automoto.ee foorumid

Täisversioon: Marta!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nüüd läheb natuke põnevamaks. Tasapisi peab hakkama seda hüdraulikat ka paika sättima. Paagi võib vast ka kõige lõppu jätta, et näha, et mis torujupid ja kuhu, on vaja sinna külge keevitada.

Kuna peale pumpa on Martal kõigepealt prioriteediklapp, millest saab siis surve ka roolisüsteem, siis pean omale teie abiga selle asja kõigepealt selgeks tegema. Pildil on siis see klapp. Üleval ja all on jämedad otsad, mille kaudu peaks siis minu arusaamist mööda õli läbi voolama ja tõenäoliselt läheb õli sinna sisse ülemisest torust P, sest see on jämedam ja alumisest läheb siis jagajasse. Selle pumba reljeefi vaadates tundub siis asi nii, et seal kus on tähed PP, on mingi silinder, tõenäoliselt klapi survevedru jaoks, mida sugeb vasakul olev, roolisüsteemist tulev voolik LS. Ma arvan, et seal on sees mingi klapitõukur. Avasse LS tekib surve siis kui rooli keeramisel ülisurve suureneb ja klapp sulgub, piirates voolu avade P ja EF vahel, suunates rõhu avasse CF, mille kaudu läheb surve rooli dosaatorpumpa.
Kas panin täiega puusse või on tõetera ka sees Smile ?

[attachment=53073]


Roolipump näeb siis välja selline. Sellega on vist asi natuke lihtsam. Nendest neljast avast kaest parempoolsest tuli rooli keerates surve, Ühtepidi keerates ühest ja teistpidi keerates teisest. Järelikult võiks neid pidada otsteks, mis lähevad silindri külge. Vasakusse ülemisse sisse puhudes läbis õhk roolipumba ka siis kui rooli keerata ja väljus sellest avast mille poole ei keeranud, teises tekkis surve, arvatasti on see siis tagasijooks. Üks ava jääbki üle pealevooluks. Paremal eraldiseisev pisike ava läheb siis vast prioriteediklapi avasse LS. Seda kindlamalt, et komplektis oli juba ka see voolik olemas. See kõik on ainult minu teooria ja arvamus, mis võib tõest aga väga kaugel olla. Paluks mind harida natuke Smile !!!

[attachment=53074]


Kolm päeva otsisin sellele prioriteediklapile kohta kuna ei näinud vaimusilmas, et mõni voolik võiks sinna sisse või sealt välja käiia ka ülevalt poolt raami- loll nagu ma olen Smile . Igal pool jäi midagi ette ja ninasse pannes oleks see torude voolikute rägastik hakanud meenutama nõukaaegsete torujüride tööd karjalaudas. Täna leidsin aga ideaalse koha- ...53-e käigukasti kaane küljes on kaks sarve keermestatud avadega käsipiduri jaoks- apsoluutselt täpselt klapivad need augud aga ka selle klapiga ja ülemine voolik läheb üle käimakasti kaane, nii, et 1 cm jääb sellega vahet ja alumine keerab ilusti vasakpoolse raami sisse, mida mööda oligi plaan neid voolikuid vedada- super Smile !

[attachment=53075]
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/image...OhXSLMB8Qj

Sellel pildil on tsuti näha sinu sistemit. Põhimõtteliselt oled asjast aru saanud, kui on tarvis peenemat seletust, siis ma pian ennast ka enne harima... et mida üks või teine asi täpselt teeb jne Smile . 
(08-04-2015, 22:04 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/image...OhXSLMB8Qj

Sellel pildil on tsuti näha sinu sistemit. Põhimõtteliselt oled asjast aru saanud, kui on tarvis peenemat seletust, siis ma pian ennast ka enne harima... et mida üks või teine asi täpselt teeb jne Smile . 

