automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(28-08-2023, 20:59 PM)Etsike Kirjutas: [ -> ]Praegu liisingus ja kaskone Leaf maksab mulle 5000 eur aastas või 34s/km (15k km aastas). Liisingust ja kaskost varsti prii, siis ainult 900 eur aastas ja km hind 6 senti, beat that.
Ehk siis nagu juba soetades kulusid exceli võrdlusse pannes oodata oli. Soetusmaksumus on kallis aga ajapikku kumuleerunud kulud toovad võidu.
nojah aga... see on Leaf. Aga kui tahaks midagi suuremat, mugavamat, ilusamat, ja mitte selle eest 50-100k maksta?
Paluksin mitte isiklikult võtta.
jälle jõudsime eestlase taagani.
naabrist parem.
peab olema premium klass, suur maastur, kastikas või 300kw toorest jõudu.
teisalt ei ole see omanikule päris jõukohane ja või vajalik
krt. ma kõlan nagu katkine plaat aga ma ei saa aru sellest hullusest kus sõidetakse maanteel ja linnas suuret maasturitega 
ning isegi kruusateed ei näe nendest autodest paljud
vaata kaubanduskeskuse parklas - siledad pikisoonega suverehvid all mingil landcruiseril - offroad myass
pidurikettad sügavate soontega ja tanklas lastakse 10L kaupa paaki
ja siis see mõttekoht äkki mul on vaja 7 kohta, äkki mul on vaja haagist tõmmata äkki mul on vaja ümber maakera sõita
enamus kes neid lisasid valikusse panevad ei tarbi neid 


täna on veel elktriautodel erisus kus uhke ja äge (loe: kallis) omab eelist pikema sõiduulatuse osas
ennustan, et varsti ei ole need vahed üldse mitte nii suured.
tänu paljudele uutele mudelitele k.a. hiinlased lasi ju teslagi turule uued odavamad rahvaauto mudelid sest muidu ei konkureeri.

meil jah mingil põhusel hinnatakse sind kuidagi tesitmoodi kui sõidad teslaga külla vs. nt. renault zoe või dacia spring
mingil põhjusel aga euroopas seda ei ole näha. 
vähemalt tavaline fossili autopark on seal hoopis odavama ehk ühtlasema klassi väljanägemisega kui meil.
(30-08-2023, 10:26 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]jälle jõudsime eestlase taagani.
naabrist parem.
peab olema premium klass, suur maastur, kastikas või 300kw toorest jõudu.
Ärme hakka seda vaidlust pidama, et miks kellelgi midagi vaja on. Bänn tuleb või vähemalt kustutamine.
Aga paned jälle jubedalt üle võlli. Mis kuradi maastur või 300 kW.  
Mul on universaalkerega sõiduauto, originaalis 150 kW (okei tuunitud veidi aga see pole oluline). 
Mina kutsun seda vabaduseks, kui kõik inimesed ei pea Leafidega sõitma, ja seda taskukohase hinnaga.
(30-08-2023, 10:26 AM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]jälle jõudsime eestlase taagani.
naabrist parem.
...
ja siis see mõttekoht äkki mul on vaja 7 kohta, äkki mul on vaja haagist tõmmata äkki mul on vaja ümber maakera sõita 
enamus kes neid lisasid valikusse panevad ei tarbi neid
...
7 kohta on enamasti möödapääsmatu sest VAJA on 4 või 6. Pigem viimast. See on suisa hullumeelne, kui palju kordi oleme pidandu sõpruskonnaga minema KAHE autoga sest ei ole 6-kohalist. Ja kui palju sai Valiandiga ja ka w123 vaguniga ning Zafiraga sõidetud kuuekesti! Sest meil on kolme paariga sõpruskond 100 meetri elamise sees näiteks ja koos tearisse või kinno või kaugemale Sõpradele külla minna on ju mõtekas ühe autoga! 
Teine asi on see, et me ju hakkame märkama "omasuguseid" teedel ehk sama marki ja mudelit, HAAGISEGA sõitjaid jne! Ja minu hinnangul on haagisevedu iga aastaga üha suuremas mahus!
Ning kolmas tähelepanek: tegelikult sõidavad jube paljud ka "ümber maakera" ja pidevalt! Jah, kõik see kaader on raudne vähemus sest enamus ei käi linnastki väljas (tinblunnide kohta "uuring" sest neil pole kuhugile minna...neid oodatakse vaid lasnogorskis) aga eks meid ümbritsevad ka meiega sarnased Sõbrad ja Tuttavad! 

