automoto.ee foorumid

Täisversioon: Marta!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
ei..noh.. eks midagi on saand teha kah ja abiks olla. See "vene mees" Kallastelt, Oleg nimeks, on päris tõsine tegelane, ehitab ise, teeb hooldust ja remondib ka teiste tehtud masinaid. See peipsiveer on suht pisike koht ja seal ei saa oma tööd sitasti teha ning äri kergelt võtta - jääd kiiresti ilma leivata.
 See mootor...ma ei süvenenud nii väga tema olemusse, meelde jäi, et oli 1,6 diisel, vist Fiesta oma. Võta või jäta - aga originaalis on sellel masinal olemas ka kütuse etteandepump, mis sorti see kõrgsurvepump seal on, vat seda ma ei oska öelda, aga ...ega see polegi tähtis - kui paak asub KSP-st kõrgemal, siis pole mõtet seda teemat enam suskida :! .
 Kütusepaagi kraan peaks ikka olema , saad vajadusel sulgeda (seda läheb vahel tarvis). Kasutada võiks näiteks MTZ bessiinipaagi kraani, mul jällegi üks vedeleb riiulis... täiesti uus Smile
See mootori alus peaks vist originaalis Escort olema ikkagi Smile. Nii, et jällegi tänu Hr Tiftile nii filter kui kraan olemas Smile ! Hr Maz toetas käsipiduri kangiga ja kui nüüd veel selle 53-e käimakasti väljavõtte ka saaks, siis võiks hakata väitma, et peale hüdrovoolikute/torude on peamised asjad olemas- edasi ainult parasjagu mõtlemist, lõikamist, keevitamist. Eks väiksemaid sorti vidinaid on veel vaja igasuguseid, aga see juba lihtsam.
 Kui mõnel on pakkuda mõni latern või paar, mille poritiiva külge tahapoole valgustama saab panna, siis oleksin väga tänulik. Eks ettegi oleks valgust vaja, aga ei oska veel öelda mis mul sinna vaja pista on ja kuhu tuled tulevad. Seal on küll kaks tuleauku olemas, aga ma ei ole kindel kas seal lõikamiseksk ei lähe. Kusagilt tuleb igatahes mootorikattel jupp kõrgusest maha saada- ehk saab vahelt võtta ja neid orig. tuleavasid säästa.
Eks kogu juhtmestik ja üldse elektrivärk on ka puudu, ja aimu sellest ka väga ei ole. Sellel teemal küsiks ka kohe, et kas iga 12 V kell ja andur kõlbavad omavehel kokku panna, või näitavad erinevad kellad sama anduri puhul erinevalt? Eks peamised näiturid, nagu õlirõhk, mootori temperatuur ja ampermeeter, peaks ikka peal olema. Või ehk veel midagi???
(18-10-2014, 08:17 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]Sellel teemal küsiks ka kohe, et kas iga 12 V kell ja andur kõlbavad omavehel kokku panna, või näitavad erinevad kellad sama anduri puhul erinevalt? Eks peamised näiturid, nagu õlirõhk, mootori temperatuur ja ampermeeter, peaks ikka peal olema. Või ehk veel midagi???

