automoto.ee foorumid

Täisversioon: Marta!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(19-08-2014, 12:30 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(19-08-2014, 10:11 AM)maitus Kirjutas: [ -> ].... see paak ei oota mind seal
Minupärast võib see paak seal olla, varjab kenaste tahavaate ära. Kui ta õhem oleks, siis teeks ta seda vähem. Või siis lühem. Või vaata ringi veel Smile .
Alustuseks:

Õlipaak
Õlipaagid
Vaatasin ringi. ..ühelpool on põld ja teiselpool mets Big Grin
(19-08-2014, 13:09 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Vaatasin ringi. ..ühelpool on põld ja teiselpool mets Big Grin
Ega põle naerda siin midagi, Viimases hädas tuleb metsa ja põllu vahel tolgendav vana okastraat kokku kerida, üles sulatada, lehtmetalliks valada, sellest sobiliku suurusega tükid lõigata ja just täpselt Martale paraja kuju ning mõõduga paak valmistada. "Siristada" sa ju mõistad juba Smile.
Mul õnnestus tagasilla piduritoru puruks keerata. Ühenduskolmik oli vaja teist pidi pöörata, et rippsüsteemi hoidvale plaadile ruumi teha ja lahti ma ühte poolt ei saanud- keeras torule vindi peale. Tundus, et ole enam hoida ka midagi ja keerasingi pooleks..... Ei õnnestunudki seda torupupikest sealt muhvi seest välja lüüa- niisiis puurisin. Mingi neli mm sain puurida, siis tuli lupsti teiseltpoolt välja ja midagi ära ei rikkunud. Uue vana samas mõõdus toru sain vanalt 53-elt, aga ehk annaks keegi nõu, mis nende toruotstega tuleb teha ? Kuidagi on need asjad seal vist koonuses ja tundub, et Multicaril torul on tinagi küljes. Gazikul ma seda ei täheldanud. Originaaltoru oli ka terasest- asemele läheb vask- kas see on ok ?
Vask on vägagi ok. Torude valtsimise jaoks soovitan osta käsilase. Siin on üks taoline, leidub ka nats odavamaid ( ei leia vastavat linki momendil). Elus läheb seda ikka vaja, seega oleks mõttekas ära osta.
(25-08-2014, 00:34 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]Vask on vägagi ok. Torude valtsimise jaoks soovitan osta käsilase. Siin on üks taoline, leidub ka nats odavamaid ( ei leia vastavat linki momendil). Elus läheb seda ikka vaja, seega oleks mõttekas ära osta.