Küsitav on paljuveo vajadus (möödapääsmatus) ja muidugi maastur! Ja muidugi ka kõik üle 130 kW "pere"autod. Nüüd sõltub asi hobidest: paati vedada-veeskada, hobutreila jms vajab paljuvedu, sama ka oma metsast haagise välja tõmbamine jms. Peale hobuse on mul muud vead küljes + ajalooliselt olen ikkagi ka talve ltuhandetes kilomeetrites rõõmu pakkunud mingeid ralliradasid tehes, aga mõistuse hääl käsib vaadata optimaaalsemat lahendust, siis midgai pole teha, Spring, Duster ja Jogger on minu jaosk need optimaalsed! Totral moel on kõik kolm täiesti erilaadset täpselt samas hinnas!  Hiromantika küsimus, et kuidas meie elu Prouaga järgmisel 15. eluaastal muutub (nii kaua võiks lihtsam autoke vastu ka pidada suuta Saxo kogemustel)? Kas mõelda paljuveolise diisli või paljukohalise/mahukama paljukütuselise peale. Kas mul on julgust hakata talvituma 3000+ kildi kaugusel ja seega aastas tuleks päris mitmeid kordi ilmatiiru teha kerghaagisekene ka veel sabas või ronime hoopis metsa ära, kus on paljuvedu möödapäsämatu? Kahjuks elektrijunnid ei mahu ei omadustelt ega hinnalt mõtleva Inimese jaoks ikkagi eelarvesse ja tolku pole neist mitte kuidagi. Isegi see 22-24K ja kuumakse/kulu 300 ümber + kindlustused on selgelt üleliia palju. PHEV läheb juba täiesti käest.
Natuke eelnevale tuginedes jõuan mina välja tõdemuseni, et meid surutakse 100 viimase aasta saavutustest-püüdlustest eemale. Hind teeb omad korrektiivid ja peab loobuma oma isiklikust bussist-veoautost-traktorist. Teatrisse minekuks telli buss, võta rohkem naabreid kaasa! Puud lase maha lõigata ja koju tuua spets firmal, paat mere/järve/jõe juurde vedada samuti. Selleks pole ju oma tehnikat vaja. Hobid ongi kallid. Reakodanikul pole hobideks tulevikus lihtsalt ressurssi. Kõik see planeedi päästmise nimel. Samas kui võtta jälle ka kõige "odavam" ja väiksem auto, siis on enamus neistki täis lisasid, mida tegelikult liikudes punktist A punkti B pole ju vaja. Tootjadki on läinud teed, kus lihtsat autot enam pole, nagu kunagi oli nt Fiat UNO vms. Paradokside maailm, aga praegu on nii. Teemale vastus ka: Elektriautot ei osta niipea, kui üldse...
Vaatasin et ei hakka aga oli haiglas kokkupuude elektronide jõul liikuva auto omanikuga kes käib igapäevaselt maalt linna tööle 21 km.
Elektronide jõul liikumine oleks justkui loodud selle kirjelduse järgi kui poleks piisikest probleemi elektronide kättesaadavusega.
Nimelt alajaam on kaugel ja ampreid üle 10 ei müüda sinna.
Ok, 10 A on võimalik autot laadida aga pinge kõigub tänu alajaama nõrkusele.
Võib küll panna laadima aga kui pinge korra kõigub või faaside vaheline tasakaal muutub lülitab laadija end välja ja kas käid öösel mitu korda seda resettimas või hommikul avastad et jälle ei laadinud...
Ka tööjuures pole kohta kus laadida ja seega peab naisterahvas peale tööd istuma tanklas ja vaatama tunnikese kuidas auto laeb...
Auto on Jalkswagen Idee 3.
On teine muidu ka laadimise suhtes kapriisne ja peab teinekord kiirlaadijasse ka mitu korda proovima enne kui hakkab elektrone omastama.
Roostetab ka isuga sest kaalu on kokku hoitud ja mastiksit pole pandud kuhu vaja oleks ning ammugi on öönsused kaitstud.
Kruusateed sõites ja pärast estakaadil alt pestes jääb muljetavaldav kogus kruusa maha.
Muidu isegi sõidab aga niiske ilmaga kahekesi on klaasid udused ja kui selle vastane seade käivitada saab ikka tuntavalt vähem sõita.
Misaegne idee see on? Ja palju kliimaseade läbisõidusk ää aukab, et seda vältima peab?

Sellega olen nõus, et kui ikka igal ööl paaki täita ei õnnestu, on ikaldus.
(30-08-2023, 13:27 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Misaegne idee see on? Ja palju kliimaseade läbisõidusk ää aukab, et seda vältima peab?

