automoto.ee foorumid

Täisversioon: Marta!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsiks siis kohe ka tahhomeetri kohta... selline asi peaks traki peal üsna kasulik asi olema kui teatud tööd tehes pöördeid näeks, spidokat ju pole niikuinii: kas tahhokas töötab samuti nagu ampermeeter või mehh. õlisurvenäidik, et ei ole vahet mis automargi oma kasutada, või on see konkreetse masinaga seotud? Vända ja geneka rihmarataste suhe ei pruugi ju alati sama olla?
Jah, siin neid pudinaid paistab ikka olevat. Üks eraldi relee tundub mõistlik küll, mida lülitatakse läbi süüteluku ja mille kaudu saavad siis voolu kõik need sensorid ja vidinad ning starteri solenoid.
(19-04-2015, 23:33 PM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Hehee, õigus. Ei näe pildilt jah sellist poldi otsa kuhu käib laadimis voolu ots. Pealegi jäi silma parema klemmi juures B+ mis on laadimis ots. Vasaku klemmi juures d (vene) seega ergutus. 

Lisan, et pump on leitud (Bosch pump 0460494122), aga kes nüüd oskab venekeelt võiks tõlkida nr. 37 detaili. Arvan, et tegemist on süütenurga muutmisega külmal mootoril.
https://www.youtube.com/watch?v=ao66Y7X3IwQ

E: Stab. kondekas on kah seal all küljes juba.

Rõhujuhtimisklapp oleks see eesti keeles
See oleneb nüüd mitu mähist sees on kas 3 või rohkem ahelat. Sellest sõltub kah tahhokas, kuna ta loeb tippusid millest tulenevalt genereerib selle ümber magnetiliseks liikumiseks tahhomeetris - seda näeb siis inimsilm.

Samuti olen vist jõudnud jälile, et genekas tundub olema sierra/transiti oma olevat (Escort võiks olla 6159682). Ja nagu mainisin, siis vasak ergutus ja parem laadimine. keskmisele väidetakse kah, et on laadimisvool.

E: tahhoka ots peaks olema all ääres kondeka kõrval w märgistusega
(19-04-2015, 23:48 PM)Dexter Kirjutas: [ -> ]See oleneb nüüd mitu mähist sees on kas 3 või rohkem ahelat. Sellest sõltub kah tahhokas, kuna ta loeb tippusid millest tulenevalt genereerib selle ümber magnetiliseks liikumiseks tahhomeetris - seda näeb siis inimsilm.

Samuti olen vist jõudnud jälile, et genekas tundub olema sierra/transiti oma olevat (Escort võiks olla 6159682). Ja nagu mainisin, siis vasak ergutus ja parem laadimine. keskmisele väidetakse kah, et on laadimisvool.

Nüüd lõi mul pildi sassi- mismoodi kaks laadimisvoolu olla saab Big Grin ?
Seda ma vaatsin isegi punnissilmi http://www.ebay.co.uk/itm/ALTERNATOR-NEW...540a0cebb2

Et asjasse selgust tuua, siis tuleks testriga üle kontrollida, või genekas pooleks võtta, et kindel ollaBig Grin Nentigem, et selline klemmühendus ei kannata palju ampreid, aga poltklemmid kannatavad rohkem, võimalik, et sellepärast kaks.

E: üks näide veel http://www.yakarouler.com/prix/alternate...7020021003
Hehh, kuidas selline genekas üldse valmis on tehtud Smile ...! Siis tuleb üks juhe kaheharuliseks teha või ? Big Grin
(20-04-2015, 00:04 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]Hehh, kuidas selline genekas üldse valmis on tehtud Smile ...! Siis tuleb üks juhe kaheharuliseks teha või ? Big Grin

Kas nii või siis viid mõlemad eraldi akuni, või, ühe viid akuni ja teise juba süütelukku ja releedesseBig Grin. Valikuid on mitu.
Piltide järgi võrreldes ei ole need genekad küll täpselt samasugused- ühel on taga ribid ja teisel ei ole- ka tablett on erinev...
See on tootjate vahe. Osad motorcraftid osad delcod jne.

Tabletidki on tootjatel erinevad, kellel plekk (Bosch) kest, kellel plast (hügo)
(20-04-2015, 00:13 AM)Dexter Kirjutas: [ -> ]See on tootjate vahe. Osad motorcraftid osad delcod jne.

Ma pean siis käigu peal ära mõõtma, et kas mõlemad annavad voolu? Kui kindel sa oled ja mille järgi sa ütled, et sierra genekas on? Ma ei suuda oma geneka pildi pealt mingit numbrit välja lugeda...
Nt. nende linkide järgi mis ennist panin. Sinu omaga välimuselt kattub (on küll ilma kondekata) transiti/sierra genekas, escordi oma selle ribidegaja pikema tabletiga.

