastaks-kaheks või suisa "ühekordseks" tööks, kallimaid 5-6 aastaks. 4,5K€ 24 kuud maksad 220 raha kuus, sama kuumaksuga 48 kuu peale saad aga 8500€ maksva asja osta!  

Vaadates, kui palju on tulnud neid ümber ehitada??...
Eks ta ole veidi selline maailmavaateline küsimus. Algmaterjal nokitsejale on ju olemas. Pole ühtegi nn firmapilli lähedalt uurinud, mistap ei oska võrrelda. Vahemärkusena - olen tarbinud nüüdseks juba 4-5a hiina ATV niidukit (Briggsi mootoriga, Eestist ostetud), mis sai ka julgustavaks teguriks sealt maalt metsatõstuki soetamisel. Midagi halba niiduki osas ei oska öelda - terasid läheb, rihmasid läheb, nüüd on tagarulli laagrid vaja vahetada, aga eks ta ole kivide ja kändudega ka kokkupuutes olnud. Mis peamine, kõike on siit saada.
Finantside osas - ühe täiskomplektse firmaka raha eest peaks saama hiinast peaaegu kolm masinat. Kui ise tellida ja korraga, siis ilmselt saabki. Ei näe enda jaoks mõtet kallil pillil, kui tööd on talle harva.
Erinevaid voolikuid valmistatakse erinevatest segudest.
Nadi kuulda, et hydroscandi pood oma kaupa sisestades on läinud optimeerimise teed.
Kunagi oli tükk jama Hansaflexi voolikutega. Viljandis asuv esindus ostis sisse just neid rohkem plastikut sisaldavaid voolikuid. Liiga jäigad olid juba uuest peast. Ei saanud hülssegi korralikult otstele pressida. Otsa toru põgenes eest ära. Hakkasid peagi toru ja vooliku sisekummi vahelt lekkima.
Saksas oli seevastu Hansaflexi voolik igati eeskujulik. Pehme ja pidas. Ideaalne materjal kuumadesse tingimustesse - masina sisemusse põhja alla, hüdropaagi või mootori juurde.
(17-03-2021, 14:22 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(17-03-2021, 11:39 AM)arvok Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2021, 21:44 PM)ak75 Kirjutas: [ -> ]Tänud veelkord v6sa ja arvok!
Minu oma nägi originaalis välja selline.
Olen praeguseks sellest originaallahendusest loobunud ja ümber ehitanud traktori jõuvõtu võlli otsas oleva pumba peale. Esimesed katsetused on tehtud ja tundub, et toimib küll.

Aga "julged" ausalt kokku lüüa KÕIK kulud ilma oma tööta - kas tasub ära??? Kindlasti on tegu vähe kallima katsetusega kui kolmekohalistes numbrites mänguasja-katsetused, aga eks ta samasse auku läheb? Nagu ksf!Donn'i IKH haagise katsetus. Need pole siiski kuni 150-eurosed saed, mida ma olen 4 tk katsetusteks ostnud! Iseterituva elektrika, Hechti, Dolmari ja lintsae. Ja ma jätkan seda, see on lõbus Big Grin Aga kurat tuhandetes, kui asjaks läheb, ei taha riskida! 

Meil on ju Eestist võrdlus võtta, mulle "meeldib" Fortsman: FT25 + FM35 + W100 + PTO pump = 4900+815+877 = 6592+KÕM = ~7900 EUR eraisikule. Ma arvan, et Country on täpselt samasse auku, neil ju Eestile omasel-tavapäraselt mingit indikatiivset hinnainfot üleval pole ja ma olen sunnitud Soome hindasid vaatama! 
Siis vaatad neid hiinakaid agri24 või mets24 jms pealt, et on küll natuke odavamad aga... Selge, et enamus meist ei osta neid otse välja, veel vähem sulas viimaste sentide eest. Ja siis pole ju enam vahet, KORRALIKUMA toote julged ajatada pikematele aastatele ja kuumakse tuleb et odavamgi. Rääkimata hoolduskuludest? Ütleme seuhkse odava hiinaka julged võtta aastaks-kaheks või suisa "ühekordseks" tööks, kallimaid 5-6 aastaks. 4,5K€ 24 kuud maksad 220 raha kuus, sama kuumaksuga 48 kuu peale saad aga 8500€ maksva asja osta!  

Vaadates, kui palju on tulnud neid ümber ehitada?? Või on asi ikka rohkem maastikus ja materjalis, mida vedada? Ülekoormamine, totaalne kuumaastik, arutu muda jne, see lõhub ju iga asja ära. Isegi pisike 16Hj 4WD jõuab arutult sikutada aeglustiga.