Sellega olen nõus, et kui ikka igal ööl paaki täita ei õnnestu, on ikaldus.
Idee pärineb 20 aastast ja ütleme et Tartusse tahta Võrust siis udused aknad on valikutes esikohal.
Küsimus pealkirjas, et kas ostaksid elektriauto?
Kui see VW Idee3 näiteks tuua, siis pole vist väga pikalt vaja mõelda, kui 35K hinna puhul ei saa isegi aknaid udust puhtana hoida. Kas ka talvel on aknad vaid udused?
Või kui ei ole, kas siis Tartust Võrru üldse jõuab?
Samas on usutavasti kõrvalmajapidamises mõni tuhat maksev Passat, mille omanik ei pea muretsema, et kas ma saan ikka sooja tuba ja puhtaid (ka ohutuid) aknaid endale lubada.
Siin on vastus küsimusele ilmselge.

Vähemalt siinse foorumi kasutajate puhul olen üsna kindel, et enamus endale vurri EI ostaks. Paar inimest siin on, kes näikse rahul olevat, kuid üleüldine pilt, ka kogu Eestis on ikka ilmselt selline, et pigem mitte. Sellel inimesel, kes sõidab praegu 15-20 aastat vana (üldjuhul) diiselautoga, on rohepöördest ja muust säärasest jamast nagunii sügavalt ükskõik.

Ja see rohepaanika, mida EL nii agressiivselt ajab, ei päästa kogu maakera nagunii, sest atmosfäär on ikkagi üks.

Vastan ka omalt poolt, et mina endale ei ostaks, pole sellele isegi mõelnud, pigem on mulle see mõte kohustuslikkuse valguses lausa vastumeelne, põhimõtteliselt.
Aga endiselt- see on vaid puhtalt minu arvamus.
Eeldatavasti ei ole sellel eespool mainitud ID.3-l soojuspumpa, mis tänase hinnakirja järgi on lisavarustuse nimistus 1069 raha. Tegelikult on VW maaletooja poolt suisa kiuslik, et ilma soojuspumbata versioone Eestis müüakse.
(30-08-2023, 17:49 PM)mopple Kirjutas: [ -> ]Eeldatavasti ei ole sellel eespool mainitud ID.3-l soojuspumpa, mis tänase hinnakirja järgi on lisavarustuse nimistus 1069 raha. Tegelikult on VW maaletooja poolt suisa kiuslik, et ilma soojuspumbata versioone Eestis müüakse.
Volkaril on vist suht läbi aegade olnud see strateegia, et väga palju asju on lisavarustusena. Kuid kui see tõesti nii on, et ka soojuspump on ka lisavarustus, on tõesti kiuslik. Ma saan aru, et ma tellin auto, millel ei ole näiteks jalaviipega pagassiavamist, aga et ma siinsetes oludes hädavajaliku lisa eest pean ka lisa maksma, tundub küll nöörimisena.
Hea küll, see 1000€ viieaastase liisingu peale on ca 10€ kuus, aga ikkagi.
Muuseas, üks kasutamise seisukohast ebaoluline asi, mis elektriautot ihkama ei pane- nad on enamus nii pagana sarnased. Eemalt nähes ütled selle nagunii ära, et need särtsukad on, aga välimus on väga paljudel kuidagi mänguautolik.
(30-08-2023, 18:02 PM)edvard Kirjutas: [ -> ]    Loen ja imestan kui ökod võivad diiselautod olla , tegin ka tiiru linnast väljas ja lubatud suurima piirkiirusega sõites 6,15 l /100 km , Audi 80 Avant 1,9 td , 55 kW  , 1994 aasta toode.

Pead korda tegema. Sellega peaks ikka sinna 5 kanti saama kulu ilma käruta.

