automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(26-08-2023, 17:19 PM)entson Kirjutas: [ -> ]Volvo hübriid laeb tavaseinapistikust 2400w ja ainult N  ja L laadima ei hakka on vaja lisamaandust ,ehk siis tänapäevast pistikut. Nii ,et oht vanadele majadele puudub ,kuna auto ei hakkagi laadima.
 Oo püha lihtsameelsust  Big Grin Sad  Kes natukegi elektrist midagi teab, helistab mõnele tuttavale elektrikule ja probleemid leiavad lahenduse.
(Tore oleks kui null ja maandus saaks kilbis kokku aga hädapärast saab ka hiljem)
 Praktikas hakkab el auto pidajast perifeeriasse sõitja testrit, indikaator kruvikat ning igasugu pistikuid ja pesasi kaasa võtma.
2400w on ca 10A ühest 220V faasist ning selle peaks ka kiviaegsemast majapidamisest saama. Tõenäoliselt oskab elektrika laadija jälgida sisend pinget ning selle languse korral lülitab koormust vähemaks.
(24-08-2023, 15:35 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]
(24-08-2023, 14:00 PM)saarlane87 Kirjutas: [ -> ]Tundub et üks kohalik on võtnud Mitsubishi i-MiEV'i ja pistnud selle mersu keresse.
https://openinverter.org/forum/viewtopic.php?t=3784&sid=cf273551c53f6e86ef0a78bc6883b8ab
Puudub tehnoülevaatus elik kuidas selline asi legaalseks saada - kas mnt-amet aktsepteerib sellist ümberehitust?



Siit saad rohkem lugeda:

Mercedes-Benz 1.8i W202 bensiin 1996 Automaat - Ümberehitus elektriautoks
Teen ettepaneku teema pealkirja muuta: Millal ostad EV?
Kae mis imet ilman pääl...

[attachment=99230]
(27-08-2023, 19:27 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Teen ettepaneku teema pealkirja muuta: Millal ostad EV?
ja vastus lihtne - siis kui enam kuidagi teisiti ei saa  Sad
(27-08-2023, 22:35 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(27-08-2023, 19:27 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Teen ettepaneku teema pealkirja muuta: Millal ostad EV?
ja vastus lihtne - siis kui enam kuidagi teisiti ei saa  Sad
Ja omaltpoolt. Juba poolteist aastat ja 62000km elektri peal.
300k ette tiksub, siis võib juba numbriga isegi uhkustada Smile
OT: Ma siis "uhkustan" diiselautoga. Tehti nalja, et äkki on juurde keritud.
Automaksu teemasse oleks vast paremini klappinud.
[attachment=99232]
Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?
(28-08-2023, 14:45 PM)deus Kirjutas: [ -> ]Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?
2200 km 1,9 diilsiga 250 euri?
Mis hinnaga sa seda kütust ostad päris?

mul maal vedeleb 1z audi 80. Maanteel ökotades 5,x sajale. Ümardame 6 peale (aga tegelt saab ka peaaegu alla 5, eriti kui pumpa natuke maha koputada)

22*6=132 liitrit kütet.
Diisli hind vast ~1,5
Kokku 198 euri. Ja see on üles arvutades.

