automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]. Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...
 

Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look
(21-02-2024, 12:02 PM)spark Kirjutas: [ -> ]
(14-02-2024, 14:44 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Isegi siis ei ole kuidagi "ahvatlev pakkumine" piinelda iga kuu 1600 kilti ja terve ööpäeva jagu aega Springi roolis 19 euro eest...

Võibolla on uus pisut parem, ka sees istudes ja sõites. Välimus on juba korraliku auto moodi -lmselt on ta ka kallim, 2024 Dacia Spring EV first look

Nagu kõik uued Daciad, on ka selle disanikeel täitsa äge ja lubatav hind ok aga see ei muuda fakti, et tegu on punnilaadse EVga, mis ei ole ikkagi pärisautoga võrreldav. Ikkagi linnapunn, vähe parem rollerautost, ja selle puhul tuleb tähele panna seda 1600km ja 24h! Ka uus jääb pigem 15-20 minuti autoks kesklinnades sõita.  3-4 tundi nädalas punniga asju ajada + siis midagi lõbuks lisaks selline 100 kilti nädalavahetusel kohvikus ja loomaaias käia.  Ehk siis 100+100 kilti, kuus ~800km ja aastas 9,5-10tuhat läbisõit. Vaadates peetud EV-punne a'la e-up, e-citigo jms  sisi peaaegu täpselt nii ongi. Ma lihtsalt ühe õpetajanna e-up!i tarbimisharjumist tean Wink 

Ja praeguse pere-soodafoobia tarbimine on tänu selle bensuautokese sarnasele punnlusele ka sarnane! Kuna sellega lihtsalt saab kaugemale ka minna ilma närvivapustust saamata, siis mõnikord saab seda ka tehtud aga see talv novembri lõpust siiani on paar korda üldse Tallinna piirest väljutud, enamasti Koela külla mööblipoodi Big Grin  Lamell all, kuigi ESP peal, pidevalt on olnud ikkagi halvad teeolud - üks vahetus oli ideaalne ja siis sai Järvamaa tiir tehtud selline 220km. 13.10 käisin ülevaatusel ja siis oli näit 167tuhat, üleeile keeras 170 ette. 4 kuud ja 3000 kilti, millest mina äkki 300! Big Grin Kuna möödapääsmatu vajadus iga nädal 200 kilti Järvamaal käia "kadus" ja suvekodu 250 km ka talvel ei tarbi, siis nii ongi! Viru Väljak, Balta ja Ülemiste jaam on kõik ~7 kilti ukse eest mis normoludes mahub kõik 15 minuti EV'ga sõidu sisse, ühistransa peatus sinna minekuks 350meetrit. 

Sina kui Arhitekti-härra saad ju aru sellest 15-minuti linna asjast, milles meie pere on 100 aastat+ reaalselt elanud! Vanaema sündis 1903 Herne ja Magasini nurgale majja...edasi on ajalugu. Aga jätame kauge tsaari- ja Wabariigiaja välja siis meie suguvõsa on reaalselt püüdnud elada ja töötada 40'test edasi (ehk mida ma "tean" ehk juttude põhjal "mäletan" ) selles samas idees koolide ja töökohtade asukoha valikust alates! Peamine võimalus selleks oli ja on muidugi elektrirong+tramm kooslus kui takistusteta konkreetse ajakuluga rööbastransport mis on igaviku olnud elektrifitseeritud Big Grin  20.sajandi viimasest kümnendist ja 21.sajandist lisandub sinna kätetsaadav isiklik auto, mis on muutunud ka probleemiks ja kuhu nüüd püütakse sisse mõtestada moodsaid patareisõidukeid tõuksist EVni.  Aga seesama 15-20 minti ots on jäänud! Ja see tegelik isikliku tagumendi vedamsie käula tasuvusarvutus linnlasel tulebki sellelt ajaühikult. Ja Eestis lisandub sinna mõõtmatu mõõtühik nimega "talv" Big Grin Ja siit jõuame jälle HINNANI!!! Kas sõidaks - sõidaks!!! aga hind on ju ulmeline, kuigi kontsept Toyota iQ ja Smardi ristandist ruulib. Väike kui rollerauto, 4 kohta aga sõidab vajadusel kiiresti! Tundub et neid linnapunne hakakb üha enam tulema aga Springi hinda ei saa keegi ja seega ilma üübertoetuste ning mingite eriliste LISAboonusteta (ja tavaautodele räigete piirangute kehtestamiseta) tarbimises jäävadki need enamusel ostamata. Kütuse hind on kõige olematum mure kogu paketis! See on peaaegu tähtsusetu number. Aga terrorit ei saa teha, normaalses ühiskonnas mitte aga eks me oleme ju teel "tõejärgse roheutoopia" poole ehk kõik on võimalik...