Võib juhtuda, et sobivad, aga üldiselt peaks ikka õigest komplektist asjad võtma. Tavaliselt suvaline komplekt tööle ei hakka.
(18-10-2014, 08:17 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]1. See mootori alus peaks vist originaalis Escort olema ikkagi Smile. Nii, et jällegi tänu Hr Tiftile nii filter kui kraan olemas Smile
2.  Kui mõnel on pakkuda mõni latern või paar, mille poritiiva külge tahapoole valgustama saab panna, siis oleksin väga tänulik. 
3.  Eks kogu juhtmestik ja üldse elektrivärk on ka puudu, ja aimu sellest ka väga ei ole. Sellel teemal küsiks ka kohe, et kas iga 12 V kell ja andur kõlbavad omavehel            kokku panna, 
1. Ok, Escort siis Escort. Peace! 
2. Krt, ma`i tea, mul on ka kaks ümmargust laternjat olemas kastis Smile .. Korpus on küll plastmassist... aga ümarad. Täiesti uued, aga neid, armas söber, päris ilma ei saa Smile .
3. Juhtmestik peaks olema võimalikult lihtne, kaitsmerida võiks ikkagi olla, kuid iga lüliti ja selle taga oleva tarbija vahele ei ole mõtet releesid toppima hakata, 
Nii-nimetatud "mass-lüliti"-st rääkides - soovitan selle paigutada pluss -ahelasse. Välja lüllates saad olla kindel, et kuskilt juhuslikult midagi kärssama ei lähe või ise midagi lühisesse ei lase.
   Näidikute paneel on hea hankida ühe massina pealt komplekt. Kui seda võimalust ei ole, siis on hea, kui näidikud on ühe tootja omad. Kütusenäidikuga on selline asi, et mõnedel on andur torus (suuremad masinad-traktorid, veoautod), teistel on poognaga. Vastavalt sellele on ka näidik.
Võib muretseda ka näiteks vene omad... sul oli üks 53 põõsa all, on selle näidikute paneel alles? Kas sellelt nüüd kõike vaja võtta on, kuid osaliselt saaks kasutada küll. Õlirõhu andur võiks olla mehhaaniline - võid olla igas asendis kindel, et kas rõhku on või jällegi mitte ja saad jälgida seda mootori erinevatel temperatuuridel. 
 Jahutusvedeliku temperatuur, õlirõhk, laadimistuluke või ampermeeter, midagi väga erilist rohkem polegi nagu tarvis. Kütusenäidik.....? Oma asi. Parim on paagi seinas asuv klaas - seda kasutatakse tavaliselt hüdropaakide juures, aga miks mitte ka kütusepaagil. Mida vähem elektrit on, seda vähem hiljem jama.
(18-10-2014, 08:53 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]Kütusenäidik.....? Oma asi. Parim on paagi seinas asuv klaas - seda kasutatakse tavaliselt hüdropaakide juures, aga miks mitte ka kütusepaagil. Mida vähem elektrit on, seda vähem hiljem jama.

Paagile üles ja alla stutsid keevitada ning läbipaistev voolik vahele, peaks kõige lihtsam vast olema.
(18-10-2014, 08:53 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(18-10-2014, 08:17 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]2.  Kui mõnel on pakkuda mõni latern või paar, mille poritiiva külge tahapoole valgustama saab panna, siis oleksin väga tänulik. 
3.  Eks kogu juhtmestik ja üldse elektrivärk on ka puudu, ja aimu sellest ka väga ei ole. Sellel teemal küsiks ka kohe, et kas iga 12 V kell ja andur kõlbavad omavehel            kokku panna, 
3. Juhtmestik peaks olema võimalikult lihtne, kaitsmerida võiks ikkagi olla, kuid iga lüliti ja selle taga oleva tarbija vahele ei ole mõtet releesid toppima hakata, 
Nii-nimetatud "mass-lüliti"-st rääkides - soovitan selle paigutada pluss -ahelasse. Välja lüllates saad olla kindel, et kuskilt juhuslikult midagi kärssama ei lähe või ise midagi lühisesse ei lase.
   Näidikute paneel on hea hankida ühe massina pealt komplekt. Kui seda võimalust ei ole, siis on hea, kui näidikud on ühe tootja omad. Kütusenäidikuga on selline asi, et mõnedel on andur torus (suuremad masinad-traktorid, veoautod), teistel on poognaga. Vastavalt sellele on ka näidik.
Võib muretseda ka näiteks vene omad... sul oli üks 53 põõsa all, on selle näidikute paneel alles? Kas sellelt nüüd kõike vaja võtta on, kuid osaliselt saaks kasutada küll. Õlirõhu andur võiks olla mehhaaniline - võid olla igas asendis kindel, et kas rõhku on või jällegi mitte ja saad jälgida seda mootori erinevatel temperatuuridel. 
 Jahutusvedeliku temperatuur, õlirõhk, laadimistuluke või ampermeeter, midagi väga erilist rohkem polegi nagu tarvis. Kütusenäidik.....? Oma asi. Parim on paagi seinas asuv klaas - seda kasutatakse tavaliselt hüdropaakide juures, aga miks mitte ka kütusepaagil. Mida vähem elektrit on, seda vähem hiljem jama.
Mõtted:
1) Tuledest. Ise ei paneks enam kolmkümmend aastat vanu traktori töötulesid, vaid otsiks uued. Veelgi parem, kui kaasaegsed. Näiteks LED-id. Väiksemad, väiksema voolutarbega, parem paigutada ja peenemad juhtmed. Aga ei pea muidugi LED-id olema, kõlbaks ka halogen. Kollase valguse, imeliku hajutuse ja suure korpusega T-25 ja MTZ kolhoosiaegsed on pimedas poolkasutud ja jäävad igale poole jalgu. Paigutada ka ei saa sinna, kuhu tahaks, ei mahu. Või siis hõlmavad kogu ruumi ära ja teised asjad ei mahu jne... Eelmainitud kolhoosnikud on muidugi parem variant kui eimittemidagi, nii, et tuleb leida kompromiss rahakoti, praktilisuse ja ergonoomika vahel.

