automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Põhja Eesti maapõues on miljoneid tonne uraani, mustas kildis konsentratsiooniga kuni 1kg tonni kohta ning seda maapinna lähedal. 
Selle kaevandamine, sellest energia tootmine  ning hilisem jäätmete konserveerimine oleks oma olemuselt rohkem nagu koristustalgute laadne tegevus, kuid kus sa sellega.
https://novaator.err.ee/1138181/uuringu-...aani-varud
(14-12-2021, 21:13 PM)qwerty009 Kirjutas: [ -> ]Põhja Eesti maapõues on miljoneid tonne uraani, mustas kildis konsentratsiooniga kuni 1kg tonni kohta ning seda maapinna lähedal. 
Selle kaevandamine, sellest energia tootmine  ning hilisem jäätmete konserveerimine oleks oma olemuselt rohkem nagu koristustalgute laadne tegevus, kuid kus sa sellega.
https://novaator.err.ee/1138181/uuringu-...aani-varud
No eks seda uut raudteed ka ju vaja, et ohutult seda manti transportida.
Osad neljanda põlvkonna tuumajaamad on plaanide kohaselt võimelised kasutama kütusena vanema põlvkonna jaamade jäätmeid. Ja Eesti kontekstis räägitaksegi peamiselt just sellisest jaamast. Kuigi seal oleneb palju sellest, mis tüüpi uued reaktorid esimesena vastavad litsentsid kätte saavad. Muide, on ka sellist tüüpi reaktoreid mis sobivad suurepäraselt elektri kõrval vesiniku tootmiseks.
Mul puudub kogemus el.auto kasutusest välja arvatud mõned sõidud sots.töötajate rösteritega rehvivahetusse ja näitusel proovitud Audi Q4 mille hind ca 70 kilo. Sellesinase Audiga sõitu alustades lubas sõiduulatuseks 380km,peale paari korralikku kiirendust ja 15km läbimist soojenduse,kojameeste ja tuledega jäi sellest järele 335km. Seega...? Üks asi veel.Sellise hinnaklassi autol ei tohiks sisu olla klobisevast kõvast plastikust aga ilmselt ei kannata tehnika hind mõelda viimistlusele,sõiduki hind läheks päris kosmosesse.Positiivse poole pealt muidugi vaikus ja kiirendus viib suu kõrvuni küll.
Tahan öelda,et minusuguse tavakasutaja jaoks on savi mis autot liigutab.On see vedelkütus,gaas,elekter, mis iganes.Kulu peab olema mõistlik,sõiduulatus võrreldav vedelkütust õgiva masinaga,talvel peab soe olema ja suvel peab jahutada saama ilma,et see tegevusraadiust oluliselt kahandaks ning"tankimine" ei vältaks tunde.Seni kuni need tingimused täidetud pole, minust elektriauto kasutajat ei saa.Muidugi jube ebaroheline ja egoistlik mõtteviis.
Arusaadavad argumendid (eriti see odava plasti kasutamine 50+ k€ maksval autol),  aga...

Kui paljud teist igapäevaselt sõidavad 300+ km ilma peatusteta? Minu igapäevane trajektoor on tavaliselt kuni 100 km, 30+45 min. Ülejäänud aja auto seisab kohas, kuhu saaks tahtmise korral organiseerida vooluotsa. Ehk enamuse ajast võiks auto laadida/olla võrgu tipureserviks. Ma natuke kahtlen, et ma ainuke olen...

Isegi ämmamamma juures käib 210 km (2x"tundviisteist") rahulikult ära.

Ehk järele jääbki emotsionaalne argument. No ja maksumus.

Pikaotsameestel või kärumeestel muidugi praegustest elektrikatest väga rõõmu ei ole.
Värske artikkel teemal tuul ja päike kas meid päästavad või mitte. 

https://www.postimees.ee/7408779/tuule-j...ki-ei-kata
Tuul ja päike koos veel millegagi on lahendus.
Ja see miski võib olla tuuma, biogaas, puit ja ka vesinik eeldusel, et seda on headel aegadel piisavalt varutud.
Eilses UV faktoris polnud isegi rohelised 4 põlve tuumajaama vastu. Mida aga pole, on 4 põlve tuumajaam füüsiliselt.
Puhas 3 põlve tuuma osutub meile ilmselt liiga kalliks. Soome tuumaministeeriumis on 300 töötajat. Ja tuumajaam peab keskmiselt 3 kuud aastas hoolduses olema.
Kui regulaatoreid õnnestub Läti-Leedu või Soomega jagada  ja tuumajäätmeid 4 põlve jaama kütusena käsitleda siis võib ka asjal ka jumet olla.
Ma astusin ka sammu rohepöörde suunas  Big Grin Toungue
Juhe on kenasti roheline ja elekter tuleb ju päiksest ja tuulest. Ehk võin ka öelda,et mul on nüüd pistikhübriid  Cool
(14-12-2021, 23:35 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Arusaadavad argumendid (eriti see odava plasti kasutamine 50+ k€ maksval autol),  aga...