Tänan vastamast. Ehk tulekski osta, Aga kas mingit tinaga katmist seal ei ole?
Kui vasest toru juba näppude vahel on, siis tinaga pole seal midagi teha Smile Valtsida saab toru otsa ka teisiti, kuid tuleviku suhtes oleks mugavam seadeldis osta. Siga mugav. Varem või hiljem annavad ka igapäeva sõidukite torud järgi, ning see paarkümmend euri tasub end esimese korraga ära.
Valmis vabriku asi kindlasti parim lahendus.
Kui aga häda käes ja abi kaugel, siis ise kasutan siiani kunagi tehtud Mägiaivari stiilis lahendust. Kõik mõõdud on antud mälu järgi, seega ärge kõvasti pekske!
Võtad kaks umbes 8-10mm paksust sirget raualiistakut või latijuppi ja sätid (lapiti)kohakuti ja keerad kruustangide vahele. Puurid nii otse kui saad lattide vahekohta läbiulatuva augu, mille läbimõõt toru omast kübe väiksem. No ütleme, et 1mm väiksem. Poolte kokkupigistamisel peavad nad toru kindlalt fikseerima kuid mitte lapikuks pigistama. Siis puurid pealepoole jämedama puuriga ca. 4-5mm sügava versengi. Puuri läbimõõt kübe väiksem emase poole augu läbimõõdust. So far, so good. Nüüd on sul n.n. naeltoos, kuhu võid puurida mitu erineva mõõduga ava. Edaspidi võtta igaks elujuhtumiks. Piduritorud piirduvad minu kogemust mööda siiski 5mm ja 6mm isenditega.
Paigaldad toru avasse nii, et ots ulatub veidi üle serva ja keerad kruustangide vahele uuesti kinni. Toru otsa pasunasse löömiseks otsid sobiva kärni ja annad haamrit. Tulemus ei pruugi jääda kõige ilusam ega kvaliteetsem, aga pidama ta jääb. Kui esimesel korral ei õnnestu, saed otsa maha ja proovid uuesti. Toru tasub seega võtta veits pikem, mitte nibin-nabin ulatuv.
NB! Ära unusta enne torule pasuna tegemist talle tutsi kaela pista! Muidu saad ema meenutada ja otsast alustada. Wink
(25-08-2014, 08:27 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Kui aga häda käes ja abi kaugel...
See lause sobiks vastavale teemale Smile. Mina olen kasutanud otsa laiakslöömise abivahendiks kuullaagri kuulist tehtud abivahendit, väike saba taha keevitatud. Sama asja kasutan tihendiaukude väljatoksimiseks Smile . Herr viplala soovitatud komplekt on muidugi abiks asi ja valmis asi, pole vaja ise leiutada.
OT: Juba pikemat aega olen piidelnud vastavas poes suuremate padrunite komplekti, sees siis kuni 46 number....ja ikka ostmist edasi lükanud ning sõbra komplektist laenatud 41 numbriga hakkama saanud (see kõige sagedamini vajaminev) . Edasilükkamine ...võiks öölda, et "tasus ära" Big Grin (või sai sõbral siiber, et temalt laenamas käisin) igatahes oli tal hiljuti vääga hää kingiidee varnast võtta. Krt...abiks asi ikkagi!
Seepärast, herr maitus, tasub häda kurta valjemalt, vahest tuleb "juhus" appi Smile ..
Tänan vastajaid- tänase päeva töö on siis teada- hakkan stantsi ehitama Smile. Ma olen vasktoru ka vahel mõne asja neetimiseks kasutanud- Pärast hea nöör läbi augu panna ja asi kusagile üles riputada. Sellise riistapuuga oleks lust needi üks pool kohe vormi saada Smile

Nenda nö pakkide otstesse, mille keskele ma toru avad puurin oleks vist hea ka Tift sisse pista Big Grin Big Grin. Oleksid alati ilusti kohakuti Smile
Väike progress siis jälle Smile! Raamipooled on valmis ja nende tegemine oli ikka paras kepp Smile, iseäranis starteri ja geneka äramahutamine- andis alles nuputada. Ega väga 5+ välja ei tulnudki. Ühel poolel jookseb esiosa paar mm väja ja täisnurgad on ka kahtlased. Homme loodin ja mõõdan raami paika ja siis läheb esisilla tala ka raami külge jäädavalt kinni- ja siis saab juba kogu kupatust ühes tükis rataste peal liigutada. Rambipalavik hakkab tulema Big Grin![attachment=50106][attachment=50107][attachment=50108][attachment=50109]


Kurb avastus on aga see, et jõuvõtuvõlli enne kevadet külge ei saa. Panen käigukasti väljavõttele ilusti kaane tagasi peale. Väljavõte mis mul õnnestus saada, oli ise aretatud h-pumba korpuse otsa. Selle isetehtud kaane sees laager läbi ja simmerist pole lõhnagi, nii, et kogu õli jookseks sirinal käimakastist välja. Aga pole hullu, seda jvv-d aega talv otsa teha. Kevadel krutin lihtsalt külge Smile.
(25-08-2014, 12:37 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Nenda nö pakkide otstesse, mille keskele ma toru avad puurin oleks vist hea ka Tift sisse pista Big Grin Big Grin. Oleksid alati ilusti kohakuti Smile
"Tifti" võib teinegi kord vaja minna, on säänne..hää ja abiks asi vahel Smile!
(22-09-2014, 05:54 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]"Tifti" võib teinegi kord vaja minna, on säänne..hää ja abiks asi vahel Smile!