EDIT: ainuüksi idee sellisest veljest ja rehvist 290 lisaeuro eest on ostmist väärt Big Grin 
[Pilt: ABLVV87AhoJNqVpFMU1d4D6YMTU1al7e-m9ieZ4k...authuser=0]
See käru on disainitud hiinlastele ning selleks, et keskmine eurooplane sinna ära mahuks tuleb vist esimene iste välja võtta?
(21-02-2024, 16:43 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]See käru on disainitud hiinlastele ning selleks, et keskmine eurooplane sinna ära mahuks tuleb vist esimene iste välja võtta?
See on suuruse poolest ~150mm pikem, kui algne MINI - (kuhu ma vabalt mahun ka tagaistmele, oma 188 sentimeetriga)
Meil siin põhjamaades tundub, et kõik "asjad" on väiksed. Enamik lõunapool elavatest inimisestest mahuvad kaubikutest tehtud campervanidesse ka risti magama, ning Fiat Panda sobib tavaliseks pereautoks. Smile
Täna juhtus teepeal vastu kohapeal müüki alustanud GWM-i Ora. Esmapilgul tundus kopipasteet Fiatist ja Minist aga ega rohkem vaadata saanudki. Kirjelduse järgi on tegemist viiukselise elektroonilise laugpäraga. Ideaalne pereauto tänapäeva noortele - taskukoer mahub taha ilusti ära pluss poekott kondoomimaitseliste banaanide ja karbitäie sushiga. Springikilleriks võiks kvalifitseeruda küll ja veel.
Ilmselgelt on kasutatud vanema Tesla mudeli ostmine ajuvaba tegevus ja seda on Muski poolt palgatud insenerid proovinud klientidele juba pikemat aega tõestada. Samas leidub igasugu kangekaelu, kes nii lihtsalt alla ei anna. Seega, kui sul on vanem S või X, mine tee oma rimakas korda, enne kui lõbusal eurotripil kuskil middle of nowhere kallist maanteeabi ootama pead.