Tänan lingi eest Smile ! Skeemilt loeks nagu välja, et mulle tundus õigesti Toungue
(08-04-2015, 20:46 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Meli666 pakutud variant, et panna filter pealevoolule on muidugi selles suhtes ahvatlev, et see kindlustab puhta õli sattumise pumpa, aga kui ise peoga liiva paaki ei viska, siis ei peaks tegelikult see sodi sinna paaki ka kuidagi saama ja sisuliselt on ju filter süsteemis ikkagi sees- jagaja ja pumba vahele jääb see filter ju nii või teisiti, olgu siis enne või pärast paaki. Seda enam, et minu roostevaba paak ka ei roosteta, aga ega õlipaak vast ei roosteta seestpoolt niikuini.
Filter tagasivoolule - see on õige. Pealevoolule ei ole soovitav paigaldada - pealevoolu takistades võib tekkida pumbas pealevoolu puudujääk ja sellest tingitud igasugused kummalised nähtused ning helid.
 Neid filtreid on erinevaid - osadel on selline ..möödavooluklapp filtris endas sees. Iseasi, kas sul see kunagi ka tööle peaks hakkama- tarbimine on Marta süsteemis ikkagi suht tagasihoidlik. Tasuks vaadata üks selline eraldiseisev komplekt, mida saab siis paigutada paagi lähedusse. On muidugi ka selliseid, mida paigaldatakse kohe otse paaki, aga ma usun, et need on ka tsipa kallimad.
Kas keegi oleks nõus mind natuke valgustama hüdroühenduste suhtes. Paljudel ühendustel, näit: tõstesilinder, on muhvidel kontremutter. Kui ma tahan muuta selle muhvi (või stutsari või kuidas neid nimetataksegi kuhu voolik külge keeratakse..?) suunda, kas siis piisab, kui keerata lahti kontramutter, siis keerata see ava õigesse suunda ja siis kontramutter uuesti kinni, või tekib siis oht lekkele? Mis süsteemiga seal tihendused üldse tehtud on?
(10-04-2015, 21:12 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Kas keegi oleks nõus mind natuke valgustama hüdroühenduste suhtes. Paljudel ühendustel, näit: tõstesilinder, on muhvidel kontremutter. Kui ma tahan muuta selle muhvi (või stutsari või kuidas neid nimetataksegi kuhu voolik külge keeratakse..?) suunda, kas siis piisab, kui keerata lahti kontramutter, siis keerata see ava õigesse suunda ja siis kontramutter uuesti kinni, või tekib siis oht lekkele? Mis süsteemiga seal tihendused üldse tehtud on?
Selleks asendi muutmiseks see mutter seal ongi. Tavaliselt on mutri all ka tihendisistem. Neid on erinevaid, kuid kõige tavalisem on O-rõngas, mida ümbritseb sobiv metallrõngas. Seda kooslust võib asendada ka rohkem kasutust leidnud spets tihend, kus on kummitihend ja metallrõngas omavahel ühendatud. Pead ainult jälgima, et see tihendivärgi asukoht jääks keermevabale alale.  See asetseb tavaliselt kohe mutri all.Tihendit keermestatud alale jättes riskid lekkega.
Tänan Smile ! Nii, et siis pole muud kui kontra lahti suund õigeks ja kontra kinni...
(11-04-2015, 15:09 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Tänan Smile ! Nii, et siis pole muud kui kontra lahti suund õigeks ja kontra kinni...

Jep! Lahti pole vaja rohkem keerata, kui parasjagu tarvis.
Kas sellele tihendile, mis käib hüdropumba ja sinna kinnituvate plaatide, mille küljes on nii peale voolu- kui ka survepoole torud, vahele, on ka mingid erinõuded ja mis materjalist see peaks olema? Eelkõige siis muidugui surve poolele ..
(11-04-2015, 16:54 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Kas sellele tihendile, mis käib hüdropumba ja sinna kinnituvate plaatide, mille küljes on nii peale voolu- kui ka survepoole torud, vahele, on ka mingid erinõuded ja mis materjalist see peaks olema? Eelkõige siis muidugui surve poolele ..

Nii.... sinna tuleb sul teha üks väike kulutus, mu sõber. Sinna käivad spets-ühendused, natuke saad aimu lisatud pildiviitelt:
 

Nendel ühendustel on sees pesa O-rõnga jaoks. Kinnitub kolme poldiga, pumbal on neli poldiava, see annab võimaluse ühendust keerata nelja ilmakaarde Smile .
(12-04-2015, 09:06 AM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(11-04-2015, 16:54 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]Kas sellele tihendile, mis käib hüdropumba ja sinna kinnituvate plaatide, mille küljes on nii peale voolu- kui ka survepoole torud, vahele, on ka mingid erinõuded ja mis materjalist see peaks olema? Eelkõige siis muidugui surve poolele ..

