automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pole vaja priisata. Äärelinnast käimiseks piisab ka sellisest.

https://www.youtube.com/watch?v=c0gqZS18nfw
(02-09-2022, 13:59 PM)maaks Kirjutas: [ -> ]
(02-09-2022, 13:29 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]See patrullauto on nagu kasslane - kui esimese sööstuga kätte ei saa, siis pole pikalt mõtet taga ajada.
Politsei sõidukite tippkiirus (ja suutlikkus seda pikalt hoida) ei ole täna Eestis eriti oluline - raadiosaatjast ikka kiiremini ei sõida  Big Grin
Teatavasti levivad raadiolained ~300 Mm/s

Linnas - jah. Maapiirkonnas võib olla teisiti.
(06-09-2022, 18:41 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]
(02-09-2022, 13:59 PM)maaks Kirjutas: [ -> ]
(02-09-2022, 13:29 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]See patrullauto on nagu kasslane - kui esimese sööstuga kätte ei saa, siis pole pikalt mõtet taga ajada.
Politsei sõidukite tippkiirus (ja suutlikkus seda pikalt hoida) ei ole täna Eestis eriti oluline - raadiosaatjast ikka kiiremini ei sõida  Big Grin
Teatavasti levivad raadiolained ~300 Mm/s

Linnas - jah. Maapiirkonnas võib olla teisiti.
1) Miks see e-liikur peaks maal tegutsema kui pealinnas tööd küllalt.
https://www.politsei.ee/et/uudised/polit...auto-10741

2) Vähene isiklik kogemus ja meediast loetu näitavad mõlemad, et jälitamisel loeb sõidutehnika, mitte tippkiirus. Ja iga võimete piiril kilomeeter kulutab põgenejat rohkem kui jälitajat. Ehk siis kui patrullautol on 200km ressurssi akus, on ikka päris kindlasti "game over".
(06-09-2022, 18:54 PM)Telc Kirjutas: [ -> ]2) Vähene isiklik kogemus ja meediast loetu näitavad mõlemad, et jälitamisel loeb sõidutehnika, mitte tippkiirus. Ja iga võimete piiril kilomeeter kulutab põgenejat rohkem kui jälitajat. Ehk siis kui patrullautol on 200km ressurssi akus, on ikka päris kindlasti "game over".

See 200km ressurssi kahaneb piiri peal sõites nagu kevadine lumi.

Aga ekektritška parem kiirendus võib küll eeliseid anda.
Vaevalt nüüd see eksemplar purjus nokki taga hakkab ajama. Rohkem mõeldud kontoritibidele lõunal käimiseks ja niisama poosetamisks. Politseimasinatel pole ju teadupärast kindlustust ja iga vale liigutus võidakse hiljem sohvri vastu keerata, eriti kui masin ümber mõne puu õnnestub sõita. Mis elektrikaga sellises õnnetuses edasi saab, võib ka aimata. Niiet vaevalt kellelgi selle potentsiaalse praeahjuga mõtteis on õhtu morgis lõpetada. Pigem liigutakse tasa ja targu.
Kui lüüa selle politsei elektrika andmed maanteametisse siis on ju näha et kindlustus olemas, võib isegi 1200kg haagist vedada või 750kg kerghaagist.
 Aga tippkiirus on 180kmh, sellelt sõidab küll eest ära kes tahab
(06-09-2022, 21:49 PM)Kult Kirjutas: [ -> ]...
 Aga tippkiirus on 180kmh, sellelt sõidab küll eest ära kes tahab

Neid tippkiirusel ärasõitjaid kraavis nähtud küll. Ja hea nii.