Tesla Suure Mootoriühiku taasleiutamine

Sealtsamast leiab veel huvitavaid jutulõimekesi akuprobleemidest ja muust. Kummaline siinjuures on asjaolu, et kui antud mudelite akupakis pesitseb 7000 pluss elektriliselt laetud pulgakest, võib neist vaid ühe otsalõppemine huvitavaid arenguid anda, just rahakoti kergendamise pealt. Väga kummaline. Eeldaks, et nii tark ratastel arvuti oskaks sel juhul ka teiste moodulite laadimispinget piirates apastraadi vähemalt sõiduvõimelisena hoida. Tuleb aga välja, et sellega on nii ja naa. ühesõnaga 7000+1 võimalust feilimiseks, igapäevaselt. Läbisõiduärevus on antud võimaluse kõrval ilmselt poisike.
Minul, vanal fossiilil, oli ka võimalus pool päeva moodsa elektriautoga sõita. Vallasantide imievi olin proovinud, see ei lähe arvamuse kujundamisel arvesse. Nüüdne bz4 võiks ju olla mõeldav. Ehk ongi, aga mitte mulle. Rääkigu huvigrupid ja omajad, mida tahes, külma ilmaga kahaneb sõiduulatus e-autol drastiliselt. Muidu kiirendab ja sõidab kenasti, rattakesed kõik veavad ja puha. Kui kaua kõik see 60-e tuhande eurone ilu tükkis oma akuga vastu peab, ei tea keegi. Kellegile linnalähedasele rutiinset elu elaval kontoriinimesele võib ta sobida. Kodus saba seina ja vbl. tööandja juures ka, puhas lust ja lillepidu. Paksus lumes külmaga mööda teist eestit ringi sõita pikalt ei kannata. Nii et selle 60 k-ga on minutaolisel targematki teha. Aga eks kõik on võimalustes kinni ja mõni kel pappi nagu putru, võib selle oma emandale näiteks poes käimise autoks osta küll.
 Palju on räägitud el. auto eeliseid välja tuues selle lihtsusest. Et pole seda hirmsat liikuvate kolbide, võllide ja hammasratastega tossumasinat, vaid üks imekena ja imelihtne elektrimootor...
 Julgeks vastu vaielda...
Eks iga mees oma mätta otsas. Tegime just prauaga pisikese reisi Riias ja lähi ümbruses. Ümarguselt 650km mille läbimiseks kulus 115 kw/h seda samust kallist kraami. Rahast ei oska veel rääkida, kuna siit sai mindud täis akuga, mille päike oli täitnud, ikeas oli paus ja härra hotelli omanik oli ka välja pistiku paigaldanud. Kohalikus muuseomis oli ka pistik... Tagasi jõudes 75 km paagis. Kellele nüüd maksma pean?
Ma isegi ostaks elektriauto teiseks autoks pärisauto kõrvale poekäruks, millega teha suvel sõite, kus teelejäämine pole ellujäämisküsimus st kodumaakonnas... aga ta peaks olema ODAV, mitte üle kolmandiku pärisauto hinnast st max 10 k€, elementaarne ilma digividinateta-ekraanideta, seest voolava veega pestav jne. Välja võiks näha umbes nii nagu see.
Tesla põhiprobleem on ikka ilmselgelt Tesla ise, kuna nad on ju kõigis asjades ise kõige targemad, selle asemel et stiilis ukselinkide ja aknapesurite tootmine allhankijatele jätta, nagu teised teevad, siis pmst testiti 10a tagasi klientide peal sõidukeid, mida "vanakooli" autotootja loeks eelseeriaks ning lükkaks pärast sõidukatsetusi purustajasse, et mitte margi mainet alla viia. Lisaks üleüldine USA autokultuur, kus tegelikult muarust ei ehitata juba aastakümneid ühtegi autot rohkem kui 10a kestma. Noh, näiteks vahepeal oli päris populaarne sõiduk Chrysler 300C, ajaperioodil vast kuskil 2000ndate lõpus kohtas neid linnas alatasa, a täna pole neid kuskil. Mõni üksik entusiast vast veel punnitab kuskil enda oma õhus hoida.

Elektriga on sel kõigel vähe pistmist, kui ikka runga ehitada ei osata või taheta, siis ei päästa seda ka inglite poolt projekteeritud mootor.
(02-03-2024, 22:59 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ] Lisaks üleüldine USA autokultuur, kus tegelikult muarust ei ehitata juba aastakümneid ühtegi autot rohkem kui 10a kestma. Noh, näiteks vahepeal oli päris populaarne sõiduk Chrysler 300C, ajaperioodil vast kuskil 2000ndate lõpus kohtas neid linnas alatasa, a täna pole neid kuskil. Mõni üksik entusiast vast veel punnitab kuskil enda oma õhus hoida.

Elektriga on sel kõigel vähe pistmist, kui ikka runga ehitada ei osata või taheta, siis ei päästa seda ka inglite poolt projekteeritud mootor.
Nu enamus neid rüüslereid olid kas masuudipressid või legendaarsed 2.7 mootorilaadse tootega bensukad. Esimesed sõideti lõppu ja teised lõppesid suht alguses Smile
(03-03-2024, 00:03 AM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]
(02-03-2024, 22:59 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ] Lisaks üleüldine USA autokultuur, kus tegelikult muarust ei ehitata juba aastakümneid ühtegi autot rohkem kui 10a kestma. Noh, näiteks vahepeal oli päris populaarne sõiduk Chrysler 300C, ajaperioodil vast kuskil 2000ndate lõpus kohtas neid linnas alatasa, a täna pole neid kuskil. Mõni üksik entusiast vast veel punnitab kuskil enda oma õhus hoida.