2) Kütuseanduritest. Ujukiga torus ja ujukiga pendli otsas võiks neid laias laastus jagada tõesti. Küll aga ei tähenda see seda, et pendliga ujukitega andurid omavahel vahetatavad oleks. Selle koha pealt ütles ksf! Raudpats õieti, et ei pruugi tööle hakata. Võivad, aga ei pruugi. Katsetamise värk. Või siis eel-luure oma. Ainult, et andurite karakteristikat vaevalt eriti lihtsalt netist või kirjandusest leiab.

3)Mass-lülitist. Ei näe mingit eelist plussi katkestamisel. Kui miinus on katkestatud, vooluringi ei ole, olgu lühis missugune või kusiganes.

4)Kaitsmerida peaks olema, täpselt, nagu ksf! Tift juba märkis. Kuipalju neid on, on maitse ja insenerliku lähenemise küsimus. Elementaartraktori puhul piisaks kolmest-neljast ahelast, et mitte kogu elektrisüsteemi ühe lühise tõttu pimedaks teha. Endal on õnnestunud kord ühe traktori elektrisüsteem 12 kaitsme pealt teha, vist läksin hoogu.

5) Releesid ei ole tarvis, kui lüliti on võimeline kummuteerima voolu, mida tarbija nõuab. Võiks pisike varu olla, kontaktid ei ole igavesti nii puhtad, kui uuena ja piiripealsel voolutugevusel hakkavad kuumenema. Sulamisprotsess on ahelreaktsioon.
Relee võiks olla üle 10 ampri (jumala lambist võetud arv) voolutugevusel , muidu peab hirmus pikki ja jämedaid juhtmeid vedama lüliti juurde.

6) 53 sobiks hästi kellade - andurite doonoriks.

7) Kütuseanduri asendamine toruga on kaval mõte küll, aga kui paak on selja taga, peab seda vaatama kuidas? Töötamise ajal justkui ei saagi. Aga pimedas? Ja lisaks õnnestuks minutaolisel õnnetusmagnetil ilmtingimata see toru kuskilegi kuhugi otsa ajada või taha haakida. Planeeritud kolmeliitrine paak oleks pooleteise sekundiga tühi. Kahju on mahult küll väike, aga kütuse järele peab ühe teatud seaduse järgi sellise olukorra tekkides tõenäolist tüütult kaugele minema.
Õnneks saab vanematesse lampidesse LED-pirne ka sisse susata, seda mitte küll kõikidel juhtudel. Vaatan oma lambid üle, et mis pesi need sisaldavad. 
Poisid, lõpetage oma huumor nüüd, hetkel on tööriistamarketis 15w led töötuled 9.90€/tk, siinkohal kaob igasuguste vanade tulede ja isearetamise point ära... 

http://www.tooriistamarket.ee
(18-10-2014, 11:07 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Poisid, lõpetage oma huumor nüüd, hetkel on tööriistamarketis 15w led töötuled 9.90€/tk, siinkohal kaob igasuguste vanade tulede ja isearetamise point ära... 

http://www.tooriistamarket.ee

Jepjep ja Kõo tüdrukutelt saab neljakohalise summa eest täitsa pandava uue traktorilaadse toote. Toungue Viidatud tuli on iseenesest hea asendus veneaegsele: valgustab umbes sama hästi (või halvasti, kui ägedamatega võrrelda).

