automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ehkki elektriautosid peetakse keskkonnasõbralikeks motoriseeritud liiklusvahenditeks ning nendega sõitmist eriti põhjendatuks asulates ja linnades, näitab äsja Hiinas läbi viidud uuring, et elektriautode panus reostusse võib tervist kahjustada rohkem kui tavaliikuritega kaasnevad riskid.

34-s Hiina linnas läbi viidud reostusuuringust selgus, et elektrijaamades toodetav elekter, mille abil elektrisõidukid liiguvad, põhjustab bensiinimootorite jõul liikuva transpordiga võrreldes rohkem peenosakestest johtuvat reostust



Uuringust selgus, et elektriautode käitamiseks vajaliku elektri tootmine paiskas õhku rohkem reostavaid peenheitmeid kui sama suur hulk bensiinitoitega autosid.
Artikkel Daily mail'ist
Selle uuringu läbiseedimisel tasub meeles pidada, et suurem osa Hiina elektrist tuleb fossiilkütustest. Sellest ka suur saaste hulk.

[Pilt: 461px-Electricity_Production_in_China.svg.png]

Euroopa on veidi parem:
[Pilt: Breakdown-of-Electricity-Generation-by-E...Source.png]

Kuigi elektronid silti küljes ei oma, et kas nad on tehtud dinosauruseõlist või tuulest, siis asja iluks öeldakse, et elektriauto tarbib "rohelist" energiat. Seega teoreetiliselt nende tarbitav energia märkimisväärset saastet kaasa ei peaks tooma...
See on juba ammu selge, aga kuni elektrit Narvas tehakse ja Tallinnas sõidetakse ma küll ei nurise. Rohelised saavad ka ennast kiita ja toetuste süsteem toidab iseennast.
(04-02-2015, 12:42 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]34-s Hiina linnas läbi viidud reostusuuringust selgus, et elektrijaamades toodetav elekter, mille abil elektrisõidukid liiguvad, põhjustab bensiinimootorite jõul liikuva transpordiga võrreldes rohkem peenosakestest johtuvat reostus
... mis võib näidata hoopis seda, et hiinlased ei ole viitsinud elektrijaama korstna otsa filtrit panna.
(04-02-2015, 14:10 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(04-02-2015, 12:42 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]34-s Hiina linnas läbi viidud reostusuuringust selgus, et elektrijaamades toodetav elekter, mille abil elektrisõidukid liiguvad, põhjustab bensiinimootorite jõul liikuva transpordiga võrreldes rohkem peenosakestest johtuvat reostus
... mis võib näidata hoopis seda, et hiinlased ei ole viitsinud elektrijaama korstna otsa filtrit panna.