Kui paljud teist igapäevaselt sõidavad 300+ km ilma peatusteta? Minu igapäevane trajektoor on tavaliselt kuni 100 km, 30+45 min. Ülejäänud aja auto seisab kohas, kuhu saaks tahtmise korral organiseerida vooluotsa. Ehk enamuse ajast võiks auto laadida/olla võrgu tipureserviks. Ma natuke kahtlen, et ma ainuke olen...

Isegi ämmamamma juures käib 210 km (2x"tundviisteist") rahulikult ära.

Ehk järele jääbki emotsionaalne argument. No ja maksumus.

Pikaotsameestel või kärumeestel muidugi praegustest elektrikatest väga rõõmu ei ole.
Aga mida soovitada inimestele, kellel pole luksust elada oma majas ja seega ka laadimisvõimalust? Selliseid inimesi on suur enamus. Emotsioonidest on asi kaugel, puhas ratsionaalsus st kui asi on võimatu siis ta on võimatu.

Ennustan, et 10 aasta pärast ei ületa elektriautode osakaal 20%, ilmselt jääb oluliselt väiksemaks. Murrangut ei toimu enne kui laadimise võimalused ja eriti kiirus muutuvad võrreldavaks praeguste kütusetanklate omadega.
Praegused elektrihinna arengud - mis on rohepöördest tingitud - panid lisaks paradoksina elektriautode kasutuselevõtule korraliku põntsu.
Tsitaat:Murrangut ei toimu enne kui laadimise võimalused ja eriti kiirus muutuvad võrreldavaks praeguste kütusetanklate omadega.
Sama seis nagu telefoni laadijatega, mida taheti unifitseerida. Akud peaksid olema iga nurga peal minuti-kahega vahetatavad. Siis ehk leviks massidesse. Et võtad nagu 95-98 või DK või gaasi. Ainult mahtuvus erineb, kinnitused-ühenduses oleksid kõigil samad. Lükkad roklaga alla ja sõidad. Aga katsu sa teslale või mitsule rääkida, igaüks on oma eest väljas.
(17-12-2021, 23:21 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Akud peaksid olema iga nurga peal minuti-kahega vahetatavad. Siis ehk leviks massidesse. Et võtad nagu 95-98 või DK või gaasi. Ainult mahtuvus erineb, kinnitused-ühenduses oleksid kõigil samad. Lükkad roklaga alla ja sõidad.
See ei tule konstruktsiooniliselt välja. Aku mass on tänapäeva elektriautodel märgatav osa kogumassist ja konstruktorid üritavad selle toppida kuhugi võimalikult auto keskele (juhitavuse huvides) ja eeskätt võimalikult madalale (juhitavuse ja stabiilsuse huvides). Ma ei tea, kas juba on kasutatud aku jagamist mitmeks tükiks, aga ega seegi tulemata jää.
Vahetatav aku peaks olema mingi standardiseeritud mõõtudega risttahukas, millele tänapäevastes autodes eriti kohta pole.
Tsitaat:Vahetatav aku peaks olema mingi standardiseeritud mõõtudega risttahukas, millele tänapäevastes autodes eriti kohta pole.
Vanasti öeldi, et venelane teeb auto ja otsib juhile seal koha, muu maailm teeb juhiistme ja sinna ümber auto. Ehk on viga seni selles, et akut pannakse harjunud välimusega autosse. Äkki oleks mõistlik aku ümbere teha auto.
(18-12-2021, 00:29 AM)aavu Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat:Vahetatav aku peaks olema mingi standardiseeritud mõõtudega risttahukas, millele tänapäevastes autodes eriti kohta pole.
Vanasti öeldi, et venelane teeb auto ja otsib juhile seal koha, muu maailm teeb juhiistme ja sinna ümber auto. Ehk on viga seni selles, et akut pannakse harjunud välimusega autosse. Äkki oleks mõistlik aku ümbere teha auto.

No nagu I-miev  Big Grin Toungue
Üks soomlane sai teada, et ta Tesla vajab uusi akusid 20k euri väärtuses. 
Reageeris igati mõistlikult
Polegi tükk aega nii head videot vaadanud Smile Öelge siis veel ,et elektriautol pole CO2 emissiooni ja mürgiseid gaase.
 
