automoto.ee foorumid

Täisversioon: Marta!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Miks arvad, et ei huvita? Lihtsalt vaatan, millise põhjalikkusega mees tegutsed. Kuna midagi tarka pole lisada, siis ei näe mõtet ka niisama teema solkimisel. Kui oleksin hakanud soiguma raami konstruktsiooni kohapealt, siis oleks sul raam alles pooleli Cool. Ilmselt oleksin teinud natuke teistmoodi, paraku tead ise ikka kõige paremini, milleks masinat vajad, kas heinatööks või maisi vaheltharimiseks. 
Igastahes edu sulle ja küll Marta ükskord sõitma ka saab.
(13-10-2014, 12:18 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Miks arvad, et ei huvita? Lihtsalt vaatan, millise põhjalikkusega mees tegutsed. Kuna midagi tarka pole lisada, siis ei näe mõtet ka niisama teema solkimisel. Kui oleksin hakanud soiguma raami konstruktsiooni kohapealt, siis oleks sul raam alles pooleli Cool. Ilmselt oleksin teinud natuke teistmoodi, paraku tead ise ikka kõige paremini, milleks masinat vajad, kas heinatööks või maisi vaheltharimiseks. 
Igastahes edu sulle ja küll Marta ükskord sõitma ka saab.

No tore teada, et vähemalt kahte inimest mu teema huvitab Smile. Aga soiguda oleksid ikkagi võinud- ehk oleksin hoopis kiiremini selle raami valmis saanud siis, ja pealegi- kõik ideed on ju alati teretulnud. Tegelikult võiksid ka tagantjärgi selle saami suhtes sõna võtta- mind päris huvitaks, ja raam ei ole tegelikult valmis ka...
 seda enam, et minupuhul on tegu tõepoolest jalgratta leiutamisega kuna ma ei teadnud siiani traktoritest, hüdraulikast jne, mitte tuhkagi. Ja ega ma praeguselgi hetkel ei oskaks neid dosaatorpumpasid ja prioriteediklappe omavahel kokku panna- nii, et õpin edasi Smile.
Maisi ma harima ei hakka, aga niitma ja kündma aga küll ja see saab minu hariduse järgmine etapp olema, sest ma tean põllutööriistadest veel vähem kui ma teadsin traktoritest Smile. Mul on ju ka plaanis teha väike kopp, mullafrees, segumasin, mingi väike kraanamoodi asi, kühvel muidugi lumelükkamiseks ja liiva/kruusa kühveldamiseks ja ma ei teagi mida kõike veel Smile. Enne aga pean ma Marta liikuma saama ..

Siia võikski kohe lisada, et kui kelllegi on mingi Ziguli tagasild mõttetult vedelemas, siis kuluks see mulle mullafreesi jaoks ära
Saan aru, et üritad esialgset projekti mitte suureks ajada. Olles päris põhjalikult uurinud idapoolsete isemõtlejate leiutisi, leian, et esisillale tuleb liialt palju masina massi. See on minu loll mõte ja ei pea olema sinu oma. Pealegi mida vähem segajaid ja uusi mõtteid, seda rutem valmis jõuad. Juhul, kui sa pole juhtunud nägema/lugema panen paar sõjaka naabri linki: mõned natuke suuremad tegelased ja hulgaliselt pisemaid putukaid, enamus kuuri nurgas kokkupandud. Alustuseks ainult pildid, kui tahad ja aega on, siis lugemise leiad juba ise. Ära siis liialt süvene, Marta hakkab igatsema. Smile
Tummise asja saad, pole karta, et midagi järgi annab.
(13-10-2014, 22:14 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]leian, et esisillale tuleb liialt palju masina massi.  hulgaliselt pisemaid putukaid, enamus kuuri nurgas kokkupandud.
Tummise asja saad, pole karta, et midagi järgi annab.