Tõsi, samale autole käru sappa pannes kulu muutub.
(28-08-2023, 14:45 PM)deus Kirjutas: [ -> ]Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?
Enamusel juhtidest ei ole vaja järjest 2200kiltsa "panna"  Smile Inimeste vajadus mugavusele on samuti erinev - mul paar tuttavat, kes on nõus öö lennujaamas pingil veetma, pea-asi, et odavam oleks. Nemad "magaks" laadimiste ajal hea meelega autos ma pakun. Ja selline masohism ei erine oluliselt 2200km järjest mingis diiselpassatis veetmisest.
Tänane EV aku ulatus on täiesti piisav, et katta enamuse vajadusi. Ainus, mis veel soovida on madalam hind. Mina ei suutnud möödunud sügisel endale EV-d igastahes veel ära põhjendada just liialt suure soetushinna pärast.
Kindlasti on suurte kortermajade elanikud mitte nii heas seisus kui eramajades resideeruvad EV omanikud, kui kodus laadimise võimalusi vaadata, aga nii lihtsalt on.
(28-08-2023, 14:45 PM)deus Kirjutas: [ -> ]Tabasin end hetkel selliselt mõttelt, et kui kolme juhiga panna, siis saab julgelt 2200 kiltsa jutti ilma hotellita sõita, vana audi 1.9 suudab seda maad sõita kahe paagitäiega, vahet pole, kas Sharlaxi, Galaxy või A4 peal. Summa tuleb siis ~250 euri.
Palju selle elektrikaga kokku tuleb summana?

Märkimata on jäänud põhiline, kas sõidetakse või ökotatakse?
Eks ikka legaalsete kiiruste piires. KIA Ceed 2023 lasi oma 1.5 turbobensukaga 6,5 sajale selle otsa ära, sai just läbi tehtud, kiirused olid kõike muud kui linnasõit 99% ajast. Massohismist rääkides, siis 1200 kiltsa per juht on paras, meie bensukaga oli see kaks tankimist hea varuga.
Diisel sharlaxi mainimine oli just tema kütusekulu pärast, 4,5 sajale tuleb, kui mitte vähem. Tallinn-Vilnius-Tallinn käib paagitäiega ilusti ära, 1200 kuni 1400 kiltsa saab nimelt selle75 lidruse paagiga sõita, ise sõitsin Galaxy'ga ja sõber oli A4'ga, mis võttis komakohad vähem kütust.
Ajendaski küsima seepärast, et kui nüüd autos ei taha kogu aeg magada laadimiste ajal, et palju hotellid juurde panevad rahalisele kulule, mida säästad elektriga?
Ma nüüd küsiks huvi pärast, et mis mootoriga sharalaxy teemaks on. Sest minu AHU (66kw tdi) passat ei saa kuidagi viit liitrit kätte. Nimetatud sharalxy oleks hea käruvedur oma legaalse kahe tonniga passis ja seetõttu mulle huvitav pill.

Et teemasse jääda - kiire ring saadaolevate elektrikate peal ütleb, et mul jääks (legaalselt) pooled veod vedamata elektri väel. Piduritega haagis suurtel mürakatel maasturitelgi vaid tonn.
66kw diisliga käru vedada ära küll taha. Ma olen olude sunnil seda ikka teinud, kerghaagise ja väikse paadiga, aga see on kohutav piinlemine, niii mulle kui teistele.
Ja maanteel 5L sajale koos käruga küll ei tule. Ligilähedalegi mitte, est pead kogu aeg suht pähe andma ikka, et liiguks asi üldse.

1.9 puhul 96kw + chip vb midagi juba kannatab vedada.
(28-08-2023, 15:52 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Ma nüüd küsiks huvi pärast, et mis mootoriga sharalaxy teemaks on. Sest minu AHU (66kw tdi) passat ei saa kuidagi viit liitrit kätte. Nimetatud sharalxy oleks hea käruvedur oma legaalse kahe tonniga passis ja seetõttu mulle huvitav pill.

Et teemasse jääda - kiire ring saadaolevate elektrikate peal ütleb, et mul jääks (legaalselt) pooled veod vedamata elektri väel. Piduritega haagis suurtel mürakatel maasturitelgi vaid tonn.
2005 või 2006 aasta 85kW. Üks kord sai isegi rekka tuules paarsada kiltsa lastud 3,7 sajale aga noh, saate isegi aru, et see pole normaalne sõitmine  Big Grin
Kahtlustan, et käru sappa panna, siis need numbrid hakkavad muutuma su AHU suunda nii või teisiti aga mine sa tea, pole ise kunagi käru tõmmanud sellega.