Samas olen nõus, et säärase isetegemise projekti puhul on väga mõistlik kasutada olemasolevat ja mitte jahtida "seda õiget". Minu hübriidrussil on näituseks auto udutuled töötuledeks. Ei kurda Big Grin

Andur ja näidik võta ikka paarist. Ning nõukatoote korral arvesta, et ka uued asjad ei pruugi töötada. Kuna sul on mootor Fordi pealt, siis kaalu ka näidikuploki soetamist sama auto pealt. Mittevajaliku saad ju paneeli alla ära peita Rolleyes

Ainus tõeliselt vajalik näidik on mootori õlisurve manomeeter. See pane ikka mehhaaniline. Ning rõhk too võimalikult peene kõrrega.
Tänud heade nõuannete eest Smile. Need leedid on küll ahvatlevad, aga tunduvad kuidagi väga õrnad olevat. Vahel vaja okstest ka läbi sõita ja võivad otsad anda. MIngid vanad "kopsikud" oleks kindlasti ka stiilsemad. Seal on ka kirjas, et 10-30 V, kas nii tulebki aru saada, et voolupinge peab selles vahemikus olema ja pole mingit kinglat pinget?
Nende näituritega saab mul veel jama olema, sest me ei tea neist midagi. Huvitav oleks teada, kas nende andurite  keermed on vähemalt mingi standardi järgi tehtud. Kui on, siis võiks ju lammutusest suvalise auto komplekti võtta ja külge keerata. Aga kas sobiks ???
Mhh! Sa küsid ikka andurite kohta... Fordi omi on dohujaa i bolse saadaval. Tule krudi maha. On seismas Ford Sierra- sealt saaksid andurid-armatuurlauagi. Aitähh ja mõned euroruublid peale. Viljandimaal  Mustlas asub sirje
(20-10-2014, 17:15 PM)maitus Kirjutas: [ -> ] kas nii tulebki aru saada, et voolupinge peab selles vahemikus olema ja pole mingit kinglat pinget?
"Voolupinge" kohta:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=43065
Postitus nr. 16
------------------------------------------
Äkki oleneb kasutatav pinge ikka pirnist, mille sisse keerad? Kui sinu sisteem on 12V, siis keerad 12V pirni sisse ja unustad ära, mis seal korpusele kirjutatud on. See on rohkem selleks, et mõni kuliibin sinna 220V pirni ei topiks ja juhtmeid seinakontakti lükates surma ei saaks. Ega õiget kuliibinit nüüd kiri otseselt ei sega ka...
Samas jääb ebaselgeks, miks 6V pirni kasutada ei tohiks, kui süsteem 6V ja vastava sokliga pirn juhuslikult eksisteerib.
(20-10-2014, 18:41 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]Mhh! Sa küsid ikka andurite kohta... Fordi omi on dohujaa i bolse saadaval. Tule krudi maha. On seismas Ford Sierra- sealt saaksid andurid-armatuurlauagi. Aitähh ja mõned euroruublid peale. Viljandimaal  Mustlas asub sirje

Eks minu mootor on ka Fordilt ja andurid on sellel kõik küljes olemas, küsimus on siis ainult selles, et kas selle Sierra või kõikide teiste Fordide kellad ka nende külge sobiks? Kas Sierra õlirõhunäidik on mehhaaniline ?
Kas Sierra õlirõhunäidik on mehhaaniline ?