Kas sa pead silmas, et esisillale tuleb liialt massi selles mõttes, et see esisild ei pruugi vastu pidada, või selles mõttes, et tagumine ots jääb suhteliselt kergeks? Ma ise kartsin ka kunagi selle esisilla pärast kui veel esilaadur plaanis oli, aga nüüd enam ei karda, sest esilaadurit ei tule Smile . Pigem kardan ma raami esimese, kõhnema, osa pärast.
Kui aga pead silmas, et tagumine pool on esiotsaga võrreldes liiga kerge, siis ma ei oska vaielda. Mulle endale tundus ka nii, see ka põhjuseks, et miks taga sellised "TUMMISED"  detailid on Big Grin . Tegelikult kui mõelda, siis on traktorite häda ikka rohkem selles, et esiots taeva poole kipub tõusma ja sellevastu laotakse sinna lisaraskusi. Aga ega mul palju mõelda ka ei olnud- detailide gabariidid seadsid omad nõudmised ja selle vastu ju ei saa...esirattaid ettepoole ka ei tahtnud liigutada- oleks liiga tööhöövliks kätte ära läinud Smile .

Või mida sa täpsemalt silmas pidasid ?

 Vaatasin neid linke ka- eriti neid väisemaid PUTUKAID Smile. No on huvitavaid ja ilusaid asju ka, aga enamus meenutab siiski rohkem vanarauahunnikut kui traktorit - ma ei tea, kas see on venelaste omapära, teha asju robustselt või lihtsalt iseehitajatele omane. Ma arvan, et ma oma Martat nende taustal häbenema küll ei pea hakkama- aga mine tea, pole ju valmis veel Smile.
Häbeneda pole midagi. Eks enamus teeb sellest, mis kätte saada on ja kuidas odavam tuleb. Väljanägemine sõltub ilmselt oskustest ja ajast. Mõni stiilinäide neile, kes ei viitsi linkidel klõpsida:
[Pilt: 1.jpg]
Pole ju viga.
[Pilt: sam_2830.jpg]
Kah päris talutav
[Pilt: 100_0491.jpg]
See on üks minu erilisi "lemmikuid"

Sinu Marta puhul tundub, et esiots saab liialt raske, võimalik et eksin, sest tagumised plaadid on juba tankiga võrreldavad. Kõik sõltub hirmus paljudest asjaoludest ju: pinnas, ilm, rehvimuster, liikumiskiirus, mootorivõimsus (võimetus), kutsar jne. Üks väike võrdlus on omaskäest võtta, nimelt T-16 ja T-25, halbades oludes on esimene tunduvalt parema minekuga. Mõni ei pea neid küll traktoriteks, aga ikkagi. Ma ei taha öelda, et oleksid pidanud liikuva raami ehitama, aga sealt vene foorumist tuli esile mõte, et raskuskese peaks olema tagasillale lähemal, kui esimesele. Lisaraskused tulevad mängu haakeriistade korral, et ikka juhitavus säiliks.
Ära nüüd relaka järele torma, jätka ikka oma plaani kohaselt. 