Sellest akupaki vahetatavusest- ei usu et see väga hea idee on. Isegi kui õnnestuks neile mingi turvaline pesa ehitada, pole see ikka see. Pluss veel standardiseerimised. Praeguses laadimispistikuski ei suudeta kokku leppida, ammugi siis tolles akupaki klemmistikus, pinges, kujus ja muus. Pealegi dikteeriks see mingil moel ühesuguse näoga autode massleviku. Saastavalt tehnikalt ilusale rohelisele ümberistuvad senised hallmetallikdiiselvolksvagiina omanikud ehk tõesti ei tee vahet, aga mõni ehk ei taha ühega miljardist samasuguses kastis sõita. Pealegi on seda ideed üritatud juurutada, aga ilmselt aru saadud, et tankla pole koht, kus akupakki vahetada. Olgu see siis nii lihtsaks tehtud kui tahes. Roklaga sõidutad ühe minema ja teise asemele? Mingid kinnitused või luugid vms. peale selle. Ei usu, et see protseduur kiiremini käib kui uuematel pillidel kiirlaadimisega suur osa sõiduulatusest täis laadida. Praegusel juhul on akud pakitud turvaliselt põhja alla ja kindlasti on see kere turvalisuse juures argument.
 Mingeid kontsepte on tehtud, kus vahetakse lausa mingi osa autost koos akupaki, mootori ja ratastega. Nagu keresse käiva akupaki puhulgi- raske on tõesti samas ette kujutada, et näiteks VW ja Tesla suudaks kokku leppida tolle ärakäiva osa standardsuses ja disainis.
Tsitaat:Roklaga sõidutad ühe minema ja teise asemele? Mingid kinnitused või luugid vms. peale selle. Ei usu, et see protseduur kiiremini käib kui uuematel pillidel kiirlaadimisega suur osa sõiduulatusest täis laadida.
Kaua praegu laaditakse akut 80%-ni? Kaua käiks vahetus kanali peal, kui seda teeks robot? Ilma lõunapausita, ilma suitsutunnita ja ilma sobivate võtmete otsimiseta. Nii nagu joonisel? Ma arvan, et sama kaua kui üks telefonikõne koju abikaasale, et mis see pin kood oligi pangakaardil, olen unustanud sinu kaardi oma.

Muide, akut sa ei osta, ostad auto ilma akuta. Aku rendid nii nagu el-tõuksi.
Ega ma ei ole pädev vaidlema, kas üks või teine lahendus on elujõuline. Võib- olla on see õige tee. Aga eelpool nimetatud põhjustel ei usu. Palju ühesuguseid sõidukeid pidevalt liikvel- näiteks suurlinna taksod, miks mitte. Oma erasõiduki puhul ja meietaolise hajaasustuse puhul- pigem kaheldav.
https://news.cgtn.com/news/2020-08-16/EV...index.html
ühe margi ja mudeli põhiselt jah miks mitte
aga see, et kõik e-autod kasutavad ühte akuparki ei ole reaalne kuidagi
seal on palju palju neid teemasid miks ei saa.
esimene ja suurim on arendus edasi kõik muud suuremad ja pisemad küsimused
see pole nagu telefoni laadija pistik või arvuti USB port
või siis teemale sarnasemalt akutööriistad kus jah margipõhiselt on kattuvusi aga ka seal on erisused 7V...10V....12V....18V....36V(40V) ....

autodes on sama on .... 400V süsteemid on 800V süsteemid ja nüüd tulevad juba 900V süsteemid

miks bensiini ja diisel autodel pole kasutusel ühte ja sama mootorit 
jube lihtne oleks varuosadega ja remondiga
isegi mudelipõhiselt on erisused sees  Toungue
(19-12-2021, 12:00 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat:Roklaga sõidutad ühe minema ja teise asemele? Mingid kinnitused või luugid vms. peale selle. Ei usu, et see protseduur kiiremini käib kui uuematel pillidel kiirlaadimisega suur osa sõiduulatusest täis laadida.
Kaua praegu laaditakse akut 80%-ni? Kaua käiks vahetus kanali peal, kui seda teeks robot? Ilma lõunapausita, ilma suitsutunnita ja ilma sobivate võtmete otsimiseta. Nii nagu joonisel? Ma arvan, et sama kaua kui üks telefonikõne koju abikaasale, et mis see pin kood oligi pangakaardil, olen unustanud sinu kaardi oma.

Muide, akut sa ei osta, ostad auto ilma akuta. Aku rendid nii nagu el-tõuksi.

Teslal oli selline aku vahetus aastal 2013 ideena olemas, aga siiani pole asja saanud:
Teslal on jah olemas täitsa töötav asi selle akupaki vahetuseks. Mälu järgi takerdus omandijama taha,kuna Tesla ju müüb auto koos uue akuga. Aga vahetades võid ju saada hoopis vanema aku kui sinu oma oli jne.

Näiteks särtsu pisiautot Smart,saad osta vaid ilma akuta. Aku pead eraldi juurde rentima. Kunagi kui kahte smarti pidasin,oli hirmus tahtmine ka pruugitud särtsu oma soetada saksast. Aga kuna Eestis esindus neil puudub,siis ei saanud ma akut kusagilt  Big Grin  Täna tegelikult isegi saaks. Kuna nüüd Soomlaste Veho käes kõik ja neil on Smardi esindusõigus olemas.

Ei usu,et tootjad suudaks kokku leppida ühtse standardi nende akude jaoks. See rohkem ulmevaldkond. On ju autod kõik ka erinevad nagu ka eelpool kõnelejad väljendanud.