Ma endiselt sihin Ioniq5 või Polestar2 isendit aga endiselt on nende saadavusega kriis. Ei tea, millal tulevad tagasi ajad, kus lähed poodi ja saad paari kuu jooksul enda tellitu kätte...
(30-08-2023, 17:10 PM)Aare R. Kirjutas: [ -> ]Ja see rohepaanika, mida EL nii agressiivselt ajab, ei päästa kogu maakera nagunii, sest atmosfäär on ikkagi üks.
Kõige hullem on see, et kui vana auto koosnes naftast mingi kuni 5% ulatuses ja veel vanemad puuraamilise ajastu omad 0%, siis tänased autod koosnevad ise ju 50% naftast! Ka see jutt, et luuakse ja kasutatakse mitte-naftapõhiseid polümeere on pehme BS sest energia ja selle tootmisvahendid on ikka nafta. Ja gaas. Ja minu lol larunatule ütleb, et veel kauaks-kauaks jääb see nii ehk bens/LPG kombo on pädevaim pikemas (elueaga võrreldes on 15a ette pikk aeg) ajavaates. Diislil on liiga palju kalleid ja energiat raiskavaid lisavidinaid kusihappest tahmafiltriteni, et muutuda kaudselt ebaefektiivseks ja mitteroheliseks. LPGd põletada on aga kuulutatud roheliseks sest CO2 ja H2O on vajalikud ja möödapääsmatud ROHELUSE kasvuks!  Ainult et need mootorid on ajuvabalt pisikesteks muudetud, mis võib olla probleemne just vastupidavuses. Viimane sõiduauto BigBlocke viljelev tootja on ju ... Mazda! Rumeenlas-prantslase ECO-G on ju 3-pütane mänguasi kahjuks. 74kW on ju vana hea 2-liitrise Pintoga "Sirje" võimsus poole vähemast mahust -1 nuiaga. Reaalselt see ei saa 300tuhat kesta.
OT kustutatud. Edvard ja honkomees võivad oma kulgurite fossiilikulusid privaatselt edasi võrrelda. Või miks mitte alustada nn kommunaalide-jutu vestmise asemel hoopis kumbki oma esimest hobiautoprojekti.
i3 puhul on peamine müügiargument minusugusele ülimõistlik REX-versioon Big Grin Ja seda pisibokserit jõuab kasvõi sinise Aspeniga käitada (ikka "maailma päästmiseks"!) sest otsest vajadust tekkivat ikkagi harva, nii räägib loetud kasutajakogemus. See üleüldine PHEVide probleem, et tavabensiin läheb paagis pahaks, i3 on ju sisulislet ikkagi puhas EV.
i3 ise: eelmine naabripoiss, kes siis uuele, e-troni omanikule maja müüs, soetas ka linna jaoks selle tavalise ja on ka sigarahul. Korra proovisin - on tõesti bee-emm-vee. REX annaks kindluse ka elektrita kohtadesse minna. Ka küsitav 17K hind BMW omaduste eest on ju täiesti mõistlik vs odavaim saadaolev EV Wink
(31-08-2023, 12:56 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]i3 puhul on peamine müügiargument minusugusele ülimõistlik REX-versioon Big Grin 

Kas see Rex hakkab toimetama siis kui aku tühi ? Miks selle Rex-iga ainult 170km lubatakse sõita ?
Täna öösel läks tuttaval audi e tron põlema,õnneks oli majast eemal varjualuses kus ka laadimisdokk.
Hetkel oletavad ,et auto süttis enne ja siis võttis putka kaasa...
Tglt nagu tihedalt on neid põlenguid ikka viimasel ajal.
Eks oletada võib muidugi. Sedapidi järeldus on arvatavasti ka omanikule tulusam, kindlustuse seisukohalt. Laadimisjaama viletsast kaabeldusest alguse saanud tuli on tõenäolisem. Aga küllap see selgub, mis tegelikult juhtus.
Mul tuttav kes Idee kolme peab tegi ka kohe omale varjualuse aianurka kus teda koos elektronidega hoida ja see peaks elementaarne ohutusmeede olema et elektriauto maja kõrval ei ole ja süttivad asjad on kaugel.
Niisama nagu elektronidega liikuvat tõukeratast ja velosipeedi ei hoita kohas kus tema süttimine suuremat kahju põhjustab.
Samas julgevad paljud neid isegi elumaja küljes olevas garaazis hoida ja koos muu kalli varaga...
(01-09-2023, 12:29 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Mul tuttav kes Idee kolme peab tegi ka kohe omale varjualuse aianurka kus teda koos elektronidega hoida ja see peaks elementaarne ohutusmeede olema et elektriauto maja kõrval ei ole ja süttivad asjad on kaugel.
Niisama nagu elektronidega liikuvat tõukeratast ja velosipeedi ei hoita kohas kus tema süttimine suuremat kahju põhjustab.
Samas julgevad paljud neid isegi elumaja küljes olevas garaazis hoida ja koos muu kalli varaga...


Selline luxus on vaid hajeasustuses võimalik. Mida sa teed linnas?  Sul pole ju varianti.  Julgusest ei räägi keegi. Hadavajadus on see mis sunnib  parkima seal kus võimalik.  Seda enam, et sellest särtsukast on loodud selline ümmargune roheline kuvand, et hoia ja keela. 
Mulle viskas ette kohe oma kunagise Stuttgarti korteri garaage mis oli kahekordne. Maja all poolkorrus. Esimese auto tõstad lae alla ja siis ajad teise sisse. Kui nüüd seal särtsukas läheb siis maeitea.  Ta sulatab esimese korruse põrandad ka üles.