Just.. Big Grin!
Õnnestus hankida üks selline laagripukk Nš10 -nele. Paistab aga niimoodi, et see riistapuu peaks töötama õli keskkonnas, sest mõlemal pool on tihendid. Kuullaagrid muidugi saab kinnised panne, aga see harkidega ülekanne- see, tundub küll, et ilma õlita ei toimi. Kui seal mingi nihe on- ja ju ta on, siis kulub vast õige kähku ära?
[attachment=50192][attachment=50193]
Ma ei saa ka aru kuidas see hark mis pumba otsas on, seal seisab, kas teine hark ( või kahvel siis) piirab tema liikumist? Ok, aga see asi saab veel tükk maad pumba poole minna ja seal ei ole mingit takistust ja nii tuleks see hark teise seest välja. No tegelikult ta edasi ei liigu- aga miks ta ei liigu- sellest ka aru ei saa Smile ?
Laagripuka korpuse pumbapoolse otsa sees on tegelikult üks keermestatud ava kust õli sisse saaks panna, aga kas kaks kinnist laagrit simmerlingi töö ära teevad- see on kahtlane ja simmerit ei saa sinna kuidagi panna.

ANDKE NÕU HÄRRASED Smile...! [attachment=50194]
Harkide vahel peab olema kindlasti plastist või kummist ristikujuline puks
(27-09-2014, 22:54 PM)ivar87 Kirjutas: [ -> ]Harkide vahel peab olema kindlasti plastist või kummist ristikujuline puks
Ei pea. Traktoril pole sellist lahendust. Kõik sõltub sellest,et kuidas on asi ehitatud. Kui omalooming siis kuluvad kahvlid kiiremini... tehase asjad täpsemad ja kui õli sees käib ringi.
Selline kahvli variant kestab küllaltki hästi. Mul endal on täitsa ilma õlita ja käib ka.....aga kulumine suur. Keevitan peale uuesti teatud aja tagant. Kahjuks omaehitatud variandil ei saa asju täpseks ja seega kulumine suur.
(27-09-2014, 23:00 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(27-09-2014, 22:54 PM)ivar87 Kirjutas: [ -> ]Harkide vahel peab olema kindlasti plastist või kummist ristikujuline puks
Ei pea. 

Sa võid selle ju asendada millegi muuga. Nende kahvlite asemele pane mida iganes, mis sinu arvates oleks vastupidavam. Sinna sobiks näiteks kahe ketirattaga ühendus - kus kaks hammasratast on sama ketijupiga kokku pandud. Mul on üks selline vedelemas, ainult ei tea, kas välisläbimõõt ja sisenuudid sulle sobivad. Kui tahad kuiva ühendust, siis mõni kummimuhv sobiks heaste. Kasutatakse ka nuuthülsse ehk siis torujuppi, kus on nuudid sees, kummaltki poolt lähevad võlliotsad sisse. Samas...olemasolev kahvel võiks ka töötada, sõltub reguleeringust - kui võllide teljed on kokju aetud, siis ei ole seal väga suurt kulumist. Määrimiseks sobib 
ka niiöölda "tavott" Smile .
(28-09-2014, 09:34 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(27-09-2014, 23:00 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(27-09-2014, 22:54 PM)ivar87 Kirjutas: [ -> ]Harkide vahel peab olema kindlasti plastist või kummist ristikujuline puks
Ei pea. 

Sa võid selle ju asendada millegi muuga. Nende kahvlite asemele pane mida iganes, mis sinu arvates oleks vastupidavam. Sinna sobiks näiteks kahe ketirattaga ühendus - kus kaks hammasratast on sama ketijupiga kokku pandud. Mul on üks selline vedelemas, ainult ei tea, kas välisläbimõõt ja sisenuudid sulle sobivad. Kui tahad kuiva ühendust, siis mõni kummimuhv sobiks heaste. Kasutatakse ka nuuthülsse ehk siis torujuppi, kus on nuudid sees, kummaltki poolt lähevad võlliotsad sisse. Samas...olemasolev kahvel võiks ka töötada, sõltub reguleeringust - kui võllide teljed on kokju aetud, siis ei ole seal väga suurt kulumist. Määrimiseks sobib 
ka niiöölda "tavott" Smile .


Tänan kõiki vastajaid! Nagu Talupoeg taluja kirjutas, on tegu vabriku tootega ja tõenäoliselt on need kahvilid üsna tsentris. Töötanud on see pukk üsna palju aastaid kombaini küljes ja kahvĺite kokkupuutupinnad on täisesti siledad. Eks igasugu hookuspookust saaks muidugi seal ette võtta, aga ega see ka lihtne ei ole. Pumbale käib kahvel nuudiga otsa ja teine kahvel takistab teda pumbaotsast ära tulemast. Võllil on aga kahvel võlliga ühes tükis ja ma ei kujuta hästi ette et sinna midagi lihtne aretada oleks...