Elektriga on sel kõigel vähe pistmist, kui ikka runga ehitada ei osata või taheta, siis ei päästa seda ka inglite poolt projekteeritud mootor.
Nu enamus neid rüüslereid olid kas masuudipressid või legendaarsed 2.7 mootorilaadse tootega bensukad. Esimesed sõideti lõppu ja teised lõppesid suht alguses Smile

Ja igandina maksame meie, tänased rüüsleriomanikud, haiglaselt kopsakaid kindlustusmakseid. Tõenäoliselt pärandina just nendest 300C-dest, mis olid tagaveolised, üsna kallid ja edeva välimusega, samas polnud üldse nii hästi juhitavad kui bemmid.
(03-03-2024, 00:55 AM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(03-03-2024, 00:03 AM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]
(02-03-2024, 22:59 PM)Jesper Kirjutas: [ -> ] Lisaks üleüldine USA autokultuur, kus tegelikult muarust ei ehitata juba aastakümneid ühtegi autot rohkem kui 10a kestma. Noh, näiteks vahepeal oli päris populaarne sõiduk Chrysler 300C, ajaperioodil vast kuskil 2000ndate lõpus kohtas neid linnas alatasa, a täna pole neid kuskil. Mõni üksik entusiast vast veel punnitab kuskil enda oma õhus hoida.

Elektriga on sel kõigel vähe pistmist, kui ikka runga ehitada ei osata või taheta, siis ei päästa seda ka inglite poolt projekteeritud mootor.
Nu enamus neid rüüslereid olid kas masuudipressid või legendaarsed 2.7 mootorilaadse tootega bensukad. Esimesed sõideti lõppu ja teised lõppesid suht alguses Smile

Ja igandina maksame meie, tänased rüüsleriomanikud, haiglaselt kopsakaid kindlustusmakseid. Tõenäoliselt pärandina just nendest 300C-dest, mis olid tagaveolised, üsna kallid ja edeva välimusega, samas polnud üldse nii hästi juhitavad kui bemmid.
Natuke offtopicu jätkuna, vaatasin lkf-i lehelt palju siis kindlustus maksaks auto24.ee pakutava valiku baasil. Kõige võimsam 300c oli ~100€ aastas ja võrdluseks Dodge Challenger Hellcat 527kw-ga oleks 107€ aastas.  See on ju odav selliste autode eest.
(02-03-2024, 22:17 PM)rocker Kirjutas: [ -> ]Eks iga mees oma mätta otsas. Tegime just prauaga pisikese reisi Riias ja lähi ümbruses. Ümarguselt 650km mille läbimiseks kulus 115 kw/h seda samust kallist kraami. Rahast ei oska veel rääkida, kuna siit sai mindud täis akuga, mille päike oli täitnud, ikeas oli paus ja härra hotelli omanik oli ka välja pistiku paigaldanud. Kohalikus muuseomis oli ka pistik... Tagasi jõudes 75 km paagis. Kellele nüüd maksma pean?

Nii möödaminnes märgin, et need asjad pole pistikud, vaid pistikupesad. Pistiku pistikusse toppimine kõlab kuidagi perversselt.

Aga asjast rääkides -- ma ka üldse ei kurdaks, kui hotell ja muuseum mulle lahkesti oma tankurit kasutada annaksid. Poleks mingi probleem Cadillaciga Riias käia.
Elektriautoga Riias käimine ei ole sugugi odav lõbu kui juhtub päev kui päike ei paista ja tuul ei puhu ning naftat põletatakse.
Elektriautode grupis demoti hiljuti 140 eurost arvet kiirlaadimise eest sellisel päeval.
Foorumlane A: isiklik kogemus - oli soodne.
Foorumlane B: aga ükskord kellelgi kuskil ei olnud.
(03-03-2024, 17:39 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Elektriautoga Riias käimine ei ole sugugi odav lõbu kui juhtub päev kui päike ei paista ja tuul ei puhu ning naftat põletatakse.
Elektriautode grupis demoti hiljuti 140 eurost arvet kiirlaadimise eest sellisel päeval.
Ole hea ja otsi see välja. Ei mäleta mina sellist seika.