P.S. Hoia sinist värvi kokku! Rohkem ma su teemat ei risusta igasuguste piltidega.
Metsakohin, olen sinuga täiesti nõus, et rakuskese võib paigast ära olla. Nendel piltidel, mis sa siia üles panid, ja millest mulle esimene ka omale silma jäi oma puhta tööga, on enamjagu kõigil peal UD mootorid. Minul aga Fordi 1.6 D - kuhu sa ta ikka pistad.. ei ole lihtsalt võimalik tagasillale lähemale nihutada. Reduktor on niigi otse käigukasti otsas kinni ja nojah- kardaani oleks saanud ehk 5cm lühema teha- aga see vast oluliselt midagi muutnud ei oleks.
Selle puuduse vastu, ma loodan, aitavad siiski seal taga see tankiplaat Smile, veel paksemast plaadist aiste toed mis plaadi külge altpoolt keevitatud, Jumz- i täiskomplektne rippsüsteem, kaasaarvatud silinder ja aisad- viimased siiski natuke lühemaks tehtud. Ka tagasild koos ratastega ise on esisillaga võrreldes ikka kolm korda kindlasti raskem ja raami raskuskese jääb ka tahapoole, sest raami eesosa on kitsaks tehtud. Ka ulatuvad käigukast ja reduktor keskkohast tahapoole ja eissillaga kohakuti on ainult mootori esimene ots. Lisaks kaalub ka tool veel omajagu, annab lausa tõsta teist... ja hüdrojagaja ka, jvv vahele käiv käigukast, üsna tummised poritiivad, aku ja õlipaak samuti- ja ise istun veel sellele kupatusel oma 96 kg-a otsa ka Smile. Nii lahmides arvutades, arvan, et tagarataste alla võib koos minuga jääda koormust oma 700 kg. Aga eks etteotsa tuleb muidugi ka veel vidinaid juurde- nagu mootorikate, jahutusradikas, roolisilinder ja hüdropump koss pukaga- need on aga suht kerged asjad.
 Nii, et kui tahab maa-alla minna, siis läheb kogu täiega Big Grin
Einoh mis mul kobiseda on  Rolleyes Aga isand maitus su Marta avaldab ülihead muljet. Nagu siit lugesin austet ksf Tift'i kommentaari et proportsioonid on paigas, sellega olen nõus. Omal kidub ikka väike veovahendi asi kogun vaikselt juppe ja tähtaegu ei sea. Plussiks see veel et sa küsid peaaegu neid küsimusi mida mulgi vaja oleks Big Grin
Edu veelkord
(13-10-2014, 20:31 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]No tore teada, et vähemalt kahte inimest mu teema huvitab Smile
Neid on ikka rohkem. Cool

Mina ei muretseks kaalujaotuse pärast. Proportsioonid näikse paigas olevat ja vajadusel saab ju tasakaalustada lisaraskustega.

Kas teed rippsüsteemi CATI või II mõõtude järgi? Või hoopis omaloomingu?
Raskus tähendab vihmast leotatud maa peal laiemaid rehve või topeltrattaid!!!! Ka kartulivagude vahel. Muidu kena keik! Või tuleb asfaldimasin?
(14-10-2014, 22:36 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]Einoh mis mul kobiseda on  Rolleyes Aga isand maitus su Marta avaldab ülihead muljet. Nagu siit lugesin austet ksf Tift'i kommentaari et proportsioonid on paigas, sellega olen nõus. Omal kidub ikka väike veovahendi asi kogun vaikselt juppe ja tähtaegu ei sea. Plussiks see veel et sa küsid peaaegu neid küsimusi mida mulgi vaja oleks Big Grin
Edu veelkord

Tänan Smile ! Seegi on hea kui keegi siin niigi palju tähelepanu avaldab, et vigu leiab, aga veel parem tunne on kui kellelegi muljet avaldab Big Grin . Eks need küsimused on vast jah selliste asjade ehitamisel üsna ühesugused- ega teab mis uut sa siin ikka välja mõtled. Kombineerida saab ju olemasolevate detailidega ja enamasti on need ikkagi N-Liidu päritolu. Ok- mul on sild ja mootor väljapoolt Smile . Aegsasti detailide kogumine on tark tegu- mul juhtus vasupidi- kui teema tegin, siis olid olemas ainult Multicari sild ja raamitala. Tegelikult on mul aga veel üks projekt plaanis kui Marta valmis saab, tolle tarvis kogun juba ka juppe.