Sierra õlirõhu näidik ja andur ei ole mehhaaniline. 
 Sul on mõistlik mitte tuult taga ajada, vaid üritada leida Escort-i armatuurlaud ehk näidikute plokk. Ebavajalik ära "viilida" või "nudida" küljest ning ongi asi korras.
Õlirõhu mehhaanilise anduri ja näidikut võid kasutada missugust soovid, peaasi, et kellal oleks peal survet näitavad numbrid 0 - 4 ni. Tavaliselt nii ongi. Anduri võid 
sobiva adapteri või kolmiku abil monteerida samasse avasse, kus on on originaalne andurgi. Või originaalne üldse ära võtta. Või...kui töötab, siis jättagi originaalne
andur...
Nojah.... eks mul on nüüd mõtlemist ja otsimist Smile
(20-10-2014, 17:15 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Tänud heade nõuannete eest Smile. Need leedid on küll ahvatlevad, aga tunduvad kuidagi väga õrnad olevat. Vahel vaja okstest ka läbi sõita ja võivad otsad anda. MIngid vanad "kopsikud" oleks kindlasti ka stiilsemad. Seal on ka kirjas, et 10-30 V, kas nii tulebki aru saada, et voolupinge peab selles vahemikus olema ja pole mingit kinglat pinget?
Nende näituritega saab mul veel jama olema, sest me ei tea neist midagi. Huvitav oleks teada, kas nende andurite  keermed on vähemalt mingi standardi järgi tehtud. Kui on, siis võiks ju lammutusest suvalise auto komplekti võtta ja külge keerata. Aga kas sobiks ???

Õlirõhu anduril on levinud standard 10x1mm. mõõt, aga üldiselt ei näe mingit mõtet panna mehhaaniline näidik. Kui LED tulel on kirjas 10-30V. siis töötabki selles vahemikus.
 Vene kellasid mina ei kasutaks, seierid võbelevad ja ei ole eriti töökindlad ( ei saa aru kas näitab 1atm. või 3atm.). Osta parem VDO kellad, Autostuudiost leiad neid.
Jalgratas on juba leiutatud, seega massilüliti pane ikka miinuse ahelasse.
Kütuseanduriga on ka sedasi, et saab suvalist andurit näidikule sobivaks tuunida aga kui ei viitsi leiad sobiva jällegi autostuudiost.
Panen lingi ka siia.http://www.autostuudio.ee/tooted/browse/262-vdo-naeidikud-ja-andurid.html?sef=hc
Eks need kellad võivad ju head olla, aga ma arvan, et paari näidiku eest sellise põka jaoks on 100 euri natuke palju välja käiia Smile. Vaatan natuke romulates ringi.....
Massilüliti kohta ütleb minu loogika aga, et mis vahe seal on kus ahelas ta on- peaasi, et vooluring on katkestatud. Miinuse ahelasse on teda aga arvatavasti lihtsam paigutada küll.
(21-10-2014, 01:10 AM)autojuht Kirjutas: [ -> ] Vene kellasid mina ei kasutaks, seierid võbelevad ja ei ole eriti töökindlad ( ei saa aru kas näitab 1atm. või 3atm.). 

Olen mina palju vene õlirõhumanomeetreid näinud aga ühtegi "võbelevat " veel küll mitte, ei olegi võimalik sest reeglina on need mehaanilised ja õlirõhk on ühtlaselt püsiv mitte nagu näiteks paagil loksuv kütus mis vene seieri hulluks ajab ...

Seega isiklikult peale mehaanilise CCCP ülirõhukella ma küll millegi muu peale ei mõtleks, neid nagunii praktiliselt tasuta saada.
Ainus põhjus panna pluss ahelasse massilüliti võiks olla see, et on vaja osa tarbijaid sisselülitatuna jätta. Miinusesse paneku puhul pead iga kord töö alustamise näiteks kella ja kuupäeva õigeks panema, no ja neid juhuseid leiab kindlasti veel, näituseks mingi külmkapilaadne asjandus ööseks järgi jätta, mobiililaadija, ohutuled, ühesõnaga kõik need tarbijad, mis on lisajuhtmega plussist võetud.
Kui keegi seletaks siiski ära, et miks seda massilülitit üldse vaja on- ma ei väidagi, et ei ole vaja, aga ma lihtsalt ei mõista miks teda tarvis on. Sõiduautodel ma ei ole sellist asja kohanud ja ei juhtu nendega midagi ka siis kui kuu aega seisnud on. Käivad ju kõik tuled viled läbi lülitite, mis välja lülitatuna voolu ei juhi ja olemas on ju veel ka süütelukk.
Mul on neid massilüliteid küll lausa 2 tükki iseenesest Smile ...