Muidugist, kui homme leiad tootekoodi(d) siis saab kindlamalt aimu. 
Pead ei anna aga minuarust mul peaks paar sierra genekat ka olema maal. Kui meeles nädalavahetusel, võin pilgu peale visata, kas on sarnane sinuomale.
(20-04-2015, 00:22 AM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Nt. nende linkide järgi mis ennist panin. Sinu omaga välimuselt kattub (on küll ilma kondekata) transiti/sierra genekas, escordi oma selle ribidegaja pikema tabletiga.

Muidugist, kui homme leiad tootekoodi(d) siis saab kindlamalt aimu. 
Pead ei anna aga minuarust mul peaks paar sierra genekat ka olema maal. Kui meeles nädalavahetusel, võin pilgu peale visata, kas on sarnane sinuomale.

Ok, vaatame mis tarkusi siis homne päev toob. Veelkord suured tänud aitamast ja kaasa mõtlemast Smile ! Head ööd!
(19-04-2015, 17:59 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Mõni küsimus veel elektri kohta.
...
Kalju Aleksius on hilistel kaheksakümnendatel  kirjutanud üsna tummise raamatu autode elektriseadmetest. Sellest saad ilmselt enamusele küsimustele ise vastuse. Usutavasti leidub seda paljudes kodude ja maaraamatukogude riiulitel.

Rusikareeglina mahub jämedamasse juhtmesse enam suitsu sisse. Big Grin
(20-04-2015, 00:00 AM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Seda ma vaatsin isegi punnissilmi http://www.ebay.co.uk/itm/ALTERNATOR-NEW...540a0cebb2

Kui nüüd täpsemalt geneka pealt vaadata, kas siis need kaks klemmi polnudki üks. Klemm U kujuline ja põhjast ühe neediga geneka külge ühendatud. Nii vähemasti mulle meenus teksti lugedes.
(19-04-2015, 23:16 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]... Võimsust 40 KW...

Sad 
(19-04-2015, 22:50 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]
(19-04-2015, 22:44 PM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Selle jaoks on autodel main relay - süütelukk lülitab selle sisse ja sealt tulevad igast andurite ja releede toited. Kaitse tuleb sel juhul ennem releed suurem, ja väiksematel tarbijatel on eraldi jaotatud väiksemateks.

E: tavaliselt on releede taluvus 30A. Kaitsed selle main relay ära 25A ja sellest on küll nendele pudinatele. Pumba klapp tarbib max 3a, releede tarbivus on alla ampri. Sellest saad juba ise edasi arvutada.

Tänan, selle koormuse peaks ju ka süütelukk vabalt ära kannatama Smile ?

Kui see on minult saadud Škoda, siis mina ei julgeks sellele üle 15A otse järgi panna. Kõnealusel autol käib kõigi tarbijate vool süütelukust mööda.

Sedagi on maa ja ilm releede lülitusvoolu juhtimiseks. Cool

Muide, vaata romulatest üheksakümendate alguse jaapanlasi-korealasi - nendel on tummine kapotialune kaitsmekarp, milles päris võimsad releed ja kaitsmed sees. Mazda, Hyundai, Kia kohe kindlasti, teiste kohta isiklik kogemus puudub. Just kapotialune, millel kaitsekate peal. Toas oleval ei ole asjalikku katet peal.

Üheksakümendate lõpus mindi sealkandis üle pisikestele kahvlitele, mille väljamõtleja tuleks inimsusvastaste kuritegude eest oksa tõmmata... Sad

Levinum (ja odavamate kaitsmetega) on küll sakslane, mille kaitsmekarpe vist ka pea iga põõsa all vedeleb. Näituseks B3 Passati karp sisaldab nii kaitsmeid kui releesid, kuid ei ole kaetud. Originaalis eluneb ju juhi jalgade juures.

Geneka ergutusvool on ühekohaline number ampreid. Päris alguses võib suurem isend kahekohalisena käia mingi aja.

Mina teeks endale nii: akult vool läbi peakaitsme (miskine japsi 80 A on piisavalt) sellesama karbi põhiliinile, millelt saavad lülitatava voolu ka releed. Juhtvoolu viiks läbi süüteluku klemmide (tuled-viled läbi I astme) ja laadimise-näidikud läbi II astme vastavate lülititeni. Iga lüliti lülitab oma tarbijate relee juhtvoolu. Kaitse on enne süütelukku 20 A, tuleahelas 30 A ja mõõdikuteahelas 10-20, mis juhtub käepärast olema.

Samamoodi saab juhtimisvoolu hõõgküünalde relee. Kui loobud automaatikast, siis pead isetagastuva surunupuga asjatama (nõukaaegsed signaalinupud kannatavad vajaliku voolu muretult välja).