Täna oli väike tagasilöök. Hakkasin gaasiga 30 -nesest  raudplaadist neid aiste tugesid välja lõikama. Tegin paksust vineerist šablooni ja panin selle pitskruviga plaadi külge kinni. Vastupidi ootustele, võttis see tule külge küll. Põhjus aga oli selles, et ma ei saanud leeki korralikuls- tükk aega mõtelsin, et mis jama on, et nagu esimest korda lõikas. Siis aga tuli äkki pähe kellasid vaadata- no viiepeal oli krt Smile . Sellega ei puhu enam midagi. Ma olin uut ballooni vähe kasutanud ja ei tulnud kohe selle pealegi- ju ta siis susises kusagilt. Tulemuseks aga oli poole detaili ulatuses songermaad ja keevat metalli selle pinnal rsk Big Grin . Ei jäänud muud üle kui istmed alla ja balloon peale. Aga korralikku lõikega ma ikkagi hakkama ei saanud- ju kogemused mängisid rolli....nüüd ei ole muud teha kui lihvkettaga releka otsas oma praaki siluda. Oli ka päris hulle vagusid mis tuli lausa täis keevitada, et mõõdust välja ei läheks. Paras nu-s ühesõnaga, aga eks vigadest õpitakse. 53-e raami küljest lõikasin ka tagumise mootori kandetala ära, et see Martale tagasilla alla põikitalaks panna- muidu natuke nadi, kui raamipooled ainult esisilla taladega koos seisavad.
(14-10-2014, 23:04 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Raskus tähendab vihmast leotatud maa peal laiemaid rehve või topeltrattaid!!!! Ka kartulivagude vahel. Muidu kena keik! Või tuleb asfaldimasin?

Asfaldimasina jaoks oleks tulnud reduktor teistpidi vahele panna Smile . Ma arvan, et nendel kummidel on laiust piisavalt- on need ju Belarussi esikummid ja tolle riistapuu esiots on siiski suure tõenäosusega palju raskem kui minu Marta taguots Big Grin .
Mina olen natuke Martat lähemalt näinud, see oli siis, kui masin veel juppide hunnikut meenutas Smile ... Aga juba siis sain aimu kui suur Marta tulla võib ja kui raskeks ta kujuneb. Seepärast võin kerge südamega öelda, et see esisild kannab kenasti Marta esiosa ja tagaots sellele laskuvat koormust. Ja isand maitus võib omale nooriku ka kõrvale lusti sõitma võtta! Mis silinder rippsüsteemi liigutama hakkab?
(14-10-2014, 23:45 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]Mina olen natuke Martat lähemalt näinud, see oli siis, kui masin veel juppide hunnikut meenutas Smile ... Aga juba siis sain aimu kui suur Marta tulla võib ja kui raskeks ta kujuneb. Seepärast võin kerge südamega öelda, et see esisild kannab kenasti Marta esiosa ja tagaots sellele laskuvat koormust. Ja isand maitus võib omale nooriku ka kõrvale lusti sõitma võtta! Mis silinder rippsüsteemi liigutama hakkab?

Noojah...sul oli seda Marta suurust väga kerge ette kujutada veel ühel põhjusel .. Smile . Selle tagaotsa kandevõime kohta olen aga kuulnud, et Multicari kastikale laoti rahulikult 2 tonni peale + auto enda kaal ja ei juhtunud midagi.
 Selle nooriku sõidutamise kohta  oli aga kunagi fb-s hea pilt, kus ühe moodsa traktori otsas, igas võimalikus kohas, istus terve kari bikiinides naisi, ja pildil oli pealkiri: "Mis juhtus siis kui naised avastasid, et traktor maksab 5 BMW hinda". Marta annab ehk ainult ühe vana ja äratrööbatud Bemmi väärtuse välja Smile , seega naiste seas sellega vast eriti laineid ei löö Smile . Pealegi, selline naine kes väga maale kipuks, tundub olevat veelsuurem defitsiit kui see 53-e käimakasti väljavõte kardaanile, mida ma tikutulega taga otsin, sest kui ma sama innukalt naist otsiksin, siis vast oleksin juba ammu leidnud Big Grin !
 