Elektrikate kohta, siis näiteks minu järgmine lemmik peale Ioniq 5'te ehk Polestar 2 võib endale 1,5 tonni sappa võtta ja Polestar3 suisa 2,2 tonni.
Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.
(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.
Tänud! Jämedalt võttes siis 10x15 min peatusi ehk 150 minutit ehk 2,5h kadu vs 15 minutit? Polegi väga hull, kui tuli väga takus pole, kuigi tundub natukene uskumatu ja arvestades, et kohati peab juba sellele pagana mobla peal olevale programmile 5 mintsa pühendama, et asi üldse laadimagi hakkaks ja seda ka veel korrutama nende aplikatsioonide elik app'de hulgaga, mida iga erinev laadija vajab.
(28-08-2023, 15:52 PM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Ma nüüd küsiks huvi pärast, et mis mootoriga sharalaxy teemaks on. Sest minu AHU (66kw tdi) passat ei saa kuidagi viit liitrit kätte. Nimetatud sharalxy oleks hea käruvedur oma legaalse kahe tonniga passis ja seetõttu mulle huvitav pill.

Et teemasse jääda - kiire ring saadaolevate elektrikate peal ütleb, et mul jääks (legaalselt) pooled veod vedamata elektri väel. Piduritega haagis suurtel mürakatel maasturitelgi vaid tonn.

mida vead ?
pikka, kõrget või rasket ?
kaubik lahendaks olukorda ?
(28-08-2023, 16:40 PM)deus Kirjutas: [ -> ]
(28-08-2023, 16:26 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]Läheb vähe teema sisepõletajate võrdlemiseks ära. Aga teeme siis elektrika pealt natuke seda 2200km rehnungit.
Ümardame ka asju natuke ülespoole ja võtame energiakuluks 20kWh/100km ehk siis ühtekokku 440kWh, seda on umbes 5-10 akutäit sõltuvalt liikurist. Laadimisajad on uutel ikka päris kiired, kohv-piss ja edasi. Eestis maksab kiirlaadija elekter ca 40 s/kWh, Euroopa kiirtee-äärses hüper-superlaadijas rohkem, ütleme, et isegi 60s/kWh. Sellega arvutades skoor 264eur. Kalli kiirlaadija elektriga sõit ei ole odavam kui fossiil. Odav on sõit, mis toimub kodus laetava elektriga. Kodus laetuga maksaks sama kilometraaž alla 100 eur. Aga seda va diislit kodus kraanist ei tule.
Tänud! Jämedalt võttes siis 10x15 min peatusi ehk 150 minutit ehk 2,5h kadu vs 15 minutit? Polegi väga hull, kui tuli väga takus pole, kuigi tundub natukene uskumatu ja arvestades, et kohati peab juba sellele pagana mobla peal olevale programmile 5 mintsa pühendama, et asi üldse laadimagi hakkaks ja seda ka veel korrutama nende aplikatsioonide elik app'de hulgaga, mida iga erinev laadija vajab.

see toimiks siis kui kõik sobib 
ehk laadija on "tee peal" mitte 3km kõrval olevas asulas
laadija on täpselt parajal kaugusel mitte et peaks minema laadima kui veel on 30% alles sest järgmiseni ei vea välja
seega tuleks neid laadimise kordasid ehk isegi rohkem ?
lisaks üks paljude paljude elektriautode kasutajate suur probleem - kõik laadijad ei ole töökorras, mõni päris surnud mõni laeb poole või veerandi võimsusega
ja siis veel teine suur probleem keegi on juba juhtme otsas ja niipea sealt ei lahku.
ja kolmas probleem paljudel laadijatel ja teenusepakkujatel on oma süsteem kes nõuab ühte kes teist nt. vajalik äpp vaja alla tõmmata ja sellega jaurata kuni saad aru et ei toimi vms.

pakun, et kui keegi teeb ära selle küsitud tripi nii, et läheb nagu arvutatud 10x15min ilma netist eeltööd tegemata on paras minna ka lotopiletit ostma.