Üsna mõistlik soetus, üks potentsiaalne proovisõidukandidaat vastava rahakoguse (äärmiselt ebatõenäolisel) ülejäämiselSmile
Mine tee oma proovisõit juba homme - https://new.abb.com/ee/esileht/ev-demopäev-2022
Said nad oma Primeratega (160 lagi koos vilkuritega) kätte neid 200+ kiirusel sõitvaid masinaid, saavad ka nüüd.
Selle proovisõiduga ei saa muhvigi teada va seda, et minek on nagu raketil ja vb müraisolatsioon kannatab isegi kriitikat, elektrikat on vaja omada ikka nii kaua kuniks paar kolm laadimist saad ära teha, seda soovitavalt siis keset tööpäeva.
https://youtu.be/gp0S1xt9msg?t=579

Terve video on kasulik vaadata aga toon välja koha, kus tehniliselt taiplik inimene räägib, miks läpaka akud võiks jääda seda tegema, kuhu nad mõeldud on. Tegu pole suvalise foorumitarkustega omaarust teadlasega ka.
Idas on päris huvitavad arengud toimumas. Nimelt on Loginov oma meeskonnaga valmis treinud 80kWh aku Leafile.
Eeldab küll keelest arusaamist aga tabelis numbreid vaadates saab ehk ilma selletagi asjale pihta.

lennujaam ostis omale elektri Dacia´d

https://majandus.postimees.ee/7683257/ta...ektriautod


Tallinna Linatransport ostab 15 elektrilist bussi

https://majandus.postimees.ee/7682695/tl...ektribussi

ja Tesla saab Lõuna koreast 2,1 miljoni eurise trahvinõude kuna ei teavitanud kliente sõiduulatuse vähenemisest külmas keskkonnas

https://majandus.postimees.ee/7683523/lo...1581489563
Hinnasurve teema Hiina vs. Euroopa/USA.

https://majandus.postimees.ee/7685145/su...1640634163
Nüüd siis vormistati ära. Aastast 2035... 

https://forte.delfi.ee/artikkel/12014332...triautosid
Nüüd pöidlad pihku, et 2035. aastaks EL-i enam poleks! Olen endiselt seda meelt, et elektriauto ei tohiks olla kohustus, vaid võimalus. Vastasel juhul tekib mõni aasta pärast 2035 kaos, sest väga paljudele inimestele pole uus elektriauto kaugeltki mitte isegi mõeldav.
Eeldab ikka esmaklassilist peakuju, et keelustada ka sisepõlemismootoriga kaubikud.
Olete kindlad, et keelatakse sisepõlemismootoritega kaubikud ?
(15-02-2023, 09:36 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]Olete kindlad, et keelatakse sisepõlemismootoritega kaubikud ?

Ma seda dokumenti muidugi lugenud ei ole (nagu kardetavasti ka selle poolt hääletanud europarlamendiliikmed), aga ülalpool viidatud uudises on kirjas: "Euroopa Parlament kiitis täna heaks paketi „Eesmärk 55“, mille kohaselt tohib ELis alates 2035. aastast müüa ainult selliseid uusi sõiduautosid ja kaubikuid, mis ei tekita üldse CO2 heidet."

Mul tekkis selle idiootsuse peale kohe mõte, kuidas sellest mööda hiilida saaks. Mäletete, kui hõõglambid ära keelati, ilmusid müügile "tööstuslikud hõõglambid" Smile Võib-olla saab auto kah millekski ümber nimetada?
Või kuidas kavatsevad euroametnikud võidelda sellega, et auto registreeritakse üheks päevaks, ütleme, Ühendkuningriigis ja siis müüakse meie murdmatusse liitu kasutatuna? (Siis läheb ta muidugi tollimaksu jagu kallimaks, aga on vähemalt kättesaaadav).

Veidi teemast kõrvale kaldudes luban endale korrata oma tähelepanekut:
vene ajal käibis nn. kommunismiehitajate e. punapöörde loosung: kannatame natuke aega ja elame halvasti, siis hakkame tulevikus hästi elama.
Nüüdsed rohepöörajate loosungid olen ma kokku võtnud üheks: kannatame natuke aega ja elame halvasti, siis hakkame tulevikus halvasti elama.
Keelatakse ära uute sisepõlemismootoriga autode müük. Ilmselt a) ei hakata neid siin müüma vaid muud moodi skeemitama b) lähevad mitte-EU riikide registrisse c) võetakse see debiilsus el.taristu puudumise tõttu tagasi d) mingi muu variant. Aega piisavalt küll mõeldakse midagi välja. Elektrikaubikuga läheksid mu Ida-Viru sõidud mitmepäevasteks. Sad
Selle hetkeni on 12 aastat, seega jõuavad olud ja seadused veel korduvalt muutuda.