Põhimõtteliselt võiks kõik jätta nii nagu originaalis on kui mõni minust targem mees siin ütleks, et kaks järgestikust kinnist laagrit töötavad nagu simmerlingid. Määre ju laagri seest välja ei saa, kas aga õli laagri sisse saab- selles on küsimus Smile ??? Kui nii toimiks, siis paneks mingi silikoniga laagrid paika ja kallaks sinna kambrisse natuke õli sisse. Pumbapoolell on ju tihend ja teisele poole jääks kaks kinnist laagrit...- tõenäoliselt peaks sinna siis ka rõhupunni panema.. ?
Midagi siis jälle avalikkusele näidata. Asi areneb nagu ikka- visalt aga kindlalt Smile. Ma usun, et igaüks saab kommentaaridetagi aru mis on mis. Midagi erilist, millest kirjutada nende vidinate ehitamisel ei juhtunud. Kui siis ehk ainuilt seda, et käändteljed tegin ümber- pikemaks ja otsad kõrgemaks ja paralleelvarda jaoks tõmbasin ühe toru aiamaalt välja, mis oli sinna mingi 20 a tagasi torgatud Big Grin. Seda peaks vist peale värvimist seespoolt õliga loputama...Smile[attachment=50513][attachment=50514][attachment=50516][attachment=50517][attachment=50518][attachment=50519]

Suuremad pildid: http://www.upload.ee/gallery/10598/Marta...id=4303522
Midagi siis jälle avalikkusele näidata. - ütles austet maitus.
Mulle meeldib neljas pilt, kui algusest lugeda. Kõik nähtav on kenaste proportsioonis ja kena vaadata! Rataste suurused, vahemaad, kaugused jne.. jälgin huviga kõike juurdekasvavat. Emmotsinaalne laks nädalavahetuseks käes ja maksma ei peagi midagi Smile !
(12-10-2014, 12:02 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]Midagi siis jälle avalikkusele näidata. - ütles austet maitus.
Mulle meeldib neljas pilt, kui algusest lugeda. Kõik nähtav on kenaste proportsioonis ja kena vaadata! Rataste suurused, vahemaad, kaugused jne.. jälgin huviga kõike juurdekasvavat. Emmotsinaalne laks nädalavahetuseks käes ja maksma ei peagi midagi Smile !

Tänan- kõlab lausa nagu kompliment Big Grin ! Samas aga, ega peale sind mu nokitsemine kedagi ei paista eriti huvitavat ka Smile .
Eks raam on loodi järgi tehtud ja peab tasane olema siis. Diagonaalidega ei kannatanud aga raami paika saada. Ei tea, kas silla kinnitused ei ole sama koha peal või milles asi. Raamist selle auguni, mis seal silla kandepinnal on, on kõik täpne, aga kui diagonaalid paika panin, siis oli silmaga näha, et pole õige. Nüüd kui selle rippsüsteemi plaadi kätte sain, sain selle järgi ka küljed paralleelseks. Lasin plasmaga lõigata 20 nesest ja ma ei ütle mis maksis Smile. Aga see vidin, kuna ta seob ära tagasilla ja rippsüsteemi, peaks nagu asjast traktori tegema , nii, et ma ei nuta seda raha taga ka Smile . No kuramuse raske on see asi küll, vaatamata sellele, et samapalju kaalu tuleb talle veel külge keevitada. Alla tulevad ju veel 30 sesest materjalist aistehoidjad, mis on pikalt selle plaadi alla keevitatud, tagant tulevad need otse alla ja eestpoolt tulevd need ülemise plaadi küljest kaarega üle silla, silla alla välja. Aga kaal on ju ka hädavajalik...oma kakssada kg hakkab see asi kindlasti kaaluma- õnneks on mul tali Smile .

 Tegelikult tahaksin sellist nõu küsida, et kas keegi on puidust-vineerist šablooni järgi metalli lõiganud. Vineerist oleks see šabloon lihtne teha, aga kas see asi muutub enne tuhaks kui lõigatud saan, või siiski kannatab niipalju välja? No kaks šablooni kannatab ju ka teha, kuna on kaks aisahoidjat- tikksaega välja ja valmis. Mingi kriipsu järgi ma nende asjade väljalõikamisega aga kindlasti hakkama ei saaks... Sad