Egas ilmaasjata sealtkandi ettevõtted keskkkonnasõbraliku tehnika müüjate nimekirjast puudu... Allhanget tuntud tegijatele Euroopast teevad, kuid "oma tootega" turul ei ole. Ma pean silmas Suure Võimsusega katlaid, millistega ka elektrit keedetakse.
Siin vähe juttu mis reaalselt muutused täheldatud nende Sotskodumasinatega mis sõidavad. Head ja halba nagu ikka.
http://www.sakala.ajaleht.ee/3080789/ele...ab-raugema
Nagu ikka vaadatakse artiklis mööda sellest, kes ja millisel põhjusel valis välja just sellised pisikesed linna mõeldud ostukärud ning jagas kaugetesse maapiirkondadesse. Ja raffal seostub nüüd elektriauto 110% Imevaga nagu teisi elektriautosid polekski. 
Samas minul on vaja linnas sõita selliseid ca 10-15km otsi tööasjus ja selleks on see aimjuu hea küll. Üksi sõitmiseks. Kaksi käib mulle kaassõitja lähedus ja õlatunne närvidele, aga samamoodi häiris see mind näiteks tavalises skoda fabias. Ja ilmselt on era-volvo mind ka ära hellitanud ja aimjuu salongi kostev naelaklõbin, tuulevuhin ja veermikukolin häirivad samamoodi. Aga see pole elektri vaid olematu heliisolatsiooni viga.
Jaanuaris müüdi "ligi 20" elektriautot, sh 5 Teslat. (Ilmselt tegu varasemalt lepingustatud, sh enne km-muudatust ja jaanuaris arvele läinud)
Veebruaris müüdi...... 2.
Riik oleks võinud ju kasvõi KM vabastuse tekitada 100% elektriautodele. Siis sõidaks rohkem autosid kohaliku kütusega. 
Aga need mitsu junnid võeti selle pärast vist et need olid ainukesed mis oli võimalik ülepakkumisega turult välja kaubelda. Sama  ka need laadijad mis pidid paras rämps olema just tehnoloogja tõttu. See euroopas levitatav versioon pidi parem olema. Kui kellelgil sellealst infot võiks jagada. 
(08-03-2015, 08:41 AM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Sama  ka need laadijad mis pidid paras rämps olema just tehnoloogja tõttu. See euroopas levitatav versioon pidi parem olema.
riigihanked. Tihti (kui riik kui hankija hanget välja kuulutades veel eriti pädev ei ole) ostetakse ainult hinda ja kõige odavam ei ole alati kõige parem. On muidugi tingimuste võtmes ka väga professionaalseid riigihankeid.
Küsimus on ehk pigem laadija standardis kui hangetes. Euroopas on sakslaste-prantslaste elektriautodega esile kerkinud Mennekesi Type 2, meil Jaapanis levinum chademo. Aga peab arvestama, et Eesti elektriautode-laadijate projekti läbirääkimise ajal (ca 2010) ei olnud Type 2 veel kaugelti sellel positsioonil, milles see on täna. Ma arvan, et tehti õiged otsused ja kasutati tol hetkel tekkinud võimalus hetke tehnoloogilisel tasemel ära. Chademo süsteemi type 2-le söödavaks tegemine ei ole ka mingi kaelamurdev ülesanne.
Miskipärast on selle särtsuveoka kabiin kangesti Multicari nägu ja ka muu disain kirvega tehtud. Ega see juhuslikult esimese aprilli uudis olnud? Või on Baieri MööbliWabrik disainerid päevapealt lahti lasknud?
Tuli ka endale kuidagi tuttav ette seoke kompositsioon, arvatavasti Helsinki Läänesadamast, kus sarnane apastraat rekka haagiseid teisaldas. OK, aga siis ei ole tegemist elektriveokaga vaid lihtsalt sadamapuksiiriga, mis liigub aeglaselt ega vaja eriti võimsat mootorit. Hollandist sellega Luunja kurki Eestisse ei vea.
Kas pildil pole ikka mõeldud trammi,liigutajal ju tossutorud küljes. SmileSRY.Üks pildike jäi vahele.
PS.Oleks jutt olnud koos kurikuulsa TSITAADIGA,ei tekiks sellist apsu.
(06-03-2015, 20:19 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Jaanuaris müüdi "ligi 20" elektriautot, sh 5 Teslat. (Ilmselt tegu varasemalt lepingustatud, sh enne km-muudatust ja jaanuaris arvele läinud)
Veebruaris müüdi...... 2.

Värskelt postkastist leitud TM-i andmetel on märtsis 5tk ZEV-liikureid kaubaks läind. 
[attachment=53382][attachment=53383]Meil loodud "eduloo" raames ikka räägiti, kuis meil on ainulaadne võrk ja erakordsed sõidukid i- mievi näol...
 Tea, kas see päris nii ikka on Smile
 Kui elaks mõnes suuremas tõmbekeskuses või selle lähedal, tööle peaks pendeldama paarkümmend kilti, kliima oleks enam- vähem, siis ma kaaluks täitsa sellist...
 Paraku pole sellist tööd, pole sellist kliimat enamuses aastast, pole sellist siledat teed, kus see pill oma vedrustust esimese paari kuuga ära ei lõhuks, pole laadimiseks piisavat peakaitset jne.
 Tuleb loodust edasi saastada ja ökoloogilist jalajälge üritada korvata sama autoga tööd tehes ja lisaväärtust luues, millega jälge tekitan Smile