 Rippsüsteemi hakkab liigutama Jumzi originaalsilinder. On jah jurkas, aga mahub istme kõrvale ilusti horisontaalselt ära. Pealegi peaks minu loogika järgi olema ka nii, et mida suurem on hürdosilindri kolvi pindala, seda kergem on hüdropumbal ka seda suruda. No natuke aeglane võib aga jääda küll selle Nš10 -ne 20-ne liitriga minutis- või ei ole aeglane ??? Kui palju on Jumzi h-pumba normaalne pöörlemiskiirus- sel peaks Nš32 peal olema ?
(15-10-2014, 08:07 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]Pealegi, selline naine kes väga maale kipuks, tundub olevat veelsuurem defitsiit kui see 53-e käimakasti väljavõte kardaanile, mida ma tikutulega taga otsin, sest kui ma sama innukalt naist otsiksin, siis vast oleksin juba ammu leidnud Big Grin !
Kas saime nüüd õigesti aru, et lugupeetav unistab lisaks käimakasti väljavõttele ka sellisest aksessuaarist?
[attachment=50569]
Millele lisandub juba iseenesest selline:
[attachment=50570]
Soovitan - tegele parem traktoriga! On töökindlam, odavam ja lõbu rohkem!  Big Grin
(15-10-2014, 09:02 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Kas saime nüüd õigesti aru, et lugupeetav unistab lisaks käimakasti väljavõttele ka sellisest aksessuaarist?
Soovitan - tegele parem traktoriga! On töökindlam, odavam ja lõbu rohkem!  Big Grin

Selline aksessuaar andis tegelikult hea mõtte: - selle pommi asemel lööks hoopis aiamaale vaia maasse ja kett võiks ka pikem olla siis Smile .
Aga teist pilti kommiks nii, et minu sitakotid on juba 19 ja 25 ja valmistuvad juba ise selliseks vaatepildiks Smile - ühesõnaga läbitud etapp minu elus juba Big Grin
Avastasin täna, et mu mootoril on puudu tõenäoliselt kütusefilter. Paluks teadjamate meeste abi väljaselgitamaks, et kas see filter on selline kindel asi mis kindla mootori külge käib, või sobib sinna igasugune kütusefilter ükskõik mis diislilt?
Pean silmas seda heledat purki kohe õhufiltrist vasakul, üleval keskel: [attachment=50585]

Too isend pildil on küll tuksis ja varuosadeks, aga komplektne.
(15-10-2014, 23:16 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Avastasin täna, et mu mootoril on puudu tõenäoliselt kütusefilter. Paluks teadjamate meeste abi väljaselgitamaks, et kas see filter on selline kindel asi mis kindla mootori külge käib, või sobib sinna igasugune kütusefilter ükskõik mis diislilt?
Pean silmas seda heledat purki kohe õhufiltrist vasakul, üleval keskel:

Too isend pildil on küll tuksis ja varuosadeks, aga komplektne.

Kui nii võib öelda siis tavaline diisli filter paistab.
Rõngastihend peab olema sama läbimõõduga ja ka soovitavalt sama läbilaskega filter.
(15-10-2014, 23:22 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kui nii võib öelda siis tavaline diisli filter paistab.
Rõngastihend peab olema sama läbimõõduga ja ka soovitavalt sama läbilaskega filter.

Ma ei oska selle rõngastihendi ja läbilaskvuse kohta midagi öelda, sest asi selles ongi, et mul on selle kohapeal tühjus, kogu korpus on puudu Big Grin- ainult voolikud on....mootor on 1.6 l
Kui jalga ka ei ole, võiks minu arvates minna kuhugi autojuppidega kauplevasse poodi ja soovida midagi taolist: A B
(15-10-2014, 23:34 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Kui jalga ka ei ole, võiks minu arvates minna kuhugi autojuppidega kauplevasse poodi ja soovida midagi taolist: A B

Tänan! Saan vastustest aru, et põhimõtteliselt ei ole kütusefiltril mingit pistmist teatud kindla mootoriga. Filter on filter ja kütus on kütus Big Grin . Ühesõnaga mulle sobib igasuguse samasuure litraazi ja ka suuremaga, mootori kütusefilter. See võimaldaks siis vast ka filtri asukohta muuta, sest see koht kus ta seal pildil on, ei ole teps mitte hea talle Marta juures, sest sinna tuleb ühtteist muud Smile .