Ampermeetri asemel (mis mahapõledes kogu järgneva ahela vooluta jätab) kasutaks voltmeetrit, millest enam tolku on. Ning mis ei koorma süsteemi.

Jahutusventikas peaks olema süütelülitist mööda ühendatud, kuna kuumal suvepäeval tuleb mootori seiskamise järel väike puhumine sellele vaid kasuks.

Massilüliti peaks Õiget Kütust Toungue põletava mootori skeemis olema vähemalt 400 A, kuna starter külma mootori elustamisel seda voolukest ikka ampsab.

Kaasiku näidikupaneelist kõlbab kasutada hästi plekktaust, millesse on hea 63 mm diameetriga tänapäevaseid näidikuid pista. Teadmata ajaloo ja vanusega näidikud koostöös kolmanda tootja anduritega tähendab seda, et skaalad ei pea paika. Mis tähendab kriitiliste väärtuste uuesti skaalale kandmise vajadust. Mis on täiesti tehtav, kuid üsna tülikas ettevõtmine.

Aga ülaltoodud skeemid on ka asjalikud ja nende järgi koostatud skeemid peaks vähegi kokkukõlavate komponentide korral olema pikaealised ja ohutud.
(20-04-2015, 09:04 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(20-04-2015, 00:00 AM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Seda ma vaatsin isegi punnissilmi http://www.ebay.co.uk/itm/ALTERNATOR-NEW...540a0cebb2

Kui nüüd täpsemalt geneka pealt vaadata, kas siis need kaks klemmi polnudki üks. Klemm U kujuline ja põhjast ühe neediga geneka külge ühendatud. Nii vähemasti mulle meenus teksti lugedes.
Minu nähtud genekatel on kaks suuremat olnud tegelikult ühe väljaviigu kaks haru. Ilmselt selleks, et vähendada voolutihedust klemmil. Ning lähevad need ka erinevates suundades: üks skeemi ja teine starteri püsivooluklemmi kaudu akusse. Samasse skeemi siiski.

Väiksem on ergutus.

Kui on eraldi klemm veel, siis see võiks olla tahhomeetri jaoks.

Bensumootori korral loeb tahhomeeter tihtipeale süüteimpulsse, diiselmootoritel onkas eraldi andur, või (nagu eespool kirjutati) loetakse generaatori pöördeid.

Valutuim on leida sarnase mootoriga auto pealt tahho, kõik muud variandid tähendavad sobitamist.
(20-04-2015, 09:10 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(19-04-2015, 23:16 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]... Võimsust 40 KW...

Sad 

???
(20-04-2015, 09:43 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(20-04-2015, 09:04 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(20-04-2015, 00:00 AM)Dexter Kirjutas: [ -> ]Seda ma vaatsin isegi punnissilmi http://www.ebay.co.uk/itm/ALTERNATOR-NEW...540a0cebb2

Kui nüüd täpsemalt geneka pealt vaadata, kas siis need kaks klemmi polnudki üks. Klemm U kujuline ja põhjast ühe neediga geneka külge ühendatud. Nii vähemasti mulle meenus teksti lugedes.
Minu nähtud genekatel on kaks suuremat olnud tegelikult ühe väljaviigu kaks haru. Ilmselt selleks, et vähendada voolutihedust klemmil. Ning lähevad need ka erinevates suundades: üks skeemi ja teine starteri püsivooluklemmi kaudu akusse. Samasse skeemi siiski.

Väiksem on ergutus.

Kui on eraldi klemm veel, siis see võiks olla tahhomeetri jaoks.

Bensumootori korral loeb tahhomeeter tihtipeale süüteimpulsse, diiselmootoritel onkas eraldi andur, või (nagu eespool kirjutati) loetakse generaatori pöördeid.

Valutuim on leida sarnase mootoriga auto pealt tahho, kõik muud variandid tähendavad sobitamist.

Head ettepanekud! Süütelukk on jah see sinu käest saadud. Selle genekaga on mul nüüd täiesti juhe koos. Ühe versiooni kohaselt on vasak väiksem ergutus, keskmine tahhokas ja parem voolujuhe. Teise puhul kaks parempoolset voolujuhtmed. Teise variandi puhul ei ole siis tahhokast juttugi. Mis aga saab siis kui ikkagi on tahhokas ja ma sinna voolu peale lasen, arvates, et on vooluots- siis saab ju aku +klemmiga ühenduse? Krt kuidas saab üks generaator niipalju peavalu oma kolme klemmiga tekitada... Üks kurmuse diislikökats ja juhtmeid samapalju kui sõiduauto bensukal. Ehk peaksin selle geneka hoopis naahhui saatma ja panema sinna midagi, mille kohta ka midagi teada on....- huvitav kui standardsed need genekad üldse on oma rihmaseibide ja kinnitustega?