Nii.... sinna tuleb sul teha üks väike kulutus, mu sõber. Sinna käivad spets-ühendused, natuke saad aimu lisatud pildiviitelt:
 

Nendel ühendustel on sees pesa O-rõnga jaoks. Kinnitub kolme poldiga, pumbal on neli poldiava, see annab võimaluse ühendust keerata nelja ilmakaarde Smile .

Eks siis tuleb füüri välja käiia Smile
Kes oskab öelda, et mis toru see ülemine peenem on mis salongisoojenduse torust ülevalpool otsa kaande läheb?

[attachment=53173]
Samuti on üks arusaamatu toruots neil kahel pildil. Kaugemalt tehtud pildil on see toruots õlivardast vasakul ja kinni teibitud:

[attachment=53174][attachment=53175]
See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.

Ma ei tea Escort-ist ja tema mootorist sittagi.... aga uudishimu sunnib teada saama.. Vahest peaks need kaks otsa kokku ühenduma, et moodustuks nn. "väike ring", kus jahutusvedelik ei liikle mitte läbi radika, vaid väiksemat ringi mööda? Vahest ka mitte?
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.
Paisupaagil, mis kuulub küll Audile, mitte Escortile, on paisupaagi all küll üks ots peenikese vooliku jaoks ...- kas tead täpselt või arvad Smile ?
(18-04-2015, 21:23 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.

Ma ei tea Escort-ist ja tema mootorist sittagi.... aga uudishimu sunnib teada saama.. Vahest peaks need kaks otsa kokku ühenduma, et moodustuks nn. "väike ring", kus jahutusvedelik ei liikle mitte läbi radika, vaid väiksemat ringi mööda? Vahest ka mitte?

Ei oska arvata. Kui üks läheb paisupaaki, mis võiks loogiline olla, siis mis asi see teine on? Mõlemad otsad on nii pisikesed, et väikese ringi jaoks tunduvad nad liiga väikesed, aga õhutuse jaoks on ehk ok.
(18-04-2015, 21:23 PM)Tift Kirjutas: [ -> ]
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.

Ma ei tea Escort-ist ja tema mootorist sittagi.... aga uudishimu sunnib teada saama.. Vahest peaks need kaks otsa kokku ühenduma, et moodustuks nn. "väike ring", kus jahutusvedelik ei liikle mitte läbi radika, vaid väiksemat ringi mööda? Vahest ka mitte?

Mitmetel mootoritel on välised drenaažid, et halvasti loodud jahutussüsteemi "nurka" sattunud õhust lahti saada. Äkiste ka sellel?
(19-04-2015, 08:38 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.

Mitmetel mootoritel on välised drenaažid, et halvasti loodud jahutussüsteemi "nurka" sattunud õhust lahti saada. Äkiste ka sellel?

Kas sa pakud välja, et kui esimesel pildil olev peenem voolik läheb paisupaaki, siis viimasel kahel pildil olev samuti? Siis peaks need voolikud enne paisupaaki omavahel kokku panema või ?
(19-04-2015, 08:49 AM)maitus Kirjutas: [ -> ]
(19-04-2015, 08:38 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(18-04-2015, 21:01 PM)Kodanik2 Kirjutas: [ -> ]See on õhutus voolik. sealt läheb otspaisupaaki.

Mitmetel mootoritel on välised drenaažid, et halvasti loodud jahutussüsteemi "nurka" sattunud õhust lahti saada. Äkiste ka sellel?

Kas sa pakud välja, et kui esimesel pildil olev peenem voolik läheb paisupaaki, siis viimasel kahel pildil olev samuti? Siis peaks need voolikud enne paisupaaki omavahel kokku panema või ?

Eip, säärasel juhul ühendatakse need kokku. Levinud mootori esiotsast mootoriploki ja plokikaane jahutusruumide ühendamiseks.

Vaata netiotsingust pilte, kuidas teistel on?

Paisupaaki minev voolik peaks tulema ikka süsteemi kõrgeimast punktist.
Berta mootoril on peal kütusepumba juures üks seade, mis reguleerib tõenäoliselt etteantavat kütust või mootori pöördeid ja sinna käib sisse ka jahutusvedelik, mis oma temperatuuriga mõjutab seal midagi, mootori pöördeid või segu vahekorda vms. Vahest on üks ots sellega seotud? On ju see Escordi mootor rahvakeeli ka Mazda mootoriks kutsutud.... Smile