Hakkasin selle jutu peale siin mõtlema, palju neid otseseid kulusid siis on?
Ei ole täpset kalkulatsiooni esitada, kuid katsun midagi kirja panna.
Uued haaratsid                    400€
Hüdropump NZ32                      50€
Hürovoolikud                        50€
Stutserid                          50€
Drosselklapid                      100€
Hüropumba muhv koos treimistöödega  50€
Uued puksid                        50€
KOKKU                              750€
Hüdrofilter oli juba krooni ajast olemas. Keevitustööd tegi poeg töö juures ära. Tal seal aega on ja paremad riistad ka. Rohkemat nagu otseselt praegu ei meenugi. Lisame juuurde veel ca 250€ mis praegu kohe korraga ei meenu siis üle 1000€ otseseid kulutusi ei ole. Hinnad on muidugi ligikaudsed.
Kuna eelmisel kahel aastal sai küttepuud (koos tormimurru koristamisega) nii palju varutud, siis sellel talvel seisis see aparaat jõude ja vajadus tema järele puudus. Mul aparaat välja ostetud ja ei pidanud maksma ka mingit liisingut ega järelmaksu.
Motopini hirremõtsa vai täüsmõtsa tassima, noo neog asag käümä tsutikõnõ hõlpõmalt atv vai põkaga...  
Jos seo tüügag kipõt es olõ-ig sis vidämä kasvõi tsia sälgas puut mõtsast, a minkagiq peräst lindimiist mängi hinnalisõ mängoasaga? 
Tä motopini jutt om ladvagag mõtsa poolõ. Jos tuu nõnna hüva asi olõma, minkperäst sõs kiäkig toda ime elläijat es tarvita? 
Pimme viid viil mõtsa , a mis sa ulliga tiid?
(21-03-2021, 10:04 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Motopini hirremõtsa vai täüsmõtsa tassima, noo neog asag käümä tsutikõnõ hõlpõmalt atv vai põkaga...  
Jos seo tüügag kipõt es olõ-ig sis vidämä kasvõi tsia sälgas puut mõtsast, a minkagiq peräst lindimiist mängi hinnalisõ mängoasaga? 
Tä motopini jutt om ladvagag mõtsa poolõ. Jos tuu nõnna hüva asi olõma, minkperäst sõs kiäkig toda ime elläijat es tarvita? 
Pimme viid viil mõtsa , a mis sa ulliga tiid?
See on küll hästi öeldud.
Ma olen küll kaugel arvamusest, et raudhobu täis-mõttetus on. Igale oma. Kes tahab, las teeb ja proovib. Isiklikult eelistaks siiski mingit vähe võimekamat diislil põhinevat roomikut, mida talutama ei pea. Kogu kammaijaa on siin lahti läinud ikkagi sellest, et kõik muud metsavedamise riistad kõlbmatuteks rögisejateks ja looduse hävitajateks tembeldatakse.
(21-03-2021, 12:36 PM)vant Kirjutas: [ -> ]Ma olen küll kaugel arvamusest, et raudhobu täis-mõttetus on. Igale oma. Kes tahab, las teeb ja proovib. Isiklikult eelistaks siiski mingit vähe võimekamat diislil põhinevat roomikut, mida talutama ei pea. Kogu kammaijaa on siin lahti läinud ikkagi sellest, et kõik muud metsavedamise riistad kõlbmatuteks rögisejateks ja looduse hävitajateks tembeldatakse.
Millistest rögisejatest on ALATI olnud juttu - SELLISTEST arutu hinnaga peldikutest! Vastupidiselt sellisele, kus on ka väikemajapidamiseks riistad kaasas. Ok, lisaseadmed on väärtus aga kurat, nelivedu on traktorile olulisem! Või siis selline või hoopis taoline! KAks viimast on vähemaltarusaadava hinnaga aga NENDE AEG ON LÄBI töövahendina! Isegi siis, kui Sa need ära restaureerid, kõlbavad need näitusele ja lõbusõiduks.
KORRALIK nõukogudeaegne või selle järellainetuse tehnika on aga kallis. Korralik "akvaarium" maksab ikka 8-10K€. Ja siis peab sul olemanii suure ja raske järele selge ühene vajadus! Mul hõimlane teeb sellisega siiani suisa vabast tahtest palgatööd, näiteks lehmabiskviidi pressi veoks olevat parim! Aga Ta on ka 61 vana juba... ja teine poo lasjast on see, et ühistus sab aru - see on nii lihtne töö et sinna ei ole mõtet ressurssi raisata, ruloonipressi ette ei ole mõtet võimekat moodsat traktorit panna, mille IGA töötund maksab palju raha! Aga tingimus on, et 82 on korras ja näeb välja kui uus, ei leemenda ega tossa. Press ise on muidugi jälle viimane sõna... 

Rögiseja ongi odav roostes leemendav zitt, millega töö tegemine on võimatu ja mida enamsue ajast remondid! See on see pealaeni tavotine jälkus... Kes on kasvõi KORRA juba millegi paremaga tööd teinud, see enam tagasi väga ei taha! Jah, šassii ja põka on ka toredad aga oled reeversiga ERGONOOMILISE juhtseadmestikuga 4WD kergema ja väiksema aga VÕIMEKA trakatsiga toimetanud? Tihtipeale veel ka frontaal ees. 
Ja siis jookseb ette selline kabiiniga asi ja jälle kõik muutub! Ka seesianne RaudHobu tänu oma arutule hinnale muutub "mõttetuks"! Muidugi sõltuvalt vajadusest aga KUI on seda ruumi ja teid, kus suurema asjaga majandada, siis milleks mistahes rögiseja??? Ah et ODAV??? See ei ole ju teemaks. Odav zitt ongi odav zitt ja kui selle kohta öeldakse RÖGISEJA, ei ole ÕIGUST solvuda! 
Me räägime  aastast 2021 ja NORMAALNE Inimene, kui tal on vaja kabiini ja garantiid, siis ta ostab enne sellise trakatsi + uue haagise sappa, kui suhtelislet kalli tundmatu ajalooga ja teadma varuosa saadavusega suvalise asja... Kasutatud väikejapside tulek turule + hiina-korea odav tehnika on löönud kaardid sassi! 


Sihuke wärk:
https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=8&t=80889

[Pilt: file.php?id=12402]

Ideel on jumet.
[attachment=86962]

Kaks kuradi tundi võpsikus ja napp ruum puid. 10 Ah voolu, umbes 0,5 l Aspenit. Aga see on meie reaalsus - meie looduslikud metsad on rämedikud, mitte pargid.

Seekord võtsin ühe murduma hakanud saare, mis ähvardas teele langeda ja paar toomingavärdjat. Ülejäänu jätsin loodusele - linnud tahavad ka kusagil pesitseda:

[attachment=86963]