Ütleme, et oli 70kWh aku, see tähendanuks 2eur/kwh hinda ju. Paraku on kiirlaadijates fikseeritud hind, max 60s/kWh. On üliüksikuid kohti, kus laadimine on börsihind+marginaal põhine. Kui sellises kohas käid tunnil, kui börsihind on parasjagu hinnalage tabanud ja üldse hinnakirja ei vaata, siis oledki ise loll.
Või teine variant, et taaskord ei vaadatud hinnakirja ja jäeti auto üleöö kiirlaadijasse. Siis tegi ajatariif oma töö ära aga sel pole päikese/tuulega midagi pistmist.
Või kolmas variant, et taaskord ei tutvutud hinnakirjaga ja tarbiti roamingteenuse vahendusel. Olen roamingteenuse käest ka omad vitsad saanud, kooliraha oli küll ainult 28.- samas kui ilma oleks olnud 3.-
Bottom line on, et tuule ja päikese puudumine ei tähenda röögatut laadimishinda, see jutt on pullikaka.
(03-03-2024, 18:23 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]Ole hea ja otsi see välja. Ei mäleta mina sellist seika.

Ütleme, et oli 70kWh aku, see tähendanuks 2eur/kwh hinda ju. Paraku on kiirlaadijates fikseeritud hind, max 60s/kWh. On üliüksikuid kohti, kus laadimine on börsihind+marginaal põhine. Kui sellises kohas käid tunnil, kui börsihind on parasjagu hinnalage tabanud ja üldse hinnakirja ei vaata, siis oledki ise loll.
Või teine variant, et taaskord ei vaadatud hinnakirja ja jäeti auto üleöö kiirlaadijasse. Siis tegi ajatariif oma töö ära aga sel pole päikese/tuulega midagi pistmist.
Või kolmas variant, et taaskord ei tutvutud hinnakirjaga ja tarbiti roamingteenuse vahendusel. Olen roamingteenuse käest ka omad vitsad saanud, kooliraha oli küll ainult 28.- samas kui ilma oleks olnud 3.-
Bottom line on, et tuule ja päikese puudumine ei tähenda röögatut laadimishinda, see jutt on pullikaka.
Ma nüüd proovisin otsida aga enam ei leia.
Seal pandi ka kõvasti puid alla et loll oled ja lollidelt tulebki raha võtta ning autor võis selle ka maha võtta.
Umbes selline juhuste kokkulangevus oligi, et läbisõit sai otsa ja oli vaja edasi minna et õigeks ajaks jõuda ning see hetk oligi elekter nii kallis kiirlaadijas.
Need sinu "näited elust enesest" on ilmselgelt fantaasia vili, üks asi on teoreetiline võimalus millegi juhtumiseks, teine asi et kas see päriselt ka juhtus.
(04-03-2024, 10:35 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]
(04-03-2024, 09:46 AM)Jesper Kirjutas: [ -> ]Need sinu "näited elust enesest" on ilmselgelt fantaasia vili, üks asi on teoreetiline võimalus millegi juhtumiseks, teine asi et kas see päriselt ka juhtus.
Ma vaatan, et härrat linnainimest kohe eriti valusalt torkas istumislihasesse, kui kui üks alama rassi maakas peavoolujõel vastuvoolu sõuab.
Mis ma nüüd siis tegema pean?
Kas piisab mälestuse muutmisest nagu kirjeldab raamat "1984" või peaks personaalselt vabandama?
Mul sellest midagi katki ka ei lähe ja võin vabandada ka, et härrat linnameest häirisin.
Samas ei suuda minu vabandus kuidagi muuta olematuks fakti, et selliseid arveid saadakse kui inimene tähelepanematu on ja midagi jätab läbi lugemata.
https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/30e...51da01.jpg
Kallis mees, ma veel korra hästi aeglaselt vabandan, et minu võimuses pole leida Fakebookist postitust mis on ära kustutatud ja ma seda ei teadnud kui kirjutasin.

Tegu on ilmselgelt vigaselt väljastatud arvega ning küllap see ka ära parandati pärast mainimist. Olen ka K-rautast ja Selverist vigast arvet saanud. Samuti näiteks Telia esitas mulle (isiklik kogemus) ükskord üle 7000-eurose arve teenuse eest mida ma polnud tarbinud. Kas nüüd tuleks mobiiltelefon kõigilt inimestelt ära korjata? Eesti Energia esitas ka ülemöödunud kuu eest suurema arve kui oleks pidanud ja vabandas alles mitu nädalat pärast seda kui olin nende tähelepanu sellele juhtinud. Järelikult elekter on halb?? Või mida Sa üldse siin tõestada üritad?